Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Vem bygger dom bästa bilarna?

Mikael
27th February 2004, 00:10
Ja vem i hela världen gör de bästa bilarna + Skriv liten motivering också...

Mvh

Blixt
27th February 2004, 00:18
Ex.
Svenska bilar anses som lyx i USA.
Stolt ägare av Svenska bilar. (Dock gamla Saabbar men dock Svenska).

outlaw
27th February 2004, 00:26
gillar japansk design, men om det är kvalitet grejer, såsom inredning så är de inte så bra på vissa bilar...

Aero-Power
27th February 2004, 00:27
Tyskarna följer inte utvecklingen utan dom leder den! :)

Blixt
27th February 2004, 00:30

Säkert!!!!!

Dom Svenska bilarna har ju dovk dom bästa krockskydden o det måste väga över Tyskarnas stlothet!

outlaw
27th February 2004, 00:38
Säkert!!!!!

Dom Svenska bilarna har ju dovk dom bästa krockskydden o det måste väga över Tyskarnas stlothet!

tyskar...stolthet?!.... BAH

hellre sist än bmw:)

mustang
27th February 2004, 00:43
tyskar...stolthet?!.... BAH

hellre sist än bmw:)

kunde inte sagt det bättre själv :lol:

Aero-Power
27th February 2004, 00:53
Säkert!!!!!

Spela roll på autobahn. Krockar man där spelar det ingen roll om man sitter i en pansarvagn.... ;)

Nu snacka jag teknik vet du Stefan! :hyper:

Övriga 2 inlägg blir kommentar överflödig! ;)

Blixt
27th February 2004, 00:59
Men om nu tyskarna är SÅ bra på teknik vrför använder dom SVENSKA HALDEX till fyrhjulsdrift. =)

Aero-Power
27th February 2004, 01:01
Har BMW 4-hjulsdrift? förutom ix flopp modellen... ;) Floppade nog för dom inte använde HALDEX... ;)

Blixt
27th February 2004, 01:22
Aha.
Gör Tyskarna bara BMW?

Men VAG konsernen då va gör dom?
Bygger dom golfbaggar?

Aero-Power
27th February 2004, 01:33
Nu syftade jag på BMW ja... Ja är du VIP hos VAG fixar dom säkert fram en schysst golfbag åt dej! ;) Annars kan säkert Ulfåsa golf trycka en till dej! :)

outlaw
27th February 2004, 01:36
okej, nu har vi haft vårt roliga, vi är alla eniga om att bmw suger:) (skämt)

men ska vi hålla oss till ämnet?

Mvh

Micke 16v
27th February 2004, 02:05
Ja har väl själv ägt ett X antal olika bilmärken

Måste påstå att min nuvarnade Japan(Honda) har vart överlägset bäst ! inte ett probs än så länge *pepparpeppar*

Kim
27th February 2004, 08:07
Jag tycker att svenska bilar är bäst. Och då syftar ja mest på volvo. Man kan ju göra dom så himla snygga!!! De e ju bara att man kollar på brorsans volvon så börjar man dregla. Jag har ju inte ägt en volvo men det kommer garanterat bli min första bil. :) mvh

sir_ingolf
27th February 2004, 09:36
Vw Luftkylt!!!!

JohanRocker
27th February 2004, 12:33
Tycker Japanarna...gör snygga bilar o snabba standard bilar med snygg design o mycket o välja på med bra kvalité.

Alfa-Gtv
27th February 2004, 12:52
Italienarna!!

Fucked
27th February 2004, 13:22
volvo eller TRAKTOR som man säger suger så hårt finns ingen orginal volvo som tar en orginal BMW ELLER MERCA visst Sverige é bra med sina krock skydd men VEM FAN bryr sig om man krockar i 150km/h dom som krockar i 50km/h det é ju främst bönder som tror att dom é SCHUMACHER!!! Jänkarna har sina motorer och SUV´ar TYSKARNA har PRESTANDA OCH KVALITE OCH ITALIENARNA HAR SUPER PRESTANDA OCH ROST --------------------> och lilla sverige på 8,8 milj inv har Krock skydd jätte bra !!!!!

Zliten
27th February 2004, 14:39
Tyskarna gör utan tvekan de bästa standard bilarna sen så kostar dem en fin peng också!! Japanerna är inte långt efter..men så ägs väll hälften av japan av GM???

BlackFang
27th February 2004, 15:13
Amerikanarna gör bilar med hela motorer och bra kvalite samt att man åker extremt skönt i amerikanare.
Åkte Blazer ett tag, helt underbar bil, har alldrig haft något bättre:):):):)

Alfa-Gtv
27th February 2004, 15:13
finns ingen orginal volvo som tar en orginal BMW ELLER MERCA

Menar du att en original 318 tar en tex T5a??

mustang
27th February 2004, 15:42
volvo eller TRAKTOR som man säger suger så hårt finns ingen orginal volvo som tar en orginal BMW ELLER MERCA visst Sverige é bra med sina krock skydd men VEM FAN bryr sig om man krockar i 150km/h dom som krockar i 50km/h det é ju främst bönder som tror att dom é SCHUMACHER!!! Jänkarna har sina motorer och SUV´ar TYSKARNA har PRESTANDA OCH KVALITE OCH ITALIENARNA HAR SUPER PRESTANDA OCH ROST --------------------> och lilla sverige på 8,8 milj inv har Krock skydd jätte bra !!!!!

vem vill ha en bil orginal!!!!!!....
sverige har ju inte bara volvo eller saab!!!och krockskydd!!!!
tror nog ingen merca eller bämwä tar en koenigsegg till exempel,
och att jänkarna bara har sina motorer??? tror nog att en viper ,mustang eller en corvette, oxå har en jävla kvalitet och väghållning,
och att italienarna bara rostar??
precis som att tysklansbilarna inte skulle göra det då!!!!!!

T/A
27th February 2004, 16:59
vem vill ha en bil orginal!!!!!!....
sverige har ju inte bara volvo eller saab!!!och krockskydd!!!!
tror nog ingen merca eller bämwä tar en koenigsegg till exempel,
och att jänkarna bara har sina motorer??? tror nog att en viper ,mustang eller en corvette,

Eller en F.E.T PONTIAC TRANS AM!!! '95'

oxå har en jävla kvalitet och väghållning,
och att italienarna bara rostar??
precis som att tysklansbilarna inte skulle göra det då!!!!!!,

Aero-Power
27th February 2004, 17:23
Min gamla BMW 525i-91 rostade aldrig nånstans.... Förzinkad kaross redan -91.... ;)

Calé
27th February 2004, 17:50
Jag tycker jappsarna gör bäst bilar för

1. De krånglar nästan aldrig, bara går och går och går. Tanka och byt olja så går de hur långt som helst.
2. priset och desigenen

Om vi talar kavalité så är tyskarna bäst, Audi, MB, BMW...

Skulle jag köpa svenskt får det bli en saab, för de är mycket snyggare än gri..öh..Volvo..........;)

Dani_187
27th February 2004, 17:59
Menar du att en original 318 tar en tex T5a??

jag skulle tycka de iaf...

TurboTias
27th February 2004, 18:28
Saab!!!

BlackFang
27th February 2004, 20:49
Usa bil som slår det mästa och det bästa Ford GT

visse00
27th February 2004, 21:48
Usa bil som slår det mästa och det bästa Ford GT

Kan nju faktiskt göra ett undantag o säga att jag är frälst i den bilen, men inte lika mycket som i bmws kommande m5a... Den kommer att äga!! Sugpower wolrdwide!!

Röstade på die deutsche där uppe!! ;)

mustang
27th February 2004, 22:05
Kan nju faktiskt göra ett undantag o säga att jag är frälst i den bilen, men inte lika mycket som i bmws kommande m5a... Den kommer att äga!! Sugpower wolrdwide!!

Röstade på die deutsche där uppe!! ;)

öhhh, vad kommer den äga????

visse00
27th February 2004, 22:09
öhhh, vad kommer den äga????

Äga = ta allt, vara bäst etc.

Ursäkta att ja använder :die: rinkebysvenska ibland...

Menade att nya m5 kommer att vara så grymt bra, OBS original... det finns ju würsting maskiner som kan ta den hur lätt som helst... Men men... nog om det... den har ju inte kommit än! Men ja hoppas att den blir lika bra som den nuvarande m5an!

Aero-Power
28th February 2004, 01:08
V10:a 500Hk original..... :)

Yonaz
28th February 2004, 03:48
Japaner japaner japaner!
Hur många volvo/saab rullar i Japan?

(Ska jag köra svensk bil skall den vara byggd i Ängelholm)

Alfa-Gtv
28th February 2004, 19:05
jag skulle tycka de iaf...

?????

Jamo
28th February 2004, 20:12
Ingen har byggd en bra bil som passar mig alla är kompromisser som jag sen själv har byggd om för att passa mina personliga krav men den bilen som just nu kommer närmast mina krav från fabriken är BMW M5 .
Om ska kolla vilka krav du har på en bil :

Duger det med en bil som tar dej till jobbet utan att krångla inga krav annars på bilen ska du välja japanare helst en Toyota Corolla eller Mazda 323 servar du den så kommer den med stor sannolikhet ta dej till jobbet varje dag.

Vill du ha en bil du kan meka med trots att du har tummen mitt i handen så ska du välja Volvo eller Saab för att alla verkar ju kunna laga dom och delar finns det överallt den startar inte alltid men efter lite meka så går han igång och går ett tag .

Vill du ha en ovanlig bil och inte bryr att bilen går sönder lite då och då och du vet att du kanske inte kommer till jobbet men om du kommer så var det väl kul . Om du också avgudar bilmärket så ska du välja italienskt eller franskt då med fördel en Alfa Romeo eller Citroën .

Och om du gillar att köra bilen och kan leva med att han då och då vill vila efter din brutala behandling av bilen ska du välja tyskt en BMW eller Audi.

Men om du som jag inte ställer för höga krav på biltillverkaren för att du vet att dom inte kan klara alla dina krav på hur en riktig bil ska byggas så ska du bygga bilen själv.

Mr Lightning
29th February 2004, 00:52
Det gör Vi !

Se bara här ! (http://www.halerconcepts.com/svenska/index.htm)

andersson
29th February 2004, 01:41
okii lika lyckade svar som vanligt på detta forum.. motivera varför det du tycker är bra istället för massa smutskastning... (iaf min åsikt,,,)

outlaw
29th February 2004, 01:53
okii lika lyckade svar som vanligt på detta forum.. motivera varför det du tycker är bra istället för massa smutskastning... (iaf min åsikt,,,)

ge en egen åsikt innan du yttrar dig överhuvudtaget tycker JAG (iaf min åsikt!!!)

Zliten
29th February 2004, 01:53
Det gör Vi !

Se bara här ! (http://www.halerconcepts.com/svenska/index.htm)

Inte så mycke orginala dem där men väldigt fina e dem!!! :hyper:

Mr_Laguna
29th February 2004, 02:04
varför finns inte fransoserna med bland alternativet åker ju själv renault och ät dyng nöjd med den bilen bästa bil jag haft och då äger jag även en saab j___l som bara strular

andersson
29th February 2004, 02:15
gillar japsarnas sportbilar för att de har en hygglig effekt å väghållning per kr, lätta med fåtal modifieringar å få upp till en respektabel värde i både vrid å kusar.

om vi snackar komfort så har ja ingen vetskap om bilar i allmänhet,, alfa gtv spider e en fin bil som man åker fint i =)

outlaw: bra att du e med på noterna.

outlaw
29th February 2004, 02:20
gillar japsarnas sportbilar för att de har en hygglig effekt å väghållning per kr, lätta med fåtal modifieringar å få upp till en respektabel värde i både vrid å kusar.

om vi snackar komfort så har ja ingen vetskap om bilar i allmänhet,, alfa gtv spider e en fin bil som man åker fint i =)

outlaw: bra att du e med på noterna. gillar mest å läsa trådarna,, men men. btw du e kompis me jimmy bernholdt va+?? helsa han att det löste sig med avgassystemet...

OT-varning, men nej jag är inte kompis med han, är med i samma klubbar bara..

back to subjekt...

Mvh

andersson
29th February 2004, 02:23
okii då vet ja... jaja back to subjektet så att säga.

andersson
29th February 2004, 02:38
precis som ja sa tycker ja japanarna gör relativt bra sportbilar för relativt billiga pengar,, nya som gamla. de kanske inte står för kvalite i interiör o likn. men däremot bra bil med hygglig effekt, med lite tillsatser så förvandlas bilen till en bil som kan mätas med de flesta orginala topp sportbilarna (0-100). sen va det gäller väghållning är det ungefär lika dyrt som alla andra bilar om man vill ha det ordentligt (DYRT, pratar mest om min egen s13) coilovers e inte billigt minsann,,,

men det mesta handlar jue om pengar och man får inte mer va man betalar för,, ibland inte ens det... så det gäller å välja rätt,,,

hade man pengarna, så skulle man kanske skaffa sejj en bil med v12a som jobbar på över 10000varv till vardags,,,

visse00
29th February 2004, 06:17

Men det är klart det blir smutskastning (dock på mycket låååg nivå) när man pratar bilmärken...

Det är precis som politik... Varför finns det inte ett enda parti som tycker likadant och tillåter allt???? De snackar ju skit om varann (på en låååg nivå) om att det är de själva som har mest rätt!

Det är självklart att det blir likadant när det kommer en tråd om vem som gör bäst bilar!!

Så smutskastning på bilmärken hör ju till den här tråden... nog om det... står fast vid BMW... Nothing else...

badboy kink
29th February 2004, 15:04
det finns inga sjæl att inte åka koreanskt

Viggen-Finspång
29th February 2004, 16:06
Svårt val tyckte ja! Röstade på Tyska men tycker nog japanska oxå..

Auner
29th February 2004, 17:24
Det är väl en ganska konstig fråga egentligen. Allt beror ju på vad man letar efter. Om man med "de bästa bilarna" menar de som går bäst är det ju bara att kolla upp på bildelsbutiker vilka märken de säljer mest reservdelar till kontra hur vanlig bilen är. Huvudsaken är väl att man hittar det man själv vill ha i bilen och tycker om den, och då blir ju en omröstning ganska vinklad. Om alla kör med den bilen de tycker bäst om, får ju det vanligaste bilmärket mest röster.

saub
1st March 2004, 00:58
snacka krock säkerhet när jag byter däck på min oldsmobil så lyfter jag i kofångaren....tror inte man gör det i en volvo????

Rocco
1st March 2004, 17:23

Säger det samma! =)

Niklas
1st March 2004, 17:49
Spela roll på autobahn. Krockar man där spelar det ingen roll om man sitter i en pansarvagn.... ;)

Nu snacka jag teknik vet du Stefan! :hyper:

Övriga 2 inlägg blir kommentar överflödig! ;)

Tror det är rätt säkert och krocka i en pansar vagn ska du se...

Aero-Power
1st March 2004, 19:17
Tror det är rätt säkert och krocka i en pansar vagn ska du se...

Det vet jag med säkerhet att det inte är. Fråga Saab99T8 på forumet...... :lol:

top gear
6th March 2004, 17:03
Nu tycker jag ni är lite kortsynta(kom inte på nåt passande ord :S) De bästa bilarna måste ju ändå vara jänkarna hur man än vrider och vänder på det så är det ju ändå så att det finns hundratusentals (om inte miljontals) som renoverar jänkebilar från -30-40-50-60-70talet, det kan ju bara betyda att människor älskar dessa bilar för vad de just är, BILAR. sen att det finns vissa extremister som sitter och filar på en fiat eller lada från 1800 kall kan man ju inte göra något åt.

Men om man ser realistiskt på det, vem fan kommer att renovera en Saab 9-3 till ny skick om 40-50 år....INGEN.
Men jag kan lova er att om det fortfarande finns bensin till riktiga V8 skepp om 100 år så finns de nog fan kvar :D

Resultatet som man då kan komma fram till måste då vara att det är jänkarna som gjort de bästa bilarna, jag säger inte att de gör det nu, men om man ser till bilens historia och människans beteende så har ju faktiskt jänkarna lyckats med att bygga bilar som varar i evigt, inte bara i bilnördars fantasier utan också på gatorna mitt ibland oss. :D

Så mitt råd till er alla, åk upp till POWER MEET i Västerås i sommar och sug i er så mkt bilkultur ni bara kan.

Tack för mig :D

P:s ang. bilsäkerheten, testa att krocka med en 2.5 tons cadillac -59, tror ionte ens man behöver bälte. ;)

Danken
6th March 2004, 19:44
Men om man ser realistiskt på det, vem fan kommer att renovera en Saab 9-3 till ny skick om 40-50 år....INGEN.
Men jag kan lova er att om det fortfarande finns bensin till riktiga V8 skepp om 100 år så finns de nog fan kvar :D

'26'...håller med;)

Insane
22nd March 2004, 20:10
Kan tyvärr inte rösta på något då jag tycker att jag själv och många andra bygger bättre bilar :lol:

Polar_Bear
24th March 2004, 04:35
Jag lade min röst på "Andra" då jag helst skulle vilja se en engelsk bil på min garageuppfart , de må kanke inte vara den bästa sorten men absolut snyggast/orginellast...en annan synpunkt är att , alla bilar går sönder , det är inget man kommer ifrån. Vissa märken går sönder mer sällan men kostar då mer att laga.

Fucked
24th March 2004, 09:02
Tyskarna utan tvekan kvalite och prestanda obeskrivligt

Qv16
30th March 2004, 13:52
Italiensak bilar är både överlägset snyggast och roligast att köra. Den perfekta mixen av tradition och futurism. Det är bilar för den eldiga själen.

Våda kvalitet? Bilar ska köras och njutas? Inte användas till någon praktisk verksamhet.

Fucked
30th March 2004, 15:00
roligast att köras vet jag inte längre mercedes SLR V8 biturbo 0-300km/h 28,2sek Lamborghini Murceilago 0-300km/h på 30,1sek
visst det finns ENZO som matchar SLR det finns pagiani zonda och bugatti men tyskarna har sina AMG, CARLSSON, BRABUS, BMW Ac-schnitzer, Hamann, M-power nya M5:an 9000rpm V10 510hk!!! det ni

Italiensak bilar är både överlägset snyggast och roligast att köra. Den perfekta mixen av tradition och futurism. Det är bilar för den eldiga själen.

Våda kvalitet? Bilar ska köras och njutas? Inte användas till någon praktisk verksamhet.

Auner
30th March 2004, 16:24
Acceleration är väl inte allt. Roligt defineras väl olika av olika personer antagligen. Om Qv16 tycker att italienare är roligast att köra får han väl tycka det utan att få massa specifikationer uppkörda i ansiktet.

crille83
31st March 2004, 00:45
tro det eller ej men den roligaste bil jag äkt/kört är min gamla Fiat Croma super I.E
den va pigg och ovanlig men tyvär dyra reservdelar

volvo240man
2nd April 2004, 11:29
VOLVO! dom går hur länge som hälst.

Fucked
2nd April 2004, 11:31
vilket skämt fast jag kör C70 T5 cab é den helt värdelös

sir_ingolf
2nd April 2004, 11:48
min buggy är nog det roligaste jag kört

Jimmie
3rd April 2004, 21:23
volvo har bäst motor

D_J
13th April 2004, 09:22
Engelsmännen!

Min Lotus Europa är det skojigaste jag har haft!

/DJ

Oxygen
14th April 2004, 19:26
Fransmännen tycker jag!

Snygga, välutrustade och billiga!

Cricka
21st April 2004, 18:49
Helt klart japanerna. Finns det nån bil som håller så bra som en japanare =).
Kanske lite problem med rost o så. Men dom startar i alla väder.

Viggen-Finspång
21st April 2004, 19:11
volvo har bäst motor

Nja...

940-Finspång
3rd May 2004, 21:34
Nja...

'12'.....

yrrej
4th May 2004, 00:32
BMW säger ja bara..det e kvalitet o snygg förpacking allså..sen att dom är dyra e ju bara ett betyg på att det e bra grejjer..tyvärr har dom fått lite dålig stämpel i dne här stan som ´blattebil´ inge illa menat allså....men ja gillar E30..det e busbil... // YrreJ

Qv16
5th May 2004, 13:09
roligast att köras vet jag inte längre mercedes SLR V8 biturbo 0-300km/h 28,2sek Lamborghini Murceilago 0-300km/h på 30,1sek
visst det finns ENZO som matchar SLR det finns pagiani zonda och bugatti men tyskarna har sina AMG, CARLSSON, BRABUS, BMW Ac-schnitzer, Hamann, M-power nya M5:an 9000rpm V10 510hk!!! det ni

Det var ett otroligt osakligt inlägg. Frågan var vem som bygger de bästa bilarna, inte vilka som bygger de snabbaste. Vilka de bästa bilarna är, är en subjektiv bedömning som knappast kan överbevisas med tiondelar av accelerationstider. Kriterierna för vad som gör en bil bra är således en personlig uppfattning. Själv är jag av åsikten att prestanda i form av siffror från accelerationstester inte är av primär art när man bedömmer hur bra en bil är. Inte heller när man bedömmer hur rolig en bil är.

Ghost
25th July 2004, 21:42
Jänkarna så klart !

ljung
14th October 2004, 22:52
klart japanarna, bra standard i inredningen, högvarviga motorer som går utan olja och startar i alla väder :)

PsiXes
14th October 2004, 23:47
Själv kör man 2 bilar, Golf GTI -88 o en Renault Laguna -96. Golfen rolig o LEKA mee... Lagunan bekväm stadskörning/motorvägskörning. Tyska o franska bilar för min del alltså. Har kört både dee ena o de andra men jag gillar dessa 2...

Volvolover
7th June 2005, 23:33
Bara o inse att Svenska bilar ÄR bäst....MEN tilläggs att franska o tyska "bilar" har alltid legat lite före.............I SKROTKÖN :p

Mikael
7th June 2005, 23:40
Bara o inse att Svenska bilar ÄR bäst....MEN tilläggs att franska o tyska "bilar" har alltid legat lite före.............I SKROTKÖN :p

Kan du inte skriva i den nuvarande pollen istället för o dra upp en poll som startades för nästan ett och ett halvt år sen? :O

bluebeast_32
7th June 2005, 23:49
Nu tycker jag ni är lite kortsynta(kom inte på nåt passande ord :S) De bästa bilarna måste ju ändå vara jänkarna hur man än vrider och vänder på det så är det ju ändå så att det finns hundratusentals (om inte miljontals) som renoverar jänkebilar från -30-40-50-60-70talet, det kan ju bara betyda att människor älskar dessa bilar för vad de just är, BILAR. sen att det finns vissa extremister som sitter och filar på en fiat eller lada från 1800 kall kan man ju inte göra något åt.

Resultatet som man då kan komma fram till måste då vara att det är jänkarna som gjort de bästa bilarna, jag säger inte att de gör det nu, men om man ser till bilens historia och människans beteende så har ju faktiskt jänkarna lyckats med att bygga bilar som varar i evigt, inte bara i bilnördars fantasier utan också på gatorna mitt ibland oss. :D

Så mitt råd till er alla, åk upp till POWER MEET i Västerås i sommar och sug i er så mkt bilkultur ni bara kan.

Tack för mig :D

P:s ang. bilsäkerheten, testa att krocka med en 2.5 tons cadillac -59, tror ionte ens man behöver bälte. ;)

hehe... ALLA vill åka/ha V8! det är sant..

Cricka
8th June 2005, 15:13

O varför är Volvo de bästa??. Helt allvarligt.
Är de verkligen så bra. Kör juh själv taxi o kör både Xc90 o V70:n.
O jag tycker kvaliten är riktigt jävla dålig på dom. Visst slits det rätt hård på bilarna men just volvo bilarna har vi haft mycket problem med.

Saabarna också bättre än volvo bilarna.

Men det är helt klart Mercedes som fortfarande håller längst o tuffar på som vanligt.

Tommy^_
8th June 2005, 16:00
O varför är Volvo de bästa??. Helt allvarligt.
Är de verkligen så bra. Kör juh själv taxi o kör både Xc90 o V70:n.
O jag tycker kvaliten är riktigt jävla dålig på dom. Visst slits det rätt hård på bilarna men just volvo bilarna har vi haft mycket problem med.

Saabarna också bättre än volvo bilarna.

Men det är helt klart Mercedes som fortfarande håller längst o tuffar på som vanligt.
Måste lägga till det att han har nog inte vart på Karstorps bilskrot..
Han har "rätt" att det är franska o tyska bilar som står på kö, för stället är totalfullt av volvo bilar!

Aero-Power
8th June 2005, 16:19

Tilläggas är att franska o tyska "bilar" kanske gasar lite mer o krockar oftare??

M5/M6 V10 - Engine of the year
BMW är den första biltillverkaren som tilldelats sex olika priser under samma år vid den årliga "Engine of the Year Awards", världens mest prestigefulla motortävling. Man delade även ut pris till den mest unika dieselmotorn, den variabla dubbelturbodieseln som sitter i BMW 535d.

Utöver första priset som "Engine of the Year", vilket delades ut vid Engine Expo 2005 i Stuttgart, till 507 hk V10 högprestandamotorn, fick även följande BMW motorer priser:

V10 5,0-liter motor i M5 och M6: "Best new Engine 2005"
V10 5,0-liter motor i M5 och M6: "Best Performance Engine 2005"
V10 5,0-liter motor i M5 och M6: Vinnare i klassen för motorer över 4,0 liter
3,0-liter 535d variabel dubbelturbodiesel: Vinnare i klassen 2,5 till 3,0 liter
3,2-liter sexcylinders motor i M3: Vinnare i klassen 3,0 till 4,0 liter

BMW M3 motorn vinner för femte gången
Detta betyder att BMW är det mest framgångsrika märket som deltar i tävlingen om "Engine of the Year", motorbyggarna i München har nu tagit emot 26 troféer under en sjuårsperiod. 343 hk 3,2-liters högprestandamotorn i BMW M3 har tagit emot detta eftertraktade pris för femte gången i ordningen - ett oöverträffat rekord.

M3 motorn har starkt bidragit till BMWs resultat vid "Engine of the Year Awards", därmed hjälper den företaget att etablera sig som det mest framgångsrika inom motordesign och konstruktion.

Källa: BMW

Cricka
8th June 2005, 16:47
O varför inte de japanska bilarna. Toyota har väl blivit vald till årets mest fel fria bil ett antal ggr.

Visst har vi alla våra märken.

Tommy^_
8th June 2005, 16:52
O varför inte de japanska bilarna. Toyota har väl blivit vald till årets mest fel fria bil ett antal ggr.

Visst har vi alla våra märken.
Inte enligt bosse bildoktor ;) :D

bjornE_
25th August 2008, 14:24
tre bokstäver räcker... JDM '125'

Reyland
25th August 2008, 22:00
tre bokstäver räcker... JDM '125'

gött att väcka liv i en 4 år gammal tråd då :D :D

Då fyller jag i min åsikt:
Volvo fram till 940ins slut är lätt dom DRIFTSÄKRASTE bilarna (synd nog fick volvo för sig att börja bygga felhjulsdrift sen så det drar ner betyget)
Dock inte dom roligaste och snyggaste då men det är en annan sak
Har ju inte ens lyckats döda min holk än och det är jag

Tyska bilar är premium som alla vet så jag håller på tyskland ;)
Roliga att köra och tysk byggkvalitet men det kostar ju med...

__Alexx_
25th August 2008, 23:03
Tyskt skare va!! ;)

ErikR
26th August 2008, 02:13
Toyota är en klass för sig....
från den billigaste Aygo eller va fan den heter, till Supran så är de bäst!

bjornE_
26th August 2008, 05:01
gött att väcka liv i en 4 år gammal tråd då :D :D

Äsch, händer ju inget härinne så får väcka er lite.. '12'

Är ju van vid jkpgs lokala forum JRC där det görs ca ett inlägg i halvtimmen dygnet runt och startas ca fem nya trådar om dagen varav typ tre oftast har intressant innehåll.. Vart rätt livligt där.. :D

NitraM
26th August 2008, 08:07
bjornE har helrätt..

JDM all the way

volvo_142
27th May 2009, 20:09
svenskarna för att det går alltid få tag på en reservdel på skrotarna + att det är bra kvalitè på bilarna+lätt skruvat:p

Snekast
28th May 2009, 09:38
svenskarna för att det går alltid få tag på en reservdel på skrotarna + att det är bra kvalitè på bilarna+lätt skruvat:p

Talar det inte emot sig själv att det är gott om delar på skroten till en bil av bra kvalité :D

Jag röstade på bmw iaf :) fast det var väldigt svårt.. Alla märken har ju nackdelar och fördelar.

Moffegrev
28th May 2009, 10:58
skaplig BUMP på denna då..då msåte jag med rösta bara för det.

tänk att ha Tysk kvalite med hållbarhet som en japan det vore drömmen.

KIMBO
28th May 2009, 11:05
amerikanskt för formerna som fanns men försvann
sen så är de ju bra komfort i dom tkr jag sen är
dom ju riktigt trevliga öl bilar också :hyper:
o vad har motorer med kvalite o göra????
sitter väl mer än en motor på en bil lr har jag fel?..

Tilläggas är att franska o tyska "bilar" kanske gasar lite mer o krockar oftare??

M5/M6 V10 - Engine of the year
BMW är den första biltillverkaren som tilldelats sex olika priser under samma år vid den årliga "Engine of the Year Awards", världens mest prestigefulla motortävling. Man delade även ut pris till den mest unika dieselmotorn, den variabla dubbelturbodieseln som sitter i BMW 535d.

Utöver första priset som "Engine of the Year", vilket delades ut vid Engine Expo 2005 i Stuttgart, till 507 hk V10 högprestandamotorn, fick även följande BMW motorer priser:

V10 5,0-liter motor i M5 och M6: "Best new Engine 2005"
V10 5,0-liter motor i M5 och M6: "Best Performance Engine 2005"
V10 5,0-liter motor i M5 och M6: Vinnare i klassen för motorer över 4,0 liter
3,0-liter 535d variabel dubbelturbodiesel: Vinnare i klassen 2,5 till 3,0 liter
3,2-liter sexcylinders motor i M3: Vinnare i klassen 3,0 till 4,0 liter

BMW M3 motorn vinner för femte gången
Detta betyder att BMW är det mest framgångsrika märket som deltar i tävlingen om "Engine of the Year", motorbyggarna i München har nu tagit emot 26 troféer under en sjuårsperiod. 343 hk 3,2-liters högprestandamotorn i BMW M3 har tagit emot detta eftertraktade pris för femte gången i ordningen - ett oöverträffat rekord.

M3 motorn har starkt bidragit till BMWs resultat vid "Engine of the Year Awards", därmed hjälper den företaget att etablera sig som det mest framgångsrika inom motordesign och konstruktion.

Källa: BMW