Visa fullständig version : Uppdatering på gång!
Rodney 29th December 2005, 18:36 Nu ska vi snart uppdatera och göra om lite på swespy.com
vi kommer att upphöra att vara ett bilforum och inrikta oss på djur och natur.
Hmm.... Nae så illa kommer det inte att bli men däremot så vill vi ha in synpunkter och förslag på förbättringar.
Vi kommer nog inte att ta så alvarligt på vad ni vill men det kan ju vara kul för er att få skriva lite på vårat fina forum
Vad vill ni ha för forum, några nya kanske ?
Dom forumen som vi har, är dom bra eller är det några som ska bort ?
Färgtema, vad ska vi ha för färger?
Ny logga kanske ? skicka in förslag.......
Ni som bara vill klaga kan skicka pm till mig istället för att skriva i tråden, Ni som inte vet vad ironi är kan klicka HÄR (http://www.justfuckinggoogleit.com)
Men alla ni vanliga snälla o trevliga forumanvändare, skriv vad ni tycker och tänker.
Vill ni inte att andra ska se vad ni skriver så skicka ett pm till mig.
Auner 29th December 2005, 19:36 Ta bort "säljes/sökes/köpes/" och skriv bara "säljes/köpes", vad ska man annars ha "S:" framför rubriken för, sökes och säljes har ju lite olika betydelse.
Kanske ha några märkesspecificerade forum?
Japs, EU, USA?
Bort med "raktframåka", är ju helt tomt, känns som folk skriver på "Evangemang" istället.
Fixa fler stickys, typ "hur ser din bil ut?" osv som moderatorer faktiskt håller koll ¨på, tycker det är dålig pejl på modererandet ibland.
Annat forum helt? Strunta i licens och fixa phpbb? Känns som ett mycket bättre, finare och modernare forum faktiskt.
Tänkte fila på en ny logga också efter nyår, den gamla känns förlegad.
Rodney 29th December 2005, 21:13 byta av forum kommer det inte att bli.
men det andra du sa ska tas en funderare på...
Jonasson 30th December 2005, 01:09 "Jag skulle tycka att det vore trevligt om vi kunde kasta upp massor med popups.. Gärna så det tar ca 10minuter att komma in på sidan.. ;) "
Allvarligt reklamen stör mig inte ett dugg, nån stans måste ju swespy få in pengar till underhåll etc, MYCKET bra idé!
sir_ingolf 30th December 2005, 08:13 jag får redan en popup varje gång jag kommer in på sidan, nåt från "iLead".
Jonasson 30th December 2005, 10:12 Bra då är allt som det ska ;) (jag får inte upp några, använder Opera)
Rodney 30th December 2005, 12:31 jag får inte ens upp att det är en popup som är blockad......opera
men nog om det nu..... mer om vad ni vill ska göras med siten....
Det behöver inte bara vara forumet utan kan vara mer grejer på sidan.... Dating service kanske ?
940-Finspång 30th December 2005, 15:05 Finns Shoppen kvar eller ? så man kan köpa dekaler, tröjor och sånt annars kan man ju ta bort den...
Mvh
g_son 30th December 2005, 17:10 jag tycker absolut inte ny ska byta logga.. den arga kolven funkar toppen och är ju ett kännetecken för swespy tycker jag..
en sak som jag nämt förut är att det skulle vara schysst o kunna lägga upp en bild eller ett par i sin kontakt som är i full storlek.. alltså lite större än avataren.
alltså visst garaget.org och sånt är as smidigt men det skulle vara vettigt om man kunde lägga upp i alla fall en bild i full storlek inne i sin kontakt..
det känns mer personligt.. tycker jag hehe.
TurboTias 30th December 2005, 23:59 en sak som jag nämt förut är att det skulle vara schysst o kunna lägga upp en bild eller ett par i sin kontakt som är i full storlek.. alltså lite större än avataren.
alltså visst garaget.org och sånt är as smidigt men det skulle vara vettigt om man kunde lägga upp i alla fall en bild i full storlek inne i sin kontakt..
det känns mer personligt.. tycker jag hehe.
Zatzy har ju en smart lösning på det där :) något liknande här vore inte fel som sagt :)
razer 31st December 2005, 00:19 Zatzy har ju en smart lösning på det där :) något liknande här vore inte fel som sagt :)
Om det är vBGarage du menar så fungerar det tyvärr inte med nyaste versionen av forumet (zatzy kör en äldre version)
razer 31st December 2005, 00:22 Finns Shoppen kvar eller ? så man kan köpa dekaler, tröjor och sånt annars kan man ju ta bort den...
Mvh
Grejorna finns, men det är ingen som handlar.
Jag tycker översta ramen ska bort helt, då fungerar forumet mycket bättre (tycker jag) .
Blir såhär : http://www.swespy.com/vbindex.php
Sen kan man ju lägga till swespy loggan längst upp.
Rodney 31st December 2005, 01:25 ja... jag är inne på rejserch idé......ta bort top framen.....
Auner 31st December 2005, 12:29 Blir nog bättre som sagt, bra idé.
g_son 31st December 2005, 12:35 jag tycker inte det blir toppen att ta bort...... toppen??
men att flytta den kanske skulle funka?? alltså flytta menyer och sånt så dom ändå går att komma åt ifrån startsidan. men swespy loggan gillar jag där den är.
Rodney 31st December 2005, 14:12 jo.... loggan ska va kvar överst men inte i en egen ram....... get it ?
g_son 31st December 2005, 15:42 japps
Kim 2nd January 2006, 15:35 kan man inte klistra en länk till swespys regler på framsidan? Är mycket enklare för alla nya att hitta då :) + att om man ska skriva en post eller liknande och är osäker på om det är tillåtet att skriva så är de bara klicka på länken på startsidan istället för att hålla på och leta...
Viggen-Finspång 2nd January 2006, 18:45 kan man inte klistra en länk till swespys regler på framsidan? Är mycket enklare för alla nya att hitta då :) + att om man ska skriva en post eller liknande och är osäker på om det är tillåtet att skriva så är de bara klicka på länken på startsidan istället för att hålla på och leta...
En mycket bra idé tycker jag.
g_son 4th January 2006, 14:05 inte alla kanske men dom mest grundläggande.
NoXx 4th January 2006, 16:01 Swespy loggan är inte samma färg som sidan ;)..
Kanske fixxa något annat font på sidan? ;)
Rodney 4th January 2006, 19:10 Swespy loggan är inte samma färg som sidan ;)..
Kanske fixxa något annat font på sidan? ;)
jo, det är samma färg men inte riktigt samma nyans men det har med komprimeringen o göra.....
font på vilken sida ?
NoXx 5th January 2006, 02:17 teckensnitt :)
Reyland 5th January 2006, 12:48 kan man inte klistra en länk till swespys regler på framsidan? Är mycket enklare för alla nya att hitta då :) + att om man ska skriva en post eller liknande och är osäker på om det är tillåtet att skriva så är de bara klicka på länken på startsidan istället för att hålla på och leta...
Den där gillar jag '118'
Rodney 6th January 2006, 02:22 teckensnitt :)
jo jag vet vad en font är.Men vart menar du att vi ska byta font ?
yrrej 16th January 2006, 00:10 dela upp forumet i lite mer två sidor, typ styling o trim, nu känns det som det blandas hej vilt i alla forumen vi har, allt för mig // JerrY
Mikael 17th January 2006, 14:34 dela upp forumet i lite mer två sidor, typ styling o trim, nu känns det som det blandas hej vilt i alla forumen vi har, allt för mig // JerrY
Nu är ja inte riktigt med va du menar.. Vart snackas det om styling o trim förutom i Allmänt?
Auner 17th January 2006, 16:16 Kanske fixa en stylingavdelning där plastpojkarna kan prata ostört?
Mikael 18th January 2006, 20:30 Kanske fixa en stylingavdelning där plastpojkarna kan prata ostört?
Är dom så många?
NIzmO 18th January 2006, 21:29 Försvinner inte popupp grejen fören efter uppdateringen? den är grymt störande iaf.
Kim 18th January 2006, 22:04 Försvinner inte popupp grejen fören efter uppdateringen? den är grymt störande iaf.
skaffa popup blocker då :) finns på startsidan under fliken Ladda ner...
NIzmO 20th January 2006, 00:29 Har Mozillas popup blocker men den räcker inte till, får väl prova en toolbar och hoppas att den inte är lika störande den sen bara ;)
Edit: gick ju att dölja toolbar raden så det blir nog kanon nu.
razer 20th January 2006, 12:39 NIzmO, Jag får inte upp någon popup alls med popup godkända i opera...
g_son 20th January 2006, 15:54 jag får inte upp något popup heller?? och då kör jag med Explorer.. jag får inte ens upp något om att explorer blockar ett popup hehe.
yrrej 30th January 2006, 14:14 Är dom så många?
en del e vi väll men skulle va bra med en avdelnig om det, då märker du att det finns rätt många :P hej // JerrY
Jimmie 10th February 2006, 17:23 varför är inte de arga kolvarna kvar?
Mr Lightning 10th February 2006, 21:56 Kan ni fixa så strecket mellan inlägget och signaturen blir längre ?
V = pil nedåt
NIzmO 11th February 2006, 00:20 Kan ni fixa så strecket mellan inlägget och signaturen blir längre ?
V = pil nedåt
Är väl bara att du lägger ett mellanrum innan du skriver i texten för bilderna eller?
Jonasson 12th February 2006, 01:44 fy fan va rörigt forumet är å läsa *blir galen* Va äre för layaout på skiten?
Mikael 12th February 2006, 01:45 va fan hände nu då?
TurboTias 12th February 2006, 01:53 fy fan va rörigt forumet är å läsa *blir galen* Va äre för layaout på skiten?
Håller med... blir för mkt på startsidan tycker jag...0_0
Tycker även det var bättre med vetikalt forum, så att säga...när avatar och info om användare var till vänster om inlägget istället för över..
MVH TT :)
razer 12th February 2006, 02:16 va fan hände nu då?
får man inte leka...
http://www.swespy.com/forum/showthread.php?p=134448#post134448
Mikael 12th February 2006, 02:31 får man inte leka...
http://www.swespy.com/forum/showthread.php?p=134448#post134448
Jodå... har inga problem med det så länge ja kan hitta grejerna här :D
940-Finspång 12th February 2006, 02:50 Jag tycker den förra startsidan va bättre.. Men man vänjer sig väl antar jag hehe :)
Auner 1st March 2006, 09:21 Söker man på nya posts får man bla upp den här texten: "The threads below have not been updated since your last visit but still contain unread posts."
Jättebra! Det är ofta man får trådar som sägs innehålla nya poster, men som inte gör det. Bra grej!
razer 2nd March 2006, 23:08 Disskussionen fortsätter i :
http://www.swespy.com/forum/showthread.php?goto=newpost&t=13780
|