Visa fullständig version : Special stage körning 29/7 i Norrköping *UPPDATERAD*
hondapower 27th July 2006, 19:47 Efter allt snack och tjatande under hela vintern och där innan m,m på att man vill ha aktiviteter där man får rasta sin bil utan att farbror blå ska komma och dra en i örat så har ja erbjudit div Konbane körningar med mindre framgång.
Normalt sett så skulle nog en normal människa gett upp dessa aktiviteter pga allt prat innan det kommer till verkligheten och alla börjar banga ur en efter en och man står sen där med några få RIKTIGA Entuiaster.
Jag har blivit besviken dom senaste 2ggr nu och känner nu att det blir en 3e gången gillt och blir det som brukligt med att allt folk som alltid pratar om körningar hej och hå även denna gång bangar ur..
JA,då blir det den absolut sista motor aktiviteten med bilar ja står bakom för den här säsongen.
Ja gör det här för att det är kul att se likasinnade få utlopp för sin passion på ett bra och lagligt sätt utan att man upprör den polisiära makten när man gasar på dom vanliga gatorna.
Men som sagt,alla är världs bäst på att prata men för jäkla dåliga på att visa var skåpet ska stå när det väl är verklighet!
Så nu kör vi en "last time deal" så att ni verkligen får visa att ni kan mer än bara prata.
Detta är vad som kommer erbjudas under lördagen:
Time attack bil mot bil! (en form av superstage körning som ger en svagare bil möjlighet mot en motorstarkare 4*4 bil tex).
Ingen tid kommer tas,utan bara ren körning där ALLA kommer få möta alla och all körning körs för att det är kul!
Sen kommer det även att erbjudas en sk "drift show" del där alla oavsett ände bilen driver från kommer få möjlighet att sladda av sig lite och visa vad man går för!
vart kommer då detta gå av stapeln
Norrköpings Halkbane anläggning.
för er som inte hittar:http://kartor.eniro.se/query?streetname=lind%F6v%E4gen+80&what=map&asearch=1
När
Lördagen den 29/7 Kl 14:00
Kostnad
Körande ekipage 200Kr (oavsett villken del man vill köra).
Entre för besökare 20Kr (barn under 10år gratis i målsmans sällskap)
Jämna pengar uppskattas
Precis som vanligt så kommer BARA dom körande bilarna att släppas in för parkering på området!
Övriga hänvisas på grönfältet tvärs över gatan!
Krav på fordonet som beträder banan är följandeSkattat och besiktat
lämpligt trafik säkert skick
man gasar BARA på banan
ALL KÖRNING SKER PÅ EGEN RISK OCH ARRANGÖR AVSÄGER SIG ALLT ANSVAR VID EV SKADOR PÅ FORDON OCH PERSON!
ARRANGÖR HAR FULLA RÄTTIGHETER ATT AVVISA FORDON OCH FÖRARE SOM INTE FÖLJER NORMERNA UNDER DAGEN UTAN NÅN PENGARNA TILLBAKA GARANTI!
*Edit: Om det kommer börja regna idag när det nästan är dags för körningen så kommer körningen förskjutas en dag framåt.dvs:körningen kommer då äga rum den 30/7 på samma plats och samma tid i sådant fall*
SÅ NU HÅLLER VI TUMMARNA FÖR VÄDRET!
*Ni som tycker ja använt lite hårda ord längre upp säger ja så här till,tar du åt dig så måste du tillhöra en av dessa i den beskrivna kategorin...nu har du chansen att visa motsattsen*
940-Finspång 27th July 2006, 19:52 Mycket bra skrivet..
Och helt sjukt att du orkar styra och ställa när alla vet hur det är...
Hoppas verkligen du går mycket plus på den här aktiviteten...
Jag kommer och kollar iallafall om jag inte jobbar då.
Mvh Pontus
hondapower 27th July 2006, 19:57 Mycket bra skrivet..
Och helt sjukt att du orkar styra och ställa när alla vet hur det är...
Hoppas verkligen du går mycket plus på den här aktiviteten...
Jag kommer och kollar iallafall om jag inte jobbar då.
Mvh Pontus handlar inte om Plus på kontot,hade det gjort det så hade ja gett fan i det för länge sen!
handlar om en passion för bilar och likasinnade entuiaster och våra rättigheter att få gasa och ha kul utan att nån skall fara illa åt eller få föreläggande från ordnings makten för det!
940-Finspång 27th July 2006, 20:04 handlar inte om Plus på kontot,hade det gjort det så hade ja gett fan i det för länge sen!
handlar om en passion för bilar och likasinnade entuiaster och våra rärrigheter att få gasa och ha kul utan att nån skall fara illa åt eller få föreläggande för det!
Ja det förstår jag också...Men jag mena som så att det är ju bra om du går plus på det...vet inte vad det kostar att anordna sånt här men kan tänka mig att det inte är billigt...
Men det vore ju roligt om du gick plus lättare att anorda i framtiden då
Men det är som du säger mycket snack och lite verkstad tyvärr....
hondapower 27th July 2006, 20:07 Ja det förstår jag också...Men jag mena som så att det är ju bra om du går plus på det...vet inte vad det kostar att anordna sånt här men kan tänka mig att det inte är billigt...
Men det vore ju roligt om du gick plus lättare att anorda i framtiden då
Men det är som du säger mycket snack och lite verkstad tyvärr....
Det är lugnt,förstod hur du menade.
ville bara va lite tydlig för både dig och andra vad detta handlar om för mig.
och nej,det är inte gratis!
räven 27th July 2006, 20:09 '45' Härligt Tommy!!!!!!!!!
Otroligt att du orkar hålla på.........Jag kommer garanterat och tjollar!!!!
Hoppas det blir fler ekipage som kommer att köra än förra gången!!!!!!!
Tyvärr är min kärra inte riktigt redo (?) för en sådan tur, annars skulle man kanske testa hehehe.....:D
Hoppas det blir bra väder iaf.........
940-Finspång 27th July 2006, 20:12 Det är lugnt,förstod hur du menade.
ville bara va lite tydlig för både dig och andra vad detta handlar om för mig.
och nej,det är inte gratis!
Hehe kalas..
Bra att du kom tillbaka till forumet och försöker styra upp lite grejer för nån annan lär ju inte ta tag i det...
Men ska inte skriva sönder tråden nu.. så tillbaka till ämnet och hoppas att vi ser många som är intreserade nu :)
Mvh
NitraM 27th July 2006, 21:04 kan tyvärrr inte vara funktionär som förra gången tyvärr.
är uppbokad hela helgen. annars hade jag ställt upp som första gången och med så mycket som möjligt självklart grattis. men tyvärr som sagt.
hoppas att det blir en fjärde och då ställer jag upp som funktionär eller att köra. även fast jag har en värdelös bil.
*hoppas det blir bättre denna gång*
/mvh Martin
Mikael 27th July 2006, 21:11 Kom igen nu alla som har tiden o bilen o är sugna o köra..
Det spelar ingen roll om ni har en Nissan Micra med 60 hk eller en Supra.. Det är ju inte o vinna det handlar om utan det är enbart för att ni ska ha kul. Man behöver inte vara snabbast eller ha den snyggaste bilen för att man tycker det är kul o kolla på när ni kör utan det är deltagandet som räknas..
Så kom igen o visa att det finns sugna förare som vill leka av sig lite nu..
Nu har ni chansen o kunna gasa hur mycket ni vill utan o bry er om omgivningen...
Fullt ös medvetslös :)
Checka in den här filmen från när vi höll i det.. Det är Jiray (Slowpoke) Med Värsting Micran :D
http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/swespyrsbanajiraymicra.mpg
hondapower 27th July 2006, 21:41 Checka in den här filmen från när vi höll i det.. Det är Jiray (Slowpoke) Med Värsting Micran :D
http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/swespyrsbanajiraymicra.mpg hehe,det va tider det Micke!
saknar dom faktist:(
Mikael 27th July 2006, 21:52 hehe,det va tider det Micke!
saknar dom faktist:(
Mmm... slänger väl upp en till när Jonas (Alpina) lekte lite..
http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/swespyrsbanajonasburnout.mpg
Pulsar 27th July 2006, 22:13 Kom igen nu alla som har tiden o bilen o är sugna o köra..
Det spelar ingen roll om ni har en Nissan Micra med 60 hk eller en Supra.. Det är ju inte o vinna det handlar om utan det är enbart för att ni ska ha kul. Man behöver inte vara snabbast eller ha den snyggaste bilen för att man tycker det är kul o kolla på när ni kör utan det är deltagandet som räknas..
Så kom igen o visa att det finns sugna förare som vill leka av sig lite nu..
Nu har ni chansen o kunna gasa hur mycket ni vill utan o bry er om omgivningen...
Fullt ös medvetslös :)
Checka in den här filmen från när vi höll i det.. Det är Jiray (Slowpoke) Med Värsting Micran :D
http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/swespyrsbanajiraymicra.mpg
så vad säger du micke ska ja ta brudens 940:i mot din 940:i ????? '12'
annars får ja väl åka med skåpet om söderbergs har hunnit laga ac:en
Mikael 27th July 2006, 22:16 så vad säger du micke ska ja ta brudens 940:i mot din 940:i ????? '12'
Som ja skrev i shoutboxen.. Hade ja inte jobbat så hade ja garanterat kommit ner o kört skiten ur er alla.. På en gång :D
Pulsar 27th July 2006, 22:20 :D host host sjukskrivning........
Mikael 27th July 2006, 22:23 :D host host sjukskrivning........
Det lär väl bli det om ja inte får ledigt snart.. Har jobbat 18 dagar i sträck nu..
petri 27th July 2006, 22:32 så vad säger du micke ska ja ta brudens 940:i mot din 940:i ????? '12'
edit OT
Jag hade gärna kommit, men det är tpcträff i Västervik just den dagen. Tyvärr...
hondapower 27th July 2006, 23:18 så vad säger du micke ska ja ta brudens 940:i mot din 940:i ????? '12'
annars får ja väl åka med skåpet om söderbergs har hunnit laga ac:en Vet att du kan sladda Johan,men är hemskt ledsen att behöva säga att firma bilen kan ja tyvär inte låta dig "drifta" med pga vält risken.
men den andra körningen är du mer än välkommen att köra.
hoppas du förstår mig!
MvH
Boost me 28th July 2006, 00:54 Är det bara att ta med sig 200 spänn och rishögen köra som en galning då lr?? :D
hondapower 28th July 2006, 01:19 Är det bara att ta med sig 200 spänn och rishögen köra som en galning då lr?? :D kalas larsa,du har förstått hur det skall gå till!:D
ante240 28th July 2006, 12:26 Hur länge håller det på? jag börjar jobba kl 16!
hondapower 28th July 2006, 15:29 Hur länge håller det på? jag börjar jobba kl 16! inte bestämt ännu,men minst 2h!
börjar du jobba vid 16 så kommer du ju även hinna med lite körningar innan och sen komma till jobbet med ett brett leende också:D
ante240 28th July 2006, 15:34 inte bestämt ännu,men minst 2h!
börjar du jobba vid 16 så kommer du ju även hinna med lite körningar innan och sen komma till jobbet med ett brett leende också:D
Perfekt!!
Claw 28th July 2006, 20:44 kommer om jag hinner :)
hondapower 29th July 2006, 12:59 tråden uppdaterad!
läs första inlägget.
Vore trevligt om någon Moderator kanske såg det här och då samtidigt kanske kunde lägga till följande i rubriken på första inlägget.
*uppdaterad*
Tommy^_ 29th July 2006, 14:01 Här regnare det som satan.. hoppas det avtar!
Claw 29th July 2006, 14:55 åskar fint ute iaf :)
940-Finspång 29th July 2006, 14:58 tråden uppdaterad!
läs första inlägget.
Vore trevligt om någon Moderator kanske såg det här och då samtidigt kanske kunde lägga till följande i rubriken på första inlägget.
*uppdaterad*
Fixat...
Mvh
Lundin 29th July 2006, 15:04 Får vi hoppas på bättre väder inför morgondagen.
räven 29th July 2006, 16:23 Är det klockan 14 i morron? Hoppas på bra väder då........
hondapower 29th July 2006, 16:29 Är det klockan 14 i morron? Hoppas på bra väder då........ japp det är samma tid imorrn som gäller!
dvs:kl 14:00 ute vid Norrköpings halkbane anläggning.
MvH
hondapower 29th July 2006, 16:30 Ev ev ev beroende på vädret senare framåt kvällen så kanske det blir en liten special körning!
OBS:inget som påverkar morgon dagens körning!
se tråden för mer info.
http://www.swespy.com/forum/showthread.php?p=145063#post145063
hoppas detta känns som en bra kompensation för er som hade laddat för dagens uteblivna körning.
ser med glädje att ni även dyker upp imorgon på det riktiga då det ska gasas som aldrig förr.
MvH
Claw 30th July 2006, 13:40 blir det nått åka vid 14:00?
dax att sota ur oljebrännaren igen ;)
hondapower 30th July 2006, 13:49 ABSOLUT!!inget regn som hotar denna gång.
och som sagt så sköts bara körningen fram en dag i brist på bra väder igår.
så det är bara att komma alla som vill köra och titta idag!
kl 14:00 öppnar grindarna och sen kör vi fullt ös hela dagen.
MvH
Claw 30th July 2006, 13:54 låter kanon det!
Lundin 30th July 2006, 13:56 Jag kan inte komma prick 14 men går det bra att ev komma lite senare med tanke på att ni kör hela dagen? Eller stänger ni insläppet för ny deltagare efter en timme eller nåt sånt?
Jamo 30th July 2006, 14:30 Det brukar dom inte göra så åk dit bara Lundin
Tyvärr måste jag ge upp efter 2 dagars tokmek har jag inte fått ihop Starleten fan också .
Vågar inte åka med 855 R för jag ska iväg till Finland nästa vecka och jag orkar inte tokmeka mer det haär året .
räven 30th July 2006, 17:51 '41' Kul att testa lite:D, synd bara att vi bara var tre som körde varav en körde sönder:( ..........faan, fick ju pisk av pickisen oxå nästan:( ........men kul var det iaf:lol: ........
Tycker för övrigt att det är trist att alla bara snackar när det äntligen sker något motormässigt i stan'75' ............
Jamo 30th July 2006, 18:13 Bara 3st som körde .
Fan jag skulle tagit en sväng med 855 men jag vet att kopplingen inte kommer att hålla (Har ju bara en läge i mig när det gäller race).
Tycker synd att inte fler ställer upp för att nu blir det väl inga fler körningar .
Claw 30th July 2006, 20:02 jo lite dåligt med folk var det många som kom dit men parkerade bilarna utanför.....
MadMange 30th July 2006, 20:50 Hehe jasså blev det bara tre styckna...
Var det Ante som körde ras eller?
Jag gled förbi med hojen vid 14.40 och då stod det bara ett par bilar där inne så jag antog att det var slut.
ante240 30th July 2006, 20:51 hade gärna sett fler bilar, synd att min paja ville köra mer ju!!
MadMange 30th July 2006, 20:56 hade gärna sett fler bilar, synd att min paja ville köra mer ju!!
Så det var du som körde ras =/
Vad var det som gick sönder då?
ante240 30th July 2006, 21:01 Så det var du som körde ras =/
Vad var det som gick sönder då?
Skruvarna till hardyskivorna gick av! blir att fixa dit nåt rejälare grejer!
Tommy^_ 31st July 2006, 00:49 Va förbi igår men då kunde jag inte ens veva ner rutan och snacka med tommy för att det regnade så mycket. Idag kunde jag inte tyvärr =/
Thoron 3rd August 2006, 11:11 Oslagbart pris, och toppentillfälle... och så bara 3 stycken. Snacka om ledsamt...
Toppen av Hondapower att organisera något sådant här, även om jag nu förstår att han inte vill organisera något mera.
Hade jag inte befunnit mig (tillsammans med min bil) på fel sida av jordgloben, hade jag varit där. Istället slutar det med att jag låter som alla andra snackare här...
Nobelt försök Hondapower!
Braxen 12th August 2006, 15:47 Vill bara ta och ge beröm till Hondapower som har orkat arbetat fram en del aktiviteter. Det behövs fler som du! '51'
Själv tröttnade jag efter en (1) misslyckad gocartplanering. Tjugotalet som skulle köra på det datumet vi kom överens om, men sedan så blev det massor avhopp. En del med "giltiga ursäkter", andra som inte ens brydde sig om att visa sitt intresse helt plötsligt utan ville säkert spara sina pengar för att istället supa eller hänga vid OK.
Tror det var nere på 5st som kunde till slut, och då laddes det ner men några skulle åka dit endå. Har för mig att det var 1 person som stod där nere och väntade på sina "kompisar".
Jag tycker allt påminner om Lorrygängets sketch när dom intervjuar punkarna som bränt ner sin lokal, och ursäktar sitt beteende med att dom inte har någon lokal.
|