Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Alla ni som kör jänkare

T/A
1st December 2003, 22:44
ja, så hur många är ni?

N.B Volvo räknas INTE! '59'

Sigge
2nd December 2003, 00:10
hmm, hur funkar jänk med turbo i din lilla signatur ? ;)

Om det inte är ris så kör jag med jänkjärn, fast det är klart den är bara på 5 liter så det blir bara en startmotor ;) ...

T/A
2nd December 2003, 01:03
hmm, hur funkar jänk med turbo i din lilla signatur ? ;)

Om det inte är ris så kör jag med jänkjärn, fast det är klart den är bara på 5 liter så det blir bara en startmotor ;) ...

petiga små....

ajja, hur många av er kör JÄNK då? och nej då menar jag inte tuggummit jenka eller hur många som kör sin polare som heter Jenka.

Sigge: Hört talas om TTA? står för Turbo Trans Am och hade faktiskt "bara" en turbomatad sexa på 3.8L, men som på den tiden gav tom fler hästar än vad 5liters 8:orna gjorde. mkt populära idag men svåra att få tag på, endast två i Sverige finns. Rastar LÄTT nyare Trans Am i originalutförande.

Men nu ang min lilla signatur, tolka den hur du vill! jag ser inget som helst allvar i det jag skriver som min signatur (dock så försöker jag verkligen, verkligen :p att vara lite seriös med mina poster) bara en kul grej helt enkelt.
Det kan nog anses vara samma grej med startmotorer = <6 liter. Fast jag vill minnas en kille som hade samma sak fast om 7,4 liter (!) som sin signatur.

Men så, du hade en camaro sigge? 67:a ir? välkommen in i startmotors klubben!

Ps
Ehhm, går det att ändra rubriken till något kanske mer passande? typ, "Alla ni som kör jänkare"?

Sigge
2nd December 2003, 01:57
Jag bara skämtade, hoppas du inte tog illa upp.

Jag har haft både 305,350 och 454 tidigare så jag kvalar nog in på de flesta startmotor storlekar :)

Nej Camaron jag hade var en 86 Iroc-Z som skulle bli en livsfarlig natträcer ... men det är en annan historia som herr regbesiktning och en del mindre smarta egna beslut satte p för. ;)

Dock har haft en Corvette 68 Cab Matching Numbers med Musse toppar. Ytterliggare en Corvette har passerat, en Can-Am LS7 Banracing puffra. Himmla trevlig faktiskt. Var bromsad till 560 vilda hästar och så ett litet gassystem på det. jojo. ;)

Jodå TTA har man hört om. Ytterliggare ett bevis för att jänk kanske inte är så efter som vissa tycks tro men var och en blir lycklig på sin tro så det är väl ok antar jag.

Nå hur går det ? Blir det något köp av den där trevliga kärran ?

Thoron
2nd December 2003, 06:52
Får väl säga att man har/haft ganska mycket jänk...
Har haft en 1980 Firebird V8 Turbo
Haft en 1974 Camaro V8
Å kör nu 1988 Camaro IROC-Z

T/A
2nd December 2003, 08:20
Nå hur går det ? Blir det något köp av den där trevliga kärran ?

Ok, låter som du haft ordenligt med kul då alltså =) Ang den nya kärran så är läget..hur ska vi säga..osäkert. Jag har ringt runt till bilprovningen och frågat ang avgassystem, sänkning och lita annat och fått höra att det går bra med allt. Nu håller jag på att försöka få tag på Åke på Cadillac europa så att jag kan kolla att allt går bra med bullerintyget. Men det verkar inte lätt då jag ringt två gånger och han aldrig svarar.

Så vi får se om allt klickar med åke först. Men jag måste erkänna att det kliar i fingrarna:P

----------------------------------------------------------------------------
Tack för ändringen av rubriken =)

JörgenS
2nd December 2003, 09:54
Jag åker Camaro-67 rs/ss (det kanske till och med framgår av nicket...)

T/A
2nd December 2003, 10:30
ja så det är ändå ett par stycken som kör jänk då alltså. Hörrni, vad skulle ni säga om jag lurar hit Trans Am Club of Swedens alla medlemmar på någon SweSpy träff så kan vi ha lite av en "jänkkväll" någon gång i sommar? Givetvis är även alla andra bilar välkomna. Vill bara ställa till det lite på en vanlig träff ungf med fler bilar än vanligt helt enkelt..

Mr Lightning
2nd December 2003, 10:43
Har Amerikanare i garaget ja !

:)

Sigge
2nd December 2003, 11:10

Nej du har en Ford ... ;)

mustang
2nd December 2003, 11:10

:) o jag me då!!!

Blainder
2nd December 2003, 14:55
farsan hade en dodge dart 67 guld färgad. den lät så mycket när han skulle starta den på mårnarna så han fick dra bilen ut till gatan först och starta den där i stället. men det sket väl fasan i.:D

Mr Lightning
3rd December 2003, 15:05
Nej du har en Ford ... ;)

Snarare 2 stycken !

T/A
3rd December 2003, 15:25
det låter som om TACS medlemmarna är positiva till en träff här i sommar tillsammans med swespy. det verkar som om de varit här tidigare iår och festat loss rejält på palace(?) och besökt något hemligt underjordiskt garage här i norrköping där alla knuttar visst ska hålla till...

Men iaf, vad säger ni? Amerikano träff på maxi?

Sigge
3rd December 2003, 17:08
Snarare 2 stycken !

Ja just det. Grattis till klassikern !

mustang
3rd December 2003, 18:28
Snarare 2 stycken !

VAD HAR DU KÖPT??????????????????????????
en ford till hoppas jag '99'

Froktaz
3rd December 2003, 22:02
Jag bara skämtade, hoppas du inte tog illa upp.

Jag har haft både 305,350 och 454 tidigare så jag kvalar nog in på de flesta startmotor storlekar :)

454 vilken tillverkare är det på dom jag kommer inte ihåg det! min farsas polare äger en Hemi Cuda med Hemi 424 big block där har Dom nya BMW o trans Amsen inget o hämta emot säger jag :)

T/A
3rd December 2003, 23:09
vi får väl ställa upp min och hemi:n och se efter =) Hemi är det samma som i 2f2f?

mustang
4th December 2003, 00:50
min farsas polare äger en Hemi Cuda med Hemi 424 big block

du menar nog 426hemi

Sigge
4th December 2003, 02:11
[QUOTE=Sigge]Jag bara skämtade, hoppas du inte tog illa upp.

454 vilken tillverkare är det på dom jag kommer inte ihåg det! min farsas polare äger en Hemi Cuda med Hemi 424 big block där har Dom nya BMW o trans Amsen inget o hämta emot säger jag :)

Det finns massor med tillverkare på 454 som jag skulle gissa är den vanligaste BB storleken efter 65 nåstans. I mitt fall var det ett specialblock från GM.

top gear
4th December 2003, 09:29
tjenare!
Kör en blå Camaro -71, fint jänkejärn :)
Har kört en sommar med bilen, e himla nöjd, se om man byter upp sig till sommarn, vill ha mer pulver :D

hawkan
5th December 2003, 11:28
O ja kör ju också jänkejärn, om det är nån därute som inte vet det vid det här laget...

En grå Chevelle -70 med svarta stripes, en masserad 454:a under huven, gatslicks och med en dåre som lider av TUNG högerfot bakom ratten...

Mr Lightning
5th December 2003, 12:10
VAD HAR DU KÖPT??????????????????????????
en ford till hoppas jag '99'

Självklart !

En Ford F-100 från -56

Thoron
5th December 2003, 12:18
Självklart !

En Ford F-100 från -56

De blir grejjer det! '135'

Zombie
5th December 2003, 12:49
Jag kör oxå riktig bil :p
Trans am Turbo.

Zombie
5th December 2003, 12:58
det låter som om TACS medlemmarna är positiva till en träff här i sommar tillsammans med swespy. det verkar som om de varit här tidigare iår och festat loss rejält på palace(?) och besökt något hemligt underjordiskt garage här i norrköping där alla knuttar visst ska hålla till...

Men iaf, vad säger ni? Amerikano träff på maxi?

TACS brukar som sagt ha träffar här i stan och oftast på Palace.

Mad Fred
5th December 2003, 13:33
jo har en Nova 65!

strixan
5th December 2003, 16:16
Kör Dart GT 68 .....mer jänk till stan

robban
5th December 2003, 17:51
jag åker hotrod ford cupé 32, åker gärna på träff.. det vi ska göra är ju att dra till norsholm när det är träff där varje torsdag, corvette klubben är jämt där och sen så kan vi ju röra runt lite bland båge folket.jag åkte dit ett par gånger i sommras och det verkar folk uppskatta istället får alla tråkiga motorcyklar...

det finns många roliga jänkare i åby garaget och jag har pratat lite om norsholm med ett par stycken..

T/A
5th December 2003, 18:00
TACS brukar som sagt ha träffar här i stan och oftast på Palace.

ännu en Trans Am medlem här i stan. TTA dessutom? var i nrrk bor du?

Mvh Daniel

EDIT: Synd att de har sina träffar på Palace, då jag nog inte kan vara med eftersom jag inte är 18 än. :*(

Jeepmats
5th December 2003, 23:12
Kör Audi nu. Sålde ju min Jeep och Ford Bronco för ett tag sedan.
Saknar mina jänkare nu!! Ska bli en nyare Jeep så snart man får råd!!

robban
6th December 2003, 15:21
träffar på palace, vad är det för träff???, ska man inte titta på bilar?, kröka kan man väl göra nån annan gång,, nä norsholm är alltid kanon fullt mad folk, det är skoj ..mvh

T/A
6th December 2003, 17:31
Ja! Köpte FireHawken, så TNT, du lär få se åtminstone en modern jänk i norrköping i sommar! Någon som kan berätta hur jag kan ladda upp bilder för att visa er?

Brillko
6th December 2003, 17:44
Kör en Pontiac lemans. Samt en Acadian 64 Bigblock såklart ,)

Auner
6th December 2003, 18:09
Ja! Köpte FireHawken, så TNT, du lär få se åtminstone en modern jänk i norrköping i sommar! Någon som kan berätta hur jag kan ladda upp bilder för att visa er?

Antingen så fixar du ett webhotell eller också ber du en vänlig själ ladda upp bilderna på en server (hint:me).

T/A
6th December 2003, 18:17
Antingen så fixar du ett webhotell eller också ber du en vänlig själ ladda upp bilderna på en server (hint:me).

hmm, skulle du kanske vilja vara så vänlig och..ja ladda upp bilderna? får jag din hotmail så kan jag skicka dem i zip format till dej

mustang
6th December 2003, 20:36
firehawken???
är det motor öst:s gamla bil eller???

Sigge
6th December 2003, 21:03

Mycket trevligt. Ser man fram mot.

T/A
6th December 2003, 21:19
firehawken???
är det motor öst:s gamla bil eller???

vilka är motor öst?

Vad FireHawk är för bil lär du se när min vän "Defender of Chaos" har lagt bilderna här på forumet åt mig.

mustang
6th December 2003, 22:39
vilka är motor öst?

Vad FireHawk är för bil lär du se när min vän "Defender of Chaos" har lagt bilderna här på forumet åt mig.

jag vet mycket väl vad en firehawk är för bil och jag frågade om du köpt den camaro firehawk som han som driver motor öst hade

Amazonisten
6th December 2003, 22:59
Har skaffat mig en Camaro 75'a! Skulle va kul mä en jänketräff i stan.

T/A
6th December 2003, 23:09
jag vet mycket väl vad en firehawk är för bil och jag frågade om du köpt den camaro firehawk som han som driver motor öst hade

Här köps det inga motoröst FireHawks ir Camaros. Jag är helt inne på Pontiacs bilar då det är de bilar jag kan bäst. Att det är en Pontiac har jag konstaterat för länge sedan och jag skulle aldrig ha haft några som helst problem med att köpa bilen om den fanns en halv mil härifrån! :duh:

Och FireHawk är inte EN bil utan det är en beteckning för de bilar som trimmats av tuningfirman SLP i USA direkt efter att de lämnat fabriken. Det kan vara både Camaro FireHawk, Trans Am FireHawk, firebird FireHawk och många andra modeller inklusive andra modeller ifrån Chevrolet.
dessutom kan FireHawks ha både V6 och V8 och många andra "options" och då de är rätt många och dyra så har nästan ingen bil alla och är därför lite unik på sitt sätt.

Med varje FireHawk medföljer ett certifikat som intygar äkthet och tillverkningsnummer på bilen och deras loggotyp "FireHawk" finns inbroderat på matter, tryckt på motordelar och på dörrarna.

Dessutom så har SLP ändrat designen på sina FireHawks ganska rejält under åren.

Hoppas att du nu vet mer om FireHawk än du visste innan, och att alla inte ägs av "killen som driver motoröst".
Man kan aldrig veta för mycket

//Daniel '141'

OZZ
7th December 2003, 06:10
kör chevy impala 66 m 336:a
och en camro med småvässad 406:a

MadMac
7th December 2003, 09:38
Tjena!!
HAr införskaffat en Ford Mustang Fastback -68.
Har den just nu nedplockad för lite plåtrenovering & omlackering. Kul att se att så många kör jänk. Verkar bli mer & mer populärt.

saub
7th December 2003, 13:28
olds cuttlas cruser ingen racer men den går väl

T/A
7th December 2003, 14:15
fan det här lär ju räcka för en egen jänk träff på swespy

robban
7th December 2003, 15:42
fan det här lär ju räcka för en egen jänk träff på swespy

jajemän, det är därför vi ska mötas upp i norsholm, det brukar ju försvinna lite folk när det väl ska bli träff så istället för att stå själv så kan man ju glo på annat oxå.....vad tycker ni, låter norsholm bra eller.. nåt svar tack..mvh

JörgenS
7th December 2003, 15:56
jajemän, det är därför vi ska mötas upp i norsholm, det brukar ju försvinna lite folk när det väl ska bli träff så istället för att stå själv så kan man ju glo på annat oxå.....vad tycker ni, låter norsholm bra eller.. nåt svar tack..mvh

Låter helt suveränt! Har jag bilen här nere då så är jag helt klart på!

top gear
7th December 2003, 16:51
låter ju perfekt. :D

T/A
7th December 2003, 17:04
ok, någon gång i sommar då vid Norsholm? Bra för då kan man ju besöka rökeriet. Kan vi fixa ihop något med corvette klubben då också ir? Eller sitter de där varje torsdag? Ju fler som kommer desto bättre

robban
7th December 2003, 19:42
ok, någon gång i sommar då vid Norsholm? Bra för då kan man ju besöka rökeriet. Kan vi fixa ihop något med corvette klubben då också ir? Eller sitter de där varje torsdag? Ju fler som kommer desto bättre

det låter som du tror det är 50 mil bort.. det är ca 2 mil från stan, så det är väl bara att åka varje torsdag, behöver väl inte vara så känsligt,, skriva en rad dagarna innan, sen ser man vilka som kommer, en del jobbar ju skift och en del inte..
corvette klubben får ha sitt.de är där varje torsdag...
vi åker väl liksom för att vi vill åka?
kommer vi 10 stycken jänk så är det ju skit kul..mvh robban...

mustang
7th December 2003, 20:00
[QUOTE=T/A]Här köps det inga motoröst FireHawks ir Camaros. Jag är helt inne på Pontiacs bilar då det är de bilar jag kan bäst. Att det är en Pontiac har jag konstaterat för länge sedan och jag skulle aldrig ha haft några som helst problem med att köpa bilen om den fanns en halv mil härifrån! :duh:

taskigt fall för dej då, den firehawken är en av dom snabbaste gat reggade bilarna i norrköping

T/A
7th December 2003, 20:40
till robban: ju mer planerat desto mer jänk väl? fast iofs, an behöver ju inte planera allt i minsta detalj, är väl bara fortfarande lite så eftersom jag nu tar hem FireHawken ifrån andra sidan jordklotet.. =) och jag vet var Norsholm ligger, ir åtminstone rökeriet de gör så jävla god korv! mmm, enrisrökt...

Till mustang:
Knappast tasktigt för mig då jag köper den bil jag vill ha, inte något som du tycker är skitcoolt. med 363 hk på bakhjulen så tycker jag nog att jag kommer att ha tillräckligt med fart.
killen på motor-öst får gärna ha kvar sin camaro för sig själv.. Jag har min Pontiac

robban
7th December 2003, 21:02
till robban: ju mer planerat desto mer jänk väl? fast iofs, an behöver ju inte planera allt i minsta detalj, är väl bara fortfarande lite så eftersom jag nu tar hem FireHawken ifrån andra sidan jordklotet.. =) och jag vet var Norsholm ligger, ir åtminstone rökeriet de gör så jävla god korv! mmm, enrisrökt...

den godaste korv jag ätit med.. mums.. som sagt, det är bara att skriva ett par rader innan det blir av.. det är ju typ 6 månader dit så...mvh

T/A
7th December 2003, 21:09
och deras skinka ohhH! korv, skinka, vad fan är det mer de gör? Löve Norsholms röjkeri!

Auner
7th December 2003, 23:13
Bilder:

http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/badge%202.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/engine.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/FireHawkXGA.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/rims.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/view%201.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/view%202.jpg

Schysst bil, fast lite i överkant med motorhuven :D

Viggen-Finspång
7th December 2003, 23:36
Bilder:

http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/badge%202.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/engine.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/FireHawkXGA.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/rims.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/view%201.jpg
http://217.215.6.88/xeno/FireHawk/view%202.jpg

Schysst bil, fast lite i överkant med motorhuven :D

Fy F*n vad grym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :0 :hyper: :p

T/A
7th December 2003, 23:44
jaså.. bilderna fungerar här. Trodde väl att det var något fel när jag försökte genom att bara öppna ett nytt fönster. Tack Simon för att du laddade upp bilderna åt mig.

Nå! Ser det ut som MOTORÖSTS FireHawk??
Mvh //Daniel

strixan
7th December 2003, 23:58
Hm...ni säger att ni har jänk ja det är ju trevligt men när kör ni med dem då?? ...ser nån bil så där ibland på sommarn...de som snurrar mest är ju kompisen Olds cab...samt den andra kompisen med sin New Yorker...även sätt Hawkan i sin bil..så har vi ju piraten oxå då....jag kör även jag en jänk,en Dart så länge det är bra väder så håller jag i.

Det där i norsholm...det är ju skoj när det är många bilar men inte annars.
om ni tänkte tåga ditt så säg till i tid gärna,sen i sommar

Så när det blir varmt sen,ta ut bilarna å gläns för fasen =)

C5-Finspång
8th December 2003, 16:53
Hepp

Kör tupperware jänk av nyare modell.

Haha, Robban, är du lite sugen nu när de är vinter och du har en nyinskaffad jänk i garaget? Kan förstå att du väntar lite på sommaren men det är ju en bit dit...

Du kan räkna med mig på Norsholm, brukar hålla till där var och varannan Torsdag me min "plastjänk".

MVH

Mr Tupperware

Sigge
8th December 2003, 17:16
Vågar man hoppas på att du bestämt att behålla den då ?

C5-Finspång
8th December 2003, 17:27
Vågar man hoppas på att du bestämt att behålla den då ?

Inget är bestämt förutom att det INTE kommer att hända något nästa sommar för min del, kommer att hålla låg profil och ta ett mellanår. Planerna som fanns förut för en ny grej är skrinlagda för tillfället (läs skjutet på framtiden...).

Kommer INTE att hända något mer med Vetten heller IFALL jag åker med den i sommar.

Jobbar som en gris för tillfället, finns inge tid till någonting alls...

T/A
8th December 2003, 17:28
vad är tupperware? vågar man fråga hur många hk du har i vetten med gas o utan? bara nyfiken i en strut =) //Daniel

C5-Finspång
8th December 2003, 17:36
vad är tupperware? vågar man fråga hur många hk du har i vetten med gas o utan? bara nyfiken i en strut =) //Daniel

För lite är väl mitt spontana svar på den frågan :)

345 hk orginal, lite småjux + 150 hk gas vid full laddning...

Bilen är aldrig bromsad så jag har inga exakta siffror ?

12,34 me gatdäck på strippen med 100 hk gas har den gjort på Mantorp så med 50 hk gas till och fäste borde man väl kunna kapa den tiden en smula...

T/A
8th December 2003, 17:42
För lite är väl mitt spontana svar på den frågan :)

345 hk orginal, lite småjux + 150 hk gas vid full laddning...

Bilen är aldrig bromsad så jag har inga exakta siffror ?

12,34 me gatdäck på strippen med 100 hk gas har den gjort på Mantorp så med 50 hk gas till och fäste borde man väl kunna kapa den tiden en smula...

ok, har du läst denna? http://medlem.spray.se/transam/

Det finns en artikel under "Specs" som kan vara intressant. spara den på datan och öppna sen i paint ir nåt och förstora så det går att läsa. Intresant läsning!

Mvh//Daniel

Ps, går det trycka in gas i V8:an även om den annars är original även vad gäller växellåda och axlar?

EDIT: meningen var inte att just jämföra mellan pontiac och korv1, det fanns liksm bara med där. Men att se att det var just 345hk som "given" effekt av Chevrolet

C5-Finspång
8th December 2003, 17:49
ok, har du läst denna? http://medlem.spray.se/transam/
Ps, går det trycka in gas i V8:an även om den annars är original även vad gäller växellåda och axlar?

No problems up till 150 hk gas

T/A
8th December 2003, 17:51
No problems up till 150 hk gas

mohahahhahahaha!

:hyper: Sigge, det ser ut som om det kommer att hamna runt 5-600 hk ändå :lol:

Sigge
8th December 2003, 18:03
mohahahhahahaha!

:hyper: Sigge, det ser ut som om det kommer att hamna runt 5-600 hk ändå :lol:

Då är det bara att tjacka bra sulor, lära dig ratta vilket inte är det lättaste och be att allt håller. Sedan kan du helt klart vara med och leka med de stora grabbarna. ;)

wowbagger
8th December 2003, 18:12
Det blir extra spännande när det e lite fuktigt på vägbanan..

MadMac
8th December 2003, 23:16
Det där med en jänkträff på swespy hade varit jäkligt stäbilt. Måste ju hålla jänkekulturen levande... Få se till visa framfötterna på träffarna i sommar...

T/A
9th December 2003, 23:38
nyfiken om det nu finns en till FireHawk (motorösts) här i stan, hur ser den då ut? Någon vänlig själ som kan ladda upp en bild på den?
//Daniel

T/A
14th December 2003, 00:14
ingen med bild/info?

top gear
14th December 2003, 01:12
röd, ser inte mkt ut för världen, drivlinan e dock grym.
Ryktas om 600 hästar har jag för mig.

T/A
14th December 2003, 01:31
ok, och därav priset (300k har jag hört) ?

mustang
14th December 2003, 16:31
ok, och därav priset (300k har jag hört) ?

bilen är en 91 eller 92a ska väl va den enda som inte är skrotad på bana i världen av den årsmodellen och den är röd och är i skapligt skick, och det är lite över 600hk + 300hk gas i den, ska visst gå riktigt bra, sist jag pratade med håkan på motoröst som äger den skulle han ha 250 för den

T/A
14th December 2003, 16:48
bilen är en 91 eller 92a ska väl va den enda som inte är skrotad på bana i världen av den årsmodellen och den är röd och är i skapligt skick, och det är lite över 600hk + 300hk gas i den, ska visst gå riktigt bra, sist jag pratade med håkan på motoröst som äger den skulle han ha 250 för den

ok, så 900 totalt då.

verkar vara lite för mycket för mig om man annars ska kunna åka till maxi o handla. den är väl lättad också antar jag. ja, tack för infon då.

Har ju en egen FireHawk nu med "bara" 363 hk... på bakhjulen!
Får nog vänta åtminstone tills jag har körkort innan det blir 900 iaf.

//Daniel

Sigge
15th December 2003, 12:47
Titta där dök bönen upp igen ;) Kul kul.

900 hp är mycket att åka till maxi med ...

T/A
15th December 2003, 13:24
Titta där dök bönen upp igen ;) Kul kul.

900 hp är mycket att åka till maxi med ...

vet, kanske man ska börja handla någon annanstans...

T/A
16th December 2003, 17:17
Förresten, har lite nya pics o kolla på. Säg mig, duger den ir? :lol:
//Daniel

http://www.zsh.net/upload/files/1378613496firehakl.JPG
http://www.zsh.net/upload/files/1062875113firehak2.JPG
http://www.zsh.net/upload/files/1405129458fieka4.JPG
http://www.zsh.net/upload/files/1574234138fieka3.JPG

C5-Finspång
16th December 2003, 18:30
Tjenixen Daniel

Jävligt fräsh bil du har skaffat dig!!!!!!!!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!

Skönt att det finns andra som väljer jänk också!!!! Har inget emot euro/jappsare men det är skönt att alla inte följer dagens trend, vi har ju alla sett varifrån dom snabbaste bilarna i sta'n kommer från oxå...

Var har du hittat bilen ? Är den orginal eller ?

Syns i sommar !

MVH

Tommy

T/A
16th December 2003, 18:46
Tjenixen Daniel

Jävligt fräsh bil du har skaffat dig!!!!!!!!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!

Skönt att det finns andra som väljer jänk också!!!! Har inget emot euro/jappsare men det är skönt att alla inte följer dagens trend, vi har ju alla sett varifrån dom snabbaste bilarna i sta'n kommer från oxå...

Var har du hittat bilen ? Är den orginal eller ?

Syns i sommar !

MVH

Tommy

Tack så mycket jänkar-broder =) Vad jag gillar mest hos jänk är V8:an och den körglädje som finns. Absolut oslagbar, iaf mot de bilar jag jämfört. Bilen hittade jag i Florida, och om den är original.... :p :p :p :p :p Läs på min profil om du vill veta mer, allt som är gjort med den fick bara inte plats. men original det är den inte =) 363hk på bakhjulen, utan gas :lol:
Vi ses väl i Norsholm!
Mvh
Daniel

C5-Finspång
16th December 2003, 19:29
Yepp, Norsholm någon Torsdag kväll lär bli aktuellt.

Kommer du att testa strippen något i sommar?

Har beslutat att behålla min C5:a över sommaren och göra en ny attack mot 11 sekunders repan i alla fall... försöka duger... riktiga däck å lite småjusteringar så hoppas ja de ska gå!

//Tommy

slowpoke
16th December 2003, 19:51
Tack så mycket jänkar-broder =) Vad jag gillar mest hos jänk är V8:an och den körglädje som finns. Absolut oslagbar, iaf mot de bilar jag jämfört. Bilen hittade jag i Florida, och om den är original.... :p :p :p :p :p Läs på min profil om du vill veta mer, allt som är gjort med den fick bara inte plats. men original det är den inte =) 363hk på bakhjulen, utan gas :lol:
Vi ses väl i Norsholm!
Mvh
Daniel

Jag hatar jänk i största allmänhet men din bil fattade jag tycke för, riktigt snygg!

Mvh

slowpoke
16th December 2003, 19:52

Har beslutat att behålla min C5:a över sommaren och göra en ny attack mot 11 sekunders repan i alla fall... försöka duger... riktiga däck å lite småjusteringar så hoppas ja de ska gå!

//Tommy

Väntar fortfarande på samtal/fika =)

T/A
16th December 2003, 20:16

//Tommy

Nej det kommer jag nog inte. Får inte rejsa för mamma :*( och hallå! jag är ju bara sjutton = noll körkunskaper om stripp.
Säg till när du vill sälja C5:an =) Alltid intresserad :hyper:

Varför hatar du jänk? Bara designen o storleken irl?

slowpoke
16th December 2003, 20:30
Varför hatar du jänk? Bara designen o storleken irl?

Värdelös väghållning och absolut noll känsla väl bakom ratten (I allmänhet)
Raggare som drar ner resten av entusiasterna i pölen (I allmänhet)
Ingen karisma eller någon högre kvalité
Med mera, med mera

Dessa åsikter har jag bildat efter att jag åkt och ibland även kört Viper GTS med Venom trim, Pontiac Bonneville, Trans Am Firehawk -98, Corvette C4 plus alla jänk jag kört ifrån då självklart =)

Men din var däremot riktigt snygg och verkar ävan vara relativt snabb, i alla fall på papper!

Mvh

Evo TME
16th December 2003, 21:17
Nej det kommer jag nog inte. Får inte rejsa för mamma :*( och hallå! jag är ju bara sjutton = noll körkunskaper om stripp.

17...? Är du miljoner lr?

Skaplig bil för att vara sjutton!! MKT SNYGG!!!

C5-Finspång
16th December 2003, 21:27
plus alla jänk jag kört ifrån då självklart =)

Tjenixen

Kom som sagt hem från Abu Dhabi för en vecka sedan så jag har inte hunnit med så mycket ännu och på Torsdag sticker jag till Finland och firar jul [läs åker snöskoter] och kommer tillbaks först den 10 Januari så vi får ta fikat ngn gång i Januari.

Kör gärna mot Supran din någongång i sommar på strippen. '137'

slowpoke
16th December 2003, 21:35
Tjenixen

Kom som sagt hem från Abu Dhabi för en vecka sedan så jag har inte hunnit med så mycket ännu och på Torsdag sticker jag till Finland och firar jul [läs åker snöskoter] och kommer tillbaks först den 10 Januari så vi får ta fikat ngn gång i Januari.

Kör gärna mot Supran din någongång i sommar på strippen. '137'

Ok, då fikar vi nästa år istället =)

För att köra ifrån mig och Supran behöver du inte åka till strippen för Tommy, finns massor med andra sätt att förnedra den/mig =)

Mvh

T/A
16th December 2003, 21:37
Värdelös väghållning och absolut noll känsla väl bakom ratten (I allmänhet)
Raggare som drar ner resten av entusiasterna i pölen (I allmänhet)
Ingen karisma eller någon högre kvalité
Med mera, med mera

Dessa åsikter har jag bildat efter att jag åkt och ibland även kört Viper GTS med Venom trim, Pontiac Bonneville, Trans Am Firehawk -98, Corvette C4 plus alla jänk jag kört ifrån då självklart =)

Men din var däremot riktigt snygg och verkar ävan vara relativt snabb, i alla fall på papper!

Mvh

vad hård du är. FireHawk 98?
ja, vissa tycker om BMW o jag avskyr det märket. För plastigt o för många på vägarna. Dessutom överskattad tycker jag och så har jag tröttnat på alla "aaaa o nä ja bli stor ska ja sköpa BMW!"
Men jag tycker om Pontiac.

Men min är inte så mycket förändrad om du jämför med FireHawk 98. Eller joo, utseendemässigt kanske med annan huv och WingsWest spoiler ifram men annars. Kanske lite mer grejer i motorn också, o bättre växellåda..o bättre väghållning (jämfört mot den andra Firehawken) + lite annat men förutom DET.

Men iaf, det viktiga är ju att jag är nöjd med bilen för det är ju jag som kör den.Och sålänge som jag är det..ja då är ju allt frid o fröjd.

Nej jag är inte miljonär

slowpoke
16th December 2003, 21:49
vad hård du är. FireHawk 98?
ja, vissa tycker om BMW o jag avskyr det märket. För plastigt o för många på vägarna. Dessutom överskattad tycker jag och så har jag tröttnat på alla "aaaa o nä ja bli stor ska ja sköpa BMW!"
Men jag tycker om Pontiac.

Men min är inte så mycket förändrad om du jämför med FireHawk 98. Eller joo, utseendemässigt kanske med annan huv och WingsWest spoiler ifram men annars. Kanske lite mer grejer i motorn också, o bättre växellåda..o bättre väghållning (jämfört mot den andra Firehawken) + lite annat men förutom DET.

Men iaf, det viktiga är ju att jag är nöjd med bilen för det är ju jag som kör den.Och sålänge som jag är det..ja då är ju allt frid o fröjd.

Nej jag är inte miljonär

Hård och hård, det är ju endast vad jag tycker =)

Det du listade ovan är ju det som gör att jag tyckte om din bil, annars skulle den legat på samma nivå som den röda Trans Am:en jag körde med raka rör som lät som en ångbåt men gick som en Lada Vaz...

Att du är nöjd är definitivt det som är viktigast, så sant så!

Lycka till med bilen!

T/A
16th December 2003, 21:56
Hård och hård, det är ju endast vad jag tycker =)

Det du listade ovan är ju det som gör att jag tyckte om din bil, annars skulle den legat på samma nivå som den röda Trans Am:en jag körde med raka rör som lät som en ångbåt men gick som en Lada Vaz...

Att du är nöjd är definitivt det som är viktigast, så sant så!

Lycka till med bilen!

Tack och det ska jag. Trots allt, jag är ju bara sjutton. jag menar, om alla andra körde superbilar när de var sjutton så skulle jag nog ta mer fasta på vad du sa. Men jag har ju som sagt lite tid på mig att hitta en bra bil.

Men jag är väl på rätt väg? 0_0

Auner
16th December 2003, 23:07
Riktigt schyssta bilder, men jag diggar inte motorhuven..

Jag hoppas på en tur i sommar som sagt, haha :)

*edit*

Jag skulle nog också gärna ha en jänkare, problemet är väl bara pengarna.. För det första ska man fixa pengar att köpa bilen, och för det andra så lär inte V8:or vara så billiga i drift när det gäller soppa :)

slowpoke
17th December 2003, 01:51
Riktigt schyssta bilder, men jag diggar inte motorhuven..

Jag hoppas på en tur i sommar som sagt, haha :)

*edit*

Jag skulle nog också gärna ha en jänkare, problemet är väl bara pengarna.. För det första ska man fixa pengar att köpa bilen, och för det andra så lär inte V8:or vara så billiga i drift när det gäller soppa :)

V8 är dyrt men inte ett dugg dyrare än vilken annan motor som helst med samma effektutag! Så länge effekten används, och det gör de i dessa kretsar, så är det samma mängd bensin som sprutas in.

slowpoke
17th December 2003, 01:52
Tack och det ska jag. Trots allt, jag är ju bara sjutton. jag menar, om alla andra körde superbilar när de var sjutton så skulle jag nog ta mer fasta på vad du sa. Men jag har ju som sagt lite tid på mig att hitta en bra bil.

Men jag är väl på rätt väg? 0_0

Du har väl redan hittat en bra bil? Att du är 17 spelar ingen roll för mig, tycker inte om bilen mer/mindre för det, är fortfarande en fin bil enligt mig!

Skaffa körkort, kör lugnt och njut!

Mvh

T/A
17th December 2003, 07:48
Du har väl redan hittat en bra bil? Att du är 17 spelar ingen roll för mig, tycker inte om bilen mer/mindre för det, är fortfarande en fin bil enligt mig!

Skaffa körkort, kör lugnt och njut!

Mvh

ja det har jag, men jag menade att vad kan man förvänta sig av en tonåring som ska köpa bil? jag kan ju inte köpa "rätt" med en gång? Men å andra sida, vad spelar det som sagt för roll när jag tycker att den känns just "rätt". iaf nu.
Körkort blir det självklart, när jag är 18.

Jag älskar min motorhuv!! :hyper:
Mvh
Daniel

Auner
17th December 2003, 17:11
V8 är dyrt men inte ett dugg dyrare än vilken annan motor som helst med samma effektutag! Så länge effekten används, och det gör de i dessa kretsar, så är det samma mängd bensin som sprutas in.

Jo, men det är väl det som är problemet. När jag väl skulla ha skrapat ihop pengar skulle jag ju inte ha råd att åka så mycket med den, eftersom den drar soppa efter effekt, vilket blir mycket :)

T/A
17th December 2003, 17:57
Jo, men det är väl det som är problemet. När jag väl skulla ha skrapat ihop pengar skulle jag ju inte ha råd att åka så mycket med den, eftersom den drar soppa efter effekt, vilket blir mycket :)

ca 1,1l/mil med en ny V8:a och fjäderlätt högerfot.

Auner
17th December 2003, 21:45
Om högerfoten väger extra mycket då :) ?

C5-Finspång
17th December 2003, 21:49

Obegränsat...ett tag trodde jag att jag hade hål i soppatanken...'75'

Sigge
17th December 2003, 21:52
Min Vette drog vid ganska normal stadskörning runt 1,5-8 l/m.

Då var det en BB med straxt över 550 hp.

Så farliga är de nu inte v8:orna. Vet euro/japs som drar lika mycket och mer.

Visst. Gasade man järnet och laddade på ett par hundra pollar gas så blev det en helt annan sak. Men även där finns det en gräns för när man når taket. Har ärligt talat ingen förståelse för folk som säger att deras jänk drar 3-5 liter milen. Måste vara dåligt inställda prylar.

C5-Finspång
17th December 2003, 21:53
För att köra ifrån mig och Supran behöver du inte åka till strippen för Tommy, finns massor med andra sätt att förnedra den/mig =)

Jiray, har inga som helst planer på att försöka förnedra någon!

Tänkte mest att det kunde vara rätt roligt eftersom det nog skulle bli rätt jämt! Jag har åkt 12,34 och du 12,50 plus att om vi ser till slutfarterna så har du högre slutfart vilket=mera pulver. Alltså måste jag få ett försprång i starten för att ha en chans att vara först över linjen!

Kan dock förstå att det kan vara svårt att få till starterna med en turbobil som din!

MVH

Tommy

T/A
17th December 2003, 23:08
Obegränsat...ett tag trodde jag att jag hade hål i soppatanken...'75'

Samma här!

hawkan
17th December 2003, 23:14

Då är det förjävligt.. Inga problem att tömma en tank på en kväll... ;)

hawkan
17th December 2003, 23:21
Min Vette drog vid ganska normal stadskörning runt 1,5-8 l/m.

Då var det en BB med straxt över 550 hp.

Så farliga är de nu inte v8:orna. Vet euro/japs som drar lika mycket och mer.

Visst. Gasade man järnet och laddade på ett par hundra pollar gas så blev det en helt annan sak. Men även där finns det en gräns för när man når taket. Har ärligt talat ingen förståelse för folk som säger att deras jänk drar 3-5 liter milen. Måste vara dåligt inställda prylar.

Ehhh... Min drar nog 10-15 liter/milen om man slår ut det på en kväll.. Det blir inte många mil man kör, men nog faaan går det soppa..

Min Camaro 69:a med en 350' på c:a 400 kusar gick det runt 1,3-1,5 l/m men med Chevellen o en 454' går det inte under 2 l/m på landsväg. 1,5-1,8 l/m kommer jag aldrig ner i. Kanske på tomgång.. :)

Sigge
17th December 2003, 23:34
Ehhh... Min drar nog 10-15 liter/milen om man slår ut det på en kväll.. Det blir inte många mil man kör, men nog faaan går det soppa..

Min Camaro 69:a med en 350' på c:a 400 kusar gick det runt 1,3-1,5 l/m men med Chevellen o en 454' går det inte under 2 l/m på landsväg. 1,5-1,8 l/m kommer jag aldrig ner i. Kanske på tomgång.. :)

10-15 liter milen ? Seriöst ?

1,5 till 1,8 i lugnt o fint tempo var standard. Manuell visserligen men ändå.

Bara så att vi menar samma sak. Att lägga några hundra meter lakris är inte lugn takt bara för att det går långsamt ... ;)

Det sitter i högern ...

E55
19th February 2005, 01:24

Vad har hänt med bilen nu då? Ägaren begär idag 400.000 kr för den. Lite väl saftigt... http://www.mrdiesel.se/merinfobilar.asp?ID=12461 Fler bilder här: http://www.mrdiesel.se/flerbilder.asp?ID=12461

E55
26th February 2005, 22:03
Vad har hänt med bilen nu då? Ägaren begär idag 400.000 kr för den. Lite väl saftigt... http://www.mrdiesel.se/merinfobilar.asp?ID=12461 Fler bilder här: http://www.mrdiesel.se/flerbilder.asp?ID=12461

Har nu tittat på bilen. Allt är i sin ordning, men 400.000 kr är ju out of the question! En helt original Z28 -91, i bästa skick, går väl på högst 100.000 kr. Denna var ju ovanlig från början eftersom den var avsedd för banracing. Nu är det dock en helt annan motor, varför det nu bara är en seriöst trimmad Camaro, enligt mig värd högst 150 - 160 tusen....

Motorn och drivlinan som verkar vara i toppskick är ju värda en hel del, men originaliteten och ovanligheten (och därmed det höga priset) försvann ju den dagen bilen inte längre var original.

Detta är i alla fall min åsikt.