Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Vart köper man MDF/spånskiva med sågade vinklar?

Nicklas
21st September 2005, 23:05
någon som vet nåt ställe här i norrköping där man kan köpa färdigsågade bitar av mdf eller spånskiva med vinklar sågade?

//Nicke

razer
22nd September 2005, 00:07
Jag tror k-rauta kan fixa..

Zeb
22nd September 2005, 00:20
dom kan men tar 18:- för varje sågning tror ja, men det blir fint gjort!

hondapower
22nd September 2005, 00:39
K-rauta har aldrig tagit betalt när ja köpt tex:spånskiva,MDF,eller andra skivor och velat ha dom sågade i olika mått och vinklar.

tror dock det kan va svårt att hitta specifika mått som passar dina önskemål som dessutom har vinklar sågade.

glid ner till K-rauta och ge dom måtten på det du ska ha och ev vinkel så kan dom nog lösa det åt dig.

Nicklas
22nd September 2005, 01:12
K-rauta har aldrig tagit betalt när ja köpt tex:spånskiva,MDF,eller andra skivor och velat ha dom sågade i olika mått och vinklar.

tror dock det kan va svårt att hitta specifika mått som passar dina önskemål som dessutom har vinklar sågade.

glid ner till K-rauta och ge dom måtten på det du ska ha och ev vinkel så kan dom nog lösa det åt dig.

låter bra.. ska bara räkna ut exakta vinklar å så först..
ska göra baslåda m.m. till bilen och har inget att såga vinkeln vid ryggstödet själv med...

hondapower
22nd September 2005, 01:23
kanske värt att tänka på att OM det är väldigt komplicerat sågande så kanske dom inte ens kan göra det på K-rauta.
kommer inte ihåg nu tyvär om dom kan såga tex i olika grad vinklar m,m eller om dom bara sågar vanligt rakt spår.

Nicklas
22nd September 2005, 01:29
kanske värt att tänka på att OM det är väldigt komplicerat sågande så kanske dom inte ens kan göra det på K-rauta.
kommer inte ihåg nu tyvär om dom kan såga tex i olika grad vinklar m,m eller om dom bara sågar vanligt rakt spår.

okej, får väl åka och höra med dom... annars får jag väl jaga tag på en sticksåg modell lite bättre.. dom är ju hyffsade på vinklar iaf..

Moffegrev
22nd September 2005, 12:49
det finns ju annars på varenda bygg handel som sagt...byggmax m.m..så det är nog inga problem.

Tommy^_
22nd September 2005, 13:08

Jag fick betala för varje sågning de gjorde iaf när jag köpte spånskiva =/ Men snål som jag är så la jag den på trottoaren utanför o gav ett redigt stamp, blev rätt så rakt:D

ljung
22nd September 2005, 13:17
när jag handla 22mm spånskiva sågade dem åt mig.

_volvo740_
22nd September 2005, 13:54
beijer bygg sågar, fast dom snacka nått om att dom inte såga vinklar

hondapower
22nd September 2005, 16:19
klart dom flesta ställena sågar vinklar om man ber lite snällt och även handlat hos dom.MEN,frågan är snarare vad för typ av vinklar han vill ha sågat.

vill han ha en sned vinkel på en sågad skiva så är det nog svårare att hitta ställe.

tex om han ska ha en kvadrat skiva och sen såga skivans sidor med 45C* vinkel.
eller likannde.

Nicklas
22nd September 2005, 17:54
klart dom flesta ställena sågar vinklar om man ber lite snällt och även handlat hos dom.MEN,frågan är snarare vad för typ av vinklar han vill ha sågat.

vill han ha en sned vinkel på en sågad skiva så är det nog svårare att hitta ställe.

tex om han ska ha en kvadrat skiva och sen såga skivans sidor med 45C* vinkel.
eller likannde.

det var precis såsom du sa som jag vill ha iaf.. kvadratiska bitar med vinkel på sidorna... har inte varit och kollat med nån än men vad jag hört är det inte många som gör det.. :(

hondapower
22nd September 2005, 21:13
det var precis såsom du sa som jag vill ha iaf.. kvadratiska bitar med vinkel på sidorna... har inte varit och kollat med nån än men vad jag hört är det inte många som gör det.. :(
ett tips,få alla skivorna du ska ha sågade och klara rent mått mässigt på tex samma ställe du köper skivan på.

sen tar du med dom skivor du ska ha en grad sågning på på dess kanter till ett fin snickeri.

finns flera snickare som brukar vilja göra lite fin jobb för en liten slant vid sidan om.

välj gärna ett lite mindre snickeri så är det säkerligen inga problem.
ta det gärna runt lunch eller framåt dagens slut så har du nog mer chanser på att få det gjort.

OBS;tänk på att spånskiva väldigt gärna fnasar och flisar upp sig längs med kanterna..ju brantare,tunnare vinklar dessto större risk.

så välj hellre MDF board som även är ett dött matreal väldigt bra lämpat till bas lådor tex.

Nicklas
22nd September 2005, 21:16
ett tips,få alla skivorna du ska ha sågade och klara rent mått mässigt på tex samma ställe du köper skivan på.

sen tar du med dom skivor du ska ha en grad sågning på på dess kanter till ett fin snickeri.

finns flera snickare som brukar vilja göra lite fin jobb för en liten slant vid sidan om.

välj gärna ett lite mindre snickeri så är det säkerligen inga problem.
ta det gärna runt lunch eller framåt dagens slut så har du nog mer chanser på att få det gjort.

har du något tips på ett vettigt snickeri? har ingen aning om var det finns nåt alls :(