Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Dags att sätta fart här...

Sidor : 1 2 [3]

slowpoke
23rd April 2004, 19:15
Så länge han får tummen ur så blir det bra!

Sigge, vad hände med den berömda fikan?

Viggen-Finspång
23rd April 2004, 21:35
http://www.swespy.com/slask/P4230003.jpg

Fixat

// Matte

Fasen vad läckert!

Aero-Power
23rd April 2004, 22:17
Fasen vad läckert!

Bara Angeleyes som saknas men vi får hoppas Jonas har ett par på G??! ;)

Sigge
23rd April 2004, 22:17

Sigge, vad hände med den berömda fikan?

Vet inte ;) Jag får väl plocka ur tummen ur arslet och ringa i veckan verkar det som ... =). Kanske imorgon om det passar ?

Mikael
23rd April 2004, 22:22
Bara Angeleyes som saknas men vi får hoppas Jonas har ett par på G??! ;)

och en intercooler :)

slowpoke
24th April 2004, 02:30
Vet inte ;) Jag får väl plocka ur tummen ur arslet och ringa i veckan verkar det som ... =). Kanske imorgon om det passar ?

Absolut =) För länge sedan!

Smirre
24th April 2004, 11:38
http://www.swespy.com/slask/P4230003.jpg

Fixat

// Matte

Snyggt Jonas.........

Wigge
24th April 2004, 23:53
grymt..... bara nya bak ljus.... blir bra med kompressorn?!?

Wigge
24th April 2004, 23:54
Jonas, Kalle skrev bara så du vet

Alpina
26th April 2004, 11:31
Tack tack.. Jag är nöjd!! :)

Mr Lightning
26th April 2004, 12:45
Nice Jonas !

Kolven
26th April 2004, 14:50
[QUOTEJONAS] snyggt jonas

yrrej
26th April 2004, 19:28

Jonas ska du överlada alpi..då kan det bli ntressant o se hur du får ner fästet..// YrreJ

Smirre
26th April 2004, 23:30
Jonas ska du överlada alpi..då kan det bli ntressant o se hur du får ner fästet..// YrreJ

LOL..... :p

Alpina
27th April 2004, 07:14
Suck.. Nej det ska inte öveladdas!! Det var en gammal vän som var tvungen att skriva sitt första inlägg på en kompis konto för att säga något som han nog tyckte var lite roligt..

Alpina
27th April 2004, 14:44

Ja ja.. Det har varit jävligt tajt sista tiden..

;)

yrrej
6th May 2004, 12:44
Suck.. Nej det ska inte öveladdas!! Det var en gammal vän som var tvungen att skriva sitt första inlägg på en kompis konto för att säga något som han nog tyckte var lite roligt..

Ok men det hade vart lite intressant..vart snyggt me nya fronten förresten.. // YrreJ

Viggen-Finspång
6th May 2004, 22:35
Har en bränd kolv ifall nån vill köpa...

slowpoke
7th May 2004, 01:17
Har en bränd kolv ifall nån vill köpa...

=( Fixas snabbt hoppas jag? Lycka till!

g_son
7th May 2004, 02:26
jag har precis bytt turbo, data box, luftfilter, avgassystem o renoverat hela motorn i min audi s4a (c4) så den ligger väl på 350+++ o med ett turbo tryck på nästan 2 bar just nu. jag väntar på nya wastegate så han laddar minst 2,4, ny rs luftmasse mätare. o sen behöver jag få tag på rs spridare.. finns det ågon som har det liggande så SÄLJ DOM TILL MIG...
ny kam hoppas jag få tag på.. så är det någon som har en audi 100 c4a med en 2,3 liters 20 ventils motor liggande så behöver jag din avgas kam.. det är ett helvete o hitta den tydligen??

slowpoke
7th May 2004, 02:28
PMa Audi_RS2 på det här forumet, han har säkert sina gamla liggandes...?

g_son
7th May 2004, 02:32
PMa Audi_RS2 på det här forumet, han har säkert sina gamla liggandes...?

jaså fasen vad vettigt.. jag beställer allt mitt till den bilen ifrån sundsvall för att få ner priset lite men dom hade han inte just nu.. o om han hade det så blev det lite dyrt.. så tack för rådet.

g_son
7th May 2004, 02:51
vad måste jag göra för att komma upp på snabbast listan här??
måste jag köra på mantorp park på en seriös tävling eller räcker det me o man blir seriöst uppmätt?? jag har ju nämligen tillgång till banan när som helst hehe..

slowpoke
7th May 2004, 03:36
måste jag köra på mantorp park på en seriös tävling eller räcker det me o man blir seriöst uppmätt?? jag har ju nämligen tillgång till banan när som helst hehe..

Va!? Utveckla!!!

Mad Fred
7th May 2004, 11:04

jaa berätta mer!

yrrej
7th May 2004, 11:14

ja det där vill nog alla här på forumet höra mera om...Detaljer tack!! // YrreJ :evil:

g_son
7th May 2004, 11:59
jag känner dom som har hand om motorsports gymnasiet i mantop.. det finns ju ett sånt numera.. så jag har blivit lovad att få testa min bil på strippen innan action meet.. för att få köra in bilen o ställa in den optimalt. det kan bli jäkligt bra.

Calé
12th May 2004, 19:38
Nya vingen har lackats klart och sitter här provmonterad.

http://www.garaget.org/show.php?image=8153-6726-9311.jpg

http://www.garaget.org/show.php?image=7502-9411-8358.jpg

http://www.garaget.org/show.php?image=3535-8769-376.jpg

Tagna med mobilkamera...

Mikael
12th May 2004, 19:48
jag känner dom som har hand om motorsports gymnasiet i mantop.. det finns ju ett sånt numera.. så jag har blivit lovad att få testa min bil på strippen innan action meet.. för att få köra in bilen o ställa in den optimalt. det kan bli jäkligt bra.

Då har du ett uppdrag!

Fixa en dag så vi (swespymembers) kan få köra där :p :p

oldbubbler
3rd September 2004, 11:03
Hej jensen (BUGGY RACERS)

Ja du vill ha en motor du ????

har en liggandes !!! sedan 80 talet ..hadde den i en cal-look..dubbla weber-40..ombyggd typ 4 motor 1.8 liter..portade toppar race kamm.mm...körde ifrån det mesta...minst 120 hk..ska du pula i den i en buggy så måste du modifiera bakvagnen lite..sätta dit en kränghemmare från 140 eller 240...annars kommer den stutsa fram som en groda...även ett bakre motorfäst bör moteras tror onte det håller annars...Var ganska kul när man körde ifrån saab-turbo i toppfart..från stillastående hitta jag ingen som hängde med...ska du ha den måste jag ha vintern på mig för att kolla över den..(plocka i hop den)..din för 4000-5000 kr....Det är knappt vad jag betala för förgasarna...hadet..

Mikael
3rd September 2004, 11:13
Hej jensen (BUGGY RACERS)

Ja du vill ha en motor du ????

har en liggandes !!! sedan 80 talet ..hadde den i en cal-look..dubbla weber-40..ombyggd typ 4 motor 1.8 liter..portade toppar race kamm.mm...körde ifrån det mesta...minst 120 hk..ska du pula i den i en buggy så måste du modifiera bakvagnen lite..sätta dit en kränghemmare från 140 eller 240...annars kommer den stutsa fram som en groda...även ett bakre motorfäst bör moteras tror onte det håller annars...Var ganska kul när man körde ifrån saab-turbo i toppfart..från stillastående hitta jag ingen som hängde med...ska du ha den måste jag ha vintern på mig för att kolla över den..(plocka i hop den)..din för 4000-5000 kr....Det är knappt vad jag betala för förgasarna...hadet..

Hmm... kanske bättre o skicka ett PM? :)

/Micke

Evo TME
3rd September 2004, 12:00
Då har du ett uppdrag!

Fixa en dag så vi (swespymembers) kan få köra där :p :p

Micke: det går att hyra mantorp för en dag! kostar ca 10 000 för ca: 8h!

Kan återkomma med mer info om du vill?! Har nr till de som hyr ut! kompisens kompis hyrde banan! Och i priset så håller de med säkerhets personal m.m

Mvh...

Mikael
3rd September 2004, 12:12
Micke: det går att hyra mantorp för en dag! kostar ca 10 000 för ca: 8h!

Kan återkomma med mer info om du vill?! Har nr till de som hyr ut! kompisens kompis hyrde banan! Och i priset så håller de med säkerhets personal m.m

Mvh...

okej... 20 pers = 500 kr var.. '12' Måste ju gå o få ihop...

Mer info tack :)

/Micke

Evo TME
3rd September 2004, 16:42

Mer info tack :)

/Micke

ska snacka med han imorrn!

Återkommer!

Mvh...

sir_ingolf
3rd September 2004, 18:49
Hmm... kanske bättre o skicka ett PM? :)

/Micke

fixat.. har kontaktat han via pm, kanske blir mer motor nästa säsong :evil:

C5-Finspång
5th September 2004, 09:51

Ha, tillåt mig småle, få ordnat detta + få ihop 20 stycken på detta forum som BETALAR 500 FÖR ATT KÖRA... tror jag inte förrän jag ser det...

Kommer med jämna mellanrum upp trådar av folk om race och bristen på tillfällen att köra. Just av den orsaken har jag lobbat lite på detta forum för dom evenemangen som jag brukar köra på sista tiden men kan ju säga att när det kommer till kritan så är inte många som ska köra beroende på det ena och det andra... ursäkter finns för det mesta och gnäll.

Vill man så kan man köra med fotocell tidtagning på bra banor nästan varje helg, t.ex nästa helg är det Lazzat Strip Challange på Tullinge igen. Finns 3 Euro/Japps klasser: RWD, FWD samt 4WD samt 3 V8 klasser: Real Street, Street och Pro Street. Finns även en prova på klass som man kan åka ifall man inte vill tävla, tävlar man och åker ut i stegen så är det bara att ställa sig i line up:en i prova på klassen och fortsätta köra!

Vill man hinnera man med 7 - 10 repor på en dag!!!!!

4/7 Stockholm Cup / Lazzat Strip Challenge
10/7 Stockholm Cup / Lazzat Strip Challenge
25/7 Stockholm Cup / Lazzat Strip Challenge
7/8 Stockholm Cup / Lazzat Strip Challenge
21/8 Stockholm Cup / Lazzat Strip Challenge
12/9 Stockholm Cup / Lazzat Strip Challenge
19/9 Stockholm Cup / Lazzat Strip Challenge
25/9 Stockholm Cup / Lazzat Strip Challenge

DESSA DATUM HAR DETTA KÖRTS PÅ TULLINGE, HUR MÅNGA AV ER HAR VARIT UPPE OCH KÖRT EN ENDA GÅNG?????

LÅT MIG GISSA, INTE ENDA!

HUR MÅNGA GNÄLLDE FÖRRA ÅRET NÄR TULLINGE VAR STÄNGT, PRATADES OM PROTESTER OCH GATRACE FÖR ATT VISA BRISTEN PÅ PLATSER ATT KÖRA PÅ. VAR ÄR NI NU ALLA SOM VILLE ÅKA PÅ TULLINGE. SKITDÅLIGT!!!!! SPECIELLT EFTER ALLT JOBB LELLE LAGT NER FÖR ATT FÖRVERKLIGA DETTA!

TA ER I KRAGEN OCH ÅK UPP PÅ EN AV DOM 3 RESTERANDE TÄVLINGARNA OCH VISA ATT TULLINGE/ANNAN STRIP BEHÖVS.

Min åsikt, en massa snack och lite verkstad på detta forum. Swespy som bilförening kan ni ju lika gott skrota, händer ju inget i alla fall!

MVH

Tommy

Evo TME
5th September 2004, 11:29
Ha, tillåt mig småle, få ordnat detta + få ihop 20 stycken på detta forum som BETALAR 500 FÖR ATT KÖRA... tror jag inte förrän jag ser det...

Kommer med jämna mellanrum upp trådar av folk om race och bristen på tillfällen att köra. Just av den orsaken har jag lobbat lite på detta forum för dom evenemangen som jag brukar köra på sista tiden men kan ju säga att när det kommer till kritan så är inte många som ska köra beroende på det ena och det andra... ursäkter finns för det mesta och gnäll.

Vill man så kan man köra med fotocell tidtagning på bra banor nästan varje helg, t.ex nästa helg är det Lazzat Strip Challange på Tullinge igen. Finns 3 Euro/Japps klasser: RWD, FWD samt 4WD samt 3 V8 klasser: Real Street, Street och Pro Street. Finns även en prova på klass som man kan åka ifall man inte vill tävla, tävlar man och åker ut i stegen så är det bara att ställa sig i line up:en i prova på klassen och fortsätta köra!

DESSA DATUM HAR DETTA KÖRTS PÅ TULLINGE, HUR MÅNGA AV ER HAR VARIT UPPE OCH KÖRT EN ENDA GÅNG?????

HUR MÅNGA GNÄLLDE FÖRRA ÅRET NÄR TULLINGE VAR STÄNGT, PRATADES OM PROTESTER OCH GATRACE FÖR ATT VISA BRISTEN PÅ PLATSER ATT KÖRA PÅ. VAR ÄR NI NU ALLA SOM VILLE ÅKA PÅ TULLINGE. SKITDÅLIGT!!!!! SPECIELLT EFTER ALLT JOBB LELLE LAGT NER FÖR ATT FÖRVERKLIGA DETTA!

TA ER I KRAGEN OCH ÅK UPP PÅ EN AV DOM 3 RESTERANDE TÄVLINGARNA OCH VISA ATT TULLINGE/ANNAN STRIP BEHÖVS.

Min åsikt, en massa snack och lite verkstad på detta forum. Swespy som bilförening kan ni ju lika gott skrota, händer ju inget i alla fall!

MVH

Tommy

Ingen tvingar dig att vara här! :die:

C5-Finspång
5th September 2004, 11:36
Ingen tvingar dig att vara här! :die:

Vad jag förstår så är forumet startat och drivet av Rodney och har inget med föreningen att göra.

Du kan ju kolla medlemsregistret och se att jag INTE är medlem i föreningen!

Som sagt ovan så hör forumet till Rodney och inte föreningen och vad jag vet så kan man titta in ibland ändå!

Då frågar jag dig såhär: Tycker du Swespy är en bra klubb för motorintresserade där det arrangeras trevliga träffar och aktiviteter för betalande medlemmar?

Evo TME
5th September 2004, 13:59
Vad jag förstår så är forumet startat och drivet av Rodney och har inget med föreningen att göra.

Du kan ju kolla medlemsregistret och se att jag INTE är medlem i föreningen!

Som sagt ovan så hör forumet till Rodney och inte föreningen och vad jag vet så kan man titta in ibland ändå!

Då frågar jag dig såhär: Tycker du Swespy är en bra klubb för motorintresserade där det arrangeras trevliga träffar och aktiviteter för betalande medlemmar?

jag är inte betalande medlem men jag gnäller inte heller på att det inte anordnas några event så! jag tycker det är en trevligt sida att gå in och läsa om andras tankar och intressen!

Mvh...

C5-Finspång
5th September 2004, 14:24
jag är inte betalande medlem men jag gnäller inte heller på att det inte anordnas några event så! Mvh...

Jag reagerar över att många vill snacka om race och klaga om det inte finns några och sedan inte åka????

Ta det inte som ett personligt påhopp, det är bara en irriterande grej man kommer underfund med om man kollar lite i gamla trådar etc. Jag säger inte att DU är den som klagat gnällt etc utan detta är en generell observation.

Mikael
5th September 2004, 14:29

Du kan skratta hur mycke du vill för ja tänker inte skrapa ihop folk härifrån!!

Har redan nästan 20 pers som är RIKTIGT sugna..

Så det så :)

Mikael
5th September 2004, 14:33

MVH

Tommy

Varför lägger du upp den här " infon" o frågar hur många personer som har varit i stockhom o kört när du redan har skrivit svaret?

Hur många hade du räknat med o åkt upp till stockholm för o köra härifrån?

Ja förstår inte varför du lägger sån energi till o skriva en massa på ett ställe där ingen bryr sig??
Ja ska/ skulle aldrig göra det iaf..

C5-Finspång
5th September 2004, 14:46
Varför lägger du upp den här " infon" o frågar hur många personer som har varit i stockhom o kört när du redan har skrivit svaret?

Hur många hade du räknat med o åkt upp till stockholm för o köra härifrån?

Ja förstår inte varför du lägger sån energi till o skriva en massa på ett ställe där ingen bryr sig??

1) Mitt svar på den egna frågan var en gissning, som jag var rätt säker på men i alla fall

2) Läste några trådar om folk som ville ha race och kollade i några gamla trådar och beslöt att lobba lite för evenemang som finns att köra på. Tänkte att folk kanske inte vet om dom så då ville jag informera.

Visade sig dock att intresset var tämligen magert. Undrar bara varför snacka så mycket om race när dom ändå inte ska köra?

Over & Out

C5-Finspång
5th September 2004, 14:49
Du kan skratta hur mycke du vill för ja tänker inte skrapa ihop folk härifrån!!

Har redan nästan 20 pers som är RIKTIGT sugna..

Så det så :)

Ja det är ju kul för er! Lycka till!

Hoppas det går bra!

Kan ni ju "drifta" lite också...:)

Hocky
6th September 2004, 08:11

MVH

Tommy

Känns som om du har rätt...tyvärr!
Vågen har lagt sig, endast de riktiga entusiasterna är kvar...

Kul att bilen funkar bra! Har själv abstinens :(

C5-Finspång
6th September 2004, 12:52
Har själv abstinens :(

Kan förstå det, ska bli spännande att se ditt bygge nästa sommar!!!!

Albin med kompressormatade Chevellen har även nya vansinnesdåd på G till nästa sommar, 6-växlad manuell Viper låda, ny motor (utan kompressor) etc.

Ha de gött

robban
6th September 2004, 15:42
jag har åkt lite.. åkte en tredagars på tullinge.. regna bort tyvärr.. ska köra en tävling till.. sen var ju hocky,lillis , cranken och jag ute med rodden och skulle krossa lite då när det var race i linköping, säger bara POLIS,
åkte runt halva länet men det blev inget...man tröttnar till då.. därför känns det roligare med arangerade race...

Robert@
16th September 2004, 15:01

MVH

Tommy

Jag har kört.. :)

O andra sidan har jag aldrig klagat eller tänkt demonstrera heller..
;)

/R

outlaw
28th September 2004, 20:24
fyller väl på lite nu när det börjar bli vinter. har inhandlat oljekylarkitt, decatt-pipe, div mätare, 6-puckad koppling med tryckplatta, lite blinkers och så, samt en turbo är beställd som ska monteras nu när motorn är renoverad:)

Viggen-Finspång
17th February 2005, 18:28
Jahopp dags att lyfta denna gamla tråd då denna var rätt intressant!

Nå har det hänt nått i garagen i vinter eller har alla gjort som mig legat på latsidan'12'

Evo TME
17th February 2005, 18:58
Jahopp dags att lyfta denna gamla tråd då denna var rätt intressant!

Nå har det hänt nått i garagen i vinter eller har alla gjort som mig legat på latsidan'12'

Latsidan... :hyper: :hyper:

Gilen
17th February 2005, 21:16
Sluta ljug du bor ju i bilen..=) 20 timmar om dagen minst va??? :p

Latsidan... :hyper: :hyper:

sir_ingolf
18th February 2005, 08:40
min lilla motor är snart klar för återmontering i baggen. ska bara lösa gaslänkaget och montera mindreremskiva samt byta tätninglister i motorummet. sedan svetsa lite till och bygga allt ljud. siktar på att ha den besiktad o klar till 1maj

top gear
18th February 2005, 08:59
jaha, får väl skriva lite ord jag med då.
Fått hem och monterat nya 20". Blev lite mer pyssel än vad som var tänkt från början då jag blev tvungen att bygga om oken för att få på fälgarna. men resultatet skäms inte för sig. 255/30 profil på däcken, en aning stötigt, men va gör man inte för utseendet ;)

Headers och sportavgas åker på så fort jag besiktat bilen, tänkte juh kasta kattarna åt helv*****

Eftersom dekor är min grej så skissas det på fräsch dekor i skrivande stund, ska bara få igenom bilen hos BVS, tänkte de skulle putsa upp lacken innan.

Pianoman
18th February 2005, 10:56
Jag var ute o laddade batteriet igår.... Det är lååångt till våren...hmm...

Moffegrev
18th February 2005, 11:03
ja det måste jag säga..har varit tvungen att ta ut betta i snön det tyckte hon inte om..står och huttrar ordentligt....men det är ju bara 3 månader till Maj det är lagom att ta ut henne då..;)

vad har ni andra för planer då?

Viggen-Finspång
18th February 2005, 13:29
jaha, får väl skriva lite ord jag med då.
Fått hem och monterat nya 20". Blev lite mer pyssel än vad som var tänkt från början då jag blev tvungen att bygga om oken för att få på fälgarna. men resultatet skäms inte för sig. 255/30 profil på däcken, en aning stötigt, men va gör man inte för utseendet ;)

Headers och sportavgas åker på så fort jag besiktat bilen, tänkte juh kasta kattarna åt helv*****

Eftersom dekor är min grej så skissas det på fräsch dekor i skrivande stund, ska bara få igenom bilen hos BVS, tänkte de skulle putsa upp lacken innan.

Lite bilder skulle inte va fel =)

Mr Lightning
18th February 2005, 19:11

Ett tips är att spara dom , man vet aldrig när man behöver dom nästa gång !

Jag vet !

Auner
19th February 2005, 15:52
Har mekat stereo.. Köpt stolar, baklyktor, skärmblinkers.. Stötdämpare och bättre belägg ska inhandlas, likaså en bättre katalysator och grenrör, får se om pengarna räcker till en mappning.

Manta_B_Power
20th February 2005, 12:59
ska börja bygga ljud... e väll det som står på listan nu iaf... ska svetsa lite på den nu innan besiktningen också och byta strålkastarinsatserna! sene det bara små pill kvar...

top gear
20th February 2005, 14:03
Jo bygger avgassystemet så att man enkelt kan plocka dit kattarna vid besiktning, blir ett jobb för Jögga & Jimma

yrrej
28th February 2005, 19:46
nu börjar det hända lite..bilen står nerplockad o har beställt nya lysen o blinkers. så det dimper väl ner lite paket om nån da eller två..då blir det fart i garaget igen. hur går det för alla andra.
Har en fråga till slowpoke: skulle behöva inhandla nåt schysst utblås, helst ett dubbelt, om du har något hemma eller kan beställa, pm:a mig gärna. //JerrY

sir_ingolf
1st March 2005, 07:47
igår svetsades det på min bubbla, idag ska fogarna slipas o kittas. sedan fortsätter svetsningen efter jag kapat till lite fler bitar til ena tröskeln.
börjar kännas som man kan ha bilen på hjulen till 1maj

Mikael
1st March 2005, 14:53
igår svetsades det på min bubbla, idag ska fogarna slipas o kittas. sedan fortsätter svetsningen efter jag kapat till lite fler bitar til ena tröskeln.
börjar kännas som man kan ha bilen på hjulen till 1maj

Grunda bara innan du kittar..

Kolven
31st May 2005, 21:02
Lyfter lite :D . Vi ska byta bort våran Golf Cab till en Golf VR6 :p:p

slowpoke
1st June 2005, 00:39
Nå? Något nytt i garagen eller är det bara snack på alla som vanligt =)

Lunkn
1st June 2005, 00:57
Nytt o nytt ;].. Har inhandlar frontspoiler och baskspoiler till hondan blir att sätta på det efter den 8/6. Sen har ju det blivit massa skadegörelse p.g.a inbrott så då ska jag fixa det sen ska jag plocka ner bilen o gå igenom allt för att sälja o köpa en vtec eller någon annnan "nyare" bil. :)

sir_ingolf
1st June 2005, 07:09
igår kom min framvagn, i helgen kanske det blir montering förutsatt att jag finner inspirationen och hjälp av nån garagekompis. om det lyckas kommer den ut 10cm lägre

hondapower
1st June 2005, 15:37
ska fixa några små saker och sen sälja Hondan om nån månad eller så.

så vad som kommer efter den vet ja nästan.
Tyskt och ingen dussin bil eller ytterligare en japs fast med turbo och RWD alá Toyota.

Kolven
1st June 2005, 15:39
Ämnet stängt !

Starta ny tråd om ämnet blir aktuellt.

Mvh Moderator