Visa fullständig version : Snabbast på swespy 2003 ???
C5-Finspång 16th October 2002, 09:23 Hepp
Dags för lite spekulationer inför kommande säsong, i år var det väl Tony som var snabbast med sina 11.962 och 188.811 km/h me sin Audi.
Vem tror ni kommer vara snabbast nästa säsong och vilka tider tror ni denna person kommer ner på ?????????
Mr Lightning 16th October 2002, 09:40 Det blir inte jag ialla fall ! ! !
Men en och annan Corvette ska man väl åka ifrån !
:D ;) :D
C5-Finspång 16th October 2002, 11:36 hehehe, får väl se... lyckades du ju inte med i år så...
:D :D :D
Filurar på ytterligare lite greijer förutom det som håller på monteras för tillfället så... :D
Mr Lightning 16th October 2002, 11:50 Originally posted by mx-6
:D :D :D
Filurar på ytterligare lite greijer förutom det som håller på monteras för tillfället så... :D
Me 2
'63'
hawkan 16th October 2002, 13:05 ja, jag ska åka med fungerande soppapump nästa år.. tider vill jag inte spekulera om..
Sigge 16th October 2002, 13:27 Originally posted by Mr Lightning
Det blir inte jag ialla fall ! ! !
Men en och annan Corvette ska man väl åka ifrån !
:D ;) :D
AjAj då ...
Bäst att gå ut i garaget och trimma lite antar jag så att man inte blir frånkörd ... :evils3d:
Mr Lightning 16th October 2002, 13:32 Originally posted by Sigge
AjAj då ...
Bäst att gå ut i garaget och trimma lite antar jag så att man inte blir frånkörd ... :evils3d:
Jasså , hur går det med försäljningen då ?
'41'
Blixt 16th October 2002, 13:44 Tror mer på att Tonys RS2 blir giftig nu när han byter olja och filter
lite här och var.
RS2_Junior 16th October 2002, 13:47 Jag ser i alla fall fram emot ett race mellan RS2 och S2............. ;)
Det ska bli intressant att se vem som verkligen blir kung inom audi..........
Viggen-Finspång 16th October 2002, 13:59 Jag kommer vara snabbast med min trampbil...
Sigge 16th October 2002, 14:09 Originally posted by Mr Lightning
Jasså , hur går det med försäljningen då ?
'41'
Har upptäckt att jag ångrat mig lite men vem vet vad som kommer ur garaget i vår ...
TYPHOON 16th October 2002, 14:35 Originally posted by Sigge
Har upptäckt att jag ångrat mig lite men vem vet vad som kommer ur garaget i vår ...
Säg till om du ändrar dig o vill sälja mätarhållaren!!
Alpina 16th October 2002, 14:52 Originally posted by RS2_Junior
Jag ser i alla fall fram emot ett race mellan RS2 och S2............. ;)
Jag med!
Sigge 16th October 2002, 15:38 Originally posted by TYPHOON
Säg till om du ändrar dig o vill sälja mätarhållaren!!
Det är min andra bil som jag funderar på sälja. Den snabba.
Men jag funderar fortfarande på mätarhållaren, kanske. svårt.
MostWanted-LKPG 16th October 2002, 15:44 Originally posted by RS2_Junior
Jag ser i alla fall fram emot ett race mellan RS2 och S2............. ;)
Det verkar även som om ÖMS2 har lite potential att visa var skåpet ska stå...
mustang 16th October 2002, 16:39 ska försöka hänga med i topplistan!
om bara pengarna räcker:(
Mr Lightning 16th October 2002, 17:17 Originally posted by mustang
ska försöka hänga med i topplistan!
om bara pengarna räcker:(
Det är dom det hänger på ! ! ! ! !
'108'
Hacke 16th October 2002, 17:40 Originally posted by MostWanted-LKPG
Det verkar även som om ÖMS2 har lite potential att visa var skåpet ska stå... ja vi får vel se........ tony kommer plåcka ut en jävla effekt när han har bytt olja & monterat den polerade kompressor delen på turbon... jag kommer vara honom hack i häl med kromad kardan :D :D
C5-Finspång 16th October 2002, 18:00 Originally posted by Mr Lightning
Det är dom det hänger på ! ! ! ! !
'108'
Exakt, sedan måste man väl börja lägga undan lite till en eventuell RASKASSA oxå ifall det börjar gå riktigt överstyr detta...:chainsaw: :chainsaw: :chainsaw: :flaming: :flaming: :flaming:
Sigge 16th October 2002, 18:27 Tommy:
Såg din kärra idag inne hos JJ.
Var visst dags för lite Jävlar i hatten där .... ;)
Jonasson 16th October 2002, 19:29 Topplistan är till för att toppas...
Dock kommer inte jag ha en chans men man kanske får vara med på listan iaf... (Glad för minsta lilla..) Hoppas på bättre tider än med volvon iaf(om jag säljer den..)
"Sissta är först från slutet"
C5-Finspång 16th October 2002, 21:47 Originally posted by Sigge
Tommy:
Såg din kärra idag inne hos JJ.
Var visst dags för lite Jävlar i hatten där .... ;)
Hepp Sigge
Jepp, själv sitter jag i Kropotkin mitt ute i ingenstans i Ryssland och jobbar på en oljepipeline :( :( :( .
Vad gör man inte för att ha råd att trimma vidare:D :D :D
Vad du såg hos JJ var inte allt, har om planerna går i lås lite annat på ingång från "over there" som borde göra en hel del... den som lever får se...;) ;) ;)
/Tommy
Maximilian 16th October 2002, 22:13 själv tar man ju förhoppningsvis körkortet i vinter och då brorsan är klar med vinterbilen tar jag över den...
är det ok om jag åker ifrån alla med en 242:a från 75' orginal ??
:D:D
jag menar, försöka duger hehe..
Blixt 16th October 2002, 23:04 Med den nya feta aerodynamiken på plats så får vi se vad som förbättras. (Blir nog bara utseende)
Skönt att veta att man inte har en chans att hänga med dom snabba bilarna.
AGsTony 16th October 2002, 23:29 Jag tror på Sigge Hawkan o RSR......
Jag kommer tappa men försöka köra stabila höga elvor.......
Jag byter ju bara olja o därför vill jag inte ha många förväntningar på mig att jag ska putsa på tiderna....
PS. Sigges bil är ett jävla monster som jag förstår det.........
Hacke han bara toktrimmar o Hawkan tror han löst sina soppa problem innan han löst det...........
Lycka till grabbar..........
INKL. MIG
MVH..
RS2..............
Floddy 17th October 2002, 08:29 Måste man vara snabbast...räcker det inte med porrigast?
hawkan 17th October 2002, 09:10 Originally posted by Audi_RS2
Hawkan tror han löst sina soppa problem innan han löst det...........
Ja, skam den som ger sig.. Men snart är det löst.. ;) ;)
Smirre 17th October 2002, 09:15 Jag kan nästan lova att det kommer vara en audi..... vilken vet man inte......:)
Hocky 17th October 2002, 12:02 Originally posted by Smirre
Jag kan nästan lova att det kommer vara en audi..... vilken vet man inte......:)
Verkar som en del lovar väldigt mycket!
Smirre 17th October 2002, 12:30 I år var det mycket snack, men jag tyckte att blev som det var sagt.......
men det byggs ganska friskt på många ställen..... :)
Alpina 17th October 2002, 12:37 Smirre.. Du och jag när du vill!!!!
RS2_Junior 17th October 2002, 13:48 Alpina... du och JAG när DU vill.............................................. ..........
Hocky 17th October 2002, 13:57 Originally posted by Smirre
I år var det mycket snack, men jag tyckte att blev som det var sagt.......
men det byggs ganska friskt på många ställen..... :)
Vad var det som blev sagt??
Alpina 17th October 2002, 14:13 Originally posted by RS2_Junior
Alpina... du och JAG när DU vill.............................................. ..........
Jo.. Då slipper jag använda ettan och gas... ;)
Sigge 17th October 2002, 15:49 Originally posted by Hocky
Vad var det som blev sagt??
Att rodden skulle vara värst ... och så blev det ju ...:D
Hocky 17th October 2002, 19:24 Originally posted by Sigge
Att rodden skulle vara värst ... och så blev det ju ...:D
Trodde det va olika klasser eller nåt ;)
Sigge 17th October 2002, 19:42 Inte på gatan ... där är bara snabbast vinnare ...
Viggen-Finspång 17th October 2002, 20:03 Jag tror ÖMS2 kommer vara snabbast....:evils3d:
hawkan 17th October 2002, 21:25 Originally posted by Hocky
Trodde det va olika klasser eller nåt ;)
Det är ju en gatbil.. Godkänd av SBP precis som alla andras.. ;)
ÖMS2 17th October 2002, 23:21 Vi bygger ju bara en café-bil, en bil att hämta muffins och kakor i...undrar varför vissa tror att den ska bli så snabb!? Snabbast till bullarna, det räcker...:)
Viggen-Finspång 17th October 2002, 23:26 Originally posted by ÖMS2
Vi bygger ju bara en café-bil, en bil att hämta muffins och kakor i...undrar varför vissa tror att den ska bli så snabb!? Snabbast till bullarna, det räcker...:)
Det kanske är långt till bullarna och vem vill sega till bageriet! ;)
ÖMS2 18th October 2002, 00:55 Vi lär nog inte bli sist...Nikke har spårat ur totalt nu, jag måste försöka lugna ner honom...och Krooken är ilsken, Lime lurar på hur elektronerna bäst skall löpa...Jag fixar bullar och kakor!
Checker Performance 18th October 2002, 01:16 Originally posted by ÖMS2
Vi lär nog inte bli sist...Nikke har spårat ur totalt nu, jag måste försöka lugna ner honom...och Krooken är ilsken, Lime lurar på hur elektronerna bäst skall löpa...Jag fixar bullar och kakor!
Och jag håller käften.. '23'
hawkan 18th October 2002, 10:49 Originally posted by ÖMS2
Vi bygger ju bara en café-bil, en bil att hämta muffins och kakor i...undrar varför vissa tror att den ska bli så snabb!? Snabbast till bullarna, det räcker...:)
ja, undra varför..
Mr Lightning 18th October 2002, 13:03 Originally posted by hawkan
ja, undra varför..
Bullarna kan kan kallna på vägen hem om det tar för lång tid ! !
:D
Viggen-Finspång 18th October 2002, 19:06 Jag undrar varför ingen tror på ÖMS2?
Känner alla sej redan besegrade av honom eller...:greenconf
Killen har slängt ut en halv mille och får proffisionell hjälp hela vägen!Jag tror att han kommer sopa mattan...
Lycka till allihop...(Inte för att jag hänger med)
Förresten jag hörde nåt om hjälp från staterna ÖMS2..? :hellno:
Alfa-Gtv 18th October 2002, 19:13 Har hört att kak å muffins bilar ska gå rätt bra faktiskt :cargreen:
ÖMS2 18th October 2002, 19:21 Hehe, såå mycket kostar det nog inte, jag anlitar ju inte han med träskor i Borlänge...:) Och jag har ju gjort en del själv, nåja: lite i alla fall...och Herr Österlund är ju delägare!
Han från staterna ja...*hehe* Ja, han är välkänd där, mest för vad han gjort med japanska bilar dock...kul med sådana vänner. Det han gjorde här var gratis, det räckte att visa de svenska flickorna för honom...han kommer gärna igen! Han hade mycket idéer...
Du måste trimma, annars skickar jag brottarna på dig...
/Sterner.
Viggen-Finspång 18th October 2002, 19:29 Originally posted by ÖMS2
Hehe, såå mycket kostar det nog inte, jag anlitar ju inte han med träskor i Borlänge...:) Och jag har ju gjort en del själv, nåja: lite i alla fall...och Herr Österlund är ju delägare!
Han från staterna ja...*hehe* Ja, han är välkänd där, mest för vad han gjort med japanska bilar dock...kul med sådana vänner. Det han gjorde här var gratis, det räckte att visa de svenska flickorna för honom...han kommer gärna igen! Han hade mycket idéer...
Du måste trimma, annars skickar jag brottarna på dig...
/Sterner.
Som sagt jag tror du rensar mattan från damm.... ;)
ÖMS2 18th October 2002, 19:38 Vi blir nog inte sist i alla fall...:)
Någon gång i framtiden kanske man ger sig på ett "riktigt" bygge; det här är ju- som sagt- bara en Café-racer...lite småjusteringar här och där...
Viggen-Finspång 18th October 2002, 19:45 Originally posted by ÖMS2
Vi blir nog inte sist i alla fall...:)
Någon gång i framtiden kanske man ger sig på ett "riktigt" bygge; det här är ju- som sagt- bara en Café-racer...lite småjusteringar här och där...
Hehehehe......'41'
Vad menar du med riktigt bygge? Corre eller.....
Alfa-Gtv 18th October 2002, 19:48 Originally posted by G60-Finspång
Hehehehe......'41'
Vad menar du med riktigt bygge? Corre eller.....
.......eller Alfa '31'
Jonasson 18th October 2002, 22:28 .... eller inte...
Hacke 18th October 2002, 22:52 Originally posted by ÖMS2
Vi blir nog inte sist i alla fall...:)
Någon gång i framtiden kanske man ger sig på ett "riktigt" bygge; det här är ju- som sagt- bara en Café-racer...lite småjusteringar här och där... jag ser fram emot att stå brevid dig vid startlinjen, men ännu mer att ha dig bakom mig vid mållinjen:rolleyes: :rolleyes:
ÖMS2 19th October 2002, 00:14 Ja, det borde du ju göra. Du ska väl trimma din bil!? Vi ska ju bara bygga om för att kunna sköta snabba leveranser. 250 hk. räcker gott då...:) Folk har fått för sig att vi bygger ett rymdskepp åt Nasa, men nej: det blir ett annat år...denna bil kommer inte ens att vara nära flykthastigheten, så den stannar i den närliggande rymden, med muffins och kakor i lasten...:)
Hacke 19th October 2002, 00:36 Trimma.........eeehhh....jag? jag ska bara serva bilen lite.....ja du vet, oljebyte,filter väntar jag med att byta eftersom jag inte vet vart det sitter, men Tony håller på att ta reda på det......:D
ÖMS2 19th October 2002, 02:14 Det låter...att det ger 800 hk. det är imponerande! :)
Så mycket får nog inte vi...
Har också problem att hitta en del saker under huven, det är nog bäst att möblera om så skiten sitter där man vill att det ska sitta!
Kör hårt!
Mvh, Doktor (snart, fem år...) Peter.
RS2_Junior 19th October 2002, 14:52 Originally posted by Alpina
Jo.. Då slipper jag använda ettan och gas... ;)
Vad kaxig han är då......... :D :D :D
AGsTony 23rd October 2002, 21:34 Vad kom vi fram till då.........
Jag är nyfiken om vem som blir snabbast.............
RS2...........
Alfa-Gtv 23rd October 2002, 21:48 Originally posted by Audi_RS2
Vad kom vi fram till då.........
RS2...........
Beror på om ni skall hämta kakor eller inte........:rolleyes:
AGsTony 24th October 2002, 11:52 Originally posted by Alfa-Gtv
Beror på om ni skall hämta kakor eller inte........:rolleyes:
som jag har förstått det så handlar tråden om 402 meter rakt fram på bäst tid..........
MVH....
RS2...............
Alfa-Gtv 24th October 2002, 12:48 Originally posted by Audi_RS2
som jag har förstått det så handlar tråden om 402 meter rakt fram på bäst tid..........
MVH....
RS2...............
Jaha isåfall lär det ju avgöras framåt sommaren..
Lycka till!!
top gear 24th October 2002, 13:35 vill bara säga det att mitt bygge kommer inte gå omärkt förbi, mer säger jag inte :)
Sigge 24th October 2002, 14:47 Originally posted by Audi_RS2
Vad kom vi fram till då.........
RS2...........
Instämmer ... men det visar sig väl slutet på nästa säsong.
C5-Finspång 24th October 2002, 15:24 Lär det göra...:cargreen: :cargreen: :cargreen:
mustang 24th October 2002, 19:39 lär inte komma sist iallafall
Sigge 24th October 2002, 19:47 Originally posted by mustang
lär inte komma sist iallafall
Nä, det kan bara en göra ....
mustang 24th October 2002, 20:03 Originally posted by Sigge
Nä, det kan bara en göra ....
vem????
Jonasson 24th October 2002, 21:13 varför inte jag? :) Sisst är ju först från slutet, jag tar gärna det för först lär man ju INTE bli iaf :)
wowbagger 24th October 2002, 22:04 Det blir jag,jag e bäst på att vara sämst:)
AGsTony 25th October 2002, 01:37 Originally posted by wowbagger
Det blir jag,jag e bäst på att vara sämst:)
Men då är du bäst på något så du kan inte säga att du är sämst...........
:D :D '
RS2........
Checker Performance 26th October 2002, 01:29 Originally posted by ÖMS2
Det låter...att det ger 800 hk. det är imponerande! :)
Ironin står högt i tak ser jag.. '82'
Hacke 26th October 2002, 01:48 Originally posted by ÖMS2
Det låter...att det ger 800 hk. det är imponerande! :)
Har också problem att hitta en del saker under huven, det är nog bäst att möblera om så skiten sitter där man vill att det ska sitta!
Kör hårt!
Mvh, Doktor (snart, fem år...) Peter. hur går det med svarta faran egentligen.....kommer ni någon vart?? Vadå visste du inte att man kan få 800hk bara genom att byta olja???
är toppen färdig än? vad ska du nu ha för turbo?
det kan väl inte vara så mycket kvar nu........
jag tror nog att "Kak monstret" kan bli farligt!
mvh /C
ÖMS2 26th October 2002, 10:49 Just nu är det mycket arbete i DOS...Lime är en jävel på DOS!
Bilen skall transporteras bort av mig om en halvtimma, den ska på "röntgen".
Vi har beställt en del turboaggregat som vi ska prova, vi får se...
Det lutar väl åt att det blir start först i vår, många grejer är inte klara ännu...Måste bygga en kaklåda i aluminium...:)
Jag tror vårt distrikt blir nya "AUDI-land"...kung Dahlbäck har regerat för länge...:)
Kör hårt!
/Sterner.
AGsTony 26th October 2002, 11:57 Glöm fan inte o byta olja det gör massor.........
Föresten om du skulle hitta olje filtret innan mig så kan du väl berätta vart fan det sitter...................
:D :D
Lycka till...........
RS2...............
ÖMS2 26th October 2002, 16:26 Måste oljan filtreras också, det visste jag inte...:) Jag tror inte det behövs så mycket olja i maskineriet, det är ju massor med vikt, måste gå att lätta en del där!? Får nog ringa till Borlänge och höra om filtrets placering...
Söt turbo, det är en lite modifierad TO4, va!? Jag hade en sådan i en gammal Supra för några år sedan, när den laddade, LADDADE den...
Rock on,
Sterner.
slowpoke 28th October 2002, 04:16 T66 = Kvalité!
Smirre 31st October 2002, 09:35 Jag kommer att bli snabbast........
10.62 över 210 i slutfart.......
Mr Lightning 31st October 2002, 10:49 Originally posted by Smirre
Jag kommer att bli snabbast........
SÄKERT !
:D
Alpina 31st October 2002, 12:29 Originally posted by Smirre
Jag kommer att bli snabbast........
Med en 240 turbo lr????!!!! :)
ÖMS2 31st October 2002, 12:53 Jag tror inte 10.62 kommer att räcka...det finns ju en och annan som trimmar hårt här; skönt att man inte är så tävlingsinriktad...:)
Kör hårt med trimmandet gott folk!
/Sterner.
Sigge 31st October 2002, 13:42 Det verkar som om många sattsar hårt på 10an eller tom lägre. Det intressanta blir att se hur många som får det att lira i verkligheten även om "rätt" prylar hittar in i bilen ....
Jonasson 31st October 2002, 13:46 Originally posted by wowbagger
Det blir jag,jag e bäst på att vara sämst:)
Du å jag "wow´is" Du å jag.... :)
Hocky 31st October 2002, 14:11 10.6s kräver en hel del, inte bara pulver utan hållbar drivlina och bra chassiereaktioner...
ÖMS2 1st November 2002, 14:18 Jag menar inte att våran bil kommer prestera sådana tider, den kommer inte att vara i närheten! Men vad jag har förstått så är det en och annan som går hårt åt grejerna i vinter...:)
Och självklart- för den som siktar på sådana tider- handlar det ju inte bara om effekt...Respekt åt den/de som är i närheten av 10.6, då har man fått till det! :)
Lycka till gott folk,
Sterner.
Hacke 1st November 2002, 15:06 Originally posted by ÖMS2
Jag menar inte att våran bil kommer prestera sådana tider, den kommer inte att vara i närheten! Men vad jag har förstått så är det en och annan som går hårt åt grejerna i vinter...:)
Och självklart- för den som siktar på sådana tider- handlar det ju inte bara om effekt...Respekt åt den/de som är i närheten av 10.6, då har man fått till det! :)
Lycka till gott folk,
Sterner. såja tala ut nu, ni bygger ju en värsting bil .... man lägger ju inte ner alla dessa pengar om bilen bara ska stå i ÖM:s monter .. har ju själv sätt dig skrapa golvet å jaga kilon.. fuelcell tank, bur,kevlar stolar,vadå inredning ALLT är ju borta & den motorn lär ju INTE bli slö......
vi vet nog alla vad Sterner drömmer om när han sover..... ZZZZZZZ 10 sec ZZZZZZZZ 10 sec ZZZZZZZZZ 10 sec ZZZZZZZZZZ......................
mvh
HACKE
ÖMS2 2nd November 2002, 21:52 Nåja, så mycket pengar har jag inte lagt ut....:) Herr Österlund är ju delägare också...
Vad beträffar drömmarna på nätterna så skulle de garanterat få Freud att skrika rakt ut: inte mycket bilar där inte...Hehe...
Jag siktar mer på SM i brottning nästa år än låga tider på strippen. Damer -57 kg. ska jag gå i, det borde funka!?
Inredningen är borttagen för att få plats med grejer till caféet!
Men jag tror dock att det blir några andra vassa Audis från regionen, inte minst du! :)
Kör hårt,
Sterner.
Smirre 3rd November 2002, 12:57 Originally posted by Hocky
10.6s kräver en hel del, inte bara pulver utan hållbar drivlina och bra chassiereaktioner...
Förutom motorn.....
så e drivlinan orginal...... :)
Mr Lightning 3rd November 2002, 13:49 Originally posted by Smirre
Förutom motorn.....
så e drivlinan orginal...... :)
Smirre , det är dags att vakna nu !
;)
Smirre 3rd November 2002, 16:38 Originally posted by Mr Lightning
Smirre , det är dags att vakna nu !
;)
hehehehe :)
Brillko 3rd November 2002, 18:18 Har du köpt krickes Supra. Grattis. Men det tar nog en säsong innan du kommer ner på hans tider. Kricke körde den bra.
Smirre 3rd November 2002, 21:37 hehehe
vem har sagt det......?
Brillko 4th November 2002, 00:27 Spela spel gör man på dagis ;P
wowbagger 1st April 2005, 22:50 Jag vet inte varför men det känns rätt...TTT
Sigge 2nd April 2005, 00:52 Det var lite kul läsning så här i efterhand :)
Kanske dags för en 2005 ljugartråd snart ?
mvh
Pianoman 2nd April 2005, 01:15 Jag ska kör 9:or. ... Jävla whisky, vad det får en o ljuga :D
g_son 2nd April 2005, 01:28 pianomannen när ska vi köra då hehe.. eller har du inte fått iordning på bilen än??
Pianoman 2nd April 2005, 11:57 Nä, har inte ens motor i än. Men till Valborg ska den rulla
g_son 2nd April 2005, 11:59 tjusigt då ses vi då hehe..
Viggen-Finspång 2nd April 2005, 12:17 Låst!
|