Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Västerås rejs igen 8 okt kl.11

Barre
26th September 2005, 04:44
Tja!

Vi vill Tacka ALLA våra trogna deltagare och "sposorer" för det enorma tryck ni utsätter oss för Det riktigt värmer i A.L.S teamets racing-hjärtan.

Så NU får ni som ni vill.

LÖRDAGEN den 8 Okt KL 12-17 kör vi på Hässlö flygplats igen

Se nu till att sprida denna information, gärna i sin helhet, vi ser fram emot ett stort deltagande! Blir detta lyckat fortsätter vi 2006! Glöm inte bort att nästan vilken bil som helst är välkommen! Du behöver alltså inte ha en trimmad värsting för att ställa upp och du kommer att få köra tills du tröttnar!

VIKTIG INFORMATION FÖR ARRANGEMANGET:

Var:
Västerås, ta E18, avfart vid Hälla motet, följ därefter skyltningen. Infarten är vid grinden vid Draken-monumentet

Vi ber er att åka via motorvägen så vi ej stör de boende längs Björnövägen. Ingen buskörning på väg dit - spara krutet till racet!

Tider:
11:00 Alla ska vara på plats, vi gör upp stegen
11:40 Obligatoriskt förarmöte
12:00 Börjar vi köra
17:00 Avslutar vi

Klasser:
FWD, RWD, AWD & MC [Ändring, Ej mc denna gång MEN Möjligheten kan finnas framöver]

Inträde:
100:- i avgift per förare
Du som vill komma och titta ser vi gärna bidrar med 20kr eller mer, och får då tillgång till hela arrangemanget.

Praktiska detaljer:
Liksom sedvanliga streetrace kör vi stege, därefter fri körning – passa på att utmana!
Gatans längd är 201 meter
Plats för däckbyte finns på området
Försäljning av dryck & korv finns på plats

Viktigt att veta:
Bilen behöver vara skattad, besiktad & försäkrad, du måste dessutom köra bilen till eventet - inga trailerqueens – annars INGA restriktioner!!
Föraren skall bära hjälm (givetvis OK att låna av varandra)
Heltäckande klädsel
Inga lösa föremål i bilen
Allting dokumenteras till förmån för framtida sponsorsökningar. Putsa gärna lite extra på bilen. Det är OK att köra utan registreringsskylt inne på området.

VIKTIGT.
Parkering sker på anvisade platser utanför Hässlö-området.
Vänligen följ parkeringsvakternas anvisningar.
Skräp/sopor kastas i hinkar/säckar som finns på området.
Alkohol och tobak är förbjudet på Hässlö-området.
Pga brandrisk sker rökning utanför grindarna.
Det är ej tillåtet att överträda de uppsatta spärrbanden och konor som står uppställda på området. Funktionärens ord är lag på området.

För frågor, kontakta oss på via e-post eller telefon:
E-post: vscrace@racemail.com
Fredrik Lindblad. (tävlingsledare): 0703-172 936

VARMT VÄLKOMMEN önskar

Swedish Active Driving (S.A.D.)
Västerås Streetracing Community (VSC.nu)

(Klistrat från www.vsc.nu)

Barre
26th September 2005, 04:46
Det vart mycket lyckat sist, 75 bilar som körde.
Hoppas på att det blir bra drag denna gång oxå!!
Jag ska dit iaf!!
MVH//Barre

Knotan
26th September 2005, 08:16
måste höra lite ang, stegen som kördes förra gången, vi kom lite sent så vi missa början,
men va det nån form av utslagning som visa vem som va snabbast,??
när vi kom var det mest samma bilar som åkte om å om igen mot varandra...

sir_ingolf
26th September 2005, 09:35
fortfarande utan tidtagning?

Barre
27th September 2005, 03:44
Knotan>> De hade 2 timmars körtid, och de skulle köra stege var det sagt,
de hade räknat med max 30 bilar, men det kom 75,
så ingen var beredd på det, men de provade att köra en stege men insåg att det skulle ta aldeles för lång tid, så det vart fri körning.

sir_ingolf>> De trodde inte att de skulle hinna med att fixa tidtagning denna gång, men nästa säsong skulle det vara igång!

sir_ingolf
27th September 2005, 08:15
då kan du nog räkna med mig nästa säsong, känns trist att åka så pass långt utan nån tidtagning

Knotan
27th September 2005, 09:47
Knotan>> De hade 2 timmars körtid, och de skulle köra stege var det sagt,
de hade räknat med max 30 bilar, men det kom 75,
så ingen var beredd på det, men de provade att köra en stege men insåg att det skulle ta aldeles för lång tid, så det vart fri körning.

sir_ingolf>> De trodde inte att de skulle hinna med att fixa tidtagning denna gång, men nästa säsong skulle det vara igång!

hehe ok då förstår jag,

nej jag känner inte heller att åka så långt om det inte är tidtagning,
men stege kunde ju va intresant, då kan man iallafall försöka ta sej så högt som möjligt. vil jag bara testa köra mot polarna, så kan jag göra det bakom macken

Barre
28th September 2005, 03:07
hehe ok då förstår jag,

nej jag känner inte heller att åka så långt om det inte är tidtagning,
men stege kunde ju va intresant, då kan man iallafall försöka ta sej så högt som möjligt. vil jag bara testa köra mot polarna, så kan jag göra det bakom macken
Det jag tycker är roligt med det här är att köra mot några nya bilar som jag aldrig kört mot tidigare, hemma har jag kört mot alla bilar och det börjar bli tråkigt!
MVH//Barre

Knotan
28th September 2005, 08:32
Det jag tycker är roligt med det här är att köra mot några nya bilar som jag aldrig kört mot tidigare, hemma har jag kört mot alla bilar och det börjar bli tråkigt!
MVH//Barre
jo det är iofs sant, men om det är som sist att samma bilar bara åkte varvet runt å körde mot samma varje gång i stort sett så blir det ju inte så mycket,
men kör man en stege eller nån form av utslagning så man korar vem som är snabbast för kvällen så blir det ju lite mer tävling över det,
det är ju inget kvar av säsongen så då kan man ju offra lite för å komma bra till med :hyper:

sen kan man ju köra fritt efter det för dem som känner för det!!

Barre
28th September 2005, 20:05
jo det är iofs sant, men om det är som sist att samma bilar bara åkte varvet runt å körde mot samma varje gång i stort sett så blir det ju inte så mycket,
men kör man en stege eller nån form av utslagning så man korar vem som är snabbast för kvällen så blir det ju lite mer tävling över det,
det är ju inget kvar av säsongen så då kan man ju offra lite för å komma bra till med :hyper:

sen kan man ju köra fritt efter det för dem som känner för det!!

Japp de har en tråd på www.vsc.nu som man får föreslå hur man tycker att de ska lägga upp det denna gång, och jag föreslog att det skulle vara klassindelad stege och sedan fri körning =)
MVH//Barre

Barre
6th October 2005, 11:42
Måste tillägga att för de som har tänkt att köra på eventet så måste FÖRSÄKRINGS BREV medtagas till eventet för att få kunna köra...

...mer om det gå in...http://www.vsc.nu/forum/viewtopic.php?t=3567