Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Maxi träff

Kolven
11th October 2005, 15:53
Nu så ska jag försöka dra ihop nånting på maxi

Datum : 22/10 lr 29/10

Skicka till alla forum ni hänger på

Kom o ha kul ........ Hoppas att det kommer massor med folk o bilar

sir_ingolf
11th October 2005, 17:01
tänkte rösta " kommer inte , oavsett väder" men nåt sådant allternativ fanns inte

Kolven
11th October 2005, 17:05
tänkte rösta " kommer inte , oavsett väder" men nåt sådant allternativ fanns inte

Kan inte lägga till

Aero-Power
11th October 2005, 18:37
Kan inte lägga till

Tillagt! ;)

ante240
11th October 2005, 19:44
lär väl bli ganska kyligt då

Mikael
11th October 2005, 19:56
Vill inte...

Jimmie
11th October 2005, 19:58
vill inte

hondapower
11th October 2005, 20:03
vill inte!

940-Finspång
11th October 2005, 20:04
Vill inte...

Cornholio
11th October 2005, 20:11
Vill inte

Jonny_H
11th October 2005, 20:44
Öh inte jag heller!

Mr Lightning
11th October 2005, 20:48
Vill inte...

Du får ju inte, säg som det är nu ! '12'

Jonny_H
11th October 2005, 20:53
Hahaha! ;)

yrrej
11th October 2005, 21:08
vill inte o e inte säsongen slut..bilen står i garaget i allafall

Mikael
11th October 2005, 21:28

Öhhh... hmm....

Mina anledningar då:

1. Det är kallt.
2. Ingen annan utom Kolven kommer ändå.
3. Frugan jobbar oftast helger o det är inte vettigt o ta med ungarna ut på kvällen...

Vad har du för anledning :D

Moffegrev
12th October 2005, 00:22
ställt av bilen...sesången slut för min del..tycker det är lite väl sent att ordna detta....snacka med dina MOPE polare så kan ni lära er att börna lite med dem..Hihi

Tommy^_
12th October 2005, 00:42
Precis nu väntar alla på is och snö så man kan plåga vinterbilen på himpa och isen (hoppas det blir is i år!)

Insane
12th October 2005, 00:48
Om det mot förmodan skulle finnas ett eventuellt intresse för en bilträff så tror jag inte en 13åring kan ordna det :lol:

Rodney
12th October 2005, 02:19
Öhhh... hmm....
2. Ingen annan utom Kolven kommer ändå.

Vill inte heller då jag inte känner nån kolv

sir_ingolf
12th October 2005, 08:06
vill inte, bilen undanställd och mitt intresse för maxiträffar har avtagit relativt mycket

Jonasson
12th October 2005, 10:33
Kolven--> Kul idé men oj oj det är lite sent, och sen är det kanske inte bara å "jag ska ha maxiträff, kom och ha skoj" så kommer allt ballt folk(snygga och grymma bilar) troligen blir det bara "hubbabubbaraggare" och fulla moppekidz då, no offens men det suger..
Mitt råd(va fan du ska med det till..) skit i den här tråden och planera något seriöst som kickoff till nästa säsong istället.. Kanske går det genomföra en träff lite bättre då i sammråd med andra klubbar etc.. Det krävs planering!!

Ni andra som svarat, ni kanske inte måste gå så hårt ut mot en kille som trots väder vind och ålder mm iaf försöker... Mer "eldsjälar" tidigare på detta forum så kanske det fortfarande varit en klubb? Bra eller dåligt vad vet jag...

Mvh J

Mr Lightning
12th October 2005, 12:59
Ni andra som svarat, ni kanske inte måste gå så hårt ut mot en kille som trots väder vind och ålder mm iaf försöker... Mer "eldsjälar" tidigare på detta forum så kanske det fortfarande varit en klubb? Bra eller dåligt vad vet jag...

Mvh J

Min tanke precis !

Jonasson
12th October 2005, 14:42
Skönt å höra ;)

Auner
12th October 2005, 22:13
Det är en fin tanke, men jag har fullt upp, plus att bilen åker in i vinterförvar.

C5-Finspång
14th October 2005, 08:52
Hmmm, måste säga att detta med Maxi inte intresserar mig det minsta mer heller, däremot har jag en annan irriterande åsikt! '12'

Funderar på detta att folk alltid ställer av sina bilar så tidigt och inte kör med dom vintertid. Förstår inte varför vissa ställer av en Svensson bil med lite styling????? Helt plötsligt så går en Volvo, Ford eller Honda inte å köra med mer när det kryper under +10 grader... konstigt... bara för att det sitter lite plast på ??? Fattar nada...

Corvetten kommer köras Oktober ut, minst... kanske en bit in i November!

hondapower
14th October 2005, 11:37
Hmmm, måste säga att detta med Maxi inte intresserar mig det minsta mer heller, däremot har jag en annan irriterande åsikt! '12'

Funderar på detta att folk alltid ställer av sina bilar så tidigt och inte kör med dom vintertid. Förstår inte varför vissa ställer av en Svensson bil med lite styling????? Helt plötsligt så går en Volvo, Ford eller Honda inte å köra med mer när det kryper under +10 grader... konstigt... bara för att det sitter lite plast på ??? Fattar nada...

jo går går det...men vill man slippa en månad med ca: 14k i räkningar för att få köra 1-2mån till så blev det på detta sätt denna gång...*för mig iaf*

mvh

Viggen-Finspång
14th October 2005, 11:39

Jag ställer av min traktor nästa månad och detta för att det skär i hjärtat att köra med den när saltet kommer.... Sen att jag aldrig kommer ha råd med en sportbil, så måste jag väl få vårda min som en?

Mikael
14th October 2005, 11:41

Ja förstår inte folk som kan bli irriterade på en sån sak, det gör mig irriterad..

Det är ju inte dina bekymmer om tex ja ställer av min bil 1 Nov eller? Ja har massor o göra med bilen i vinter o kan säga redan nu att ja inte kommer o hinna tills April!

Mikael
14th October 2005, 11:44
wöööörd

Ta o läs reglerna för vad som gäller här inne i fortsättningen innan du uttalar dig igen..

§2 - Nytt inlägg
Inlägg i stil med "word", "haha", "håller med" och liknande kan ni skippa, för diskussionen vidare. Håll er till ämnet. Tänk både en två och tre gånger innan ni skriver något.

Knotan
14th October 2005, 12:42

hmm.. måste faktiskt hålla med micke på din komentar,
vi som kör volvo (till skillnad från många andra bilägare)
eller åtminstonde jag, behöver tiden över vintern för å hinna med det som ska göras för å bli klar med bilen till våren, jag ska bla hinna med å bygga ett nytt block å fixxa ny topp å grenrör samt svetsa nytt insug under vintern,
sen är det tänkt att bilen ska lagas lite i golvet å hela bilen ska lackas om.
och jag räknar med att få ut bilen igen lagom tills det är dags/lagligt med sommardäck igen.

har redan under sommaren hunnit bygga/byggt om två nya motorer å lacka bilen två gånger sen jag köpte den i mars. utöver det har bilen vart inne på mappning å byggt två getraglådor som avverkats. stadgat upp chassit bytt alla bussningar byggt nytt bränslesystem mm. mm.
har väll iår inte hunnit med å köra så mycket runt ett par tusen mil, bla med husvagn till norge å tillbaka när vi var på rudskogen under gatbilträffen.

så då måste jag fråga hur mycket har du hunnit göra med din bil iår? samt vad har du tänkt göra under vintern?? iom att du tycker att vi volvonördar är mesiga som ställer av bilen 3-4 månader per år >=(

C5-Finspång
14th October 2005, 13:20
så då måste jag fråga hur mycket har du hunnit göra med din bil iår? samt vad har du tänkt göra under vintern?? iom att du tycker att vi volvonördar är mesiga som ställer av bilen 3-4 månader per år >=(

Absolut inget! Jobbar 60 - 80 tim/vecka, utomlands 300 dagar/år... tänker inte göra något heller till nästa sommar...

Intressant att skapa lite diskussion, hoppade in på forumet och skrev något första gången på vet inte hur länge, tyckte det var lite dött på forumet så pillade in två inlägg för att få lite fart på forumet, verkade fungera bra... jävla fart på båda tradarna jag skrev mina inlägg i... ;)

sir_ingolf
14th October 2005, 13:26
jag ställer undan min folkvagn när sista träffen varit, då har jag inget behöv av att ha den körbar.

940-Finspång
14th October 2005, 13:59
Här körs det året runt :)

Mvh

Auner
14th October 2005, 15:26
Har inget behov av min bil förutom det rena nöjet den ger mig, och jag känner inte för att skiten ska börja rosta. Jag är inte gjord av pengar, så jag ser den hellre stå torrt och fint istället för att slitas på vintern och till slut börja rosta. Dessutom är den alldeles för låg för att klara snö, så även om den inte skulle börja rosta skulle jag inte vilja köra nånstans där det är snö och skit, skrapar i tillräckligt ofta som det är när det är "plan" mark.

Mikael
14th October 2005, 15:47
Såå.. nu har Herr Forss visat att han är tillbax så åter till ämnet.

Kolven
14th October 2005, 17:12
En riktig bil går året runt :D:D:D

RS2_Junior
15th October 2005, 21:33

Jag håller med dig 100%....
ok dom som har ett vinterprojekt och ska jobba med bilen seriöst under hela vintern...
jag har ett vinterprojekt på gång och har den fortfarande påställd..

Auner
16th October 2005, 17:40
Tycker det är kortsynt att döma vad andra gör med sina bilar. Det kanske är jättemanligt att köra med sin bil i oktober, men alla vi som ställer av den innan har säkert våra anledningar. För min del har det absolut inget med plast att göra eftersom min bil är så nära original utanpå som det går att få undantaget tonade rutor och klistermärken. Trångsynt?

NitraM
16th October 2005, 17:58
Tycker det är kortsynt att döma vad andra gör med sina bilar. Det kanske är jättemanligt att köra med sin bil i oktober, men alla vi som ställer av den innan har säkert våra anledningar. För min del har det absolut inget med plast att göra eftersom min bil är så nära original utanpå som det går att få undantaget tonade rutor och klistermärken. Trångsynt?

håller med dig grabben

RS2_Junior
19th October 2005, 17:11

jag skulle gärna vilja höra en av era anledning (av ren nyfikenhet)... förutom dyrt med försäkring... Har ni inte råd med försäkringen så har ni inte råd med bilen...

Mikael
19th October 2005, 17:24
jag skulle gärna vilja höra en av era anledning (av ren nyfikenhet)... förutom dyrt med försäkring... Har ni inte råd med försäkringen så har ni inte råd med bilen...

Min kan du få höra..

Ja ska bygga om min frontspoiler, byta tak till glaslucka, bredda bakskärmarna + bakdörrarna o lacka om hela bilen.. bland annat..

O det är ju bäst o göra det vintertid då ja vill köra med bilen när det är sommar o solsken ute o även åka på träffar...

RS2_Junior
19th October 2005, 17:30
Jag håller med dig 100%....
ok dom som har ett vinterprojekt och ska jobba med bilen seriöst under hela vintern...
jag har ett vinterprojekt på gång och har den fortfarande påställd..

Som sagt...

Mikael
19th October 2005, 17:32
Som sagt...

Du höll ju med C5-Finspång till 100% o han skrev:

Förstår inte varför vissa ställer av en Svensson bil med lite styling?????

Därför svarade jag..

Auner
19th October 2005, 17:47

Jag vill inte slita på vinterdäcken.
Dessutom har väl inte du en jävla aning om vad jag har råd med? Ursäkta ordvalet, men jag tycker det är trångsynt att påstå vad jag har råd med. Du vet inte ett dugg hur mycket pengar jag har eller vad jag väljer att prioritera. Jag kanske jobbar som satan för att kunna ha bil och sen så är det rent ekonomiskt lönsamt att ställa av bilen på vintern. Att påstå att jag inte får ha bil för att jag inte har råd att betala försäkring, eller att jag tycker om att lägga pengar på något annat 6 månader om året, är så jävla kortsynt så att det inte är sant, lägg av för fan.

Tommy^_
19th October 2005, 18:06
Varför ska man ha bilen försäkrad och påställd när den bara står nedplockad i garaget? Det är jag nyfiken på..
De pengar man sparar på onödig försäkring kan man ju lägga på något mycket roligare.

NitraM
19th October 2005, 21:13
Min kan du få höra..

Ja ska bygga om min frontspoiler, byta tak till glaslucka, bredda bakskärmarna + bakdörrarna o lacka om hela bilen.. bland annat..

O det är ju bäst o göra det vintertid då ja vill köra med bilen när det är sommar o solsken ute o även åka på träffar...

OT: lackade du inte din bil nyss??

Mikael
19th October 2005, 21:46
OT: lackade du inte din bil nyss??

Jopp... tror ja ska byta färg igen. eller så blåser ja den i samma igen..

hondapower
19th October 2005, 22:15
jag skulle gärna vilja höra en av era anledning (av ren nyfikenhet)... förutom dyrt med försäkring... Har ni inte råd med försäkringen så har ni inte råd med bilen...har inge direkt behov av att ha min sommar bil på ställd nu längre eftersom ja har 2 bilar och bara en av dom får rulla på vintern..*2 bilar på ställda 5-6mån/år..resterande tid 1 bil*
eftersom väldigt lite av det som var tänkt för föregående vinter blev av så har ja nu tagit beslutet att allt vad heter fest och skit skoj,onödiga idiot köp m,inte blir av just för att ja inte vill låna pengar av banken och att ja inte är född rik. :(
så om det blir nån drink och korv med bröd återstår att se,

en sak som är säker iaf,är att det inte blir trim eller nått annat innom det hållet.
dvs; bilen ska få genom gå en STOR org renovering som får kosta vad det kostar.

NitraM
20th October 2005, 00:24
anledningen varför jag inte vill köra min "sommar" bil på vintern är för att sommar bilen lägger jag ner en massa pengar på, och pågrund av snö,blask,vatten, salt med mera så förstörs då min "fina" bil. vilket känns väldigt dumt.

en annan anledning är att jag alltid sänker bilen, och det är ju inte kul att leka plog, sen när det är halt så ökar risken att åka i diket eller liknande.

enligt mig så skulle det va som att slänga pengar rakt in i elden om jag skulle köra min "sommar/fin" bil på vintern.

så antingen så gör jag som i år, säljer bilen eller ställer av den. det kommer jag nog alltid göra.

RS2_Junior
20th October 2005, 12:57
Vad sköna ni är.................

Ok ni har rätt...Jag tycker inte som ni...

Auner
20th October 2005, 14:47
Tur det, skulle bli jäkla ont om billiga vinterbilar om alla resonerade likadant :)

räven
20th October 2005, 17:32
Nu så ska jag försöka dra ihop nånting på maxi

Datum : 22/10 lr 29/10

Skicka till alla forum ni hänger på

Kom o ha kul ........ Hoppas att det kommer massor med folk o bilar

Kommer inte.......vill inte..........har inte tid.............
Min SOMMARVOLVO är avställd, vintervolvon påställd..........

EvO-NeNo
21st October 2005, 14:27
Jag kommer!!*L*

Knotan
21st October 2005, 15:23
hehe. får väll se hur många fyrhjulsdrivna audis som kommer på bredden ut från sthmlsrondellen på väg på skidsemester sen när snön fallit :blabla:

jag tog som sagt min projektbil å hängde på en husvagn å drog på bilträff i norge, på med husvagnen å hem igen.
skulle ju knappast göra samma sak på vintern, tycker nån att jag är larvig för det så :duh:

RS2_Junior
21st October 2005, 18:26
hehe. får väll se hur många fyrhjulsdrivna audis som kommer på bredden ut från sthmlsrondellen på väg på skidsemester sen när snön fallit :blabla:

:duh:

Min kan ni få se i alla fall... hela vintern.... satte på vinterdäck idag...

yrrej
21st October 2005, 20:39
ja har ställt ner min mest för att den e låg o har ingen lust att leka snöplog åt hela norrköping, plus att ja gärna sparar lite pengar på försäkringen så man kan köpa nåt kul till fin bilen, sparar dock inte så mycke jämför me vinter bilen, o rost o sånt vill man juh itne gärna få eftersom bilen e relativt nylacka så vill ja helst itne ha massa stenskott o sånt på den // YrreJ

Mr Lightning
21st October 2005, 20:40

'45' Så ska det låta !

Kolven
22nd October 2005, 00:00
2st som kommer.. antagligen ..

940-Finspång
22nd October 2005, 02:45
2st som kommer.. antagligen ..

Grattis '31'

Knotan
22nd October 2005, 10:12
hehe, härligt :p

ska jag va ärlig har jag skaffat vinterdäck till min med, man måste ju provköra bilen lite mellan varven man bygger, annars tappar man ju motivationen >=(

Braxen
22nd October 2005, 11:11
Kommer säkert att åka förbi och kolla läget, då jag inte har en sådan häftig bil så jag får vara med de stora grabbarna vid Stockholmsrondellen!

;)

Kolven
22nd October 2005, 11:16
Kommer säkert att åka förbi och kolla läget, då jag inte har en sådan häftig bil så jag får vara med de stora grabbarna vid Stockholmsrondelen

;)

Klart du får va med :D

Kolven
22nd October 2005, 17:51
Blir det nått ikväll på Maxi??

Joda :D

mr.J
22nd October 2005, 18:42
hat så kul i regnet

940-Finspång
23rd October 2005, 01:16
Åkte förbi Maxi på vägen där ute.. Dra åt helvete vad bilar det va synd att man missa det :)

TurboTias
23rd October 2005, 01:27
Åkte förbi Maxi på vägen där ute.. Dra åt helvete vad bilar det va synd att man missa det :)

Var ute och vände med moppen (0_0 ) en sväng... 6-7 st bilar såg jag då... :O

940-Finspång
23rd October 2005, 02:18
Var ute och vände med moppen (0_0 ) en sväng... 6-7 st bilar såg jag då... :O

Haha jag skoja om du inte förstod det ;)

TurboTias
23rd October 2005, 02:57
Haha jag skoja om du inte förstod det ;)

klart jag fattade det :D regnar ju ute... inte mkt som händer då :)

940-Finspång
23rd October 2005, 13:51
klart jag fattade det :D regnar ju ute... inte mkt som händer då :)

Hehe då vare jag som va trög då :D

TurboTias
23rd October 2005, 15:42
Hehe då vare jag som va trög då :D

Japp :D