Visa fullständig version : Undersökning:vad ni vill ha/inte ha på ett evenemang
hondapower 29th October 2005, 16:48 Hello people!
tänkte kolla läget lite om vad som saknas eller inte behöver finnas med på div utställningar,träffar.
hur skulle ni se till ett evenemang som innehöll tex:Tullinges körningar och kanske Achtion Meets utställning och kanske Achtion Meets RS bana?
hur skulle ni vilja förbättra tex:AchtionMeet?
Hur skulle ni vilja förbättra tex:Vallåkra?
ja,ja tror ni fattar vart tråden leder.
ge mig alla era egna tankar och önskningar om vad ni vill ha och inte vill ha på evenemang.
även det ni vill se mindre av och det ni vill se mer av.
eller man kanske ska säga;villket evenemang i sverige gillar ni bäst?
ev för och nackedelar med detta också?
Hur ser erat dröm evenemang ut?
alla svar som är seriösa är välkommna!
gärna lite diskutioner om varför och varför inte man vill ha detta/det där m,m.
om det måste finnas priser/får det finnas orginal bilar som ställer ut/vad för typ av företag som ska finnas på plats/m,m m,m m,m..you name it!
*nämde bara några exempel på tillställningar ovan*
NitraM 29th October 2005, 17:44 Det jag vill ska finnas är.
utställning, vilka bilar som helst. sen även priser till snyggast japsare, snyggast amerikanare, snyggast europen(stavning) osv. även fulast kanske :)
bana, möjlighet att köra på banan & även strippen
möjlighet att köpa grejer till bilar, styling trim.
typ som mantorp japmeet är perfekt.
det jag inte vill se är:
wet t-shirt, tycker jag inte har något med bilar alls att göra.
inte heller alkohol av någotslag, förstör bara. Alkohol och bilar hör inte alls ihop.
det är typ det jag kommer på nu.
robban1987 29th October 2005, 17:57 Strippen körningarna är iaf min favorit!
Jonasson 29th October 2005, 18:55 Drömmen vore...
1. Prestandamätning alá dyno el dyl
2. Strippenkörning
3. Rsbana
4. Begagnat marknad, lite "swapmeet" men för moderna bilar..
5. Mattält där man kan köpa VETTIGT KÄK, till normala priser.. Varför inte pyttipanna, ägg å läsk för typ 40-50:- ?
6. Mc körning - strippen å utställning..
7. Mek/service platser när det gårsönder..
8. Bar/Liveband å en stor fet brasa på kvällen med grillning..
9. Officellt drogprov(blåsa alkotest, kissa i mugg om så krävs) på förare/funktionärer på morgonen efter!!
Alltså ett helgevent, man tältar å blir kvar, går runt bland "dunka dunkabilarna" på kvällen sitter vid brasan å snackar skit, går å kollar på alla bling bling bilar.. Lyssnar på musik som dånar över området.. För vem är igentligen där får att sova?
OBS Feta V8 byggen som koplement till alla japsbyggen är ett måste!!
Alla bilintresserade på samma ställe en hel helg - Ett Hultsfred på Mantorp, fetnajs!
Erra007 29th October 2005, 19:00 Drömmen vore...
2. Strippenkörning
3. Rsbana
5. Mattält där man kan köpa VETTIGT KÄK, till normala priser.. Varför inte pyttipanna, ägg å läsk för typ 40-50:- ?
9. Officellt drogprov(blåsa alkotest, kissa i mugg om så krävs) på förararna på morgonen efter!!
Alltså ett helgevent, man tältar å blir kvar, går runt bland "dunka dunkabilarna" på kvällen sitter vid brasan å snackar skit, går å kollar på alla bling bling bilar.. Lyssnar på musik som dånar över området.. För vem är igentligen där får att sova?
Alla bilintresserade på samma ställe en hel helg - Ett Hultsfred på Mantorp, fetnajs!
Kan inte annat än att hålla med! Det vore toppen!
Kolven 29th October 2005, 19:02 Drömmen vore...
2. Strippenkörning
3. Rsbana
9. Officellt drogprov(blåsa alkotest, kissa i mugg om så krävs) på förare/funktionärer på morgonen efter!!
Du pratade för mig också
räven 29th October 2005, 19:20 Drömmen vore...
2. Strippenkörning
3. Rsbana
Det var precis så jag tänkte, med tillägg för bilutställning, ljudutställning, dbdrag och div företag som ställer ut och säljer till KRAFTIGT rabatterade priser.......
Auner 29th October 2005, 19:33 Dyno, konbana, bankörning. Inget alkohol, inget jävla wet t-shirt.
Många riktiga försäljare av grejor, inte typ Race Sport hej kom och hjälp mig, utan kvalitetsprodukter (Tommy: Infra is the shit tex, Welav racing).
Är inte så värst intresserad av utställning, men det stör ju inte. Skulle dock inte lägga en sekund på det själv, men det är ju kul om man lockar fler till evangemanget. Tänk HPC Mantorp 1 maj så har du min åsikt, plus en dyno dårå :)
Edit:
Helst inte ljudtävling kombinerat med seriöst körande, jag vill gärna slippa moppepojkar och allt skräp som brukar tillkomma vid just såna jippon.
Jonasson 29th October 2005, 20:31 jag vill gärna slippa moppepojkar
En dag kommer moppepojkarna och kör åttor runt oss alla, så andas inte föör högt ;)
Mvh En fd moppepojke :O
hondapower 29th October 2005, 20:32 En dag kommer moppepojkarna och kör åttor runt oss alla, så andas inte föör högt ;)
haha,veckans kommentar
razer 29th October 2005, 21:31 Jonasson, Hm, det du talar om låter i princip som Bugrun på mantorp och det har ju fungerat i 22(!) år.
Strippenkörning(gratis i inträdet)
Dynokörningar(gratis i inträdet)
RS-bana(gratis i inträdet)
Utställning olika klasser(gratis i inträdet)
Racing-körning (Beetle cup och Toyo-Cup)
Gratis övernattning från fre-sön (inbakat i inträdet)
Uppträdande på scen på lördagkvällen
Party och lugn Camping
Swapmeet.
Saknas gör:
7. Mek/service platser när det gårsönder.. (men det går ju tydligen byta motor på campingen)
EDIT: Ändrade antal år...
DDS 29th October 2005, 22:53 Jonasson, Hm, det du talar om låter i princip som Bugrun på mantorp och det har ju fungerat i 25(!) år.
Strippenkörning(gratis i inträdet)
Dynokörningar(gratis i inträdet)
RS-bana(gratis i inträdet)
Utställning olika klasser(gratis i inträdet)
Racing-körning (Beetle cup och Toyo-Cup)
Gratis övernattning från fre-sön (inbakat i inträdet)
Uppträdande på scen på lördagkvällen
Party och lugn Camping
Swapmeet.
Saknas gör:
7. Mek/service platser när det gårsönder.. (men det går ju tydligen byta motor på campingen)
OBS Feta V8 byggen som komplement till alla japsbyggen är ett måste!!
Tänkte precis skriva det.
Det är visserligen "bara" 22 år som detta evenemang har pågått men ändå.
Det jag inte gillar med Bug Run är att de med en druckens envishet ska köra bana OCH strippen både lördag och söndag, blir LITE sönderhackat.
Det jag inte gillar med Actionmeet är framför allt fåntrattarna från Feringe.
Jonasson 30th October 2005, 00:09 Coolt, får väl erkänna att jag aldrig varit på BugRun '75' Låter som det ska kollas upp till nästa år ;)
Vore kul med event som inte känns så vigt till ett märke bara.. *försvar mig* :D
Auner 30th October 2005, 01:45 En dag kommer moppepojkarna och kör åttor runt oss alla, så andas inte föör högt ;)
Jo, men vad tillför de på en träff där man ska köra bil :P ?
Jonasson 30th October 2005, 10:07 Asså jag menar bara att man inte ska generalisera, alla moppekidz är ju inte störiga snoriga och ständigt fulla.. Dom kanske inte tillför så mycket på just träffen men dom kanske kollar trender och utvecklar dom till något fränt den dag dom ska ut å härja i sina gammla supror och skrotiga Evosar som dom köpt för sina moppepengar... ;)
EvO-NeNo 30th October 2005, 11:32 Är det inte bara VW bilar på Bug run??
//N
Braxen 30th October 2005, 12:14 Är det inte bara VW bilar på Bug run??
//N
Japp.
Kolven 30th October 2005, 12:27 Asså jag menar bara att man inte ska generalisera, alla moppekidz är ju inte störiga snoriga och ständigt fulla.. Dom kanske inte tillför så mycket på just träffen men dom kanske kollar trender och utvecklar dom till något fränt den dag dom ska ut å härja i sina gammla supror och skrotiga Evosar som dom köpt för sina moppepengar... ;)
Du tänker ju som oss :D
Auner 30th October 2005, 17:03 Asså jag menar bara att man inte ska generalisera, alla moppekidz är ju inte störiga snoriga och ständigt fulla.. Dom kanske inte tillför så mycket på just träffen men dom kanske kollar trender och utvecklar dom till något fränt den dag dom ska ut å härja i sina gammla supror och skrotiga Evosar som dom köpt för sina moppepengar... ;)
True story, men jag har aldrig känt att jag har fått nåt ut av att de har varit där. Tyvärr blir det så att man (jag) generaliserar när jag inte ens har stött på någon en enda som har motbevisat min teori. Du är ju trevlig, men jag kopplar inte dig med moppepojkar, så missuppfatta mig inte, hehe.
Jonasson 30th October 2005, 20:32 hehe skönt att du inte tar mig som en av moppekidzen efter som jag är 26år har ABECE körkort.. ;) Håller med dig, det är lätt att dra alla över samma kam, men ibland måste något bromsa upp lite.. Det är knappast bara moppefolkets fel att det är mycket fylla etc på träffar.. har själv varit fyllechaffis o tagit med mig folk på "träffar" som inte borde vara bland bilarna, MEN jag tar på mig ansvaret för dom då vi har varit någon stans.. Sköter dom sig inte har jag kört hem dom, sen återvänt själv.. så har man löst det..
Sen kan jag tycka att det kan vara störigt med alla som kör moppe bland bilar osv och ska stylea, men det är minst lika störig när någon som har fått tag i en bil dom inte kan hantera försöker impa med en 20min lång burnis/dounut/rundkörnig eller vad hellst ibland biler värda hundratusentals kronor samt folk.. Kan man hantera kärran så visst, men då har man förhopnningsvis sunt förnuft att inte försöka impa genom att burna osv bland folk.. Vem blir impad när det ligger en människa under en bil? nefan rätt folk på rätt ställe så har man nog riktigt skoj.. Det enda som behövs är respekt för varanda och de riktpunkter som sätts upp, så kan man nog fixa hur roliga events som hellst
Vet inte vad jag svammlar om, kanske någon iaf som fattar?
Mvh Jonas - För lite kaffe idag... :blink:
Jonasson 30th October 2005, 20:35 Du tänker ju som oss :D
Vilka är oss lixom? Känner mig hedrad '77'
Jonasson 30th October 2005, 20:39 True story, men jag har aldrig känt att jag har fått nåt ut av att de har varit där.
Inte jag heller men å andra sidan kanske jag inte heller fått ut något av att janne i från finspång, erik i från sörrping, svenne i från linköping, jocke, kalle å bertil från norrköping varit där heller. MEN det är kul att dom är det iaf.. För stämningens skull.. Ju fler desstu roligare? Dom tillför kanske inget idag, men kanske är kungar imorgon.. ;)
(namnen tagna enbart som exempel)
Auner 30th October 2005, 22:33 Jo, du har bra argument att komma med, kommer faktiskt inte på något bra att säga mot. Skönt att någon faktiskt argumenterar för sin sak istället för att bara häva skit tillbaka på den andra. Jag kan faktiskt inte komma på några vettiga argument mot, men på nåt sätt känns det fel. Som oftast är det väl så att man bara ser de som gör det dåliga och så får resten ta skiten.. Anyways..
Mer konbana åt folket!
Jonasson 30th October 2005, 23:03 Mer konbana ;)
razer 31st October 2005, 10:38 Jag håller med, mer konbana!
NitraM 31st October 2005, 11:46 mer bil åt martin.....
jag menar mer konbana åt folket
räven 31st October 2005, 18:38 Inte jag heller men å andra sidan kanske jag inte heller fått ut något av att janne i från finspång, erik i från sörrping, svenne i från linköping, jocke, kalle å bertil från norrköping varit där heller. MEN det är kul att dom är det iaf.. För stämningens skull.. Ju fler desstu roligare? Dom tillför kanske inget idag, men kanske är kungar imorgon.. ;)
(namnen tagna enbart som exempel)
Så rätt, så rätt...... ;)
Lunkn 31st October 2005, 19:12 Konbana som sagt skulle va skoj att testa.
Nån grill och lite underhållning. fixa nån skön ståupp komiker?.
Strippkörning, och nån försäljning av nya & gamla saker typ.
|
|