Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Angående bild i signaturen

Mikael
9th February 2006, 21:10
Nu ska vi prova på att ha en bild i signaturen igen för dom som är intresserade.

Vi har dock krav angående bilden och det är:

Bilden får max vara 170 pixlar i bredd och 90 pixlar i höjd.

Hur gör man då?

Första steget är att välja ut en bild som man ska ha, förminska den och ev klippa bort lite bakgrund etc.. Det finns olika program för o göra det som tex: Paint, Photoshop mm..
När du har fixat till så den är i rätt storlek så är det dags o lägga ut bilden på nätet.
Här har du olika ställen som du kan använda dig utav:

http://www.swespy.com/forum/showthread.php?t=12066

När det är klart så går du till kontrollpanelen o väljer redigera signatur.

Där skriver du in: [img-]http://www.adressen som bilden finns på.nu[/img-]. Nu har ja lagt dit det här tecknet - på två ställen o dom tar du bort innan..

Frågor kan skickas till nån av oss forumansvariga.

Mvh

Rodney
9th February 2006, 23:45
Bilden får enbart föreställa ditt fordon o inget annat.

Bra skrivet.... men hur vet du att man har just sitt fordon i signaturen

Mikael
9th February 2006, 23:48

Den där bilden står ju för just Volvo.. o i och med att du äger en sån så är det okej :D

razer
10th February 2006, 15:42
Mikael, Jag har redigerat ditt inlägg, du har inte lust att göra om bilden ? 140x90 -> 170x90

räven
10th February 2006, 19:03
Mikael, Jag har redigerat ditt inlägg, du har inte lust att göra om bilden ? 140x90 -> 170x90

:evil:

Evo TME
10th February 2006, 21:18
Varför lyckas jag inte att få in bilden!?? Är inte bildpunkter detsamam som pixlar lr?

Viggen-Finspång
10th February 2006, 21:53
Varför lyckas jag inte att få in bilden!?? Är inte bildpunkter detsamam som pixlar lr?

Det är väl inget fel på den ;) Jag fixa den..

Mikael
10th February 2006, 22:08

Hörrö... åk o tectyla lite med dig nu istället o gör om gör rätt :D

Evo TME
10th February 2006, 22:40
Hörrö... åk o tectyla lite med dig nu istället o gör om gör rätt :D

hehe ja får göra det!!

Evo TME
10th February 2006, 22:41
Det är väl inget fel på den ;) Jag fixa den..
Tack ska du ha!!!

Viggen-Finspång
11th February 2006, 00:40
Tack ska du ha!!!

No probs!

razer
11th February 2006, 10:48
:evil:

räven, vad är det som är så kul?

Säger man en sak och sen ändrar sig så är det väl inte så lätt för andra att göra rätt.

NitraM
12th February 2006, 17:16
Rodney.

jag har förstått det så att du är moderator eller liknande på detta forum.
men jag kanske har fel när jag har uppfattat det så.

men vilket fall som helst, så måste väl du följa regeln, den bild du har i signaturen är omöjligt det fordon som du transporterar dig med, då det är en datagjord raket.

"2. Bilden får enbart föreställa ditt fordon o inget annat."

så gäller den regeln enbart vissa personer eller?

Pontus81
12th February 2006, 18:05
Jag upptäckte detta oxå och blev lite förvånad.
Regler e regler och raketen e d enda jag sett som signatur...

razer
12th February 2006, 18:11
Nitram, Det "är" Rodneys domän och han är "ägare"...

NitraM
12th February 2006, 18:15
razer:

då gäller inte reglerna eller?

razer
12th February 2006, 18:26
NitraM, Det är väl en tolkningsfråga(?).

NitraM
12th February 2006, 18:33
bara det att det spelar ju ingen roll vart man är i världen, allt är ju dubbelmoral. men för mig så är ju reglerna där för en anledning, att de ska följas och av alla.

men egentligen så får väl alla ha vilken bild de vill i signaturen, mig spelar det ingen roll. så länge det inte är på kadaver, hård/djur/barnporr eller liknande.

bara det att nu så står det ju klart och tydligt en regel. då antog jag att den gällde alla ;)

räven
12th February 2006, 22:41
Razer,,,jag menade bara att det är lite skoj när moderatorer säger åt en annan moderator........det va inget påhopp om du nu trodde det.....hoppas ni får till det så att man kan citera, just nu blir det bara "vita sidan" om jag citerar.....blir jäkla bra annars med uppdateringarna!!!

razer
14th February 2006, 21:52
Razer,,,jag menade bara att det är lite skoj när moderatorer säger åt en annan moderator........det va inget påhopp om du nu trodde det.....hoppas ni får till det så att man kan citera, just nu blir det bara "vita sidan" om jag citerar.....blir jäkla bra annars med uppdateringarna!!!

Nu funkar citat, det var en "plugin" i forumet som gjorde att det blev fel.
En annan funktion som kanske inte(?) var allmänt känd är att man kan trycka på knappen till höger om citera och sen välja "Citera meddelande i svar" i Snabbsvarsrutan och få med citatet.

sir_ingolf
15th February 2006, 09:46

Jag tolkar bara hans bild som en ren fråga, hur skall vi kunna veta att det just är ens egen bil man har i signaturen. Raketen var väl bara ett extremt exempel på vad som inte är ens eget fordon.
Vem som hälst kan lägga in en bild på låt säga sin drömbil och hur skall moderatorerna kunna hävda att det inte är hans bil om dom inte ens vet vem personen i fråga är?

sedan en liten fråga ang. bilderna, får det vara detaljbilder på bilden eller nåt av dess ingående komponenter?
Ex. Får jag lägga in en bild på låt säga vevaxel, kamaxel eller vad som hälst?

Mikael
15th February 2006, 13:23
Jag tolkar bara hans bild som en ren fråga, hur skall vi kunna veta att det just är ens egen bil man har i signaturen. Raketen var väl bara ett extremt exempel på vad som inte är ens eget fordon.
Vem som hälst kan lägga in en bild på låt säga sin drömbil och hur skall moderatorerna kunna hävda att det inte är hans bil om dom inte ens vet vem personen i fråga är?

sedan en liten fråga ang. bilderna, får det vara detaljbilder på bilden eller nåt av dess ingående komponenter?
Ex. Får jag lägga in en bild på låt säga vevaxel, kamaxel eller vad som hälst?

Det verkar tydligen va många som "stör" sig på det "kravet" ja skrev med signaturerna.
Det ja menade som ja oxå har skrivit är att det vore kul om alla som har ett eget fordon la upp den i sin signatur så man vet vem man möter på vägarna.
Sen ifall nån slänger dit sin drömbil eller en del av sin bil så tänker ja iaf inte banna personen eller nåt bara för att den personen inte hänger på oss andra... En kul grej som tydligen inte är uppskattat av alla..

sir_ingolf
15th February 2006, 21:00
attans, nu misstolkades mitt inlägg som nåt kritiskt mot förändring.
Jag välkomnar denna lilla, om än betydliga förändring. Jag ville bara reda ut
ifall det var krav på att ha hela bilen synlig eller kanske visa den del av sin älskling man är mest stolt över, tex. motorn.
Då jag saknar denna "del" än så länge så väntar jag tills mina Älsklingar är hemma, två tvillingar som är 48 och lyssnar till namnet IDA.

Väl mött

Mikael
15th February 2006, 21:05
attans, nu misstolkades mitt inlägg som nåt kritiskt mot förändring.
Jag välkomnar denna lilla, om än betydliga förändring. Jag ville bara reda ut
ifall det var krav på att ha hela bilen synlig eller kanske visa den del av sin älskling man är mest stolt över, tex. motorn.
Då jag saknar denna "del" än så länge så väntar jag tills mina Älsklingar är hemma, två tvillingar som är 48 och lyssnar till namnet IDA.

Väl mött

nejdå.. ja tolkade inte det som nåt kritiskt..

Det va bara jag som kom på en bra grej när det kom upp att vi skulle köra med signaturbilder igen..

:)

Rodney
19th February 2006, 15:31
Jag tycker att man ska få ha vilken bild man vill i sin signatur ( innom vissa gränser ) men jag blev nedröstad tror jag......

Mikael
19th February 2006, 15:51
Jag tycker att man ska få ha vilken bild man vill i sin signatur ( innom vissa gränser ) men jag blev nedröstad tror jag......

Det är ju bara för att du inte är intresserad av bilar längre...

Mr Lightning
19th February 2006, 17:29
Du kan ju alltid slänga upp ett kort dig själv Henke !

Kanske den här:

http://www.badanka.com/upload/uploaded/DSC00278.JPG

Nån som kommer ihåg ?

Rodney
19th February 2006, 17:37
Ha ha.... det va länge sen det där du....hela swespy på den där bilden typ.

Rodney
19th February 2006, 17:38
Det är ju bara för att du inte är intresserad av bilar längre...

Jag har ett 3" avgassystem under soffan i vardagsrummet ;)

Pulsar
19th February 2006, 17:40
ja fick ha min bild eftersom micke inte orkar lägga upp nya bilder varje gång ja byter bil '97' '97'

haaa.

Rodney
19th February 2006, 17:40
Får jag lägga in en bild på låt säga vevaxel, kamaxel eller vad som hälst?

Ja varför inte ? Va kan ha bil bilder som riktlinje men jag tycker att det är upp till var och en o ha vad dom vill i signaturen..... kommer det nån o har en porrbild i sin signatur så åker vi hem till han o talar om att det inte funkar.

Pulsar
19th February 2006, 17:42
Ha ha.... det va länge sen det där du....hela swespy på den där bilden typ.

på den tiden när ni var mer aktiva hände det ju iallafall mycket mer....

faan så coolt det var när hela maxi parkeringen var full och det var stopp i stan pga av alla bilar.....

Rodney
19th February 2006, 17:50
Pulsar har iaf sig själv på sin moped i signaturen......

Pulsar
19th February 2006, 19:14
jepp!

våga va fet !! ha '12'

ImolaRäser
19th February 2006, 19:25

faan så coolt det var när hela maxi parkeringen var full och det var stopp i stan pga av alla bilar.....

och tidsträningskörningar inne i stan, legala!!!!

kan fortfarande känna fartwinden av Hawkans monster :hyper: :hyper:

Reyland
25th March 2006, 12:51

Det var bättre förr :( Var det bara jag som missade alla maxiträffar på den tiden eller? Man var ju 14is och fick använda den sk cykeln

Kim
25th March 2006, 12:58
Det var bättre förr :( Var det bara jag som missade alla maxiträffar på den tiden eller? Man var ju 14is och fick använda den sk cykeln

jag har bara vart på en "riktigt" maxiträff... Och det var maxiträffen som var 2003 eller 2004 ibörjan på året...

dock var hälften fulla :(

Kolven
25th March 2006, 13:18
1maj 2004, va hela parkering full. :D:D:D:D:D

Reyland
25th March 2006, 13:23
Får man ha 3 bilder i signaturen :rolleyes: ?

Mikael
25th March 2006, 14:59
Får man ha 3 bilder i signaturen :rolleyes: ?

Läs första raden i mitt första inlägg i den här tråden..

Chunky
31st March 2006, 22:13
För er som inte kan rendera om era bilder så de uppfyller kraven här på Swespy,
besök http://resize.inc.se för mer information! (OBS ingen reklam)

Mikael
31st March 2006, 22:21
För er som inte kan rendera om era bilder så de uppfyller kraven här på Swespy,
besök http://resize.inc.se för mer information! (OBS ingen reklam)

Sidan kan inte visas blir det för mig...

Mr Lightning
31st March 2006, 23:44
Funkar inte för mig heller !

Chunky
1st April 2006, 01:48
öhmm.. det var ju lyckat! Håll ut till imorrn förmiddag :-)

Edit 1:e april
Nu funkar det nog en stund till :>
http://resize.inc.se

Mr Lightning
1st April 2006, 14:28
Kanon !