Rodney
2nd October 2009, 00:22
Vem kommer att vara snabbast?
Mitt mål är att hamna på den övre halvan.
Mitt mål är att hamna på den övre halvan.
|
Visa fullständig version : Vem blir snabbast på swespy.com 2010 Rodney 2nd October 2009, 00:22 Vem kommer att vara snabbast? Mitt mål är att hamna på den övre halvan. TurboTias 2nd October 2009, 00:34 C5-Finspång och robban med rodden ligger väl rätt så bra till? är alla tider här aktuella? tror inte det va? http://www.swespy.com/forum/snabbast.php? Ghost 2nd October 2009, 09:15 Henke, vad menar du med snabbast ? Strippen, på gatan eller i sängen ? '12' Rodney 2nd October 2009, 09:24 Om du har bilen med dig i sängen så är det bara att du visar tidkortet för oss efteråt :) C5-Finspång 2nd October 2009, 10:42 Ska göra att försök 2010 i alla fall och om allt lirar så får vi se hur långt de räcker men snabbare än 10,41 från 2008 ska de bli i alla fall! Lycka till Rodney, frän El Camino du har skaffat! MVH Tommy Mr Lightning 2nd October 2009, 18:41 Jag kommer inte bli snabbast på strippen, men ska göra ett försök på gatan. robban 2nd October 2009, 18:47 Jag vet ju att bilen klarar minst 9,48, då med skit växelspak och mindre effekt än nu =) C5-Finspång 2nd October 2009, 20:40 Jag vet ju att bilen klarar minst 9,48, då med skit växelspak och mindre effekt än nu =) Jag vet oxå vad min bil borde klara av me fullt ladd och sjysst start men tänker inte skriva det här nu... '12' Vet inte om de var gatan eller strippen vi snackar men vi får väl se va tidkorten säger när säsongen e slut!'12' Hoppas vi syns på Kjula nästa sommar! bluebeast_32 2nd October 2009, 20:42 se om man kan få ordning på mitt åk, då måste man väll försöka få en tid på härket iaf :) Pulsar 2nd October 2009, 21:25 Jag vet ju att bilen klarar minst 9,48, då med skit växelspak och mindre effekt än nu =) svårt att klå den här grabben :) Rodney 2nd October 2009, 22:09 svårt att klå den här grabben :) Du ska ju köpa Rodder Man´s camaro och med den ligger du inte långt bakom den där oranga lilla plast baljan ;) Hocky 2nd October 2009, 23:23 Jag vet oxå vad min bil borde klara av me fullt ladd och sjysst start men tänker inte skriva det här nu... '12' Vet inte om de var gatan eller strippen vi snackar men vi får väl se va tidkorten säger när säsongen e slut!'12' Hoppas vi syns på Kjula nästa sommar! Jag har tidkort på 9,48 med rodden (jo lite NOS va det nog) och precis som Robban sa var det med en vanlig H mönster skit växelspak + slut toppar + förmodligen några krokiga vevstakar + ingen kränghämmare bak. ...fast Robban har ju bara kört 10,01 :D Det är ju märkligt att en så stor stad som Norrköping har så taskigt med snabba bilar! robban 2nd October 2009, 23:34 Jag har tidkort på 9,48 med rodden (jo lite NOS va det nog) och precis som Robban sa var det med en vanlig H mönster skit växelspak + slut toppar + förmodligen några krokiga vevstakar + ingen kränghämmare bak. ...fast Robban har ju bara kört 10,01 :D Det är ju märkligt att en så stor stad som Norrköping har så taskigt med snabba bilar! Jo helvete, men jag var ju snabbare utan gas =) Var för feg för gas 0_0 , ville att motorn skulle hålla till gatan men nu börjar man tröttna på gatan, skulle vara kul med lite stripp nästa år. 5100 har ju kanon event för det sen. C5-Finspång 3rd October 2009, 10:53 Jo helvete, men jag var ju snabbare utan gas =) Var för feg för gas 0_0 , ville att motorn skulle hålla till gatan men nu börjar man tröttna på gatan, skulle vara kul med lite stripp nästa år. 5100 har ju kanon event för det sen. Rätta mig om jag har fel men tror 5100 har begränsat hur fort man får åka, inte under 11 eller något sådant, men det kanske dom ändrat på nu? C5-Finspång 3rd October 2009, 10:58 Jag har tidkort på 9,48 med rodden (jo lite NOS va det nog) och precis som Robban sa var det med en vanlig H mönster skit växelspak + slut toppar + förmodligen några krokiga vevstakar + ingen kränghämmare bak. ...fast Robban har ju bara kört 10,01 :D Det är ju märkligt att en så stor stad som Norrköping har så taskigt med snabba bilar! Visst, tidkort och vad bilen borde göra är ju olika saker men det e ju en stund sedan 9,48 tiden kördes och Robban har ju som du sa inte varit under 10, men han kommer säkert lätt under 10 om han gör ett seriöst försök. Vore kul ifall vi alla kunde anmäla oss till någon tävling på Kjula i nästa säsong och köra samtidigt med, vore skitskoj! Vet inte riktigt hur det blir me mitt bilbyggande nu, hälsan sviktar, 2 operationer på en vecka förra veckan och 2 operationer kvar, lång sjukledighet... men ska nog hinna i vår. Ha de gott Tommy robban 3rd October 2009, 18:45 Visst, tidkort och vad bilen borde göra är ju olika saker men det e ju en stund sedan 9,48 tiden kördes och Robban har ju som du sa inte varit under 10, men han kommer säkert lätt under 10 om han gör ett seriöst försök. Vore kul ifall vi alla kunde anmäla oss till någon tävling på Kjula i nästa säsong och köra samtidigt med, vore skitskoj! Vet inte riktigt hur det blir me mitt bilbyggande nu, hälsan sviktar, 2 operationer på en vecka förra veckan och 2 operationer kvar, lång sjukledighet... men ska nog hinna i vår. Ha de gott Tommy 10.01 repan var inte bra heller , första försöket med verticalgate spaken. nästa repa så paja jag ena doggringen med en missad växel, fixade till det sen med hårdare fjädrar till spaken så växlarna går i fint nu. men som sagt ska bli spännande, jag ville åka en 9:a utan gas och faan så nära det var.>=( Krya på dig tommy =) robban 3rd October 2009, 18:47 Rätta mig om jag har fel men tror 5100 har begränsat hur fort man får åka, inte under 11 eller något sådant, men det kanske dom ändrat på nu? Jo det är sant som du säger, man får känna på greppet några repor sen kan man ju missa med att släppa gasen =) Knotan 5th October 2009, 15:36 jag satsar på en 1.3x tid på mantorp. då tänkte jag försöka ge mej på att klara runt hela varvet, iom den är extrautrustad med ratt så kommer jag längre än raksträckan tar sej mustang 5th October 2009, 17:03 jag satsar på en 1.3x tid på mantorp. då tänkte jag försöka ge mej på att klara runt hela varvet, iom den är extrautrustad med ratt så kommer jag längre än raksträckan tar sej :lol: C5-Finspång 5th October 2009, 19:25 jag satsar på en 1.3x tid på mantorp. då tänkte jag försöka ge mej på att klara runt hela varvet, iom den är extrautrustad med ratt så kommer jag längre än raksträckan tar sej Under 1.30 måste du väl kunna åka me så mycket effekt?? Eller kör du orginal fjädring/hjulupphängning? Beror ju även på vad däck du tänkt köra men med bra R-däck eller slicks till och med så borde du nog kunna pressa ner mot 1:30 eller varför inte under, 1.28 eller 1.29... Rodney 6th October 2009, 18:36 Hur är det med Tonys rs2a, körs den nått längre? Snackade med Sigge i början på sommaren, då var han sugen på att få igång sin Cyklone (heter den så?) jag vet att Alex från back in the days har en Camaro i ett garage som det skruvas lite på ibland... Här ryktas det hej vilt men det skulle vara kul att se lite fler gamla gubbar ute igen :) Tommy^_ 6th October 2009, 21:02 Snackade med Sigge i början på sommaren, då var han sugen på att få igång sin Cyklone (heter den så?) Han har ju tagit en plats i garaget men den är fortfarande tom :) Antar att det är hans Typhoon som ska in igen. Va många år sen jag såg den sist.. Knotan 6th October 2009, 22:14 Under 1.30 måste du väl kunna åka me så mycket effekt?? Eller kör du orginal fjädring/hjulupphängning? Beror ju även på vad däck du tänkt köra men med bra R-däck eller slicks till och med så borde du nog kunna pressa ner mot 1:30 eller varför inte under, 1.28 eller 1.29... jag har ju en volvo 360 nu '12' ante240 7th October 2009, 00:54 1.44 körde jag runt på i mantorp, kunde få bättre med frächa bränslepumpar. 12.97 på strippen i västervik med dragslicksen första försöket, en tia är nog inte omöjlig:) Checker Performance 8th October 2009, 06:50 Om jag får ihop motorn bör den ge en hög nia utan gas i min Malibu som även ska få nya slicks, större ventiler 2.25" och vassare rullpinne med .775 i lyft, 19.68mm. Det bör räcka till 700+ hk enligt Brillko, hans motor det året då han vann allt på gatan i Tokholm hade sämre toppar, mildare kam och lägre komp än jag har innan dessa mods och den var bromsad till 648hk och i övrigt likadan som min maskin. Viggen-Finspång 8th October 2009, 22:10 Det jag ser fram emot är Tommys kärra fan vad den skall gå sen =) räven 9th October 2009, 09:17 jag har ju en volvo 360 nu '12' Hehehe, kanske blir en tur i 360in dårå:p , hanns ju aldrig med i den andra:( Rodney 9th October 2009, 10:17 Om jag får ihop motorn bör den ge en hög nia utan gas i min Malibu som även ska få nya slicks, större ventiler 2.25" och vassare rullpinne med .775 i lyft, 19.68mm. Det bör räcka till 700+ hk enligt Brillko, hans motor det året då han vann allt på gatan i Tokholm hade sämre toppar, mildare kam och lägre komp än jag har innan dessa mods och den var bromsad till 648hk och i övrigt likadan som min maskin. Synd att du kommer bli ifrån åkt ändå ;) Det låter som en trevlig puffra, har du gort nått mer med bilen? Checker Performance 9th October 2009, 10:56 Synd att du kommer bli ifrån åkt ändå ;) Det låter som en trevlig puffra, har du gort nått mer med bilen? Haha, ja du.. ALLT! Rensad i dörrar och inuti, helt rensad i motor-rum och tillbakaflyttad spis 19cm, preppad låda med högre stall, 4 link, 15"*33" slicks, typ fuelcell och Holley blå i kofferten, Volvobromsar och bromsvåg, osv osv. Det är.. ja allt, men jag har inte gjort det själv utan köpt den så för tre år sen men av olika anledningar inte kört nåt mer med den än två små provrepor som finns på tuben. Sen åkte motorn ur och pengarna tog slut, men nu är jag påväg tillbaka.. ;) Följ länken nedanför så ser du ett klipp på bilen. TurboTias 9th October 2009, 16:55 Haha, ja du.. ALLT! Rensad i dörrar och inuti, helt rensad i motor-rum och tillbakaflyttad spis 19cm, preppad låda med högre stall, 4 link, 15"*33" slicks, typ fuelcell och Holley blå i kofferten, Volvobromsar och bromsvåg, osv osv. Det är.. ja allt, men jag har inte gjort det själv utan köpt den så för tre år sen men av olika anledningar inte kört nåt mer med den än två små provrepor som finns på tuben. Sen åkte motorn ur och pengarna tog slut, men nu är jag påväg tillbaka.. ;) Följ länken nedanför så ser du ett klipp på bilen. ska du ge ett försök på gatan 2010 då? ;) Moffegrev 10th October 2009, 01:07 jag täknte vara snabbast från garaget till korvmojen för att köpa snus.;) räknas det. kanske får vi ut någon snabb saab jag o min bror..:) men den steker säkert bara saker på motorvägen annars växellådsras som alltid med saabar *asg* för övrigt gillar jag saab så inget skitsnack om dem från min sida jag är allätare. Checker Performance 10th October 2009, 02:09 ska du ge ett försök på gatan 2010 då? ;) Om pengarna räcker och tygeln håller så är det mycket möjligt.. Har just blivit av med fogden efter en skaplig miss i planeringen så jag är inte rikast just nu men.. Topparna är på modifiering, vippor, tråg och pump är hemma, stakar på väg och sen behöver jag div. lager, packningar, ringar, bussningar, stänger, lyftare osv. och en jäkla massa mekande så ska vi se! Men jag lovar inget.. räven 10th October 2009, 11:48 jag täknte vara snabbast från garaget till korvmojen för att köpa snus.;) räknas det. kanske får vi ut någon snabb saab jag o min bror..:) men den steker säkert bara saker på motorvägen annars växellådsras som alltid med saabar *asg* för övrigt gillar jag saab så inget skitsnack om dem från min sida jag är allätare. :lol: kommer nog att sluta med ras som vanligt:lol: nä hoppas det kommer att hålla den här gången, bara han inte ar för bråttom att få ordning på grejerna utan gört ordentligt så kanske det blir bra på gatan:D , men snabbast ?:nasty: btw, vart är mitt tak? TurboTias 10th October 2009, 15:37 Om pengarna räcker och tygeln håller så är det mycket möjligt.. Har just blivit av med fogden efter en skaplig miss i planeringen så jag är inte rikast just nu men.. Topparna är på modifiering, vippor, tråg och pump är hemma, stakar på väg och sen behöver jag div. lager, packningar, ringar, bussningar, stänger, lyftare osv. och en jäkla massa mekande så ska vi se! Men jag lovar inget.. okej, då får vi hoppas på det bästa då ;) lycka till med alltihop :) Moffegrev 11th October 2009, 00:31 :lol: kommer nog att sluta med ras som vanligt:lol: nä hoppas det kommer att hålla den här gången, bara han inte ar för bråttom att få ordning på grejerna utan gört ordentligt så kanske det blir bra på gatan:D , men snabbast ?:nasty: btw, vart är mitt tak? borta i högar på din snygga gräsmatta..:D Rodney 11th October 2009, 00:58 Om pengarna räcker och tygeln håller så är det mycket möjligt.. Har just blivit av med fogden efter en skaplig miss i planeringen så jag är inte rikast just nu men.. Då är du och jag på samma linje..... fitt trafikförsäkringsföreningen.... Jag kanske har glömt att betala min trafikförsäkring men det betyder ju inte att jag vill ha världens absolut dyraste försäkring.... mettis 11th November 2009, 00:24 Tycker nog denna tråd spretar åt alla håll.... Kanske skulle den kallats "planer inför 2010" istället ? Själv skall jag hålla mig till att ha snabbaste VW:n i Norrköping ! Iallafall vid något race-tillfälle, eller när jag råkar köra den "på gatan" och.... -Ja ni förstår..... Lika med "Snabbast på Swespy" -tråden borde rensas för varje säsong!? Kul att se hur snabba bilar det finns i stan, inte bara tidigare år - utan rullandes och elaka "out there" ? Bara mina 30 cent ? robban500 12th November 2009, 21:34 snabbast behöver man inte va för det kommer jag inte bli med min stora röda raggar ford ska försöka att köra ifrån några JAPS i vår iaf . planerat under vintern är byta kampinne +köpa slicks Mr Lightning 12th November 2009, 23:42 snabbast behöver man inte va för det kommer jag inte bli med min stora röda raggar ford ska försöka att köra ifrån några JAPS i vår iaf . planerat under vintern är byta kampinne +köpa slicks Ja, lite grepp behöver du i alla fall ! '12' Knotan 13th November 2009, 13:35 finns det nån "flygande kilometern tävling" i våra trakter??? nån mer än ja som siktar på "extrem" toppfart eller är det bara raggare här??? C5-Finspång 13th November 2009, 13:55 finns det nån "flygande kilometern tävling" i våra trakter??? nån mer än ja som siktar på "extrem" toppfart eller är det bara raggare här??? Det var ju nån som nyss snackade om att de minsann ska svängas med bilar och inte bara köras rakt fram... '12' Här svänger de mycket med vad som gäller... du kanske kan köra flygande kilometern med en 90 graders böj efter 500 meter så får du bevisa att du kan svänga med, jag menar bara åka rakt fram 1 km e ju inge spännande... mustang 13th November 2009, 16:20 Det var ju nån som nyss snackade om att de minsann ska svängas med bilar och inte bara köras rakt fram... '12' Här svänger de mycket med vad som gäller... du kanske kan köra flygande kilometern med en 90 graders böj efter 500 meter så får du bevisa att du kan svänga med, jag menar bara åka rakt fram 1 km e ju inge spännande... jo en 360 i över 300km kommer nog bli spännande :D Checker Performance 13th November 2009, 16:34 jo en 360 i över 300km kommer nog bli spännande :D Inte en chans att den håller i 30mil.. ;) Knotan 13th November 2009, 18:32 jo bilen byggs för bankörnning, och för toppfart på 300 + motorn jag bygger på kommer ha gott om vridmoment över hela registret så lika bra å utnyttja det med bra utväxling, dessutom ryker däcken mer ju högre hastighet man får ut på varje växel :D razer 13th November 2009, 21:23 Tycker nog denna tråd spretar åt alla håll.... Kanske skulle den kallats "planer inför 2010" istället ? Själv skall jag hålla mig till att ha snabbaste VW:n i Norrköping ! Iallafall vid något race-tillfälle, eller när jag råkar köra den "på gatan" och.... -Ja ni förstår..... Lika med "Snabbast på Swespy" -tråden borde rensas för varje säsong!? Kul att se hur snabba bilar det finns i stan, inte bara tidigare år - utan rullandes och elaka "out there" ? Bara mina 30 cent ? Det där kan jag försöka med jag också... Du sa ju inte vilken gren... ;) Knotan 29th November 2009, 23:59 det är en flygande kilometern "On ice" i funäsdalen i slutet på mars. jag blev lite sugen på å få bilen testad som första körning då. nån som är sugen på å traila upp tillsammans , är ju lite roligare om man är ett gäng... Rodney 30th November 2009, 01:28 det är en flygande kilometern "On ice" i funäsdalen i slutet på mars. jag blev lite sugen på å få bilen testad som första körning då. nån som är sugen på å traila upp tillsammans , är ju lite roligare om man är ett gäng... DET skulle ju vara kul att åka på.... Knotan 30th November 2009, 10:11 bara ordningställa bilen å fixxa spikdäck vettu :) här finns att läsa mer http://www.landracing.se/?T%E4vlingsinformation:Speed_Weekend_on_ICE:Inbjud an%2FAnm%E4lan micke999 12th January 2010, 02:00 bara ordningställa bilen å fixxa spikdäck vettu :) här finns att läsa mer http://www.landracing.se/?T%E4vlingsinformation:Speed_Weekend_on_ICE:Inbjud an%2FAnm%E4lan har du anmält dig? Knotan 12th January 2010, 13:20 nej min ekonomi raserades lite av ordninsgmakten :( hålller på å spanar lite, men jag är jävligt sugen. ska eventuelt upp med en annan kille här från forumet soom mekaniker om inte annat, kaske passa på å supa till å åka lite skidor lr nått Lindgren 12th January 2010, 13:28 bara ordningställa bilen å fixxa spikdäck vettu :) här finns att läsa mer http://www.landracing.se/?T%E4vlingsinformation:Speed_Weekend_on_ICE:Inbjud an%2FAnm%E4lan Jag anmäler mig ikväll :) och bokar hotellet i eftermiddag :) micke999 13th January 2010, 16:22 fan knotan vet du inte att skidor är farlig hehe Knotan 13th January 2010, 18:31 SANT!!!! sist jag åkte skidor va iofs typ 9 år sen å då slutade det med 4 månader med gips å 3 månader till med kryckor å skena HAHAHA... har inte tyckt det vart värt det sen dess :P kanske säkrast att hålla sej till supat :) Lindgren 13th January 2010, 19:17 SANT!!!! sist jag åkte skidor va iofs typ 9 år sen å då slutade det med 4 månader med gips å 3 månader till med kryckor å skena HAHAHA... har inte tyckt det vart värt det sen dess :P kanske säkrast att hålla sej till supat :) hahaha lyckat :D Jag har stått på skidor engång och då stod en polare breve sen låg han och skrek att han brutit benet helt plötsligt och visst f an hade han gjort det! jag ska inte ens tänka tanken om att åka skidor där uppe iaf :) mer åt sprit hållet blri det för mig och köra självklart :) Mr Lightning 13th January 2010, 19:22 Håll er till ämnet grabbar ! ! ! Rodney 4th August 2010, 14:11 Vem är snabbast nurå? forever_skyline 4th August 2010, 19:00 En viss röd pickis var det senast iaf... :wink: TurboTias 5th August 2010, 01:31 En viss röd pickis var det senast iaf... :wink: ... men ska man gå på tider så kanske svaret kan komma i helgen? :) forever_skyline 5th August 2010, 15:11 ... men ska man gå på tider så kanske svaret kan komma i helgen? :) truetrue! :) Ghost 5th August 2010, 17:03 Jag kommer inte bli snabbast på strippen, men ska göra ett försök på gatan. Verkar som du lyckats. :D Rodney 5th August 2010, 21:45 Ingen som har lite tider så vi kan uppdatera --> http://www.swespy.com/forum/snabbast.php? Rodney 8th August 2010, 16:47 Nu har vi en uppdaterad tid då :) |