Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Han blev rånad på sin Mazda 323 GTX -90 4wd turbo...

razer
25th August 2005, 10:18
Skrivet av gzon:

Det är inte sant! Det var vad jag tänkte. Ikväll blev jag rånad på min bil. Jag har haft bilen ute på annons på blocket och haft några kunder som tittat på den. Klockan 15.00 så ringer en invandrare som säger sig vara från örebro och vill komma och titta på bilen. Fördomsfri som jag försöker vara så säger jag att det går bra. Killen ringer sedan vid 20.50 och säger att han är på väg, befinner sig i skövde och kommer om ca 40 minuter. Jag och min kompis hinner iväg och köpa pizza, hem och äta innan han ringer igen. Han var då på väg in i jönköping och åkte väg 26. Han hittade uppenbarligen inte i jönköping utan fick lite guidning till JET ekhagen där vi skulle mötas. Hans polare lämnar enl. han själv av han där och för att åka till McDonalds A6 och äta. Klockan 21.45 så ringer han och är vid JET. Vi åker upp dit och träffar honom. Killen är trevlig och seriös på alla sätt. Han pratar god svenska men bryter lite som om han mest umgås med andra invandrare. Efter lite tittande på bilen så åker vi en sväng och provkör. Stannar och tankar 6 liter bensin på hydro för att lampan lyste. Åker vidare och kommer sedan tillbaka till JET igen. Han lyssnar på motorn, kollar runt efter rost och vi bestämmer oss för att alla 3 åka till mcDonalds och göra upp med handpenning och sedan släppa av honom där hos hans polare.

Killen hoppar in på förarplatsen och jag är på väg in på passagerarplatsen. Då hostar bilen till och killen får motorstopp. Han hade väl växeln i o släppte kopplingen tänkte jag och är på väg in i bilen igen då killen drar igång bilen och Kör iväg med full gas med mig hängandes halvt inne i bilen. Efter ca 50 meter ramlar jag av i ca 40km/h. Skrapar mig på händer, armar och i ansiktet då jag slår i asfalten. Min kompis som står några meter bort springer ut framför bilen men då siktar killen in sig på honom och min kompis får kasta sig åt sidan för att inte bli påkörd. Efter det så ringde vi genast polisen och letade runt i Jönköping efter bilen men ingen lycka.

Min bil som blev stulen är en Svart Mazda 323 GTX -90 4wd turbo med registreringsnummer UAN 598 . Den ser ut som vilken 323 som helst men har superleggerafälgar i 15" och låter mycket och elakt när det gasas med den samt går mycket bra.

Dessa saker kan vara bra att hålla utkik efter och även lätta att identifiera.
4st OZ Superleggera silver 7*15" ET35 med Kuhmo SPT 195/45-15 Fälgarna är i nyskick och däcken har gått ca 200 mil.
1st kullagrad 323 GT-R turbo med grenrör. Dessa växer inte på träd och borde vara riktigt svårsålt utan att det syns.
1st ombyggd Scania intercooler. Se bild på länken. Anslutningarna sitter lite speciellt.

I övrigt så kan jag meddela att jag och de mazdavänner jag känner har koll på i stort sett alla som har motorer/växellådor till dessa bilar som är till salu så om du hör någon som ska sälja motor från gtx/gt-r eller växellåda till gtx/gt-r tipsa mig om det så borde jag snabbt kunna utesluta om det är mina delar.

Killen är efter detta inte bara eftersökt för bilstöld utan även för min misshandel och försöket att köra på min kompis så det är allvarlig. Killen är ca 175-180cm lång, sydeurope/jugoslav och talar flytande men lite brytande svenska. Han hade vid tillfället lite skäggstubb och hade lite rödbränd solbränna. Han påstod sig haft en Calibra turbo med mycket stereo i som blivit stulen och en kompis som har en rejält trimmad S4. Jag vet dock inte om något av detta stämmer men kanske kan det stämma om det hela inte var så planerat.

Jag är oerhört tacksam för alla tips jag får. Jag hoppas att vi kan få fast honom för jag vill verkligen inte att någon annan oskyldig råkar ut för honom. Vi klarade oss lindrigt med rejäla skrapsår och en hemsk upplevelse men vi lever. I värsta fall kunde vi båda dött ikväll. Tips mottages gärna till gzon@home.se eller ring polisen i jönköping. Tack för din hjälp!

För bilder på bilen gå in på http://drive.to/gzon
Taget från : http://forum.attitudemotorclub.com/viewtopic.php?t=5540

sir_ingolf
25th August 2005, 10:56
trodde sånt här bara hände i USA

Lunkn
25th August 2005, 11:02
Sjukt folk de finns.. Hoppas dom hittar den va bra beskrivning på sakerna iaf.

_volvo740_
25th August 2005, 11:07
så j*vla svinit

Jimmie
25th August 2005, 11:18
lästa det där på zatzy ,faan vilka svin det finns ..skulle bli skogstokig....

räven
25th August 2005, 11:33
hoppas dom får tag i dom.............det är förjävligt så det har blivit!!!!!!!!

outlaw
25th August 2005, 14:10
är detta en efterlysning av bil eller rånare?

Mikael
25th August 2005, 14:59
är detta en efterlysning av bil eller rånare?

Bilen, får man tag på den så kanske man oxå får tag på rånaren..

Cornholio
25th August 2005, 15:26
Vilka dårar det finns, folk är ju fan inte kloka.....

R-Sport
25th August 2005, 15:57
Vilket jävla folk det finns, NACKSKOTT!

MadMange
25th August 2005, 17:20
Vilket jävla folk det finns, NACKSKOTT!

^^^^^

R-Sport
25th August 2005, 17:28
^^^^^

^^^^^ ??

razer
25th August 2005, 17:33
^^^^^ = "I'm with stupid" eller jag håller med...

http://www.swespy.com/razer/41withstupid.gif

MadMange
25th August 2005, 17:33
^^^^^ ??

jag håller med..

Mikael
25th August 2005, 17:40
^^^^^ = postjagare :)

volvopetter
25th August 2005, 21:35
Ja fy faan vilket folk det finns!! Hoppas de åker dit!!

Jonnybcool
25th August 2005, 22:32
Fy fan va hemskt razer.... Lider med dig... Kan inte ens tänka mig vad jag skulle göra om det hände mig....

razer
25th August 2005, 22:50
Fy fan va hemskt razer.... Lider med dig... Kan inte ens tänka mig vad jag skulle göra om det hände mig....

Det var inte min bil... (som tur var!)

Han som blev rånad kallas GZON.

Adder
26th August 2005, 00:03
Borde vara skott pengar på sånna personer =/

Willy
26th August 2005, 00:17
Jävla idioter.. Hoppas att dom både får fast på snubben som gjorde det + att dom hittar bilen i samma skick som den var innan den vart stulen.

D_J
30th August 2005, 11:21
:O
Va?! Det är ju lillbrorsan, ju!!

Måste kolla hur det är med honom.

Mikael
30th August 2005, 11:22
:O
Va?! Det är ju lillbrorsan, ju!!

Måste kolla hur det är med honom.

Du verkar ha koll på läget 0_0

D_J
30th August 2005, 11:32
Du verkar ha koll på läget 0_0

Nja, vi pratar ju inte så jätteofta med varandra, då vi bor på olika håll och har fullt upp med våra respektive sysslor. Nåt mail i månaden, kanske. Man kan dock tycka att päronen borde skvallrat om en sån här händelse.

JohanRocker
30th August 2005, 11:36
Jävla idioter alltså!! hoppas du får tillbaks bilen o samma skick o att dom åker ditt

Mikael
30th August 2005, 11:39
Nja, vi pratar ju inte så jätteofta med varandra, då vi bor på olika håll och har fullt upp med våra respektive sysslor. Nåt mail i månaden, kanske. Man kan dock tycka att päronen borde skvallrat om en sån här händelse.

Du får skälla på dom :)

Jonnybcool
30th August 2005, 11:47
Det var inte min bil... (som tur var!)

Han som blev rånad kallas GZON.

Aha okey :hyper: Aja synd för vem det än var.... :(

Insane
30th August 2005, 12:07
d j skriv namn i signatur. >=(

Detta finns att läsa i reglerna :O

Viggen-Finspång
5th October 2005, 16:33
Dom har hittat bilen och den står hos polisen för undersökning...

Adder
5th October 2005, 16:35
I samma skick som den "lämna" ägaren ?

Viggen-Finspång
5th October 2005, 16:38
I samma skicka dom den "lämna" ägaren ?

Inte en aning..

Ekaa
22nd December 2005, 00:28
§12 - Uttalanden som hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning,
är enligt svensk lag brottsligt (Hets mot folkgrupp) och får inte förekomma.

NitraM
22nd December 2005, 01:09
yeah bara 4 månader gammal=)

men jag håller med dig. förutom att det var lite rasistiskt sagt

Knotan
22nd December 2005, 08:35
schysst att dem hitta bilen.
men inte vidare förvånad heller.

hade det vart en lite "seriösare" tjuv typ en balt eller polack eller nått hade nog bilfan rullat i moskva eller krakow vid det här laget.

§12 - Uttalanden som hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning,

D_J
2nd January 2006, 14:52
Såg den nu i julas och den ser ut att ha klarat sig, men tänkte inte på att fråga närmare. Det enda synliga menet var de gula tillfälliga reg-skyltarna.

Det var en chilenare i göteborg som snott den. Försåg den med reg-skyltar från sin egen 323 .

Han och hans kumpaner hade två svarta 323 med samma reg-nummer på gatan samtidigt när polisen tog dem... :duh:
Brorsans turbo-4wd-sak och deras egen risiga 323 modell enklast-möjliga.

Tack vare nätverk på olika bilforum löste sig det hela och en del foton finns. Bl.a. på när de byter skyltar...

Jag tror inte det varit rättegång än.

Lunkn
2nd January 2006, 16:18
Härligt att höra att bilen har klarat sig iaf!. Hoppas bara dom får ett hårt straff nu då

540-Finspång
2nd January 2006, 16:38
Skönt när bilen kommer tillrätta! Långt :die: straff ska dom ha dom som gjorde det!!! MVH

Viggen-Finspång
2nd January 2006, 18:42
Hoppas ni som skriver har läst reglerna!

Mikael
3rd January 2006, 15:52
Hoppas ni som skriver har läst reglerna!

Och ja kan lägga till från reglerna angående följderna..

Åtgärd för brott mot denna regel är varning eller avstängning/radering av konto/konton.

Och du Knotan är ju ganska illa ute redan så om ja vore dig så skulle ja uppdatera mig angående reglerna här inne...

Moffegrev
4th January 2006, 12:40
Och ja kan lägga till från reglerna angående följderna..

Åtgärd för brott mot denna regel är varning eller avstängning/radering av konto/konton.

Och du Knotan är ju ganska illa ute redan så om ja vore dig så skulle ja uppdatera mig angående reglerna här inne...

vad är detta för uthängning då?
Detta har inte vi med att göra det är nått som ni moderater har mellan er...tycker att du ska be Knotan om ursäkt för detta...vi andra har inte med detta att göra.

NitraM
4th January 2006, 13:38
Detta har inte vi med att göra det är nått som ni moderater har mellan er...tycker att du ska be Knotan om ursäkt för detta...vi andra har inte med detta att göra.

Håller med dig till viss del.

Men däremot så är det ju bra att de skriver ut reglerna titt som tätt då många bryter mot dem titt som tätt. och om dessa regler kommer fram i olika trådar där folk har gjort regelbrott så skadar ju inte det så mycket i mina ögon. men det är ju bara min åsikt och uppfattning.

Men som i denna tråd så var det rätt många som skrev rasistiska utrop och hot, så här tycker jag ju inte det är fel att de skrever ut de reglerna så folk förstår.

om nu knotan har gjort något som våra kära moderatorer tycker är fel kan de ju ta det privat.

EDIT: Jag tror nog mest det var en varning dessutom till knotan, och om du kollar så är han nu mera bannad vilket tyder på att han inte lyssnade på moderatorerna

ps: om nu moderatorerna inte är ett ord ber jag om ursäkt. moderater lät fel i mina ögon då det kan misstolkas som det politiska partiet :blabla:

Mikael
4th January 2006, 14:10

Det du inte vet nåt om behöver du heller inte kommentera...

Föresten... Varför kommenterade du inte i ut o sladda tråden där det va grova påhopp på Hondapover som resulterade i att han inte ville vara kvar på swespy.com om du nu tyckte att det här va en uthängning som ingen annan har med o göra?

NitraM
4th January 2006, 16:36
kom igen nu grabbar. nu skärper vi oss. inget små tjäfs, sånt tar vi över pm.

Viggen-Finspång
4th January 2006, 17:14
Tråd Låst!