Visa fullständig version : Mantorp 1:a maj med HPC!
Auner 10th February 2006, 17:13 I vanlig ordning arrangerar HPC en dag fylld med bankörning på Mantorp 1 maj! Inbjudna klubbar brukar vara 200SX, Subbaklubben och Fordklubben. Några från trakten som tänker åka?
Själv sitter jag och räknar dagar och hoppas på att snön smälter snart så att man kan sticka ut och glida lite, suget blir bara större för varje dag!
Viggen-Finspång 10th February 2006, 17:47 Jag ska nog dit och kolla som vanligt =)
NitraM 10th February 2006, 18:27 jag är där med eller utan bil =) måste ju se till så att du sköter dig Aunér ;)
Tommy^_ 10th February 2006, 18:42 Jag ska dit och visa hur mycket fårrden håller för om jag hinner få ihop den till dess :)
Claw 10th February 2006, 19:49 japp ska dit o köra tänkte jag :) nån aning om vad priset ligger på när det gäller 2*15 min??
Micke 16v 10th February 2006, 20:04 Jovisst !
Auner 10th February 2006, 20:17 japp ska dit o köra tänkte jag :) nån aning om vad priset ligger på när det gäller 2*15 min??
Nu vet ju inte jag hur Fordklubben har det, men vi i HPC får köra hur mycket vi vill, spritt under fyra pass (tror det var så många) spridda över hela dagen. Det går ju dels nybörjarpass dels l33t-pass, tror de kör tre eller fyra st av varje under dagen. Dessutom går "lugna timmen" då man brukar få ta med sig en passagerare, dock gäller det att man absolut inte får köra om någon. Fråga på Fordklubben hur det ligger till för "er" :)
Evo TME 10th February 2006, 21:08 Får man komma med en japs lr?
Micke 16v 10th February 2006, 21:18 Får man komma med en japs lr?
njaeäää, det måste man nog kolla opp
Mitsu klubben har tidigare vart med o sammarbetat har ja för mig men dom valde sedan att gå ur denna gemensamhet....
iofs. så var en polare med Mitsu med o körde sist, men det kanske var på japmeet !?!?
Simon va säger du ?
robban1987 10th February 2006, 23:28 ska åka och kolla! Mvh robban
Auner 11th February 2006, 10:59 Får man komma med en japs lr?
Säger som Micke, är osäker på om Mitsu-klubben öär med på det. Bäst att fråga där. Det är på Japmeet alla med japsare får åka, på de flesta övriga arrangemang är det arrangerande klubb som bjuder in andra klubbar.
Lopez 11th February 2006, 18:49 Får se om bilen hinner bli iordningställd tills dess isf ska ja svänga lite :D
Joi 11th February 2006, 18:53 Kanske att man kommer och svänger lite. Får se :)
sir_ingolf 13th February 2006, 12:26 kommer med största sannolikhet inte vara där, mitt mål är att ha bubblan med i 1maj kortegen istället
Lunkn 13th February 2006, 12:32 Kommer vara där i år igen!. Dock inte med en klar bil.
Tommy^_ 13th February 2006, 12:33 Sir Ingolf: Eftersom jag har så dålig koll så undrar jag om du har med info ?
Kanske rullar ut bubblan några ggr i sommaren även om den är i samma skick som när jag skaffade den :( Synd att jag inte fick film på när jag startade den i höstas.. det va ett gigantisk brunt rökmåln bakom bilen :D
Auner 13th February 2006, 18:50 Ni gärna prata era bubblor, men inte i den här tråden.
EvO-NeNo 14th February 2006, 15:52 Ni som är med i klubben, kan ni inte kolla om lite mitsu. folk kan komma och gasa av sig lite, för iså fall dyker man upp och rastar nya pärlan;)
Jag lovar o inte snåla med soppan;)
//N
Tommy^_ 14th February 2006, 16:20 Evo-neno: Hör med "C" som är banträffsansvarig på Fmcs om han kan påverka något.
Det är FMCS, HPC och 200sx som kör 1maj på mantorp. Frågan är om det inte är lite sent påtänkt att gå ihop med en annan klubb eftersom tiderna redan är bokade.
Men fråga kan man ju alltid :)
EvO-NeNo 14th February 2006, 16:25 Aha...Är det C från Cosworth klubben som håller i det? Då är det lungt;)
Gammla polare från Cossi tiden*L*
Min tanke var o komma dit som inbjuden gäst o gasa;)
Då ses vi på Mantorp den förste;) Då ska det gasas;)
//N
Zliten 14th February 2006, 18:32 kommer å tittar
Auner 14th February 2006, 19:15 Nermin: Nej, det är Hondaklubben som arrangerar, inte Ford, och mig veterligen så måste man vara medlem i nån av klubbarna, och dessutom köra en bil av det märke som klubben är tillägnad.
EvO-NeNo 15th February 2006, 12:07 Okej, så pass;) då kanske det är kört.
Jag har för mig att han var på evocluben och frågade om inte vi var sugna och vara med, dock så var det begränsat med platser.
Men går det inte så gör det inte, då är det inte mycket å göra åt det tyvärr;)
//N
petri 15th February 2006, 16:44 Okej, så pass;) då kanske det är kört.
Jag har för mig att han var på evocluben och frågade om inte vi var sugna och vara med, dock så var det begränsat med platser.
Men går det inte så gör det inte, då är det inte mycket å göra åt det tyvärr;)
//N
Deras förlust... ;)
C5-Finspång 16th February 2006, 08:53 Nermin: Nej, det är Hondaklubben som arrangerar, inte Ford, och mig veterligen så måste man vara medlem i nån av klubbarna, och dessutom köra en bil av det märke som klubben är tillägnad.
Nope, behöver ej åka det märke som klubben har, vi var där och kompisen åkte med en Skyline R34 GTR-Vspec, han var med i Subbaklubben och det räckte.
NitraM 16th February 2006, 11:03 men det är ju perfekt.
är man en betald medlem i hpc fmcs eller subbaklubben så får man åka då. bäst är ju att kolla upp det innan.
men frågan är ju varför man skulle va en betald medlem i en märkesklubb om man kör ett helt annat märke.
Tommy^_ 16th February 2006, 11:12 Så är det inte för Fmcs. Jag får inte åka med min golf även om jag är medlem.
Många som har klagat på det eftersom det är många som vill köra men har inte fått ihop sin bil.
NitraM 16th February 2006, 11:35 men jag tycker man måste va en betald medlem samt ha märket för att få köra. då det är ett märkes klubb. men det är ju bara min åsikt.
men som sagt. den som är medlem härifrån i hpc kan ju kolla upp hur det ligger till. den som är medlem i fmcs kan ju kolla hur det ligger till, och den som är medlem i subba klubben kan ju kolla och berätta hur det ligger till. för att sen berätta för folket här. så slipper man all fel fakta som eventuellt kan komma upp.
Lopez 17th February 2006, 00:59 För att vara medlem i subba klubben måste man äga en subba :). Och ja man måste vara betelande medlem för att få köra iaf var de så år 2004 i subba klubben. Förra året kostade det dessutom 500 pix för subba klubben eftersom vi inte var med och arrangera på nått sätt.
Och pära som ägde en subaru och skylinen kanske fick lite dispans att köra med R34 an istället för subban.
Om man nu inte kör en bilmodell av de ovan namngivna klubbarna så ska man nog ta kontakt med de som sköter det hela allstå nån i HPC lr (fmcs?) om det nu är en japanare man kör.
Mvh
EvO-NeNo 17th February 2006, 11:08 Deras förlust... ;)
Som sagt går det inte så går det inte;) Det kommer fler tåg...
Som sagt mer dom som förlorar än jag...
Jag är inbjuden till fler andra träffar där dom betalar för o ha mig där, så inget o haka upp sig på att man inte får köra på Mantorp just då;)
//N
NitraM 17th February 2006, 11:18 men som sagt, även om det är deras "förlust" att en kille med evo inte kommer så är det ju så att denna träff är för de som kör ett visst märke. alltså så tror jag nog inte de bryr sig så mycket om att du inte kommer och visar upp din fina bil och vad den går för. då de träffas ju vilket fall som helst.
förra året blev mazdaklubben erbjuden att va med, men där var ju inte intresset stort nog, så då lackade jag lite, för det hade ju varit kul. men som sagt, har man turen att bli bjuden på träffar som du nu verkar ha, så är det ju inget att bry sig om.
Auner 17th February 2006, 20:24 Har kollat lite mer nu ang. regler.
Klubblösa japanska bilar fick förra året köra mot en avgift på 300 kr, men i år ska detta tas bort, istället bjuds 20 st från Rejsa.nu in.
Ni som ska komma förbi härifrån får gärna komma fram och snacka lite när jag är i depån, alltid skoj att träffa personer med gemensamt intresse!
petri 17th February 2006, 20:36 men som sagt, även om det är deras "förlust" att en kille med evo inte kommer så är det ju så att denna träff är för de som kör ett visst märke. alltså så tror jag nog inte de bryr sig så mycket om att du inte kommer och visar upp din fina bil och vad den går för. då de träffas ju vilket fall som helst.
Jag vet inte hur det är med märkesfantasterna, men jag ser väl hellre en
trimmad Evo 6:a piskas på bana än nån sketen honda accord?
Menmen, smaken är som baken.
Mvh
Micke 16v 18th February 2006, 01:03 Jag vet inte hur det är med märkesfantasterna, men jag ser väl hellre en
Mvh
Men detta är inget event alá Bilsport.....
Hondaklubben ordnar en BANTRÄFF för dom som är sugna på att åka på bana.....
Dom samarbetar med några andra klubbar som oxå kommer fixa "sin träff" under årets gång
Förrut var Mitsu med i denna verksamhet men tyvärr inte i år
Träffen är till för oss som gillar att köra bil...inte titta på bil !
Publik bryr vi oss inte om...men alla som vill kika är välkomna !
Auner 18th February 2006, 17:32 Jag vet inte hur det är med märkesfantasterna, men jag ser väl hellre en
Mvh
Tror som sagt inte att många bryr sig om att åka dit och KOLLA på bilar, det är ju körandet som är skoj.
Sen om min bil är sketen eller inte, ja, det kan man ju undra över 0_0
Tycker inte det behöver gå över till person(bil)angrepp bara för att de som kör bana inte blir lika upphetsade över en Evo 6 på banan som någon som verkligen tycker om trimmade och stylade bilar skulle bli. Tycker det är mycket tuffare att se NSX:er bränna runt, eller att HPC:s ordförande i sin (sketna) Civic -92 är snabbare runt banan än många trimmade Subbor.
petri 18th February 2006, 17:56 Fan vad du tog åt dig då,
anser du dig ha en sketen accord?
Generalisering av hondabilarna från min sida, nämnde en gubbmodell bara.
Inget illa ment mot dig...
Mvh
NitraM 20th February 2006, 02:10 Ni som ska komma förbi härifrån får gärna komma fram och snacka lite när jag är i depån, alltid skoj att träffa personer med gemensamt intresse!
som sagt. jag kommer och hälsar på. och om lugna varvet finns kvar så ska du faan ge mig en åktur ;)
razer 28th February 2006, 23:05 Men detta är inget event alá Bilsport.....
Hondaklubben ordnar en BANTRÄFF för dom som är sugna på att åka på bana.....
Dom samarbetar med några andra klubbar som oxå kommer fixa "sin träff" under årets gång
Förrut var Mitsu med i denna verksamhet men tyvärr inte i år
Träffen är till för oss som gillar att köra bil...inte titta på bil !
Publik bryr vi oss inte om...men alla som vill kika är välkomna !
Bra skrivet, detsamma gäller GTI-klubbens och Opelklubbens banträffar.
Det är bra mycket roligare att köra en t.ex. lupo 75hk, corsa 1,2 runt banan jämfört med att SE en "sätt in valfri gatreggad sportbil" åka runt banan.
razer 28th February 2006, 23:14 Fan vad du tog åt dig då,
anser du dig ha en sketen accord?
Generalisering av hondabilarna från min sida, nämnde en gubbmodell bara.
Inget illa ment mot dig...
Mvh
Jag tycker du ska lugna ner dig lite med personbilsangreppen.
Även gubbilar är roliga, fråga dom som kört eller åkt i min.
(ta reda på info om "ragnar" annars ;))
petri 28th February 2006, 23:26 Jag tycker du ska lugna ner dig lite med personbilsangreppen.
Även gubbilar är roliga, fråga dom som kört eller åkt i min.
(ta reda på info om "ragnar" annars ;))
Jag kanske tog i lite, ber om ursäkt.
Var hittar jag info om denna "Ragnar" då?
Mvh
Maximilian 28th February 2006, 23:29 Jag vill ju också vara med och leka! Men 200sx OGS dissar ÄKTA sportbilar :(
razer 28th February 2006, 23:47 Jag kanske tog i lite, ber om ursäkt.
Var hittar jag info om denna "Ragnar" då?
Mvh
http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/
Auner 1st March 2006, 01:51 Jag vill ju också vara med och leka! Men 200sx OGS dissar ÄKTA sportbilar :(
Riktigt dåligt.
Konbana kanske vore nåt!
NitraM 1st March 2006, 11:33 Jag vill ju också vara med och leka! Men 200sx OGS dissar ÄKTA sportbilar :(
fixa din bil då och så kan du och 180zx klubben fixa en egen dag ;)
eller ni med 180zx kan ju skriva till 200sx klubben och fråga om ni kan va med.
jag menar bilarna är ju nästan släktingar.
bara en fråga Får 300zx köra den dagen. får de det så borde ni med det. då det är ZX det handlar om.
mvh
Zliten 1st March 2006, 11:41 "Vi är klubben för dig som kör en Nissan av chassimodell S13, S14 eller S15!"
så står det på www.200sx.nu dem följer ju bara reglerna....
NitraM 1st March 2006, 12:42 "Vi är klubben för dig som kör en Nissan av chassimodell S13, S14 eller S15!"
Oh right då var det japmeet jag hade i huvudet =)
Maximilian 1st March 2006, 12:50 "Vi är klubben för dig som kör en Nissan av chassimodell S13, S14 eller S15!"
Jo alltså jag är mycket väl medveten om detta. Sen att "följa reglerna" är väl helt valfritt eftersom att det är klubben som skapar reglerna och det var ordförande för klubben jag frågade, om en S12-ägare fick vara "fullvärdig medlem".
Det är inte så att jag stör mig på just det, bara att han hänvisade mig till Speedfreak istället... Bilen kallas zx ja, men om man kollar upp varför och hur det ligger till med bilhistoriken så kanske han skulle ändra sig.. I vilket fall, jag får köra på Japmeet istället helt enkelt ;)
Sen finns det flertalet andra trackdays man kan åka på.
Frågan är bara om man inte skulle dra igång s12ofsweden som "riktig" föreningen och kanske mygla in sig på diverse arrangemang ;)
EDIT: http://zclub.nu/nuke/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=6 visar att man tydligen är välkommen med sin S12a hos dom.. För alla som undrar. Iaf, sorry för offtopic!
RS13-Finspång 27th April 2006, 22:36 har inte läst igenom alla inlägg men vart kan man anmäla sig? Försent nu? Är ej med i någon klubb så då kan ja inte vara med? Vad kostar det?
Auner 27th April 2006, 23:03 Nope, är du inte med i någon klubb blir det svårt. Rejsa.nu har 50 platser eller nåt, men där är det nog knökfullt.
Claw 29th April 2006, 20:36 ser ut att bli skit väder iaf....;)
Micke 16v 29th April 2006, 21:32 NEJ ! det blir kanonväder ;) som i mina banåkaögon är mulet/15gr
(Det bli äckligt varmt i en bil med heltäckande kläder,handskar o hjälm)
ALLA oavsett bil är välkomna in på området, ströva fritt o kika på bilarna
www.rejsa.nu har som sagt 20st medlemmar som fått "vip-kort" (fullbokat nu)
Jag vet inte exakt vad för bilar dom bjuder på men kan nog lova att det inte är några "duvungar" som kommer......
Skall bli skoj detta väl mött på måndag 1maj
I daxläget har ja plats i min bil ifall någon vill åka med mig dit
Du får gärna va blondin bla bla bla ;)
Auner 30th April 2006, 10:29 Haha.. Ja, mulet och låg temp är kalas, fast det är inte bra när man är i depån, då vill man ju sitta i en solstol och glassa :D
Hur dags åker du Micke? Lite samåk, kanske?
jo ser ut att bli regn imorgon... nån mer än jag som åker runt 06:30 är ju insläpp vid 07:00 ??!!
Micke 16v 1st May 2006, 00:52 Jag o polaren åker från OK sthlm rondellen kl 7
Heh.. Åkte vid 6 =)
Aja, rätt kul dag, synd på vädret bara. Blev det bättre sen, nån som vet? Stack vid tre, det verkade inte sluta regna och började bli rätt kall :/
Snurrade bara i en kurva, bra jobb! Om ni hittar någon som har tagit bilder nånstans får ni gärna slänga upp en länk här!
jo Synd bara att det började regna nästa direct... gick ju inte att ladda på nått tyvärr men man får ju fler chanser!! :)
Sävström 1st May 2006, 17:16 Han köra ca 20 minuter. Sen börja en vatten ledning som kyler turbon att läcka, så då va det slut åkt :(
Men nu får jag ju en anledning att skruva på nya grenröret :p
|