Mr Lightning
20th January 2010, 22:12
Välj det förslag du tycker bäst om.
|
Visa fullständig version : Vart tycker ni att MOM skall hållas ? Mr Lightning 20th January 2010, 22:12 Välj det förslag du tycker bäst om. Graphic 21st January 2010, 00:17 Stadium Arena har ju riktigt schysst parkering måste jag säga. Blir det ont om platser på stora parkeringen finns det på bandyplanens parkering och parkeringen innan man kommer fram till någon av de två tidigare nämnda, på vänster sida. Dem har väl heller inga tider man måste passa sig till. Dvs, Media markt har ju 21 eller 22 på kvällen där man inte längre får vistas, och däromkring åker det väktare under natten o dem lär ju ringa polisen om det är mycket aktivitet! Bauhaus & maxi har likadant. Men det kanske inte folk ser som en nackdel? Är ju inte allt för vanligt att folk stannar speciellt länge på parkeringarna i slutändan ... Träff 21st January 2010, 00:47 Jag röstar nog med på Stadium Arenan, om vi inte ska köra på som vanligt på bauhaus ändå och skita i skyltarna :P oskar_ericson 22nd January 2010, 00:51 Bauhaus! varför flytta? "problemet" med skyltar och förbud kommer följa oss vart som... Moffegrev 22nd January 2010, 03:14 alla betalar på spriralen parkeringen...priceless förslag av ren jävulskap så får de alla bilarna i stan istället. komunal nötter. Knotan 22nd January 2010, 08:51 jag röstar med på centrum :) oskar_ericson 22nd January 2010, 17:34 jag röstar med på centrum :) värsta är bra att man stödjer parkeringsnazisterna. me helt klart kul idé J3lv4n 22nd January 2010, 22:07 alla betalar på spriralen parkeringen...priceless förslag av ren jävulskap så får de alla bilarna i stan istället. komunal nötter. bra o kul ide! dock inte varje MOM om ni frågar mig. En eller två träffar kan vara i stan. Det vore faktiskt kul Tommy^_ 23rd January 2010, 03:02 Röstade Media Markt lite snabbt men visste inte att det satt förbuds skyltar där så jag röstar spiralen.. om vi är så jobbiga ute på parkeringarna precis utanför stan så kan man väl visa hur jobbiga vi är i stan. Reyland 23rd January 2010, 03:32 röstade bauhaus men centrum skulle jag nog mer föredra ;) oskar_ericson 23rd January 2010, 04:00 bra o kul ide! dock inte varje MOM om ni frågar mig. En eller två träffar kan vara i stan. Det vore faktiskt kul +1 första träffen spiralen =) J3lv4n 23rd January 2010, 19:07 +1 första träffen spiralen =) Första och sista, de brukar vara störst :hyper: TurboTias 23rd January 2010, 20:30 Första och sista, de brukar vara störst :hyper: spiralen är väl ändå på tok för liten för dom största nu när dom bygger ny kåk där en stor parkering var...? med tanke på att Bauhaus+Willys brukar fyllas då..? Det vore tufft och kaxigt att ha träff där, men frågan är vad allt folk som kommer långväga ifrån tycker när dom inte får plats någonstans...? Kommer dom tillbaka till nästa träff då...? Reyland 23rd January 2010, 21:20 Första och sista, de brukar vara störst :hyper: skulle nog hellre säga nån träff i mitten då det inte är lika mycket bilar Graphic 23rd January 2010, 22:56 skulle nog hellre säga nån träff i mitten då det inte är lika mycket bilar Indeed, och jag kvarhåller att Stadium Arena även den borde få ha en träff. Nästan så jag misstänker att totala storleken (alla platser inräknade) är större än bauhaus :) Dessutom har den nära anslutning till E4 söder, precis som Bauhaus har E4 Norr. Blixt 23rd January 2010, 23:15 Det finns en klar fördel med Stadium arena. DET FINNS INGEN ASFALT som alla kan förstöra. I takt med att det det ska börnas drar uppmärksam het till arrangemanget vilket kan va negativt. Om det inte leks en massa kan man ju hoppas på att det blir lugnare på buset där så att det kan lekas på andra håll. Men allt kan ju ses på olika sätt. thullen 24th January 2010, 00:19 jag röstade på Mediamarkt. mycket för att vid de flesta andra ställena är det många som bor i närheten, dvs folk kommer gnälla och klaga och jag förstår dem på ett sätt. bättre att hålla sig där det är så få boende som störs, mindre risk för att man blir bortforslade osv Edit: läste nu att det sitter skyltar på MM, men ändå bör det hållas lite bort från bostadsområden, folk som klagar gör det knappast enklare för bilsporten i stan... Graphic 24th January 2010, 03:05 Edit: läste nu att det sitter skyltar på MM, men ändå bör det hållas lite bort från bostadsområden, folk som klagar gör det knappast enklare för bilsporten i stan... Thrust me, i know.. =) Inte så mycket längre till ståthöga, herstaberg o fyrby m.m närliggande bostadsområden som det är till klocket, kneippen vid stadium arena. O ännu värre blir det ju om det ska hållas mitt i centrum? Lär alltid vara någon gammal gubbe/kärring som ringer o klagar. Även om man är lugn på parkeringen osv, lär det gasas till o från oavsett vilket ställe man än väljer. O det har ju bevisats jag vet inte hur många år i rad. Lindgren 28th January 2010, 01:54 RÖSTA PÅ SPIRALEN DÅ! Jag lovar er då att jag ska lägga en sjuhelvettes rökare bara för att :) Skulle va tufft med lite bilar med launch där inne mellan husen med =) Reyland 28th January 2010, 10:18 jag röstade på Mediamarkt. mycket för att vid de flesta andra ställena är det många som bor i närheten, dvs folk kommer gnälla och klaga och jag förstår dem på ett sätt. bättre att hålla sig där det är så få boende som störs, mindre risk för att man blir bortforslade osv Edit: läste nu att det sitter skyltar på MM, men ändå bör det hållas lite bort från bostadsområden, folk som klagar gör det knappast enklare för bilsporten i stan... Förvisso sant men det är så att folk blir störda vart man än har träffen. Har några jobbarkompisar som gnällt som fan om att det låter från bauhaus och de bor ända uppe vid f13 :) förstår inte hur folk kan gnälla på att de störs. Träffen är EN gång i månaden under ca 6 timmar, men Om det fotbollsmatch med världens liv mitt inne i stan snackas det inte om. Snutar överallt Rodney 28th January 2010, 10:26 Man kan ju parkera lite bilar utefter kristinagatan, där är det city-p.... ( som ligger brevid spiralen parkeringen ) sen så blir det ju en naturlig stripp på kristinagatan också, eller cruicing.. det kan ju bli roligt, lite vilda västern. Jopp3 19th February 2010, 22:34 men city gross då? jag menar den parkering e ju endå ganska så stor, plus att det ligget mycket åt sidan? oskar_ericson 20th February 2010, 03:42 men city gross då? jag menar den parkering e ju endå ganska så stor, plus att det ligget mycket åt sidan? likadana skyltar där.. Jopp3 20th February 2010, 18:36 likadana skyltar där.. aa såg det idag :/ hmm men stadium arenas parkering är väl inte så jävla stor?! :/ TurboTias 20th February 2010, 23:32 Förslag: Ha på Bauhaus kl 20.00 på första träffen, se vad som händer efter 22.00. Ev. ha träff på spiralens parkering på den andra träffen, då den är mindre och då troligtvis de flesta kan få plats där. Första träffen är ju som vanligt asstor så Spriaalen skulle inte räcka till... Vad tror ni..? Reyland 21st February 2010, 11:27 Förslag: Ha på Bauhaus kl 20.00 på första träffen, se vad som händer efter 22.00. Ev. ha träff på spiralens parkering på den andra träffen, då den är mindre och då troligtvis de flesta kan få plats där. Första träffen är ju som vanligt asstor så Spriaalen skulle inte räcka till... Vad tror ni..? Säger i vanlig ordning, tjöööööööbahh Graphic 23rd February 2010, 09:42 Ja men de bar å' åk! Adder 23rd February 2010, 23:00 Förslag: Ha på Bauhaus kl 20.00 på första träffen, se vad som händer efter 22.00. Ev. ha träff på spiralens parkering på den andra träffen, då den är mindre och då troligtvis de flesta kan få plats där. Första träffen är ju som vanligt asstor så Spriaalen skulle inte räcka till... Vad tror ni..? Har de ändra igen ? Sist jag kolla så stod de 20:00.. TurboTias 23rd February 2010, 23:22 Har de ändra igen ? Sist jag kolla så stod de 20:00.. vad jag vet har det alltid stårt 22.... dom stänger ju 20 så vore ju väldigt korkat o ha precis då.... Adder 24th February 2010, 08:39 vad jag vet har det alltid stårt 22.... dom stänger ju 20 så vore ju väldigt korkat o ha precis då.... Jo, men kanske var 22.. Patrick 24th February 2010, 16:22 Coop Ingelsta har ju stor parkering också. Men kanske inte lika trivsamt där:( Jopp3 8th March 2010, 11:51 Men om vi håller oss på bauhaus så är det ju en snövall som är 6 meter hög, och den lär ju inte hinna smälta innan första träffen. oskar_ericson 8th March 2010, 13:50 Men om vi håller oss på bauhaus så är det ju en snövall som är 6 meter hög, och den lär ju inte hinna smälta innan första träffen. om det fortfarande är snö så behöver man ju inte räkna med en allt för stor parkering... TurboTias 8th March 2010, 19:34 om det fortfarande är snö så behöver man ju inte räkna med en allt för stor parkering... vadå? jättesnöhögen ligger ju där folk brukar ha för vana att burna så det spelar väl ingen roll? oskar_ericson 9th March 2010, 02:50 vadå? jättesnöhögen ligger ju där folk brukar ha för vana att burna så det spelar väl ingen roll? tänkte mest på om det är snö och grus kvar ute så blir det inte så många finbilar=) The_Bunny 16th April 2010, 21:05 Jag skrev Media Markt praktiskt med 2 in och utfarter eller en in och en ut förslagsvis.... Centrum låter kul men blir mycket köande kvällen då.. J3lv4n 16th April 2010, 21:37 Har inte sjukhuset en duktig parkering? Joi 16th April 2010, 22:07 Har inte sjukhuset en duktig parkering? Den är väl inte överdrivet stor direkt och där finns det väl alltid folk dygnet runt typ? Tommy^_ 16th April 2010, 22:14 Har inte sjukhuset en duktig parkering? Det finns nog bättre behövande där Maximilian 16th April 2010, 22:17 Den är väl inte överdrivet stor direkt och där finns det väl alltid folk dygnet runt typ? Ja, om inte folk som arbetar där så ett par hundra sjuka människor som försöker sova.. J3lv4n 16th April 2010, 22:34 Ja, om inte folk som arbetar där så ett par hundra sjuka människor som försöker sova.. Sant tänkte inte på det :duh: racing-jimpa 16th April 2010, 23:52 Ingen som har sett att det sitter bommar vid infarten till bauhaus och även till willys parkeringen, vet dock inte om dom används nån annan kanske har koll på det? Wiper3k 17th April 2010, 08:38 Ingen som har sett att det sitter bommar vid infarten till bauhaus och även till willys parkeringen, vet dock inte om dom används nån annan kanske har koll på det? Det är ju det som de senaste 20 inläggen har handlat om :O Läs hela tråden innan du postar! racing-jimpa 18th April 2010, 17:10 Det är ju det som de senaste 20 inläggen har handlat om :O Läs hela tråden innan du postar! Det har jag ju gjort och såg ingenstans där det stod nåt om några bommar. Men du kan ju få citera om du ska vara viktig petter.... oskar_ericson 18th April 2010, 17:35 Det har jag ju gjort och såg ingenstans där det stod nåt om några bommar. Men du kan ju få citera om du ska vara viktig petter.... Det finns en tråd till om det hela. var nog där han såg det =) |