Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Angående Vårträff!

yrrej
12th October 2005, 13:00
har börjat spånna lite om en opening träff i vår. tänkte höra med folket här vad det finns för ideer o tankar hos folk här. hade tänkt en skpligt stor yta med grill o så o eventuellt en fest på kvällen. plats e i stort sett redan ordnat så det behövs inte några förslag till. tänkte även få hit lite *stora bilprofiler* utifrån så vi får lite prägel på det. det va väl allt för mig den här gången. // YrreJ

Auner
12th October 2005, 13:25
Konbana!!

yrrej
12th October 2005, 13:35
skulle vart kul men på den här platsen finns det tyvärr inte plats för det, får se hur reaktionerna blir efter den här träffen så kanske man kan få en bättre(större) yta att vara på. tack för svaret ändå // YrreJ

Jonasson
12th October 2005, 14:47
Skrammla pengar och hyr halkbanan? ;) Konkörning mellan 08-15 efter det grillparty och dunkadunka tävling? Finns ju massor med idéer men NÅGON måste hålla i det med järnhand för att det ska bli något..

yrrej--> Hur och med vilka har du tänkt att dra detta lass, eller tänker du mest att man ska "prata om det på forumet" ?

Mvh J - Undrandes

sir_ingolf
12th October 2005, 14:59
fem/tiokamp i bilrelaterade grenar. exc. kast med vevaxel, kasta tändstift i hink, kast med reservhjul, hjulskiftning på tid etc etc. allt avslutas med grillning o skitsnack och kanske garagebesök hos några ifall det känns lockande

Jonasson
12th October 2005, 15:11
Som sagt idéer är nog inte problemet, det verkar ju finnas många goda sådana... ;)

Tommy^_
12th October 2005, 15:18
fem/tiokamp i bilrelaterade grenar. exc. kast med vevaxel, kasta tändstift i hink, kast med reservhjul, hjulskiftning på tid etc etc. allt avslutas med grillning o skitsnack och kanske garagebesök hos några ifall det känns lockande
Hur långt man kan komma med ett volvo block (gutjärn) utan att släpa det på 30 sek skulle vara klockrent :D

NiKeMaN
12th October 2005, 15:25
Ska det vara en "träff" bara eller typ mer bilutställning/träff?

yrrej
12th October 2005, 15:50
det jag har tänkt på e nog mest utställning o grillkväll typ..har ett par polare som kan hjälpa till o hoppas väl på att några härifrån kommer hjälpa till..men allt e ju bara planering än så länge..skulle bara kolla läget. men ja kommer att anordna ett träff i vår, hoppas bara få så mycke hjälp som möjligt..bara ja får den platsen ja har i åtanke. får reda på det nästa vecka. sen gäller det bara o hitta ett datum som passar så det inte krockar me massa anant, typ realcars vår party. // JerrY

NiKeMaN
12th October 2005, 15:56
Okej... Mina tips (?), tankar och idéer.

Börja med att dra ihop ett par sponsorer. t.ex. AUtoexperten, mekonomen, nån stylingfirma eller kanske redbull eller precis vad som helst.
Sen så har du en liten jury som går runt och väljer ut dom snyggaste bilarna som då får ta emot de priser som du blivit sponsrad med. Dela upp utställningen klassvis. Kanske typ såsom hondapower gjorde ivåras (tyska, japaner, svenska, amerikanska och övrigt) eller något.

Sen snackar du med Stefan på Bra Ljud I Bil (eller kanske Dan på Ljudia i Linköping). Fråga om inte dom vill ha en lite ljudtävling i samband med denna träffen. Det brukar ju liva upp det hela lite.

Planera MASSOR. Bestäm dig för hurpass "risiga" bilar nu ska släppa in på själva "utställningsområdet". Kanske ska man dela av området nu har, en "utställningsparkering" och en "träffparkering"?

Dra dit något lokalt band som vill lira, eller snacka med nån kompis som är disckjockey om att ta dit grejor o spela lite.

Ajja, några tips från mig iallafall...

yrrej
12th October 2005, 16:13
tackar för tipsen..därför ja skrev ut det här så pass tidigt för ja vet att det e folk som har anornat träffar liknande den här o ja ville ha tips o så efterso mdet e första gången för mig // YrreJ

NiKeMaN
12th October 2005, 20:43
Jag har aldrig anordnat någon träff. Däremot har jag varit på många träffar då får man ju MASSOR med tankar och idéer varje gång....

Zeb
12th October 2005, 21:00
säg bara när så hjälper jag till så gott ja kan!

Mikael
12th October 2005, 21:24
Konbana el dyl röstar ja för.. Vart ju riktigt bra respons i Linköping nu för ett par helger sen fastän säsongen typ är över..

NoXx
12th October 2005, 21:37
Mycket snack o dålig verksamhet.. Tycker det är en kanonidé att ha en vårträff.. Kanske en Vinterträff?.. Träffa o åka på en sjö o sen grilla på kvällen.. Men det där med konbana är en lysande idé.

Liksom man borde slå näven i bordet o få igång folk. folk har ju idéer fast det händer inget..

yrrej
13th October 2005, 01:31
allt det där me konbana o så letar mycke trevligt men det kan itne ja ta hand om på den här träffen för ytan ja möjligen kommer förfoga över e nämligen mestadels bestående av gräs, därav anledningen till bara utställning o möjligen ljudtävling. kontakter kommer att börja tas nästa vecka, e nämligen sjuk den här veckan. så mer infomation kommer att komma under vinter. det får ta den tid det tar. // YrreJ

Jonasson
13th October 2005, 11:53
Låter bra! Lycka till *tummen upp*

yrrej
13th October 2005, 13:04
tackar det kan behövas. // YrreJ

hondapower
13th October 2005, 13:06
vet att många säkert kommer tycka som vanligt bara för att ja påtalar att man oftast måste söka ett tillstånd hos polisen i.o.m att det hålls ett allmänt evenemang..tråkigt men sant,en sur snt kan fösa bort alla från området oavset hur många godtjänande du har från mark ägaren.

kan även säga att polisen gör high five när motor folket söker tillstånd och visar sina framfötter om att dom vill lägga saker på en lite högre nivå än maxi sladdande.

tänk även på vem som ev blir ersättning skyldig vid ev skadegörelse eller allmän otur..en gräs matta är lätt att sladda sönder.
tänk även på att void en träff som denna så krävs det nån form av renhållning.

ska det göras lite ljud tävlande eller bara prova på under träffen så måste det ordnas ström.
sponsorer är inte så jätte svårt att ordna om man lägger fram det på rätt sätt och vänder sig till företag man tror kan ha nytta och intresse av det.
sen vad dom ska sponsra med eller bi stå med är en annan sak..dom kanske bara ska finnas på området för att höja nivån på träffen.
tänk även på om du ska ta nån form av inträde för att finansiera egna utlägg (för det kommer det att bli) och hur du ska locka folk..och framför allt,villken typ av folk.
får man sponsorer så vill man även ge dom annat än 18-åringar som köper en dekal för 40kr..(eller vad som nu kanske är tänkt att finnas).

som du själv säkert märker nu så är det inte bara att ordna en träff hur som helst om man vill ha lite högre nivå på det hela.
vill iaf önska dig lycka till..(blir detta av så kommer det att bli lite happenings i Norrköping till 2006års säsong,håller själv på med några saker).

mvh

hondapower
13th October 2005, 13:08
verkar även som du gör det enda rätta,INTE stressar fram en träff utan låter det ta den tid det behöver.

*lycka till*
vill du ha fler tips och råd,säg till.

mvh

yrrej
13th October 2005, 13:17
jag har tänkt på det där me snuten att dom inte gillar sånt..har tänkt o kolla om dom kan finnas på träffan så att man kan fråga dom om olika saker angånde styling på bilar oså. men då blir kruxet att dom kanske tar bilar på plats o det vill man ju inte..men som sagt..har hela vinter på mig. låter bra att du me styr lite..du verkar vara lite me erfaren än mig. kanske ta ett snack sen framåt vinter o se hur långt vi båda har kommit o hur vi kan hjälpa varann // YrreJ

hondapower
13th October 2005, 13:29
jag har tänkt på det där me snuten att dom inte gillar sånt..har tänkt o kolla om dom kan finnas på träffan så att man kan fråga dom om olika saker angånde styling på bilar oså. men då blir kruxet att dom kanske tar bilar på plats o det vill man ju inte..men som sagt..har hela vinter på mig. låter bra att du me styr lite..du verkar vara lite me erfaren än mig. kanske ta ett snack sen framåt vinter o se hur långt vi båda har kommit o hur vi kan hjälpa varann // YrreJ
njaa,tar bilarna som finns parkerade lär dom nog inte göra för dom agerar inte olagligt..ja fick en form av dispanse från polisen till utställningen ja höll i i Maj.så polisen stoppade inte några av bilarna ja informerat om till dom.vet 1 som va väldigt glad för att hans bil med aluvinge,lexusljus,plus mycket mer inte blev stannad av polisen som låg bakom i 10-15min.

att ha nån/några trafik poliser på plats skulle va kalas.dock tror ja det kan va svårt att för dom rent tids messigt..så vidare man inte kan få dom att lägga upp det i nån form av utbildande trafik kunskap för allmänheten.
men ska dom finnas på plats så ska du nog söka ett tillstånd..kostar 500kr och tar ungefär 1-2v att få beroende på vem du får som handläggare.(kan nog garantera dig att ansökningen kommer bli beviljad).

Mikael
13th October 2005, 13:37
Yrrej.. Varför står du fast till just den plats som du har på gång?

Ta tex Halkbanan, där kan du ha konkörning, utställning mm på samma ställe..
Gamla ericsson parkeringen måste ju kunna gå o hyra o ha dom evenemangen på oxå, dom kör ju Rally där varje år.

yrrej
13th October 2005, 16:34
jo men grejjen e att ja vill ha en för stor grejj emd för mycke olika saker första gången..går allt bra på den här träffen kan ja tänka mig att anordna större grejjer på andra platser senare..det e därför. sen har ja även en läggning åt styling hållet för tillfället så tar det först :) hoppas det dög som svar :P // YrreJ

Auner
13th October 2005, 17:36
Annars kan man börja tvärt om så att folk vet att det blir kul. Börjar man med lite småsaker, som t.ex konbana, så är det ju stor risk att samma personer kommer till större evangemang om det är samma personer som arrangerar.

Hur som helst vore det kul med nåt, och det är alltid uppfriskande när någon får för sig att dra ihop nåt, creds '135'

940-Finspång
13th October 2005, 18:01
Bra att du försöker styra upp något.. då har man något att se fram emot :) och så som du har lagt upp det så verkar det kunna bli riktigt bra..

Mvh

Blixt
13th October 2005, 20:56
Kolla din inbox.

Slå en signal så kan vi bestämma en tid om du vill prata lite.

emell
13th October 2005, 23:38
http://www.nt.se/GEN_Utmatning.asp?ArticleID=995066&CategoryID=3050&ArticleOutputTemplateID=47&ArticleStateID=2&ParentID=

Dom kanske vill va med o köra konbana?

Auner
14th October 2005, 15:20
Heh, fan så fränt det vore med polisbilar på en konbana, det skulle jag vilja se :D

Reyland
5th January 2006, 13:18
vad sägs om lite burnout competition :lol: ?

Mikael
5th January 2006, 17:01
Hur går det med planerna?

räven
6th January 2006, 15:25
Jaa, hur går det egentligen?? Blir det något??

yrrej
7th January 2006, 00:43
det ligger lite på is för tillfället, ahr haft lite annat för mig, typ fjällen o sånt, men ska ta tag i det snart, lovar. // YrreJ

The_Bunny
7th January 2006, 13:05
Låter ju as nice det här. Många verkar ha många och bra ideér. Som sagt kör en lite träff först Yrrej och gå på större om det känns bra!

Vad jag vet så blir det rätt mycket träffar, ivågåka, mm i sommar! '55'

Reyland
8th January 2006, 17:02
räknas man som deltagare om man kommer i Pappas bil ;) :duh:

Geiborg
13th January 2006, 15:11
tjenare jerry, bra att du tar tag isaker och ting. :)
somsagt, jag tror det blir nice om du bara tar en träff först och sen om det går bra så gå över till ett större evenemang. PS. Längtar tills man får se nya 19" på din Kebab :) ;)

TurboTias
13th January 2006, 15:27
Bra att någon tar tag i det :) hoppas allt går som planerat :)

MVH TT