Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Bygge av bur?

Lunkn
9th August 2005, 21:17
Någon som har några tipps eller vet någon i norrköping som sysslar med sådant?. Är SÅÅ jävla trött på hondan så den ska antingen till skroten eller plockas ner o byte av motor o allt sånt. Fixa i ordning o försöka få något som duger på gatorna känns lite bättre. Annars lite länkar och info om sådant uppskattas // mvh Danne

Auner
9th August 2005, 21:58
benci på HPC kan alltid komma med lite råd om bur, han är burprofet så det står härliga till. Han blir nog bara glad om du säger att du vill ha bur i din bil också :)

hondapower
9th August 2005, 22:24
finns färdiga sattser att köpa från tex Guss mfl.
ska du ha hel bur eller halv bur eller bara burbåge?

enklast är nog om du får tag i nån form av ritningar och sen åker till nån mekanisk verkstad som både svetsar och bockar rör bitarna åt dig och gör skarv hyllsor så du kan plocka ur buren vid behov.

att åka till en firma så dom svetsar och kröker upp en bur och även monterar den kommer att kosta ca:15-25tusen beroende på matreal val m,m.

en halv bur ligger väl kanske på ca:5-8tusen.

så det är ju tyvär inte helt gratis att bygga bur.

C5-Finspång
9th August 2005, 22:29
För ett riktigt proffsjobb, ta kontakt med Bertan på BRC (Bertan Race Cars).

Killen är grym, har varit inne i hans verkstad några gånger, helvete vilken kvalitet på bitarna.

Bygger Pro Mod bilar på beställning och skapliga projekt på G i garaget för det mesta, han tar dock betalt för jobbet också, crom moly helbur går nog på 10000 + SEK där.

Lillis på Åby motorklubb har väl svängt ihop några burar/bågar till folk i Norrköpings trakten också vad jag förstått.

MVH

Tommy

Lunkn
9th August 2005, 22:37
För ett riktigt proffsjobb, ta kontakt med Bertan på BRC (Bertan Race Cars).

Killen är grym, har varit inne i hans verkstad några gånger, helvete vilken kvalitet på bitarna.

Bygger Pro Mod bilar på beställning och skapliga projekt på G i garaget för det mesta, han tar dock betalt för jobbet också, crom moly helbur går nog på 10000 + SEK där.

Lillis på Åby motorklubb har väl svängt ihop några burar/bågar till folk i Norrköpings trakten också vad jag förstått.

MVH

Tommy

Ok.. Lillis på motorgården med lastbilsturbona?. Får ta o höra med han om han kan ge mej några råd.

Lunkn
9th August 2005, 22:38
benci på HPC kan alltid komma med lite råd om bur, han är burprofet så det står härliga till. Han blir nog bara glad om du säger att du vill ha bur i din bil också :)

Fint, för material har jag och lite kan jag göra på jobbet.. Får ta o skicka ett PM till han. thx // mvh D