Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Ska ni vaccinera er?

Mikael
3rd November 2009, 22:24
Mot svininfluensan..............

Mikael
3rd November 2009, 22:26
Alltså.... ja vet inte...

Folk blir ju sjuka om dom vare sig tar sprutan el inte verkar det som...

Sitter med lappar här från ungarnas skola o vt inte om ja ska låta dom vaccineras el inte..

Har inte hunnit o sätta mig in i för va som gäller o inte gäller i det här ämnet, vet typ bara det som hörs på radion...

ErikR
3rd November 2009, 22:30
Nej, tvivlar på att den är farligare än den årliga influensan....
Det dör ju folk som redan är sjuka när de får influensan varje år. Men det blir inte lika uppskrivet.
Man hör det ena och det andra.......
Sen så verkar det ju knappast 100% säkert att ta vaccinet, först skulle det vara 2 doser för att sedan ändras till 1. Detta efter att läkemedelsföretaget ändrat uppgifterna. Men det rekomenderas ändå 2 doser.

Jag skjuter bara saker som jag är säker på vad är i armen. Tjack o Herion. Då vet jag att en dos i taget räcker!

ljung
3rd November 2009, 22:32
Jag är skeptisk... T.ex. det senaste dödsfallet "FP-politikern från örebro" dog ju inte alls av svininfluensan utan av en hjärtinfarkt men det hindrar ju inte media från att slå hårt på den stora propagandatrumman.

petri
3rd November 2009, 22:49
Det verkar som jobbet betalar och att det blir på arbetstid, då kan man ju gå med på det. I annat fall aldrig.

g_son
4th November 2009, 00:11
vad jag förstått så kan det slå ut kroppens naturliga imunförsvar.. så jag tackar nej.

ljung
4th November 2009, 06:51
Det verkar som jobbet betalar och att det blir på arbetstid, då kan man ju gå med på det. I annat fall aldrig.

Det är du själv som betalar genom skattsedeln.

Tommy^_
4th November 2009, 07:07
Känner två som fått feber och blivit sängliggandes några dagar efter sprutan..

Vill inte ta sprutan och behöva sjukanmäla mig från jobbet några dagar och vill ju inte bli sängliggandes en helg heller så nja, Vet inte..

räven
4th November 2009, 09:20
Kommer nog att ta sprutan, blir hellre lite sjuk i tre-fyra dagar efter sprutan än sjuk i tre veckor...

Pelle_Swift
4th November 2009, 14:33
Ska inte ta sprutan. Är en kille på jobbet som åkte på inflensan, han sa att det var som en vanlig förkylning med feber fast att det tog lite längre tid att bli återställd. Han var hemma i 2veckor och är nu helt återställd.
Hålla på att spruta in massa skit i kroppen som inte är ordentligt testat verkar ju helt galet.

g_son
4th November 2009, 15:25
Jag anser att det är bättre att kroppen själv får bygga upp ett försvar som kanske varar livet ut än att ta en spruta varje gång som dom hittar på en ny sjukdom som kommer leda till jordens undergång.
den sprutan som man nu tar för svininfluensan gör att kroppen får ett jätte bra försvar emot svininfluensan och att man får ett toppen imunförsvar i 6 månader.
sen efter det så har man ett betydligt sämre imunförsvar, oooo det är ju inte riktigt värt det känns det som.

NIzmO
4th November 2009, 18:19
Nope kommer inte att ta det, ser svininfluensan som en vanlig influensa och att ta massa vaccin o skit är helt mot mina principer.

Låter mitt eget imunförsvar sköta det hela istället.

Ghost
6th November 2009, 11:56
Nej, verkar vara massmedia som gjort stor grej av det som vanligt.

Ricke
6th November 2009, 12:01
har man så pass dåligt imunförsvar att man åker på influensan så blir man väl ännu sjukare av vaccinet eftersom de slår ut de imunförsvar som redan finns...
så, nej!

Patrick
7th November 2009, 11:31
Är man i riskzoonen finns väl ingen anledning att inte ta det. Vaccinet är ju till för att inte insjukna i svinflunsan.'113'

hondapower
7th November 2009, 15:15
Var nyfiken på vaccinet i början när Media (utrikes) började skriva om det.
När man sedan läst på om hur väl testat vaccinet är,vilka som står bakom, vad man vet med säkerhet om bieffekterna,vad influensan var/inte var, osv osv.
Skulle det aldrig fall mig in att få den där jävla skiten insprutat i mig!

Pulsar
9th November 2009, 21:09
eee va faan ännu en anledning till att va hemma från jobbet '12'

Träff
9th November 2009, 21:15
Aldrig :P har läst för mycket skit om vaccinet :O
Som t.ex på denna sida..

http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

_Hanqvist
11th November 2009, 22:21
Inte en chans att jag tar den sprutan.

Hört för mycket om det under nätterna man jobbar.

golotus
15th November 2009, 20:08
jag har tagit sprutan, och mina barn har tagit den, inga biverkningar alls, varken ont i armen eller rodnader eller feber/illamående.

just att man blir lite småsjuk efter sprutan är ju ett tecken på att kroppen reagerar med vaccinet om börjar producera antikroppar, så det e ju bara ett kvitto på att skiten fungerar.

tror dock att hela svininfluensegrejen är rejält uppblåst av media, var det inte likadant med nån fästinggrej x antal år sen?
finns säkert fler liknande exempel...

kort och gott, jag tog sprutan för att jag anser mig inte ha nåt att förlora på det, men hade heller inte kämpat stenhårt för att få ta den, hade gott klarat mig utan.
nu slapp jag stå i kö o sånt åxå :D

razer
15th November 2009, 21:48
Jag har också tagit sprutan, blev lite öm i armen ett par dagar förutom det har jag inte märkt något.