Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : S: Volvo 740 GL

Jonnybcool
28th December 2006, 15:59
Tänkte jag skulle lägga ut en intressekoll på min 740 GL 88:a. Behöver ha en billigare bil att pendla i så överväger att sälja den. Det är alltså en 88:a med 6 ägare inkl. mig. Den har rullat en bit över 28500 mil så det är inte så mycket för en 740. Jag har haft den i 2 år och den har gått som en klocka hela tiden.
Den är vit med mattsvart huv och framrutestreamer med texten vinterbil. Finns några rostfläckar på den och lacken är inte i bästa skick men ser skaplig ut. Dock så är framskärmarna omlackade med 2 olika nyanser vit. Jag sprayade hela bilen under med rostskydd för 2 år sedan så den har nog hållt sig skapligt under. Inga rosthål under såvitt jag vet. Hade väl märkts vid besiktningen. Finns mängder med papper på bilen.

*Svart helskinn i bra skick
*C-lås
*AC(Ingen gas)
*Larm(ej inkopplat)
*Skattad till Oktober nästa år
*Besiktigad till september nästa år
*Nybytta bromsbelägg bak samt styrled fram
*X-traljus
*Sista ljuddämparen plockad
*Vita framblinkers samt skärmblinkers
*Öppet luftfilter

Sen det tråkiga är att bensinmätaren är trasig(Standard) och tempmätaren lever sig eget liv. Handbromsen tar knappt någonting. Det fixades till besiktningen men är nu likadan igen. Bromsskivorna fram är troligtvis skeva för vibrerar i ratten vid inbromsning. Sen är det en liten buckla på vänster bakskärm precis vid kanten till bakluckan.

Det var väl vad jag kom på just nu....
Bilen finns förövrigt i Finspång.
Har inga bilder på den just nu men kan fixas.
Pris: Ja.... 7000 kr eller bytes mot Nissan Sunny, Mitsubishi Colt eller liknande billig pendlarbil.
Är det nån som är intresserad så kan ni maila, skriva här eller ringa.
Mail: jonnyjensen@hotmail.com
Tel: 073-7341761