Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : MoM Racet igår....

Rodney
13th September 2009, 21:34
Vem vann och vem körde mot vem ?
Jag såg ett par race men drog hem efter att någon körde på killen med crossen.

Kul med lite action i Norrköping!

Mikael
13th September 2009, 21:42
Vi såg finalen efter kl 02 o såg när den lilla gula Ascona B:n tog hem segern..

bluebeast_32
13th September 2009, 21:50
vi får samla ett gäng från nkpg o åka till nyköping nästa sesong o visa vart skåpet ska stå...

Adder
13th September 2009, 21:58
Flöt på bra överlag men vart ju bara för mycket folk och bilar ett tag. Men hålls de på en icke MoM dag så blir de nog bättre. Dock är ju en fördel att dom där i blå vita och ev med gulareflexer har annat för sig då.

Jimmie
13th September 2009, 22:17
riktigt kul att se! Mer sånt vore ju inte fel.

C5-Finspång
13th September 2009, 22:56
vi får samla ett gäng från nkpg o åka till nyköping nästa sesong o visa vart skåpet ska stå...

Låter som en riktigt bra idee!
Om jag bara kan lura Mr Murphy så är jag med! '12'

forever_skyline
13th September 2009, 23:23
Låter som en riktigt bra idee!
Om jag bara kan lura Mr Murphy så är jag med! '12'

håller tummarna för att du ska lyckas finta bort honom totalt! :)

NIzmO
13th September 2009, 23:48
Var lite kul med seriöst race för en gångs skull, fick mess om tid och mötesplats men fatta inte riktigt vad det var fören man var på plats.
Blev utslagen direkt (med nån meter :( ) men han som vann fick möta asconan efter det så man hade ju inte kommit särskilt långt ändå ;) .

Edit: var lite för mkt folk till en början däremot, orka inte haka på sen då man stod still i kö 90% tiden kändes det som.

Rodney
14th September 2009, 00:29
Jo det blev lite mycket köande och tyvärr en del busande bland köerna men det slipper man nog om man håller sig från MoM kvällarna.
Jag hann se när Lightningen körde med räcer växeln ilaggd, tur att han är reaktionssnabb :) Själv så blev jag ståendes med tomt batteri mitt på motorvägen men det löste sig med ett par startkablar men ett par missade race tyvärr.
Det var mitt första MoM med ElCaminon och det var riktigt roligt!

Adder
14th September 2009, 00:48
http://www.garaget.org/video/rxgrjc5iz6ks RS6 Vs Kotte C5

Kim
14th September 2009, 07:38
Var där med ett tag, men stack efter att vart nära på att bli krockad flera gånger av diverse idioter...

Lite för mkt följebilar tyckte ja nog att det var... Men fräna bilar :)

Hocky
14th September 2009, 09:25

Man ska inte underskatta Nyköping då de ligger på en annan nivå vad det gäller street racing. Skulle tro att Asconan är i mittskiktet så det krävs nog iallafall en 10s bil (på gatan) för att kunna ha en chans att "visa vart skåpet ska stå" ;)

Nu har jag iof inte varit i Nyköping på ett par år så jag vet inte läget just för tillfället men det borde ju inte blivit långsammare bilar...nån kanske vet bättre här?

Det är ju tyvärr en hel lååång vinter som väntar men det är ju då underverken skall göras i garaget!

C5-Finspång
14th September 2009, 10:51
Man ska inte underskatta Nyköping då de ligger på en annan nivå vad det gäller street racing. Skulle tro att Asconan är i mittskiktet så det krävs nog iallafall en 10s bil (på gatan) för att kunna ha en chans att "visa vart skåpet ska stå" ;)

Nu har jag iof inte varit i Nyköping på ett par år så jag vet inte läget just för tillfället men det borde ju inte blivit långsammare bilar...nån kanske vet bättre här?

Det är ju tyvärr en hel lååång vinter som väntar men det är ju då underverken skall göras i garaget!

Mycket riktigt, åkte som sagt 10,41 förra säsongen och åkte över till grabbarna i Nyköping och skulle "sätta skåpet" men det gick inte riktigt som jag tänkt... Kom en runda! :blink: Åkte ut mot en riktig racebil i andra vändan...

Kan väl säga att där dyker det ofta upp inte bara en utan flera racebilar som går på strippen så motståndet är synnerligen hårt!

Däremot ska man ju inte ge upp på förhand och kasta in handduken, ska göra nya försök igen när Vetten ryter, skam den som ger sig!!'12'

Mr T
14th September 2009, 11:07
Vem vann och vem körde mot vem ?
Jag såg ett par race men drog hem efter att någon körde på killen med crossen.

Kul med lite action i Norrköping!

Ascona Vs. Kranken (GTX)

Smurfen
14th September 2009, 12:16
Ni är alltid välkomna upp till lilla Nyköping.
Staden som inte står still.

Får grattulera PJ till vinsten med Asconan. Börjar bli bra fart i den.

neckwomen_88
14th September 2009, 14:50
Mycket riktigt, åkte som sagt 10,41 förra säsongen och åkte över till grabbarna i Nyköping och skulle "sätta skåpet" men det gick inte riktigt som jag tänkt... Kom en runda! :blink: Åkte ut mot en riktig racebil i andra vändan...

Kan väl säga att där dyker det ofta upp inte bara en utan flera racebilar som går på strippen så motståndet är synnerligen hårt!

Däremot ska man ju inte ge upp på förhand och kasta in handduken, ska göra nya försök igen när Vetten ryter, skam den som ger sig!!'12'

I år krävdes ju en bil som går 8,5 för att ta hem segern i nyköping... fränt imo!

Hocky
14th September 2009, 16:23
I år krävdes ju en bil som går 8,5 för att ta hem segern i nyköping... fränt imo!

8,5 på strippen förmodligen, men hur fort 201m på gatan?

Berätta lite vad det finns för bilar vore kul och veta!

TurboTias
14th September 2009, 20:04
Var lite halvtrångt vid samlingsplatsen på norra sidan. dom som körde på södra hade betydligt bättre flyt. sen MC-vurpan gjorde ju inte saken bättre..
Jag är övertygad om att det kommer bli bättre på kommande evenemang iaf.
För att vara första gången i stan så gick ju allt väldigt bra!
Grattis Asconan till vinsten!

forever_skyline
14th September 2009, 20:10
8,5 på strippen förmodligen, men hur fort 201m på gatan?

Berätta lite vad det finns för bilar vore kul och veta!

stod o snacka en del me han som hade den mattsvarta bmw kombin, o enligt honom var hans beemer o asconan bland de värre i nyköping, o kan tänka mej att asconan kommer gå riktigt fint när den e färdigmappad..

//M

ljung
14th September 2009, 20:46
Gled runt lite med cbr'en under kvällen och letade efter folk från fredagens "övning" men hittade ingen. Grattis till vinsten i alla fall PJ!

Vad var det för mc olycka då inget allvarligt?

Steffi
15th September 2009, 00:51

varför inte storstan också :)

_Hanqvist
15th September 2009, 09:17
Riktigt trevligt var det och gick riktigt bra för och vara första gången.

Asconan var ju riktigt brutal måste jag säga =).

Grattis till vinsten.

C5-Finspång
15th September 2009, 10:05
Vet inte om de fortfarande e så i Nyköping men det har alltid varit "splittat" mellan euro/japps bilar och V8 bilar när jag vart där.

V8 bilarna brukar köra sin stege på Kila rakan och efteråt kör euro/japps bilarna "sitt", är det fortfarande så??
Kanske beror på att Nyköpings klubben kör cup och de kostar å vara me å leka i stegen, inte vet jag???

bluebeast_32
15th September 2009, 10:25
varför inte storstan också :)

Hehe. Nej jag skojade bara med o visa vart skåpet ska stå. Tror somsagt inte det finns några så snabba bilar i denhär staden för att konkurera i nyköping o absolut inte i sthlm. :) jag torr racear bara på pallbockar iaf;)

Riicke
15th September 2009, 13:50
ag's bilar borde ju ha en chnas o mr lightning? sigge me tyfoonen? finns de inga snabba bilar kvar här i stan?

Rodney
15th September 2009, 14:08
Jag ska iallafall försöka! Fast jag har nog inte så snabb bil men man måste ju börja från botten...typ. Men det skulle vara kul om man var ett par stycken.

Riicke
15th September 2009, 14:34
Jag ska iallafall försöka! Fast jag har nog inte så snabb bil men man måste ju börja från botten...typ. Men det skulle vara kul om man var ett par stycken.

härligt henke, 8:a me dubbelturbo då eller? :P

FredrikF
15th September 2009, 14:50
ag's bilar borde ju ha en chnas o mr lightning? sigge me tyfoonen? finns de inga snabba bilar kvar här i stan?

Vi får väl se hur det blir med min motor i vinter, men blir det som jag vill så vill jag vara med och leka nästa år. :hyper:

Riicke
15th September 2009, 14:52
Vi får väl se hur det blir med min motor i vinter, men blir det som jag vill så vill jag vara med och leka nästa år. :hyper:

se där ja trevligt me snabba bilar, bara hoppas att alt går som det ska för dig, hoppas på 1000hk :P.

fränt me skylines me massa effekt, annars får man väl ringa rx7 grabbarna från örebro får dom komma o visa hur det ska gå till i nyköping =P

Reyland
15th September 2009, 15:51
Nästa bil kanske det blir lote mer klipp i så nästa år är jag med och leker

Smurfen
15th September 2009, 16:23
Vet inte om de fortfarande e så i Nyköping men det har alltid varit "splittat" mellan euro/japps bilar och V8 bilar när jag vart där.

V8 bilarna brukar köra sin stege på Kila rakan och efteråt kör euro/japps bilarna "sitt", är det fortfarande så??
Kanske beror på att Nyköpings klubben kör cup och de kostar å vara me å leka i stegen, inte vet jag???

V8 har endast kört ett race i år PGA ett dödsfall. Inget under race men en stor man ibland dem.

Vi i japs svängen har kört cup även detta år och även Nyköping Open.
nästa år blir det ingen Cup då vi är några som tänkte byta sida från jobba till att köra.

Moderator!!!

Varför får jag bara behörighet att läsa i denna tråd ibland???

Väl mött på våra Svenska racevägar.

Claw
15th September 2009, 17:22

då är vi 2 hehe :D

vad kommer du kölra med för turbo?

Rodney
15th September 2009, 17:56
Moderator!!!

Varför får jag bara behörighet att läsa i denna tråd ibland???

Testa att rensa cashminnet i datorn.... kan hjälpa.

bluebeast_32
15th September 2009, 18:53

kanske finns bilar med effekt med den ska ju ner i marken på ett effektivt sätt oxå, tror det är där det brister för många :)

C5-Finspång
15th September 2009, 21:19
kanske finns bilar med effekt med den ska ju ner i marken på ett effektivt sätt oxå, tror det är där det brister för många :)

Det är precis så som det är, och en riktig racebil med 4-link kan fortfarande åka 600 hk på gatan och vara bra mycket snabbare på 201 på gatan än en 1000 hk:s Audi eller Skyline...
Är de bilar som lyfter framhjulen på gatan så ligger man risigt till...'12'

Men skam den som ger sig, klart man ska försöka, visst e de sköj att vinna men de e ju kul att köra med och på gatan kan allt hända!!!

Graphic
16th September 2009, 01:03
Det var mitt första MoM med ElCaminon och det var riktigt roligt!

Du som kör en grå ElCamino?
Isåfall, lär dig hur man tar hänsyn till hojåkare. Jag var ca 3-4 bilar bakom dig när vi var påväg ut på motorvägen, strax innan den ena motorcykelolyckan skedde.
Du höll på att ramma 2 stycken hojjar mitt i kurvan på grund av bristande respekt. Nu vet jag inte exakt vad som hände innan, men att trängas med ett par hojjar i en kurva, slutar oftast allt annat än bra. Tänk på det!

Ontopic igen; Kvällen blev riktigt grym!

En sak tycker jag nog att ni bör förbättra tills nästa gång är att verkligen mäta upp så att det är 201 meter. Hörde att en av bilarna var uppe i över 200km/h när racet blev avgjort. Dem hastigeterna når man inte på 201 meters Blackrace (oftast...??)

Utöver det är jag 100% nöjd med hur kvällen var!
Eloge till er som annordnade detta! '99'

FredrikF
16th September 2009, 01:28
då är vi 2 hehe :D

vad kommer du kölra med för turbo?

Nice där. :D

Har ev en Garret GT35R på G, men vi får se hur det blir. :hyper:

Kim
16th September 2009, 07:54
Isåfall, lär dig hur man tar hänsyn till hojåkare. Jag var ca 3-4 bilar bakom dig när vi var påväg ut på motorvägen, strax innan den ena motorcykelolyckan skedde.
Du höll på att ramma 2 stycken hojjar mitt i kurvan på grund av bristande respekt. Nu vet jag inte exakt vad som hände innan, men att trängas med ett par hojjar i en kurva, slutar oftast allt annat än bra. Tänk på det!

En sak tycker jag nog att ni bör förbättra tills nästa gång är att verkligen mäta upp så att det är 201 meter. Hörde att en av bilarna var uppe i över 200km/h när racet blev avgjort. Dem hastigeterna når man inte på 201 meters Blackrace (oftast...??)

Dom flesta hojjåkare körde som idoter den kvällen, vart irriterade vid ett flertal tillfällen!

Mr T
16th September 2009, 09:27

Cyklarna kom ju från alla håll och gasa som dårar och åkte på bakhjulet, håller man på så kan det hända olyckor som det gjorde. Alla måste tänka sig för när det är så mycket bilar och människor på racen. Alla hinner se racen ändå, behöver gasa i 200 för att försöka va tuffoch hinna fram och se racen, sen alla som sprang till bilarna. Ta det lungt så blir inga skadade eller olyckor händer, säkerheten är det viktigaste!

Sträckorna är uppmätta korrekt, men som du såg så var det inga dussinbilar som gasa. RS6:an hade ca 190km/h på en raka, men 4-hjulsdrift och 500+ på hjulen så går det undan.

Graphic
16th September 2009, 12:09
Cyklarna kom ju från alla håll och gasa som dårar och åkte på bakhjulet, håller man på så kan det hända olyckor som det gjorde. Alla måste tänka sig för när det är så mycket bilar och människor på racen. Alla hinner se racen ändå, behöver gasa i 200 för att försöka va tuffoch hinna fram och se racen, sen alla som sprang till bilarna. Ta det lungt så blir inga skadade eller olyckor händer, säkerheten är det viktigaste!

Sträckorna är uppmätta korrekt, men som du såg så var det inga dussinbilar som gasa. RS6:an hade ca 190km/h på en raka, men 4-hjulsdrift och 500+ på hjulen så går det undan.

Som jag sa tidigare, jag vet inte hur pass hojjarna provocerade fram ElCaminons beteende men det ger honom fortfarande inte rätt att vara snudden på att ramma dem, eller hur?
Säger inte heller att de hojåkare som körde respektlöst gjorde rätt, utan att man inte behöver leka paragrafryttare, utan överlåt det till polisen eller dem själva när olyckan väl är framme...

Enligt mina uppgifter var rs6an en bra bit över 200.
Men om det nu är som du säger att sträckorna är korrekt utmätta får man väl lita på det... =)

Rodney
16th September 2009, 12:44

Ja det är jag. menar du att jag höll på att ramma dom när dom körde om mig på insidan på påfarten till motorvägen? Vet inte om det ligger till riktigt så men skulle det vara på det sättet så ber jag om ursäkt.

Lindgren
16th September 2009, 13:55

om det gör :lol: :lol:

neckwomen_88
16th September 2009, 17:33
hoppas att det kommer lite folk (o bilar) o hälsar på på sista lkpg-träffen den 26:e... väl mött!

NIzmO
17th September 2009, 00:58
Blev också lite fundersam över om sträckan bara var 201m (eller däromkring iaf) för jag gick på varvstoppet på 3:an över mållinjen vilket är 160km/h (vet inte hur fort det brukar gå på 201m dock men känns lite för snabbt?) och jag förlora på dom sista metrarna, kanske skulle vunnit egentligen ;) .

Steffi
17th September 2009, 11:45
Hehe. Nej jag skojade bara med o visa vart skåpet ska stå. Tror somsagt inte det finns några så snabba bilar i denhär staden för att konkurera i nyköping o absolut inte i sthlm. :) jag torr racear bara på pallbockar iaf;)

Där har du fel :)
Har varit på en del träffar iår o bilarna vi har i stan skulle ligga bra till.
Dom har inte ungefär lika mycket.. dock har vissa av dom gas...
Därför lär det inte bli bland top tre men man skulle ligga bra till.

Om inte annat kul att visa att norrköping kan också ;)

Smurfen
17th September 2009, 13:51
Där har du fel :)
Har varit på en del träffar iår o bilarna vi har i stan skulle ligga bra till.
Dom har inte ungefär lika mycket.. dock har vissa av dom gas...
Därför lär det inte bli bland top tre men man skulle ligga bra till.

Om inte annat kul att visa att norrköping kan också ;)

Ja dyk upp med bilar till oss. Vem är det som har hand om era race. Kan inte den ta kontakt med mig så skall jag se till att ni får tillgång till våra race genom honom. Vet att Min kamrat hade gett ut nummer och dylikt på erat race men lätt om ni får våran info direkt istället för djungeltelegrafen.

Zeb
17th September 2009, 14:55
Ja dyk upp med bilar till oss. Vem är det som har hand om era race. Kan inte den ta kontakt med mig så skall jag se till att ni får tillgång till våra race genom honom. Vet att Min kamrat hade gett ut nummer och dylikt på erat race men lätt om ni får våran info direkt istället för djungeltelegrafen.

jag står som kontakt genom micke på eran sida, han skulle fixa min behörighet.

forever_skyline
17th September 2009, 22:00
. Alla måste tänka sig för när det är så mycket bilar och människor på racen. Alla hinner se racen ändå, behöver gasa i 200 för att försöka va tuffoch hinna fram och se racen, sen alla som sprang till bilarna. Ta det lungt så blir inga skadade eller olyckor händer, säkerheten är det viktigaste!

får bara hålla med här, men förhoppningsvis blir folk bättre på sånt i framtiden... :)

Lindgren
21st September 2009, 01:35
skulle nästan va mysigt med en cheva bakaxel och lite störr hjulhus på bmwn men då är det ju inte lika lätt att åka och sladda :)

lustgasen är iaf beställt och på g :)

Steffi
22nd September 2009, 14:20
får bara hålla med här, men förhoppningsvis blir folk bättre på sånt i framtiden... :)

det är därför viktigt att starten inte har för bråttom o drar iväg repan direkt utan väntar lite så publiken vet att dom får se ändå.. utan att tokköra eller tränga sig för att få va längst fram

robban
22nd September 2009, 22:31
Så lite publik som möjligt, resten kan åka på actionmeet eller nåt.

Nya däck till nästa år så jag kan gasa oxå.

Adder
22nd September 2009, 22:33
Så lite publik som möjligt, resten kan åka på actionmeet eller nåt.

Publiken har ju en rätt viktigt uppgift iallafall.. Så ett antal bilar måste ju finnas där.

Hocky
22nd September 2009, 22:38
Tycker också att det är konstigt att det fokuseras så på publiken, det är ju inte för deras skull det rejsas. Kan ju finnas undantag iof.

Det är garanterat farligare att vara publik än att köra i stegen på grund av att folk blir så upptrissade och kör därefter till och från racen.

Adder
22nd September 2009, 22:41
Tycker också att det är konstigt att det fokuseras så på publiken, det är ju inte för deras skull det rejsas. Kan ju finnas undantag iof.

Det är garanterat farligare att vara publik än att köra i stegen på grund av att folk blir så upptrissade och kör därefter till och från racen.

Jo de är klart. Men vid ett icke mom tillfälle lär de ju vara lite mer kända ansikten som förhoppningsvis tänker till :)

Steffi
23rd September 2009, 02:17
Publikens uppgift är ju att blocka.. utan dom så kan man inte köra på såna vägar

Smurfen
23rd September 2009, 11:16
Publikens uppgift är ju att blocka.. utan dom så kan man inte köra på såna vägar

Eller de man har med sig i sitt crew. De åker ju egna bilar. Deras uppgift är att blocka. Publiken är den där skaran som ofta är rädd när polisen kommer fram och tycker de skall flytta på sig.

Kim
23rd September 2009, 13:22
Eller de man har med sig i sitt crew. De åker ju egna bilar. Deras uppgift är att blocka. Publiken är den där skaran som ofta är rädd när polisen kommer fram och tycker de skall flytta på sig.

Vilket enormt crew man skulle bli tvungen att ha för att kunna göra det :O

emma.h.
23rd September 2009, 15:45
Om man bara ser till att publiken vet vad som gäller, har blockbils möten x flera plus har en bra kommunikation i crewet så blir det mindre problem :)

Smurfen
24th September 2009, 08:28
Vilket enormt crew man skulle bli tvungen att ha för att kunna göra det :O

Iallfall vi från nyköping har några bilar med oss när vi åker iväg.
De som kör och har värre bilar har iallfall en dragbil.. Så varje startande har 1 blockbil = 2. Sen har du en bil som borde plocka upp starter och mål så minst 3 bilar står ivägen. Det räcker för att polisen inte skall komma fram. Sen blir det kö hur man än vill eftersom resterande som inte kör vändans crew vill titta och plus dina andra vänner du bjudit in. men de aggerar inte i mina ögon blockbilar. De skulle kunna vara utan dem. Men bra att de finns.