Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Dags att sätta fart här...

Sidor : [1] 2 3

slowpoke
17th December 2003, 02:46
Hej,

Mer dött och olärorikt forum än detta finns inte, tråkigt, väldigt tråkigt!

Vad är det egentligen som händer, varför finns det inga Porsche, Mercedes, och Ferrari ägare som postar på detta forum? Det finns åtskilliga Porsche 993 och 996 ägare här i stan, flertal RS6or, Ferraris, ja till och med racing/rallycrossbilar... Dags att sätta lite fart på det här stället nu, in med the big boys och för det krävs big toys!

Mitt bidrag till att få liv och framförallt mer stilfulla och intressanta/vettiga trådar här inne är detta inlägg;

Vad händer egentligen i garagen där ute i vinter? Är det bara samma gamla vanliga skitsnack? Inga små smileys eller små kommentarer som t ex; vänta bara, planer finns, snart så, bla bla bla, få liv i skiten nu och var seriösa!

Åbygrabbarna?

Imprezor? GTi-Rs? EVOs?

Audis?

Saabar?

Roddar?

Volvos?

BMWs?

Så, nu har jag gjort mitt för det här forumet!

Mvh

sir_ingolf
17th December 2003, 07:47
jag sparar pengar o kommer leta efter begagnad motor, siktar på att dublera hästarna till mitten av sommaren.
ska fixa färdigt kapellet o laga sprickor o glasfibret

lacka om bubblan, kommer troligen bli kring nyår

D.Sävström
17th December 2003, 09:57
Jag väntar på att min nya bil ska komma hem från USA (borde vara på båten på väg hit nu), kommer inte göra så mycket med den när den kommer, ska bara åka med den i sommar på div gat, stripp o banevents o se vad den går för.

litebilder på pärlan http://hem.passagen.se/ascona400r/eclipse.htm (kommer sitta en vinge på bakluckan oxå, inte med på bilderna) :)

Evo TME
17th December 2003, 10:16
Har precis plockat ihop motorn efer renovering, topplockspackning, borttagna balansaxlar, planad topp, HKS ssqv. Ska på ett nytt kjolpkaket som ska in på lack efter nyår (M.G) diverse interiör uppgradering!!

BBB zooloo
17th December 2003, 10:30
Har inte rört en fena ännu, bara beställt lite nytt stuff.

Det som är 100% klart nu:
Helt ny front.
Nya bakljus och mittparti.
Borrade/slitsade skivor runtom + belägg.
Ställbara Koni & Cobra fjädrar.
550CC spridare.
Specialbyggd Garett T04E ~ 550hk, GIK.
Sprut.
Walbro soppapump
Wiseunits MPM

På G:
Ombyggt insug.
Grenrör
Nya IC-rör.
Konisk turboelbow
Grovt avgassystem
Fet slutdämpare.
Inredning.
Ett riktigt fett Skin givetvis...
+ lite småfix

mvh zooloo

robban
17th December 2003, 10:51
jag har renoverat lådan, 5 växlad dognash, svarvat bort de gamla dogringarna och svetsat dit nya, alla lager bytta..

motorn renoveras med bla nya stakar, lager mm

annars mest små prylar som ska fixas,
balansera kardan, purge ventil till lustgasen, värme till tuben..
ny ruta med ny stålram..

jiraj då vad ska du göra efter som du ställde frågan..mvh

sir_ingolf
17th December 2003, 14:06
Jag väntar på att min nya bil ska komma hem från USA (borde vara på båten på väg hit nu), kommer inte göra så mycket med den när den kommer, ska bara åka med den i sommar på div gat, stripp o banevents o se vad den går för.

litebilder på pärlan http://hem.passagen.se/ascona400r/eclipse.htm (kommer sitta en vinge på bakluckan oxå, inte med på bilderna) :)

riktigt sjyst, är gsx den fyrhulsdrivna modellen med turbo eller den framhjulsdrivna med turbo?
hoppas den är med i ESC nästa sommar

Viggen-Finspång
17th December 2003, 16:42
Jag ska väl inte göra så stora ingrepp denna vinter utan det blir väl ett par fälgar,väghållning,toning och ett 3" avgassystem med Downpipe och Racekatt...

Det enda som har hänt nu är väl att ögonlock och Evo 6 dump är inhandlat...

Edit:Riktigt snygg kärra Sävström!! :hyper:

MrJapan
17th December 2003, 17:00
Hej,

Mer dött och olärorikt forum än detta finns inte, tråkigt, väldigt tråkigt!

Vad är det egentligen som händer, varför finns det inga Porsche, Mercedes, och Ferrari ägare som postar på detta forum? Det finns åtskilliga Porsche 993 och 996 ägare här i stan, flertal RS6or, Ferraris, ja till och med racing/rallycrossbilar... Dags att sätta lite fart på det här stället nu, in med the big boys och för det krävs big toys!

Mitt bidrag till att få liv och framförallt mer stilfulla och intressanta/vettiga trådar här inne är detta inlägg;

Vad händer egentligen i garagen där ute i vinter? Är det bara samma gamla vanliga skitsnack? Inga små smileys eller små kommentarer som t ex; vänta bara, planer finns, snart så, bla bla bla, få liv i skiten nu och var seriösa!

Åbygrabbarna?

Imprezor? GTi-Rs? EVOs?

Audis?

Saabar?

Roddar?

Volvos?

BMWs?

Så, nu har jag gjort mitt för det här forumet!

Mvh

Du glömde dig själv!!!..Vad händer med den lila toyotan i vinter ??

/ Mr Japan

Mikael
17th December 2003, 17:09
Håll er till ämnet o svara på slowpokes fråga istället!!!

Mvh

Ante ZX
17th December 2003, 18:10
Håller fullständigt med Jiray. det är bara ett grattandes på folk hit o dit när nån fyller år.. Jaja. kort om 850:in jag drar hela motorn en gång för alla. o så ser den ut i vår/sommar o inget snack.. underdel borrad till nästan 2,4liter, vevaxel från nyare v70 =4kg lättare, Verdi stakar, volvos eftermarknadskolvar med högre tryck på oljeringarna, modifierad vevhus ventilation i blocket. allt vägt o balanserat. lättat o balanserat svänghjul med sachs race koppling. m56h växellåda. toppen portad o flödastestad av grottis insugningsrör portat + s60t5 grenrör portat. 3" spjällhus, 77mm luftmasse mätare, kammar från elleman jacobsson, ic från ace competition, T04sbb turbo god för minst 600hk, 610ml flödestestade spridare med en 040pump, stort öppet filter, HKS ssqv dump, mappas i rototest i vår 1 gatchip o 1för racesoppa.. får se hur det går............

slowpoke
17th December 2003, 18:38
HKS ssqv dump

Från världens bästa leverantör =)

slowpoke
17th December 2003, 18:39
Fortfarande stendött, hade det varit någon som fyllt år eller kört på extra brett ställ med sin Volvo Grupp A så skulle tråden varit minst tre sidor lång nu! '120'

Man börjar automatiskt anta att det bara är en massa skitsnack på alla där ute, vart är alla som hade sina värsting superduperprojekt trådar?! Bara massor med snack och absokut ingen verkstad...

outlaw
17th December 2003, 19:00
förhoppningsvis ska jag få dit extraktorgrenrör, downpipe och frontpipe. sen under sommaren ska jag försöka fixa nya spridare, wallbro soppapump och kanska bara kanske en modell större bögsnurra...

och då måste man ha en roligare dump, eller hur slowpoke;)

Mvh

slowpoke
17th December 2003, 19:10
och då måste man ha en roligare dump, eller hur slowpoke;)

Mvh

Absolut! Bara hojta till, sålde en till dump idag till en Impreza kille i stan men det finns fler som ligger på hyllan och väntar på din S14 =)

Mvh

Jonasson
17th December 2003, 19:54
Mitt bidrag..

Kommer ev hämta hem en tom kaross i helgen.. Det ska i en större motor +0,3liter(om jag får ner mer i motorummet), annan drivlina å låda, bur.. Dock ska orginalutseendet(utvändigt) behållas i största möjliga mån, ev kommer ju bilen behöva breddas... Men ska försöka hålla det på minimal nivå..

Sen om bilen kommer åt till i sommar eller inte, det vet ja inte.. Än så länge bara en plan

Sigge
17th December 2003, 19:58
Ja, lite pyssel och fix skall väl ske framåt vårkanten.
Kanske redan till helgen rent av ... ;) Man skulle kanske stoppa i lite ljud ... BLIXT !

slowpoke
17th December 2003, 20:03
Keep it going! Är fortfarande några bilar jag vill ha på listan!

Lightning? Tommy Finspång? Z Force? Tony? Nermin?

Mvh

C5-Finspång
17th December 2003, 22:08

Mvh

Tommy Finspång ligger lågt, har jobbat som en gris den senaste tiden och har inte haft tid/ork/lust med något på sista tiden.

Kommer nog att behålla bilen en sommar till men kommer nog inte att hända något revolutionerande med den. Har varken garage eller tid för tillfället... Lessen om ja gör dig besviken.

Sigge: har du haft igång din bil något ännu eller ?

Blixt
17th December 2003, 22:10
Så här ligger mitt objekt till.
Karossen rensad o lackad.
Dörrar,Huv,Baklucka samt skärmar ska iväg i helgen.
Ska hämta fram samt bakvagns detaljerna i helgen ifrån blästring.
Visst kan man säg att det är dött här.
Kan delvis bero på att vi som jobbar med bilar under vinter kanske vill vara lite hemliga!
Ska mycke till för att jag ska lägga upp bilder på bilen.

Sigge
17th December 2003, 22:18
Sigge: har du haft igång din bil något ännu eller ?

Naa, sånt håller jag inte på med ;)

andersson
17th December 2003, 22:27
men majoriteten består ju utav gamla volvo ägare och annat löst folk här... =) som ja

jaja ni kan jue se va ja har gjort å inte gjort. köpte bilen i sommras så har inte hunnit så mkt. om ja ska behålla bilen kan man slänga upp, allt efter pengarna rullar in...

lägg till: ev. lätta svänghjul, ev. borra lite i blocket, spridare som ger lite mer CC än orginal typ supra, annan BTR, JE kolvar, orginal lager, metallpackning till toppen, wallbro, större LMM, t28 listan går att göras lång, feta sulor där bak också =)

Jonasson
17th December 2003, 22:28
Bäst å förtydliga att nissanen ÄR såld så det blir ingen GTiR för min del, sattsar på hus å svenssonliv just nu men kommer att kämpa på med ett projekt.. Billigt men skoj *hoppas*

Mikael
17th December 2003, 22:30
Ja ska "bara" lacka min huv + frontspoiler o efter det vattenslipa *pust* hela bilen..
Men ja kommer o åka med standard maskin i sommar bara för att ja vill bli klar me bilen nån gång.. :)

Motorn kommer ja o ge mig på i höst sen.

Mvh

mustang
17th December 2003, 22:32
skruvar med min volvo 240 DL!!!!
då jag inte har nån motor till mussen=(

Rodney
17th December 2003, 23:08
Jag köpte juh min bil för att ha o leka med på vintern, det jag började med då va att sätta i en bur o weberförgasare, extraktorgrenrör och en portad topp men sen så tröttnade jag o rev skiten :) .

Nu har jag rensat bilen, skrapat ur alla asfalts mattor, all el och all inredning, jag har byggt en ny bur se bilden

http://242tic.mine.nu/images/bur.jpg

jag håller just nu på att göra klart bilen för lack, lagar lite rost och lägger igen alla hål efter lister osv.

Har inhandlat nytt elsystem, växellåda, motor, spridare och lite mer småsaker.
jag håller på att bygga wattlänk och ett nytt insug och en ny tank.
räknar med att kunna lacka bilen rätt så snart sen så ska den sätas ihop jag ska koppla ihop 740 elen med det jag har kvar av elen från 240in.

funderar lite på vad jag ska ha för turbo men jag tror att det blir en TB03/04 som pallar 380 häst.

Kommer eventuellt att byta till ett par lexanrutor o lite plast karosseri delar

( Jag och Outlaw byggde klart mitt insug idag )

*edit*

Lite spec på bilen :

kort styrväxel
wattlänk
slinterlamell
m46 vxl låda, ( moddad )
b230ft motor
940 grenrör, lite portat
s60 spridare
portad topp ( 531 )
Svetsat glt insug
k kam
koppar toppackning
bur
fjäderbens stag
chipp
filter
avgas

AGsTony
17th December 2003, 23:57
Tjena...

Jag håller på o bygga lite på två s2:or o min Rs2:a så jag har att göra........

Får se den här sommaren om gud vill att jag ska få ut kärran...

Men men jag har en tendens att få ordning på allt annat men inte mitt eget...

Lycka till alla...

MVH...

RS2..........

Mr Lightning
18th December 2003, 12:07
Ska bara få tid över att handla så kommer nog en sån här snart hem:

http://www.razorsedgemotorsports.com/catalog/images/shortblock.jpg

Efter det ska det jag ha nytt bränsle system som orkar med.

Sen får vi se vad tiden räcker , har lite annat på tapeten framöver !

Hocky
18th December 2003, 12:50
Ska bara få tid över att handla så kommer nog en sån här snart hem:

http://www.razorsedgemotorsports.com/catalog/images/shortblock.jpg

Efter det ska det jag ha nytt bränsle system som orkar med.

Sen får vi se vad tiden räcker , har lite annat på tapeten framöver !

Är det en ny startmotor? ;)

Mikael
18th December 2003, 13:09

Mvh

Som en del andra skriver.. Glöm inte dig själv :)

Mvh

Ricke
18th December 2003, 15:37
Fortfarande stendött, hade det varit någon som fyllt år eller kört på extra brett ställ med sin Volvo Grupp A så skulle tråden varit minst tre sidor lång nu! '120'

Man börjar automatiskt anta att det bara är en massa skitsnack på alla där ute, vart är alla som hade sina värsting superduperprojekt trådar?! Bara massor med snack och absokut ingen verkstad...

vill inte låta mursk nu, ,men du har väl ingen aning om va som händer i våra garage!?

prata inte om sånt du inte vet nåt om.

dom som behagar svara på din fråga gör det, men det finns oxå folk som inte vill avslöja för mycket utan låta resultatet bli en överaskning!

tänk lite så oxå, tack.

mvh..

ändrade ditt ordval lite, det är inget tvång att skriva vad du ska göra! men då behöver du inte skriva alls heller!!!

Smirre
18th December 2003, 17:59
vill inte låta mursk nu, ,men du har väl ingen aning om va som händer i våra garage!?

dom som behagar svara på din fråga gör det, men det finns oxå folk som inte vill avslöja för mycket utan låta resultatet bli en överaskning!

tänk lite så oxå, tack.

mvh..

Finns kanske lite trevligare sätt att säga det som du vill säga.....

Eller....?

ändrade i din quote med... Mvh outlaw

alecco
18th December 2003, 19:07
Jag sålde allt som har med turbo och amazon att göra...köpte en saab och en thailandsresa. Inga tider på strippen men kommer ha kul iaf..

Till er som fortfarande kämpar önskar jag er ett STORT lycka till. Håppas för eran skull att några av er lyckas och inte stannar kvar i garagen.

Ses till sommaren

mvh Alex

slowpoke
18th December 2003, 19:32

tänk lite så oxå, tack.

mvh..

ändrade ditt ordval lite, det är inget tvång att skriva vad du ska göra! men då behöver du inte skriva alls heller!!!

Hej,

Nu vet jag ju inte vad du egentligen skrivit pga att det goda jobbet alla moderators gör här (Bra jobbat grabbar!) men grejen är den här;

Idén med den här tråden var att få igång en diskussion om vad som pågår ute i folks garage, inget annat.
Min mening var alltså att få liv i det här, annars, väldigt döda forumet, jag tycker att denna tråd gått ganska bra än så länge, synd att du inte gillar den.

Du måste ha något riktigt hårigt under uppbyggnad i ditt garage med tanke på hur du framförde din åsikt och det du skriver, dock så spelar det ingen större roll att få veta vad det handlar om då jag läst din signatur.

Mvh Jiray

slowpoke
18th December 2003, 19:33
Finns kanske lite trevligare sätt att säga det som du vill säga.....

Eller....?

ändrade i din quote med... Mvh outlaw

=)

När kommer du hem?

Mikael
18th December 2003, 20:20
Hej,

Nu vet jag ju inte vad du egentligen skrivit pga att det goda jobbet alla moderators gör här (Bra jobbat grabbar!) men grejen är den här;

Idén med den här tråden var att få igång en diskussion om vad som pågår ute i folks garage, inget annat.
Min mening var alltså att få liv i det här, annars, väldigt döda forumet, jag tycker att denna tråd gått ganska bra än så länge, synd att du inte gillar den.

Du måste ha något riktigt hårigt under uppbyggnad i ditt garage med tanke på hur du framförde din åsikt och det du skriver, dock så spelar det ingen större roll att få veta vad det handlar om då jag läst din signatur.

Mvh Jiray

Än en gång då.... när kommer dina uppgifter om vad som händer me din bil i vinter??? Kom igen nu.. Trådstartaren om nån ska ju berätta..

Mvh

Rodney
19th December 2003, 01:33
Jo det skulle vara trevligt att höra vad mr Slowpoke bygger i vinter och ni andra kan ni inte specifiera er lite, VAD är det ni gör med bilarna???

en bild på mitt nya insug :) --->Klick me !!! (http://242tic.mine.nu/images/gltinsuget.jpg)

Ricke
19th December 2003, 02:11
rostlaga, sänka, lacka, renover motor, byta ratt, byta motor/v-låds o bakvagnsbussningar på 240:n =)

så det känns bättre o åka i den

Rickard
19th December 2003, 02:37
Om jag får ett jobb som kanske e på G nu, så kommer jag sätta dit kjolar runt om hela bilen, köpa ett scoop och lacka om den...Fast det blir bara om ja får jobbet..hehe

Sigge
19th December 2003, 03:12
ni andra kan ni inte specifiera er lite, VAD är det ni gör med bilarna???

mm ok...

Ny motor
---------
CNC fräst 4 bultat betongfyllt Bowtie 4,125 block
Moldex Oddfire 3,5" vev
Kraftigt portade 18 graders Bowtie toppar
AGGRESIV oddfire kam
Jessel kamdrivning
Jesselbrygga & vippor
Specialslipade JE kolvar
Carillo stakar med carr bultar
K motion ventilfjädrar
titanium insugsventiler
inconel avgasventiler
titanium retainers
Cadritat och specialbeställt Hogan Aluminium insug
Wilson 90mm spjällhus
2 st spal elfläktar
Specialbyggt stort auluminium oljetråg
Specialbyggda Aluminum ventilkåpor
Fluiddamper
ARP bultar

Ny Turbo
---------
2 ITS GT66 Dubbelkullagrade keramiska med uppgraderade interna delar.
2 ITS Progates wastgates
2 Rosencrants Dumpventiler
2 F1 4" luftfilter
Nya rostfria polerade tryckrör
Elektronisk laddtrycksstyrning med launch mm

Nytt bränslesystem
--------------------
Dubbla bränslesystem med dubbla pumpar
Weldon bränsletrycksregulator
Stålomspunnet
83# & 96# Spridare
weldon 2035 bränslepump
Accelrationstank i rostfritt
Fuelrails

Ny Drivlina
----------
Kraftigt förstärkt TH350 låda med omvänt manuellt ventilhus.
MSD shiftlitght med RPM Switch
Ny B&M oljekylare
10" turbin med 3500 stall
Ny kraftigare främre kardan från Dynatec
Kardanringar fram och bak
Tractionbars
krägningshämmare fram och bak bytt/ditsatt kraftigare

Ny el
------
Kabelhärva, alla givare och el utbytta
Nya mätare
Samtliga befintliga och nya mätare är Nordskog digitala med minne.

Nya slangar
-----------
Alla kopplingar, tryck, olje, bensin och vatten slangar utbytta mot Aeroquip stålomspunnet.

Ny IC
------
Nya polerade tryckrör
Ny specialbyggd H2O IC
CO2 kylsystem

Nytt tändsystem & Nytt motorstyrsystem
---------------------------------------
MSD oddfire fördelare
MSD vevsensor modifierad för oddfire
MSD oddfire 6T tändmodul
Speed Pro FAST Oddfire Databox
Nya givare (bredbandslambda, avgastemp, oljetryck, oljetemp,vxllådetemp, vattentemp, lambda, volt,
RPM launch kit
Nytt avgassystem
-----------------
Rostfria headers
Dubbla 2,5" främre rör med avgasbandage
Dubbla Nya 3" avgassystem
4 2,5" ljuddämpare
2 fjärrstyrda Elektroniska förbikoplingsventiler

Styrning
--------
Elektronisk styrservo
Flaming River styrsystem

Övrigt
------
Ram, underrede och motorutrymme tvättat, skrapat och målat
Batteri flyttat

Stereo
------
Lightning Bolt B4.400 Slutsteg
Ligthning Bolt B2.250 Slutsteg
3 st kromade Lightning 10" basar
2 st Amega 6x9
2 st Amega 5"
Denon Huvudenhet

Fälgar/Däck
-----------
Orginal Typhoon 16" blästrade och lackade
Cooper Cobra 245/50
Imgagewheel HT 18"
Yokohama a005 295/35

uttråkad ? En liten bild då kanske ...

http://www.sicid.com/nso/MVC-019S.JPG

MostWanted-LKPG
19th December 2003, 03:47
mm ok...

Ny motor
---------
Moldex Oddfire 3,5" vev
AGGRESIV oddfire kam
Jessel kamdrivning
Jesselbrygga & vippor
Specialslipade JE kolvar
Carillo kolvar med carr bultar
K motion ventilfjädrar
titanium insugsventiler
inconel avgasventiler
titanium retainers
custom grind oddfire camshaft
Wilson 90mm spjällhus
2 st spal elfläktar
Fluiddamper
ARP bultar

Ny Turbo
---------
2 ITS Progates wastgates
2 F1 4" luftfilter

.................................................. ............

Holy Shit!!! :0 :0 :0 Har du tänkt o våldta SycloneRobban eller?? '82'

Det där är ju nästan upplagt för fyrsiffrigt belopp när vi snackar effekt!! '148'

//Bobby

outlaw
19th December 2003, 03:47
ja, är inte det en beskrivning så vet jag inte vad som är det:)

låter som godis sigge;)

C5-Finspång
19th December 2003, 08:22
Sigge

Trodde aldrig att du skulle gå ut med detta offentligt!!! inte ännu i alla fall...

Lycka till som sagt, ska bli spännande att se!

Rodney
19th December 2003, 09:08
Sigge. Så ska det se ut..... men som sagt det ser ut att kunna bli en o annan våldtäckt på strippen i sommar.
har du gjort något åt styrningen ? har för mig att du inte riktigt gillade den.

D.Sävström
19th December 2003, 10:03
mm ok...

Ny motor
---------
Moldex Oddfire 3,5" vev
AGGRESIV oddfire kam
Jessel kamdrivning
Jesselbrygga & vippor
Specialslipade JE kolvar
Carillo kolvar med carr bultar
K motion ventilfjädrar
titanium insugsventiler
inconel avgasventiler
titanium retainers
custom grind oddfire camshaft
Wilson 90mm spjällhus
2 st spal elfläktar
Fluiddamper
ARP bultar

Ny Turbo
---------
2 ITS Progates wastgates
2 F1 4" luftfilter
Nya rostfria polerade tryckrör
Elektronisk laddtrycksstyrning med launch mm

[/url]

Tro det var såna här post som Slowpoke ville få fram

Härligt Sigge ska bli jäkligt kul o se din bil när den bli klar :hyper:

Hocky
19th December 2003, 10:15
Sigge släppte bomben, nu lär det snackas på Zatzy osv ;)

C5-Finspång
19th December 2003, 10:23
Sigge släppte bomben, nu lär det snackas på Zatzy osv ;)

Vad de ska skvallras å ljugas nu...'112'

Härligt att se att någon vågar satsa så fullt ut!!!!!

Sigge
19th December 2003, 10:54
har du gjort något åt styrningen ? har för mig att du inte riktigt gillade den.

Ja det blir elektronisk servo istället för den mekaniska vartefter. Även bytt lite andra delar runt detta för bättre känsla och utrymme.

andersson
19th December 2003, 10:55
Sigge: där ser man! =) shajse

Pontus81
19th December 2003, 11:16
Men men jag har en tendens att få ordning på allt annat men inte mitt eget...

Varför blir det alltid så? Min gamla häck står o fryser medans jag själv ligger o rotar i polarns bil.
Förjävla konstit..

Förövrigt..
Extraktorrör
2,5" system
Ombyggt insug

+ lite annat smått o gott som väntar på beställning :)

hawkan
19th December 2003, 11:18
Är det en ny startmotor? ;)

Ja, det måste det vara.. Ford=startmotor..

hawkan
19th December 2003, 11:27
mm ok...

:0 :0 :0

Ska det göras, så ska man göra det ordentligt! Se till att få ihop det där monstret nu så förnedringen kan börja!

Trodde inte att du skulle gå public med det här. Coolt! Way to go

EvO-NeNo
19th December 2003, 16:05
Den som lever får se...
Jag skriver inget eftersom inget är klart än, jag jagar för fullt. Men målet är o ha en brutal GAT bil
Vi får se om jag lyckas

/Neno

C5-Finspång
19th December 2003, 16:11
Okej, nu har väl dom flesta här krypit till korset!

Kanske dags för trådstartaren själv att bikta sig oxå eller vad tycker du Jiray ??????

Hawkan, nyfiken, berätta !!!!!

Alpina, har fått höra att det filuras på något nytt för dig oxå...

andersson
19th December 2003, 16:13
haha aa precis få höra nu little boy with the big toy...
=)

amazon 67
19th December 2003, 17:18
mm ok...

Ny motor

uttråkad ? En liten bild då kanske ...

http://www.sicid.com/nso/MVC-019S.JPG

Upps då kan man ju glömma att ha en shans i sommar med då!
Jag som trodde att "jag" tog i så att det spände i ringmuskeln..........
Hoppas allt kommer lira för dig.

PELLE//

Jonasson
19th December 2003, 19:12
Sigge, som tidgare talare sagt, trode inte att du skulle släppa bomben så här tidigt, lycka till men åket!! Håll i hatten!!!

Mvh J

Jamo
19th December 2003, 20:43
Efter några dagar sänglikande läge i närmare 40 graders feber så har jag bestämd att bilen kommer inte byggas som jag planerat utan nöjer mej med chassiupptadering
och kommer att påbörja sökandet efter en ny bil när bergvärmen är installerad och förhoppningsvis ge ekonomin och köpa 2 bilar (tanten måste ju få en också)

Sigge
19th December 2003, 23:30
Tack detsamma.

När det gäller vem som har chans så kan allt hända när man kör. Jag räknar även med att det kommer strula större delen av säsongen. Det får bli test och tune 2004 inför 2005.

Upps då kan man ju glömma att ha en shans i sommar med då!
Jag som trodde att "jag" tog i så att det spände i ringmuskeln..........
Hoppas allt kommer lira för dig.

PELLE//

Rodney
20th December 2003, 02:41
Nu när alla trimmar o bygger o har sig så skulle ett förslag för i sommar va o dra ner till västervik o krossa som vi gorde 2002 :) Norrköping vann alla klasser.

C5-Finspång
20th December 2003, 09:14
Nu när alla trimmar o bygger o har sig så skulle ett förslag för i sommar va o dra ner till västervik o krossa som vi gorde 2002 :) Norrköping vann alla klasser.

Problemet me Västervik är att dom inte har någon riktig tidtagning.'50'

Är det någon som vet om de kommer bli något arrangemang på Björkvik kommande sommar eller ????

Johannisenberg i Västerås, kan man ju alltid åka till och åka Lazzat evenemangen ifall dom åker 402m.

Vore kul ifall lite mer folk började åka från Norrköping, förra sommaren var de bara en viss röd lastbil och jag själv som åkte runt på olika tävlingar (Västerås, Småland etc.)...SKÄRPNING!

Smirre
20th December 2003, 09:37
Neno, så det blir nya kolvar m.m. hehehe

då får du väl ändra ditt svar.... ;) *ler*

outlaw
20th December 2003, 09:50
Problemet me Västervik är att dom inte har någon riktig tidtagning.'50'

Är det någon som vet om de kommer bli något arrangemang på Björkvik kommande sommar eller ????

Johannisenberg i Västerås, kan man ju alltid åka till och åka Lazzat evenemangen ifall dom åker 402m.

Vore kul ifall lite mer folk började åka från Norrköping, förra sommaren var de bara en viss röd lastbil och jag själv som åkte runt på olika tävlingar (Västerås, Småland etc.)...SKÄRPNING!

ska försöka åka lite nu i sommar, nu har man ju lite mer bil än fransyskan jag hade i somras;)

badboy kink
20th December 2003, 21:21
finns det ingen som åker i skogen rattlåsracing ær allt før kort tacka vet jag en ss på 30km ska børja bygga kl h hyundai accent

Floppy
20th December 2003, 23:21
OHHLALA! Vad många skall bygga hemskheter under vintern! Jag har ju själv varit lite bortkollrad från allt vad bilmojs heter då husbygget har tagit ett helt år och lite till. Men oj vad fint det blev: ny jaccuzzi och massa annat fint som förgyller vardagen!
Bilen då? Ja min stackars impreza som pendlar till och från kolmården och sjukhuset skall få sig lite nya attiraljer.
Avgas och filter förståss, ny snurra till våren- ingen värsting bara ruskigt snabbt spool! :0 Det blir kanske lite frontmonterat ic, pengar växer tyvärr inta på mina träd ännu i skogen. Det samma gäller coilovers.
Ingen toning, inga feta body dressups bara smygande orginalstuk, om än något rallybetonade.
Sen skall det in lite elekriska prylar som håller ordning på vardagen i hytten förståss!

Ja just det vi har ju införskaffat en liten busbil till, en liten MR2 av årsmodell -00
Den kan bli kul!

Ses i sommar.

EvO-NeNo
21st December 2003, 10:43
Neno, så det blir nya kolvar m.m. hehehe

då får du väl ändra ditt svar.... ;) *ler*

Tja Smirrovic... det var länge sen man hörde/såg dig;) Är allt bra? Som du märker på Nyheterna så går det inte bra för oss;);)
Snart måste vi slå till...hehehe...

Så här ligger det till ang. uppgraderingen på motor:

Om det nu blir som jag vill och önskar så blir det andra kolvar, stakar, kammar, justerbara kammdrev, portning av topp, andra ventilfjädrar, uppgradera turbo(ej större) m.m... balansera allt, förstärka vevaxel, nytt insug, andra spridare, STOR IC(har redan), avgas, flter, dump bla.bla det vanliga. Sen ska allt mappas av samma kille som gör jobbet med GEMS styrsystem. Nu tänker alla vad blir det för effekt. Eftersom jag inte vill ha större turbo så tror jag inte effekten blir över 400 hkr, men däremot så kanske jag får ett Vridmoment mellan 500-600 och då tror jag att bilen blir skapligt vass fast det är ca 400 hkr. Så klart återstår o bevisa det i sommar;) men till problemet nu. Han som ska göra jobbet har inte tid eftersom han trimmar dom flesta rallybilar som går i skogen, sen håller jan på med Kenneth hansens motor(rallycross kungen), han jobbar åt prinsar i Dubay(trimmar deras leksaker, så klart EVO 6;), så det sista han har i huvet är Nermin:s EVO 6:a. det positiva är att han verkligen vill hjälpa mig och han har lovat att han ska hjälpa mig(hjälpa o hjälpa, göra mig fattig med andra ord).
Så jag väntar på honom och vågar inte riva bilen för o bygga om utssende eftersom han kan få nån lucka o då måste jag kunna åka till honom direkt.
Nu tänker nån säkert, finns det inte nån annan som kan trimma EVO 6. Jo, det gör det, men då kanske min bil står still halva säsongen som den gjorde i sommras och det är det sista jag vill. Den här mannen har inte tid för att han är dålig utan för att han är bäst;)
Som sagt tålamod så löser det sig till slut...Så länge duger det o glida i en saab 900-87, så klart hårt preppad, fast med rost

MVH, Neno

Smirre
21st December 2003, 11:38
Tja Smirrovic... det var länge sen man hörde/såg dig;) Är allt bra? Som du märker på Nyheterna så går det inte bra för oss;);)
Snart måste vi slå till...hehehe...

MVH, Neno

Jag har ålanerna färdiga, tänkte att vi skulle slå till i julrursen..... Muhahahaha

slowpoke
22nd December 2003, 01:34
Jag har ålanerna färdiga, tänkte att vi skulle slå till i julrursen..... Muhahahaha

Ringde ju mycket...

AutoTech har bromsat en S40 till över 600HK, fett...

slowpoke
22nd December 2003, 01:35
Hocky?

Åbykillar i allmänhet?

Håriga Volvos eller Sabbar?

Inget nytt i stan tills i år?

Skulle vara kul om tråden hölls i liv ett tag nu, den har ju funkat än så länge!

Mvh

trampbil
22nd December 2003, 01:41
Ringde ju mycket...

AutoTech har bromsat en S40 till över 600HK, fett...

uppåt 657hk har jag läst, och fortfarande original växellåda. :0

Mr Lightning
22nd December 2003, 12:47
Ja, det måste det vara.. Ford=startmotor..

Själv då Håkan , vad håller Du på med ?

Trimmar Du blysläden nåt ?

hondapower
22nd December 2003, 13:42
Ja ja!efter som d inte har pratats eller sagts något om HONDA så tänker JA inte säga vad som kommer å rulla här i stan i sommar.

å eftersom dom flessta pratar om volvo,saab,några fler så tycker ja personligen att d mesta handlar om samma bilar som d gjort dom senaste åren,men visst d händer säkert saker med en del fina bilar,även dom som redan är lite små kända här i stan.

men som sagt HONDA har d hitills pratats VÄLDIGT LITE om,JA säger inte mer om min bil änn.inte förens den är klar till sommarn....

å dom som inte förstår att många här kanske inte vill säga vad dom gör med sina bilar för å slippa skyhöga förväntningar,sarkastiska synpunkter,eventuella MR "fuckupp`s" som har en tendens å dyka upp när man minnst vill d...

men godjul,gott nytt år alla swespy annhängare,likasinnade...

mvh/Tommy

Combi Club
22nd December 2003, 13:46
Blir inget motor trim det ända som händer för nästa säsong är lite plast

Lycka till med era byggen

MVH Tobbe

Hocky
22nd December 2003, 14:17
Chevan kommer att få en stor motor, elektroniskt styrd handikapplåda, luftfjädring mm.

Det magiska numret är 547...

slowpoke
22nd December 2003, 14:42
Chevan kommer att få en stor motor, elektroniskt styrd handikapplåda, luftfjädring mm.

Det magiska numret är 547...

Kul, överladdning likaså eller?

Blir det pimp wheels a la Superstar också?

Mvh

slowpoke
22nd December 2003, 14:44
Ja ja!efter som d inte har pratats eller sagts något om HONDA så tänker JA inte säga vad som kommer å rulla här i stan i sommar.

å eftersom dom flessta pratar om volvo,saab,några fler så tycker ja personligen att d mesta handlar om samma bilar som d gjort dom senaste åren,men visst d händer säkert saker med en del fina bilar,även dom som redan är lite små kända här i stan.

men som sagt HONDA har d hitills pratats VÄLDIGT LITE om,JA säger inte mer om min bil änn.inte förens den är klar till sommarn....

å dom som inte förstår att många här kanske inte vill säga vad dom gör med sina bilar för å slippa skyhöga förväntningar,sarkastiska synpunkter,eventuella MR "fuckupp`s" som har en tendens å dyka upp när man minnst vill d...

men godjul,gott nytt år alla swespy annhängare,likasinnade...

mvh/Tommy

Tja Tommy,

Hur går det med allt, börjar bli dags sant om du inte vill ha några "fuckups" som du skrev =) Har massor med godis hemma om du skulle vilja känna och klämma lite...

Mvh

C5-Finspång
22nd December 2003, 16:16
Inte kanske så vettigt att snacka om andras projekt MEN killen ifråga är sällan på detta forum och tror inte han tar illa upp...

En viss kompressormatad-Chevelle från Kolmården som åkte sjukligt snabbt förra sommaren kommer att komma ut i förnyad skepnad till sommaren. Tror inte att den blir långsammare än förra sommaren i alla fall och då åkte han låga 11 or... Tror han kommer vara en av dom snabbste om inte den snabbaste nästa sommar!

Hoppas få se en duell mellan Sigge & Albin någongång nästa sommar !!! :hyper: :hyper: :hyper:

Mikael
22nd December 2003, 17:14
Sååå.. nu har alla skrivit UTOM SLOWPOKE!!!

Mr Lightning
22nd December 2003, 17:31

Det blir nog mest tröjor och dekaler ! ? !

:)

outlaw
22nd December 2003, 18:47

ja det är dumt att säga att andra ska skriva vad de ska göra utan att föregå med gott exempel:)

Rodney
22nd December 2003, 19:27

Skriv nu rå.

mustang
22nd December 2003, 20:15
Ja berätta NU!!!!
blir den snabbare än den svarta så omtalade????

Jonasson
22nd December 2003, 20:24
Jag är med nyfiken, vad är det för monster som väntar, eller är det samma monster vi såg i sommras, kan det möjligen bli grymmare?

hawkan
22nd December 2003, 20:31
Själv då Håkan , vad håller Du på med ?

Trimmar Du blysläden nåt ?

Nej, jag har ju inte blivit ifrånåkt än så varför skulle jag... :p :p

hawkan
22nd December 2003, 20:32
Inte kanske så vettigt att snacka om andras projekt MEN killen ifråga är sällan på detta forum och tror inte han tar illa upp...

En viss kompressormatad-Chevelle från Kolmården som åkte sjukligt snabbt förra sommaren kommer att komma ut i förnyad skepnad till sommaren. Tror inte att den blir långsammare än förra sommaren i alla fall och då åkte han låga 11 or... Tror han kommer vara en av dom snabbste om inte den snabbaste nästa sommar!

Hoppas få se en duell mellan Sigge & Albin någongång nästa sommar !!! :hyper: :hyper: :hyper:

Ska Albin trimma vidare!??!? Har han inte tillräckligt med mos i den bilen?

MostWanted-LKPG
22nd December 2003, 20:46
Nej, jag har ju inte blivit ifrånåkt än så varför skulle jag... :p :p

Jag har satt dig som mitt mål Hawkan! =)

Hocky
22nd December 2003, 20:48
Kul, överladdning likaså eller?

Blir det pimp wheels a la Superstar också?

Mvh

Ingen överladdning bara cubic inches!

Har ändrat mig lite vad det gäller hjulen, blir inte så stora som jag tänkte från början. Passade inte in i stuket på bilen. Blir något mer klassiskt.

Hocky
22nd December 2003, 20:50

Vad jag förstått så ska kompressorn bort och motorn ska växa sig lite manligare, större alltså. Effekt går nog att locka fram...

Jonasson
23rd December 2003, 00:07
Som sagt man ser fram mot sommaren ;)

slowpoke
23rd December 2003, 00:12
Ingen överladdning bara cubic inches!

Har ändrat mig lite vad det gäller hjulen, blir inte så stora som jag tänkte från början. Passade inte in i stuket på bilen. Blir något mer klassiskt.

OK, tyckte du var helrätt ute med dessa hjul, det som förstör jänkestatusen är enligt mitt tycke allt detta gammalmodiga och klassiska som "måste" finnas på en jänk idag =(

Har en gammal Bilsport hemma med en *clean* rensad Camaro 67:a med Recaro sportstolar, BAER bromsar från Porsche, kromade splithjul, båge plus lite annat smått och gott som plockats från Euro/Japs sidan, den väckte konstigt nog ett litet habegär pga detta, inte bilen, men stuket... Stuket kallades nog Pro Touring om jag minns rätt?

Finns jänk som lockar, bara inte inte här i Sverige, jag har sneglat lite åt Z06 hållet =)

slowpoke
23rd December 2003, 00:19
Hej,

Denna tråd har slagit ut väldigt bra och blev som jag hade förväntat mig, kul....!

Tro nu inte att jag försöker vara kaxig eller likanande för att jag inte skrivit ut mina egna mods för 2004. Det beror endast på att jag vill veta att allt jag skriver här ska stämma till 100%!

Kan dock ge en liten morot och skriva att det moddas mer till i 2004 än det gjordes till förra året =) Det ska nog sättas ordentligt med fart på denna sida när bilderna kommer upp!

Mvh

visse00
23rd December 2003, 00:42
Hej,

Denna tråd har slagit ut väldigt bra och blev som jag hade förväntat mig, kul....!

Tro nu inte att jag försöker vara kaxig eller likanande för att jag inte skrivit ut mina egna mods för 2004. Det beror endast på att jag vill veta att allt jag skriver här ska stämma till 100%!

Kan dock ge en liten morot och skriva att det moddas mer till i 2004 än det gjordes till förra året =) Det ska nog sättas ordentligt med fart på denna sida när bilderna kommer upp!

Mvh

Det låter ju bra... Hoppas som du säger att det stämmer och att du åter igen sätter Norrköping på Sverigekartan inom bilvärlden! + att du visar vad supran går för!! Det är viktigt ;)

Rodney
23rd December 2003, 00:53
Hej,

Mvh

hmmm.... ngt får du ge oss va ?

Smirre
23rd December 2003, 01:11
Ja berätta NU!!!!
blir den snabbare än den svarta så omtalade????

Den svarta supran (SMR) kommer att bli bland de snabbaste i världen tror jag. Bland suprorna alltså.....

Mikael
23rd December 2003, 01:13

Mvh

Det vill väl vi alla :)
så det va ingen ursäkt :)

Mvh

hawkan
23rd December 2003, 11:29
Jag har satt dig som mitt mål Hawkan! =)

Bra! Det ska bli skoj!

Vad ska du göra med din under vintern?

hawkan
23rd December 2003, 11:33
Hawkan, nyfiken, berätta !!!!!

Jag ligger lågt än så länge. Troligen inga mods i vinter.

C5-Finspång
23rd December 2003, 11:35
Vad jag förstått så ska kompressorn bort och motorn ska växa sig lite manligare, större alltså. Effekt går nog att locka fram...

Ville inte säga för mycket men ja så är det, kompressorn kommer att ersättas av gas istället...

Han kommer att ladda många hk NOS, samt att det kommer hända grejer med bakvagnen...

Han blir farlig!!!!

Mikael
23rd December 2003, 11:39
Hawkan o Slowpoke kan bilda förening då :)

Jatörsintetalaomvadjaskagöra föreningen :)

Mvh

Mikael
23rd December 2003, 11:39
Den svarta supran (SMR) kommer att bli bland de snabbaste i världen tror jag. Bland suprorna alltså.....

Ja tror det med...

Mvh

hondapower
23rd December 2003, 16:29
Tja Tommy,

Hur går det med allt, börjar bli dags sant om du inte vill ha några "fuckups" som du skrev =) Har massor med godis hemma om du skulle vilja känna och klämma lite...

Mvh
d ä lugnt jiray ja behöver inte känna å klämma utan när du får min beställning så ä d på i princip allt som ja behöver från U.S,ev japan(om d går å ficksa).men va ja kan säga är iaf att d kommer bli i stil mä ditt bygge dvs:F&F,show,goo....

mvh.................

MostWanted-LKPG
23rd December 2003, 20:58
Bra! Det ska bli skoj!

Vad ska du göra med din under vintern?

Uj uj, det är mycket man vill göra, men som i de flestas fall sätter pengarna stopp.... =(

Men vad jag vill o hoppas kunna hinna är:

Bygga grenör
Montera nya turbon
eventuellt större spridare
Porta toppen hos Musen
progressiv BTR
3" LMM
eventuellt kulpeena stakarna
Ordna bättre "fäste" i bakvagnen
Bygga bättre(stabilare) boostcontroller
oljekyl ska på
tjockare toppackning
mappa bilen med tändning o inte bara bränslet som i somras

O sen lite skönhetsförändringar oxå.

Det är ungefär vad jag kommer på just nu iaf...

_Borca_
23rd December 2003, 22:28
Hej,

Mvh
Detta svar tycker jag var väldigt bra utformat.. Det är ju nästan som man har blivit lite irriterad varje gång nån frågar om dina modds till säsong 2004 och du bara svarar vidare på andra saker. "ELOGE"
Själv så är framtiden oviss för mig och mina "projekt". Jag har lovat mig själv och de i min närhet att jag inte ska "rolla" bilen mattsvart.. Men nästa grej jag ger mig på kommer jag göra ett 100% resultat.. Jag har en gammal skorv som står men som inte kommer att komma ut förns den är färdig.. Ingen "lustgasmattad super turbosnurra" utan nästintill orginall kommer motorn bli. Och ingen "eftermarknadspåhängsplast" heller. Bara en massa högspelande bassar. Men som vanligt så ställer ju ekonomin till det för oss "dödliga" och "ickekunniga" så det ligger på is ett tag framöver..

slowpoke
24th December 2003, 03:07
d ä lugnt jiray ja behöver inte känna å klämma utan när du får min beställning så ä d på i princip allt som ja behöver från U.S,ev japan(om d går å ficksa).men va ja kan säga är iaf att d kommer bli i stil mä ditt bygge dvs:F&F,show,goo....

mvh.................

Helrätt, mycket av allt ska det vara =) Har faktiskt de bästa kontakterna i Japan, så det är inga som helst problem, har till och med lärt mig lite japanska på kuppen, hehe!
Det jag tänkte mest på i ditt fall var leveranstider och eventuellt strul som tyvärr ibland dyker upp när man ska bygga ett komplett bygge av denna kaliber =( Men nog fan går allt om man bara vill....!

Ska bli kul att se Hondan...!

Mvh

slowpoke
24th December 2003, 03:11
Tråden har slagit ut riktigt bra!
Jag skulle dock vilja se/höra mer, *konkret*, prat om vad som försigår i diverse garage utanför Swespy som t ex alla gamla jänkgrabbar, eventuella lömskelinare/enstörningar osv...
Jag vet t ex om en Porsche 944 Turbo med Link sprut och Garret GT30/40 aggregat som är på väg ut, blir nog en riktigt hårig gatbil, får se om han träder fram här!
Det finns även en *väldigt hårig* MKIII under uppbyggnad utanför stan, undrar vart han är, skriv nu för fan Lindahl =)

God Jul!

Mvh

hawkan
24th December 2003, 11:19
Hawkan o Slowpoke kan bilda förening då :)

Jatörsintetalaomvadjaskagöra föreningen :)

Mvh

Bra idé!

Polar_Bear
24th December 2003, 22:30
Min kompressor till Corradon är på väg hem från ett träningsläger hos Jabbasport i england.
Så till sommaren ska det väl finns dryga 200hk i kälken o kanske lite bättre väghållning om plånboken tillåter.

Sigge
24th December 2003, 23:07
Lås helst inte tråden Mikael, det finns många andra som pysslar med sina bilar som det är intressant att läsa om och som VILL berätta. Det är väll bara att respektera om man inte vill skriva.

Jonasson
25th December 2003, 11:18
Som sagt dete verkar vara onödigt att låsa, men jag tror inte mikael mena det på allvar, utan bara försöker driva på slowpoke.. Tycker själv det skulle vara intressant å få reda på vad han pysslar med, men respekterar om han vill överaska..

Kör hårt!

Mikael
27th December 2003, 11:06
Som sagt dete verkar vara onödigt att låsa, men jag tror inte mikael mena det på allvar, utan bara försöker driva på slowpoke.. Tycker själv det skulle vara intressant å få reda på vad han pysslar med, men respekterar om han vill överaska..

Kör hårt!

sant :)

Mvh

hondapower
27th December 2003, 15:04
Helrätt, mycket av allt ska det vara =) Har faktiskt de bästa kontakterna i Japan, så det är inga som helst problem, har till och med lärt mig lite japanska på kuppen, hehe!
Det jag tänkte mest på i ditt fall var leveranstider och eventuellt strul som tyvärr ibland dyker upp när man ska bygga ett komplett bygge av denna kaliber =( Men nog fan går allt om man bara vill....!

Ska bli kul att se Hondan...!

MvhHe he he!jo ja VET att d här med leverans tid kan,(förmodligen kommer å vara)d största problemet.men men.bilen ska iaf inte ut på gatorna förens den känns helt sjysst..
när ja blivit klar med karossen,ska göra klart motorn så KOMMER du att få ett pm.
men precis som du själv säger så vill ja hålla planerna för mig själv till ALLT är klart.för ja orkar inte höra en massa bullshit,annat skit från folk innan bilen änns är klar..

men som du själv sa om japanska!ARIGATO på förhand....

Hacke
27th December 2003, 15:43
hej på er... efter att min vev gick ner sig vid "testkörning" i sommras så har följande hänt...
*ny vev
*nytt svänghjul
*ev ny topp
*2 st nya 044 pumpar
*nya bränsle ledningar
*ny fuelrail
*nytt sprut

med lite tur hoppas jag att det kommer gå bättre 2004 än vad jag har åstakommit hittills..

MVH

quaquarelli
27th December 2003, 16:41
Bytt kuggrem, drivrem, ventilkåpspackning, packningar till växellådan, luftfilter m m. I januari blir det ny stötfångare p g a det hala väglaget... :-( Innan sommaren kommer det att även bli ett nytt framsystem i dörrarna. Bakrutan hoppas jag att jag skall hinna tona under våren/sommaren.

Hocky
27th December 2003, 19:57
hej på er... efter att min vev gick ner sig vid "testkörning" i sommras så har följande hänt...
*ny vev
*nytt svänghjul
*ev ny topp
*2 st nya 044 pumpar
*nya bränsle ledningar
*ny fuelrail
*nytt sprut

med lite tur hoppas jag att det kommer gå bättre 2004 än vad jag har åstakommit hittills..

MVH

Vad för sprut?

Hacke
27th December 2003, 20:49
Vad för sprut?

AEM...

slowpoke
28th December 2003, 04:49
Vem mappar?

Har ett väldigt bra förslag, kolla dina PM!

slowpoke
29th December 2003, 21:44
Är det fler här som ska köra med AEM sprut?

Hacke, vart är du?

Låt inte tråden dö ut, är säker på att det uppdateras någonstans varje dag =)

Mvh

wowbagger
29th December 2003, 21:49
Jag monterade dit en sladd idag,så det e på gång..

robban
29th December 2003, 22:00
väntar på stakarna,, håller på med fram rutan, ska upp ikväll och meka lite

mustang
29th December 2003, 22:09
plockar ihop bottendelen, snart tillbaka i bilen!!!

slowpoke
29th December 2003, 22:49
Bra killar! Fyll på bara!

BBB zooloo
29th December 2003, 23:08
Är det fler här som ska köra med AEM sprut?
Mvh

kanske AEM eller PHR MAP ECU. inte bestämt ännu.
ser du ngn fördel med ngn av dem till Supra MK3 så hör av dig.

Mvh zooloo

slowpoke
30th December 2003, 05:53
kanske AEM eller PHR MAP ECU. inte bestämt ännu.
ser du ngn fördel med ngn av dem till Supra MK3 så hör av dig.

Mvh zooloo

Hej,

AEM och MAP ECU är inte ens i samma liga Zooloo! Massor med funktioner och säkerheter du missar med en simpel MAP ECU, den kan ju inte ens ställa tändning(!) för sjutton...

Kolla dina PM....

Mvh

slowpoke
30th December 2003, 05:54
Någon mer som dragit dit någon slang eller liknande i dagarna =)

Yonaz
30th December 2003, 09:25
Ny turbo och map.

Mr Lightning
30th December 2003, 10:04
Beställt nya injektorer Siemans Deka #55 lbs för endast 4500 kr + frakt och moms !

Faan va trött jag är på tull och moms !

mustang
30th December 2003, 10:37
ska åka och köpa nya motorkuddar nu!!!

Evo TME
30th December 2003, 14:54
Slängde dit min HKS ssqv häromdagen!!

Jonasson
30th December 2003, 18:34
Kolla in vad som sker.. Länk (http://www.fakit.org/mini/index.html)

Kanske inte ett "bygge" enl modet men va fan ;) Ska kämpa mig igenom all jävla rost, sen kan man börja bygga subframe, kleta i buren, i med stolar, på med rutor dörrar å sen lite färg.. Men men det där är såååå långt bort :duh:

I sommar får jag njuta av alla andras byggen samt garageväggarna :*(

Auner
30th December 2003, 18:40
Jag, som nu har bil, har ju en massa planer på vad man kan vilja göra, frågan är bara om man har pengar till att genomföra det. Jag skulle vilja jobba ganska mycket på utseende och så och en del på effekt också. Tyvärr styr pengar allt och de växer ju inte på träd än.

wowbagger
30th December 2003, 18:48
Idag har jag satt dit ännu en sladd..Börjar bli lite rörigt..

slowpoke
31st December 2003, 06:42
Där ser man, det händer ju grejer i garagen!

Vet dock att det finns mer som inte skrivits här ännu, fram med det nu, ni vet vilka ni är =)

slowpoke
31st December 2003, 06:43
Idag har jag satt dit ännu en sladd..Börjar bli lite rörigt..

Bygger du elbil eller.....?

slowpoke
31st December 2003, 06:43
Beställt nya injektorer Siemans Deka #55 lbs för endast 4500 kr + frakt och moms !

Faan va trött jag är på tull och moms !

Join the Club =(

slowpoke
31st December 2003, 06:44
Ny turbo och map.

Vad för bil....?

slowpoke
31st December 2003, 06:44

Kanske inte ett "bygge" enl modet men va fan ;) Ska kämpa mig igenom all jävla rost, sen kan man börja bygga subframe, kleta i buren, i med stolar, på med rutor dörrar å sen lite färg.. Men men det där är såååå långt bort :duh:

Ha ha, den där vill jag åka med i när den är klar...!

outlaw
31st December 2003, 07:05
enda jag hunnit köpa än så länge som ska dit under kalla tiden är :http://realcar.e-line.nu/e-line/images/prod45/ungal102735.jpg

slowpoke
31st December 2003, 07:23
enda jag hunnit köpa än så länge som ska dit under kalla tiden är :http://realcar.e-line.nu/e-line/images/prod45/ungal102735.jpg

Hmm, svårt att se men jag gissar på världens minsta motorhuv?

Kolfiber?

Mvh

outlaw
31st December 2003, 07:32
he he, nej en kass bild på evo-scoop..... minst 10 hk'40'

slowpoke
31st December 2003, 07:52
Ett vanligt universal scoop alltså?

Finns ju färdiga kolfiberhuvar till din från bland annat Top Secret, jag har en hemma om du vill klämma lite =)

outlaw
31st December 2003, 08:20
pris? :)

FormulaRed
31st December 2003, 11:07

Mvh

Ber om ursäkt. Missade din post helt bland alla nytagna körkort, gratulationer och epa-traktorer m.m.

Händer inga större grejer eftersom bilen eventuellt går ut på annons i vår.

Fast lite småkrafs blir det:

-Nya bromsar - Slitsade och borrade skivor med stålomspunna slangar runt om.
-Ny Blitz DualDrive dump
-HKS Turbotimer
-Lite stålomspunnet och kromade delar i motorrummet.

Och om jag behåller bilen funderar jag på följande:

-Klä om delar av inredningen i orange skinn.
-Snyggare stereo installation.
-Lite fler mätare och en FET varvräknare.
-Xenon konvertera.
-Nya fälgar

Jonasson
31st December 2003, 11:33
Ha ha, den där vill jag åka med i när den är klar...!

Ska nog gå att ordna '48' NÄR den kommer ut ;)

MostWanted-LKPG
31st December 2003, 14:09
Vad för bil....?

Tror Yonaz menar denna:

http://www.streetx.org/garage_view.php?user_name=Yonaz&index=0

wowbagger
31st December 2003, 16:05
Idag skulle jag montera dit en slang men jag orkade inte så det får jag ta sen..Det e en svart slang som sitter där nere vid servopumpen..

henkablyfot
31st December 2003, 16:26

Öhh... Är det en turbo som sitter innanför höger framskärm? 0_0 :)

slowpoke
31st December 2003, 16:29
Ber om ursäkt. Missade din post helt bland alla nytagna körkort, gratulationer och epa-traktorer m.m.

Händer inga större grejer eftersom bilen eventuellt går ut på annons i vår.

Fast lite småkrafs blir det:

-Nya bromsar - Slitsade och borrade skivor med stålomspunna slangar runt om.
-Ny Blitz DualDrive dump
-HKS Turbotimer
-Lite stålomspunnet och kromade delar i motorrummet.

Och om jag behåller bilen funderar jag på följande:

-Klä om delar av inredningen i orange skinn.
-Snyggare stereo installation.
-Lite fler mätare och en FET varvräknare.
-Xenon konvertera.
-Nya fälgar

Vad är det för snack Micke, annonsera och skit, skäms på dig =)

Jag ska plocka hem lite hjul i en container, Volk och HRE, bara att säga till...!

Ha det bra!

Mikael
31st December 2003, 16:32
Öhh... Är det en turbo som sitter innanför höger framskärm? 0_0 :)

Kupefläkt ?

henkablyfot
31st December 2003, 16:44
O vad har jag o pyssla med då?

En Volvo 142:a årsm. -70, californiavit, all krom kvar, som har/ska uppdateras med följande:

Motor: 850 turbo m smidda stakar, mod. vevhus, putsad topp, insug från V50, grenrör från R:n m.m

Växellåda:M90 från 960

Bakaxel från 240 m ny lamelldiff (Volvos R-sport)

Bromsar: Fram: Wilwood "Superlite" ok, 310*32mm skivor, Bak: org., Bromsvåg

Rallystötdämpare/fjädrar fram/bak (de Carbon)

Fuelcell 36l

17" fälgar "Almathea" (Volvo)

m.m m.m

En liten sammanfattning av Projekt "Jesus"

blyfotar´n

mustang
31st December 2003, 17:09
vart och hämtat nytt insug!, håller på och förhandlar om nya toppen, men det går trögggggttttttttt

Rodney
31st December 2003, 18:42
O jag har hämtat ur dom här från posten :)

http://242tic.mine.nu/images/stolarna.jpg

robban
31st December 2003, 18:46
O jag har hämtat ur dom här från posten :)

http://242tic.mine.nu/images/stolarna.jpg

fin fint..... jag tar dom....

Rodney
31st December 2003, 18:47
jo , 3989 kostar dom :) så det är bara att komma

outlaw
31st December 2003, 19:31
de där ser rätt sköna att volta i;)

i call shotgun:)

Btw, mailade nyss apexi och de skickar min shortshifter as we speak;)

slowpoke
31st December 2003, 19:33

En Volvo 142:a årsm. -70, californiavit, all krom kvar, som har/ska uppdateras med följande:

Motor: 850 turbo m smidda stakar, mod. vevhus, putsad topp, insug från V50, grenrör från R:n m.m

Fuelcell 36l

m.m m.m

blyfotar´n

Haha, projektnamnet var klockrent!

Ser ut att bli farligt det där du =)

Mikael
31st December 2003, 20:10

Fuelcell 36l

m.m m.m

blyfotar´n

Går det o få tag på insug till V50:n än?? Ska det va bättre än S/V70:n??

Mvh

monstret
1st January 2004, 12:28
Ok då Slowpoke här kommer första Porschen! 951 Turbo!

Se mods i signaturen. Väntar på några småsaker som kamaxel från Jon Milledge i USA. Sen är det bara att hoppas att allt lirar. Blir mappning hos Nille på Ultra Motor med bredbandslambda, avgastemp och hörlurar kopplade till knacksensor. (Han har mappat flera STCC bilar, eliten i rally, och kört SAABs motorprov i bänken). Blir bortåt 400 rwhp vilket är ok för en bil som väger runt 1380 kg, vridet är ändå +550 nm. Skulle väl behöva ordna toppen med men vi får se om det finns tid för det nu, då kan det bli runt +40-50 hk till. Aggregat och resten är valt för att bilen ska ha bra körbarhet=snabbare på gatan med snabb respons och tidigt ladd! Bilen är ju inte byggt för att åka bara rakt fram utan för klubbträffar, cruising och några repor på gatan tillsammans med mina grabbar. Även om modellen är "gammal" är den en bra kompromiss mellan prestanda-pris. Trivs vi med bilen kanske det byggs en 3-liters motor till 2005 och då åker man runt med >550 rwhp. Trivs vi inte eller vill byta upp oss så står nog en 993-996 Turbo på tur, Porsche givetvis...

Så har vi ju bruksbilen 9-5:an som nu fått en ny programvara tillsammans med lite runt omkring grejer, går mycket bra nu, betydligt snabbare än tidigare! En bit över 300+ hk, riktiga... inga chipshästar som lämnar den effekten i 1 millisekund...! Kommer att åka med den på Björkvik och så, målet är att åka fortare än de 13,79/9,08 den gått tidigare, inte dåligt för en bil vägandes 1760 kg utan förare och dessutom med automat. Trots allt bara en bruksbil...

Mikael
1st January 2004, 13:37

Se mods i signaturen. Väntar på några småsaker som kamaxel från Jon Milledge i USA. Sen är det bara att hoppas att allt lirar. Blir mappning hos Nille på Ultra Motor med bredbandslambda, avgastemp och hörlurar kopplade till knacksensor. (Han har mappat flera STCC bilar, eliten i rally, och kört SAABs motorprov i bänken). Blir bortåt 400 rwhp vilket är ok för en bil som väger runt 1380 kg, vridet är ändå +550 nm. Skulle väl behöva ordna toppen med men vi får se om det finns tid för det nu, då kan det bli runt +40-50 hk till. Aggregat och resten är valt för att bilen ska ha bra körbarhet=snabbare på gatan med snabb respons och tidigt ladd! Bilen är ju inte byggt för att åka bara rakt fram utan för klubbträffar, cruising och några repor på gatan tillsammans med mina grabbar. Även om modellen är "gammal" är den en bra kompromiss mellan prestanda-pris. Trivs vi med bilen kanske det byggs en 3-liters motor till 2005 och då åker man runt med >550 rwhp. Trivs vi inte eller vill byta upp oss så står nog en 993-996 Turbo på tur, Porsche givetvis...

Så har vi ju bruksbilen 9-5:an som nu fått en ny programvara tillsammans med lite runt omkring grejer, går mycket bra nu, betydligt snabbare än tidigare! En bit över 300+ hk, riktiga... inga chipshästar som lämnar den effekten i 1 millisekund...! Kommer att åka med den på Björkvik och så, målet är att åka fortare än de 13,79/9,08 den gått tidigare, inte dåligt för en bil vägandes 1760 kg utan förare och dessutom med automat. Trots allt bara en bruksbil...

Glöm inte bort i sommar att ja ska med en sväng i Porschen :) :)

Mvh

monstret
1st January 2004, 14:11
Glöm inte bort i sommar att ja ska med en sväng i Porschen :) :)

Mvh

Inte bara åka med... Du ska väl köra själv!

Mikael
1st January 2004, 15:53
Inte bara åka med... Du ska väl köra själv!

:) :) :)

Mvh

slowpoke
1st January 2004, 17:20

Äntligen dyker du upp!! =)

Ska bli riktigt kul att få en åktur då jag tror att denna bil kommer bli en av de absolut vassaste svänga/bromsa/åkafort bilarna i stan! Efter det vi pratade om har jag inga tvivel alls =)

Saaben verkar bli grym den med, släng på nya fronten också så är det mumma!

God fortsättning på dig, vi hörs av per telefon!

henkablyfot
1st January 2004, 18:38
Haha, projektnamnet var klockrent!

Ser ut att bli farligt det där du =)

Polarens påhitt! "D är många som har hört talas om den...men d är ingen som sett den!!"

Tommyblyfot------> :FU:

henkablyfot
1st January 2004, 18:41
Går det o få tag på insug till V50:n än?? Ska det va bättre än S/V70:n??

Mvh

Ja d går att få tag på!
Kanonbra insug för inloppet är vridet 45grader framåt o 45grader utåt..vid rakmontage av motorn alltså..

blyfotar´n

Rodney
1st January 2004, 18:53
Ja d går att få tag på!
Kanonbra insug för inloppet är vridet 45grader framåt o 45grader utåt..vid rakmontage av motorn alltså..

blyfotar´n

hur menar du då ? bild kanske ??

Blixt
2nd January 2004, 00:11
Kan inte göra så mycket då jag inte har klart med hur karossen ska dämpas.
Blymatta eller dB-axe?
F*n när leverantörer vill ha något att säga till om. =)

slowpoke
2nd January 2004, 03:04
Kan inte göra så mycket då jag inte har klart med hur karossen ska dämpas.
Blymatta eller dB-axe?
F*n när leverantörer vill ha något att säga till om. =)

Stefan,

Kan du inte skriva ner lite snabbt hurman ljudisolerar på snyggast och bäst sätt i bagage/baksäte? Skulle uppskattas!

Och tjafsa inte med leverantörerna för mycket innan det är klart för min del =)

Zeus
2nd January 2004, 04:02
Vilken tid det tog att läsa igenom allt detta...!

Nåja här händer inte så mycket saker.
Har rivit ner motorn, blir omslipade kammar, justerbara kamdrev, lättat svänghjul, planad & amatörportad topp.
Och nya lager, ringar och himla massa packningar..

+ lite andra småsaker.

Jag känner hur ni skakar av rädsla hehe =)

//Henka

slowpoke
2nd January 2004, 04:09
Vilken tid det tog att läsa igenom allt detta...!

Nåja här händer inte så mycket saker.
Har rivit ner motorn, blir omslipade kammar, justerbara kamdrev, lättat svänghjul, planad & amatörportad topp.
Och nya lager, ringar och himla massa packningar..

+ lite andra småsaker.

Jag känner hur ni skakar av rädsla hehe =)

//Henka

Intressant! Vad är det för bil?

Mvh

Zeus
2nd January 2004, 04:12
Intressant! Vad är det för bil?

Mvh

Toyota Celica utan turbo. En bil som själv är så mogen så den får ta eget körkort detta år. :)

Blixt
2nd January 2004, 07:44
Stefan,

Kan du inte skriva ner lite snabbt hurman ljudisolerar på snyggast och bäst sätt i bagage/baksäte? Skulle uppskattas!

Och tjafsa inte med leverantörerna för mycket innan det är klart för min del =)

Den enkla variationen.

Antingen "klär" man plåt dealr med "blymatta" eller så sprutar man "dämpmassa" (nästan som body).

Kan höra av mig när jag ska börja med min kaross o visa lite hur jag kommer att göra.

slowpoke
2nd January 2004, 10:13
Den enkla variationen.

Antingen "klär" man plåt dealr med "blymatta" eller så sprutar man "dämpmassa" (nästan som body).

Kan höra av mig när jag ska börja med min kaross o visa lite hur jag kommer att göra.

Tack!

slowpoke
2nd January 2004, 13:50
Tack!

Viggen-Finspång
2nd January 2004, 19:17
18" beställt...;)

henkablyfot
2nd January 2004, 20:46
hur menar du då ? bild kanske ??

Tyvärr Rodney! Detta är faktiskt ett bilforum... ;)

Rodney
2nd January 2004, 23:15
Tyvärr Rodney! Detta är faktiskt ett bilforum... ;)

jo, men..... ja ja, mitt insug är nästan klart nu iaf. ska bara sätta dit lite fästen

wowbagger
3rd January 2004, 11:52
Idag blir det nog en sladd till..En grön sladd...

henkablyfot
3rd January 2004, 11:55
jo, men..... ja ja, mitt insug är nästan klart nu iaf. ska bara sätta dit lite fästen

Då gick d bra m den roterande filen förstår jag... :D

Jonasson
3rd January 2004, 12:24
wowbagger!! Fan vad är det du bygger mannen, man blir så himla nyfiken på ditt bygge, speciellt med sånna exotiska matrial du använder ;)

Gröna sladdar *dröma bort*

"Om man ändå hade råd" '108'

C5-Finspång
3rd January 2004, 12:29
Idag blir det nog en sladd till..En grön sladd...

Se upp så du inte får "sladd" och åker av nu så där i jultidens halka wowbagger!

Viggen-Finspång
3rd January 2004, 12:49
Toyota Celica utan turbo. En bil som själv är så mogen så den får ta eget körkort detta år. :)

Ändå kul att du satsar! Du har inte funderat på att byta till en Turbo då?

mustang
3rd January 2004, 12:50
går i omlackar tankar!!!

slowpoke
3rd January 2004, 15:09
Skärpning här nu, speciellt skalbaggen!

In med konkret info och fakta...

Mvh

wowbagger
3rd January 2004, 15:23
Okej rå`..satte dit en slang också,en svart..

Mr Lightning
3rd January 2004, 15:24
Beställt ny fuelrail !

Brillko
3rd January 2004, 15:44
Beställt min utvxl och en Renoveringsats till bakaxeln.

Blir 4.10 istället för 4.88, tänker åka på varv under 6200 i år ;)

Brillko
3rd January 2004, 15:45
Beställer sprut på Onsdag. Blir ett Microtech MTX8. Det kommer styra tändning och bränsle och nyttja min MSD7.a för tändförstärkning.

Pulserna kommer hämtas från en MSD cranktrigger.

Soppasystem blir A1000 pump med stort filter samt dess regulator. AN10 hela vägen och AN8 in i rails.

Mikael
3rd January 2004, 16:44

Här en en liten bild på hur jag hoppas det ska se ut när jag rullar ut ur garaget i vår..
http://www2.freepichosting.com/Images/103060/2.jpg

hmm.. tror du har blivit lite inspirerad av the fast and the furius???? :) :)

Viggen-Finspång
3rd January 2004, 19:04

Här en en liten bild på hur jag hoppas det ska se ut när jag rullar ut ur garaget i vår..
http://www2.freepichosting.com/Images/103060/2.jpg

Det var ingen dålig ombyggnad du har gjort....;)

visse00
3rd January 2004, 23:20
Vtec på en corvette?? Hur funkar det?? Har Honda byggt chevas motorer?? ;)

wowbagger
4th January 2004, 01:51
Damn sure..

AGsTony
4th January 2004, 03:58
Skönt då är det på g med ena S2:an då

Detta är kvar:

Koppla in bredbands lambda, byta bränslepump, bygga sista slutröret när bakstötfångare sitter på plats, bygga ett wastegate rör...

Det som jag gjort är..

Grenrör
Turbo
avgas
filter
spridare
slangar

mm.mm.

Beräknade hk får ni fråga killen som äger bilen..

Han finns här på forumet....

Lycka till...

MVH...

RS2........

Zeus
5th January 2004, 11:47
Ändå kul att du satsar! Du har inte funderat på att byta till en Turbo då?

Tack.

Hehe nej inte till 2004 iaf..

Jag hade tänkt att skrota bilen efter vintern ju... '120'
Men så tänkte jag att jag byter toppackning, för den rasade i oktober, sen var det så satans j**la trångt vid insuget så vi slängde ut motorn för att kunna montera tillbaka allt lättare. Sen var det igång. =)

Vi får väl testa ett rejs sen i sommar. haha

//Henka

Viggen-Finspång
5th January 2004, 12:47
Tack.

Hehe nej inte till 2004 iaf..

Jag hade tänkt att skrota bilen efter vintern ju... '120'
Men så tänkte jag att jag byter toppackning, för den rasade i oktober, sen var det så satans j**la trångt vid insuget så vi slängde ut motorn för att kunna montera tillbaka allt lättare. Sen var det igång. =)

Vi får väl testa ett rejs sen i sommar. haha

//Henka

Nej jag rejsar inte...;)

wowbagger
5th January 2004, 21:02
Måttade upp Aluvingen idag..Fan va fett med coolt det blir asså,liksom skitfet...

slowpoke
5th January 2004, 21:33
Måttade upp Aluvingen idag..Fan va fett med coolt det blir asså,liksom skitfet...

Jag tycker du kan sluta med dina totalt värdelösa inlägg och ditt barnsliga beteende för annars plocker jag bort den här tråden! Det märks ju att jänkekillarna är fascinerade av TFATF stuket, så mycket som ni snackar om det, har du inte märkt att det inte finns någon "ricescene" i Sverige ännu, så snälla, sluta tjata om det hela tiden och håll dig till dina Edelbrock prylar?!

Mvh

V8 Slaktare

wowbagger
5th January 2004, 23:38
Nä nu blir jag nästan lite ledsen faktiskt.. :*( ,eller kanske inte..

outlaw
5th January 2004, 23:47
okej, så håller vi oss till ämnet....

Mvh

wowbagger
6th January 2004, 00:04
Ok,ska skärpa mig..Men idag blev det en ny sladd till dom gröna neonrören..Samt en ny sportig OMP växelknopp i Titan monterades.

Auner
6th January 2004, 02:57
Jag fick fyra (jaså?) fälgar i födelsedagspresent, så bilen blir fin till sommaren :D

outlaw
6th January 2004, 03:03
Jag fick fyra (jaså?) fälgar i födelsedagspresent, så bilen blir fin till sommaren :D

märke?
storlek?

Robert@
6th January 2004, 12:52
Jag tycker du kan sluta med dina totalt värdelösa inlägg och ditt barnsliga beteende för annars plocker jag bort den här tråden! Det märks ju att jänkekillarna är fascinerade av TFATF stuket, så mycket som ni snackar om det, har du inte märkt att det inte finns någon "ricescene" i Sverige ännu, så snälla, sluta tjata om det hela tiden och håll dig till dina Edelbrock prylar?!

Mvh

V8 Slaktare

Alltså jag har inte orkat läsa hela tråden,, jag läste för länge sedan då alla undrade om inte trådskaparen själv skulle göra det han anklagade alla andra för.. Alltså skriva lite om vad som skedde i garagen att även han som gapade galla över alla 240 raggare och larviga nissar som inte ville avslöja saker i förväg,,det jag inte vet nu är om V8 slaktaren har skrivit in något avslöjande,, dels då mitt internet suger då det tar ca 2tim att öppna en sida,, nått galet med servern så jag orkar inte bläddra igenom alla sidorna..
Men jag måste skriva något..
Varför skriver inte du Jiray något och varför sura så himla dant...???
Jag är definitift ingen som till det sista håller inne med info men om någon vill det så what..??
Sen när du inte själv berättar vad du har för planer och vad du redan gjort så idiotförklarar du ju dig själv..!! (ta det inte som personangrepp,har inget mot dig, men det är så oavsett vem som skulle göra det)

Men är det så att du någonstans skrivit och avslöjat vad du har för kort i skjortärmen så skall jag deleta detta inlägg med samma.. Men faktum är ju att på de första 5-6sidorna så hade du ju inte skrivit vad du ska göra och har gjort..

Aja.. Jag har iallafall renoverat växelådan och motorn till viss del och har numer en backväxel också.. =)
Motormässigt har jag inga nyheter,, kommer köra som den är nästa år.. Då hoppas jag att 1.1bar extra i laddtryck kan göra en bättre tid än 12.1 med 0.8bar.... =D

Hoppas det nu inte blir ett himla liv här och trådar ska raderas,, för det är ju en bra tråd,, men jag är inte ensam om att fundera över detta skulle jag tro...?!

Mvh Robert..

Smirre
6th January 2004, 12:59
Om man e runt på detta forum så ger jiray lite små hints lite var stans..... sen får man koppla ihop allt själv....

det har jag lagt märke till i alla fall.......

Robert@
6th January 2004, 13:01
Okey det kanske han gör,, jag har svårt att hitta dom..
Men jag är nog inte här tillräckligt mycket för det..

Men det skulle ju inte duga som ett konkret svar i denna tråd..Eller hur..
Menmen...

Jag bara funderade....

MostWanted-LKPG
6th January 2004, 13:05
tycker det oxå börjar bli på gränsen till larvigt.....

Förstår inte heller varför man vill veta alla andras modds o sen sitta som en mussla själv...??! i mina ögon verkar det som om han bygger upp mångas förväntningar o att nån hallelulja-upplevelse ska äga rum när han berättar sina.... ?

Auner
6th January 2004, 18:31
märke?
storlek?

BBS RS 297, 15"

Berqa
6th January 2004, 21:49
Ja, det tog ett tag å läsa igenom allt...

Jag kommer mest att klämma å känna lite på min bil som den är under säsongen 2004.

Mods:
Ny laddtrycksmätare (orginalet går bara till 0,7)
Dumpventiler
Nya slutdämpare (har 6" rostfritt ligger hemma)
Renovera fälgar (efter en incident påväg till garaget...245 breda och is...snyft) :duh:

Om ekonomin fortfarande finns:
Rostfria avgas
Solfilm
Klä om stolar
Nytt stereobygge
:hyper:

Hoppas alla lyckas och att det går som ni vill!

Mvh.... Danne

Evo TME
6th January 2004, 22:03
Ja, det tog ett tag å läsa igenom allt...

Jag kommer mest att klämma å känna lite på min bil som den är under säsongen 2004.

Mods:
Ny laddtrycksmätare (orginalet går bara till 0,7)
Dumpventiler
Nya slutdämpare (har 6" rostfritt ligger hemma)
Renovera fälgar (efter en incident påväg till garaget...245 breda och is...snyft) :duh:

Om ekonomin fortfarande finns:
Rostfria avgas
Solfilm
Klä om stolar
Nytt stereobygge
:hyper:

Hoppas alla lyckas och att det går som ni vill!

Mvh.... Danne

Blir det dubbla HKS ssqv då lr?

hehe..

Berqa
8th January 2004, 20:46
Blir det dubbla HKS ssqv då lr?

hehe..

Inte till den här säsongen...
Jag vill hellre ha i lite ordentlig stereo...hmm, widescreen kanske! :)

Vad gör du med din? Behöver man vara rädd i framtiden... :lol:

Du får komma å ta en fika nån dag.

Evo TME
8th January 2004, 22:11
Inte till den här säsongen...
Jag vill hellre ha i lite ordentlig stereo...hmm, widescreen kanske! :)

Vad gör du med din? Behöver man vara rädd i framtiden... :lol:

Du får komma å ta en fika nån dag.

hehe jo det är ju inte så dumt!! Har renoverat toppen, planad m.m. Satt dit en HKS ssqv taghit bort balansaxelkedjan m.m.

Jo kommer förbi ngn dag!

C5-Finspång
9th January 2004, 13:59
Helt plötsligt är det en STOR och TUNG låda på väg till mig från USA ??????

'93''93''93'

AGsTony
10th January 2004, 15:11

'93''93''93'

Besätta mer.. intressant..

MVH...

RS2.....

Viggen-Finspång
10th January 2004, 17:07

'93''93''93'

Säger du A får du säga B.... :hyper:
Vad Är det för roligt?

C5-Finspång
10th January 2004, 18:43
Hehe, hemlissjukan har smittat av sig även till Fulspång...

Kan ge Er lite ledtrådar eftersom jag känner mig snäll idag.

- Denna stora "del" av bilen är den som gör att bilen rör på sig! Utan denna kommer man inte en meter ifall man inte puffar...

- Denna "del" består av en massa små delar, en hel del "rörliga" innuti...

- Många byter en del delar innuti denna stora del så att bilen ska börja röra på sig fortare...

Jag har dock valt att inte börja pilla på greijerna inuti denna "del" utan har skaffat en helt ny istället, då kan den gamla stå i ett hörn i reserv ifall det skulle behövas eller skulle bli nåt fel på den helt nya "delen"

Där fick ni något att fundera över...

Kan dessutom tillägga att jag själv tror jag kommer att klara 11 sekundersrepan i sommar, rätt tidigt faktiskt...

Nu får det räcka med ledtrådar för idag...'58'

Mikael
10th January 2004, 18:47
Block eller topp... tror mer på topp, för bilen kan ju inte gå fortare om man byter nåt i blocket eller??

Mvh

BBB zooloo
10th January 2004, 18:52

hmm...kan de va motorn '127' .. kanske kommer en stor tung del från godisbutiken?:http://www.callawaycars.com/

mvh zooloo

Viggen-Finspång
10th January 2004, 19:49

Jag har inte en aning...
Imorgon är det dags för en ny ledtråd... :hyper:

ÖMS2
10th January 2004, 19:53
Med ny stark låda - då kan du trimma vidare! Hehe...:)
Kör hårt T! Driftsättarna här hälsar.

/Sterner

Viggen-Finspång
10th January 2004, 23:03
C5-Finspång: Du har köpt växellåda!?

Blixt
10th January 2004, 23:45
Då jag går och väntar på delar kan jag inget göra.

Vill ni kan ni kolla på sidan för att vara uppdaterade.

www.blixt.caraudio.se

EvO-NeNo
11th January 2004, 08:29
Hehe, hemlissjukan har smittat av sig även till Fulspång...

Kan ge Er lite ledtrådar eftersom jag känner mig snäll idag.

- Denna stora "del" av bilen är den som gör att bilen rör på sig! Utan denna kommer man inte en meter ifall man inte puffar...

- Denna "del" består av en massa små delar, en hel del "rörliga" innuti...

- Många byter en del delar innuti denna stora del så att bilen ska börja röra på sig fortare...

Jag har dock valt att inte börja pilla på greijerna inuti denna "del" utan har skaffat en helt ny istället, då kan den gamla stå i ett hörn i reserv ifall det skulle behövas eller skulle bli nåt fel på den helt nya "delen"

Kan dessutom tillägga att jag själv tror jag kommer att klara 11 sekundersrepan i sommar, rätt tidigt faktiskt...

Låter som en kompressor modell större än orginal?? har jag fel?.. :p ..

C5-Finspång
11th January 2004, 10:21
Dagens ledtråd:

Anders Rosvall [DRM-Corvetten] är den som fixat fram denna del åt mig, dessutom har han en exakt likadan "del" i sin Corvette och han är nöjd med den...

Mikael
11th January 2004, 13:50
Dagens ledtråd:

Anders Rosvall [DRM-Corvetten] är den som fixat fram denna del åt mig, dessutom har han en exakt likadan "del" i sin Corvette och han är nöjd med den...

Ingen som har svarat rätt än??

wowbagger
11th January 2004, 13:51
http://www.lingenfelter.com/pac725ttls1y.asp

Auner
11th January 2004, 13:53
Jag gissar på att han har beställt hem en helt ny motor :D

Viggen-Finspång
11th January 2004, 14:00
Dagens ledtråd:

Som sagt en kompressor kanske??

Alpina
12th January 2004, 14:39
Trevligt! Flygande finnen har fått en ny benämning! Ny motor??

Svesse
12th January 2004, 16:01
Får så hur det blir, men jag tänker inte stressa fram nåt med bilen, det tar den tid det tar... :D utseende mässigt blir det nog inget 2004.. men men

Har snart rivit ur motorn ur min s13 (med hjälp från Insane). ska inhandla lite grejjer bara.. typ smidda kolvar, stakar, btr, större spridare, bosch bränslepump, oljekylare, intercooler, extraktorgrenrör , hks kammar, quickshifter, vlds diff, och en dyr turbo m.m sen så ska allt på plats o allt fixas...

Så slowpoke.. har lite beställningar åt dej inom snart framtid.. :P

gl med alla andra projekt,..

//Sesse :hyper:

slowpoke
12th January 2004, 18:08
Får så hur det blir, men jag tänker inte stressa fram nåt med bilen, det tar den tid det tar... :D utseende mässigt blir det nog inget 2004.. men men

Har snart rivit ur motorn ur min s13 (med hjälp från Insane). ska inhandla lite grejjer bara.. typ smidda kolvar, stakar, btr, större spridare, bosch bränslepump, oljekylare, intercooler, extraktorgrenrör , hks kammar, quickshifter, vlds diff, och en dyr turbo m.m sen så ska allt på plats o allt fixas...

Så slowpoke.. har lite beställningar åt dej inom snart framtid.. :P

gl med alla andra projekt,..

//Sesse :hyper:

Ojojoj, det ska åkas fort märker jag =) Har ett par HKS 264 graders kammar hemma faktiskt, bara att säga till när det är dags så löser vi allt...

Mvh

outlaw
22nd January 2004, 21:25
*lyfter lite då det varit dött ett tag*

så, då var ett extraktorgrenrör i rostfritt på väg hem till mig då:)

Mvh

mustang
22nd January 2004, 22:20
framvagnen ny renoverad, väntar på svar om toppen,
nytt aggregat på G

slowpoke
22nd January 2004, 23:36
*lyfter lite då det varit dött ett tag*

så, då var ett extraktorgrenrör i rostfritt på väg hem till mig då:)

Mvh

Bra idé, jag ville själv inte lyfta då jag blev utskälld och idiotförklarad och anklagad för att en dålig attityd av vissa, men men, det visar sig nog ganska snart....!

Måste säga att jag är förvånad av ganska många beställningar som gjorts här, blir en giftig och feeet Camaro med lustgas och mastadontbromsar om allt går som planerat i stan snart =) Blanda annat må jag tillägga!

Har det hänt något mer med bilarna ute i garagen där ute?

Mvh

slowpoke
22nd January 2004, 23:37
Vet att Garriba snickrar som fan på nya prylar! Ska bli kul att se de berömda 4 hjulsstarterna igen!

Sigge har väl ett par tre paket på väg hem också va? =)

AGsTony
23rd January 2004, 00:32
Vet att Garriba snickrar som fan på nya prylar! Ska bli kul att se de berömda 4 hjulsstarterna igen!

Stämmer bra snickrar som fan grenrör är färdigt beställt ny wastegate o den är på g..
Bytt alla bränsleledningar till stålomspunnet, måttbeställt en kylarelement som det byggs gavlar till för tillfället för att jag ska få plats med det nya insuget som jag också håller på att bygga... rivit ner kabelhärvan för annpassa alla kablar nu eftersom jag bestämt mig att jag ska köra med det här sprutet (Link Plus)..... Rivit ner bak i skuffen för att installera om billjudet..mm..

Detta var lite om mitt bygge..

MVH...

RS2....

BBB zooloo
23rd January 2004, 01:30
Fick klart med en av mina sponsorer, Pelles Däck&Fälg i Linköping, att dem fixar en ny uppsättning fälgar/däck till min bil. 18" eller 19" i rätt bredd blir det, sannolikt eftermarknad från mercedes eller audi, där finns det breda fälgar.
Känns trevligt!

Mvh zooloo

hawkan
23rd January 2004, 08:26
Måste säga att jag är förvånad av ganska många beställningar som gjorts här, blir en giftig och feeet Camaro med lustgas och mastadontbromsar om allt går som planerat i stan snart =) Blanda annat må jag tillägga!

Har det hänt något mer med bilarna ute i garagen där ute?

Mvh

I mitt garage är det lugnt o skönt. Här har det inte hänt något alls..

Vad är det för Camaro som ska få lustgas? Första generations eller nyare?

slowpoke
23rd January 2004, 10:52
I mitt garage är det lugnt o skönt. Här har det inte hänt något alls..

Vad är det för Camaro som ska få lustgas? Första generations eller nyare?

Nyare, upp till 300 shot =)

Blixt
23rd January 2004, 12:50
Laggt in kabelhärvan i bilen. =(
Målat fram samt bakvagn. =allt som går att ta bort.

Ska kolla upp alla bultar samt muttrar i helgen och beställa nya på måndag.

Varit och hämtat ut en stor låda med delar såsom bromsar mm.

Så under vecka 5 kan jag flytta till garaget för att hinna klart till påsk.

outlaw
25th January 2004, 16:43
så nu har jag fått en silikonslang;)

och slowpoke tar hem en kolfiberhuv åt mig:)

Tack .:slowpoke:.

slowpoke
25th January 2004, 16:46

Alltid lika trevligt =)

AGsTony
26th January 2004, 19:26

Vad blir det för huv då...

MVh...

RS2.

outlaw
26th January 2004, 20:08
he he. vet inte, jag betalar bara, fråga slowpoke:)

Viggen-Finspång
26th January 2004, 20:22
H&R sänkning beställt idag...

Sigge
26th January 2004, 20:38

Det är lugnare på den fronten nu. Från att ha varit i snitt 1 usa paket i veckan till nu ett varrannan eller var tredje vecka. Men lugn, nu kommer det igång igen ... säsongen är ju på g nu ;)

SPEEDSTAR
30th January 2004, 21:17
Är det ingen som har lite fräna bilder på era bilar.

mustang
30th January 2004, 22:12
nya (avgasfläkten) inköpt

outlaw
31st January 2004, 00:56

http://200sx.kicks-ass.net/blyfot/

www.blyfot.nu

Rickard
31st January 2004, 02:11
http://200sx.kicks-ass.net/blyfot/

www.blyfot.nu

ja me ;) http://200sx.kicks-ass.net/almspang

Blixt
31st January 2004, 10:41

www.blixt.caraudio.se

Viggen-Finspång
31st January 2004, 11:02
http://www.blyfot.nu

BBB zooloo
31st January 2004, 14:15

frän vet jag inte, men jag har bilder på förvandligen: www.zooloo.se/gallery

mvh zooloo