Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Råd angående lite uppgraderingar.

g_son
8th August 2005, 10:15
det är ju meningen att min bil ska bli lite uppgraderad med början snart o ska väl vara tänkt o vara färdig tills i vår..

det jag huvudsakligen tänkte göra är att byta spridare, bränsle pump, bränsle regulator, nya fräscha silikon slangar o grejs..

sen ska väl även turbo o sånt uppgraderas men det är bränsle tjosan som står överst på listan just nu..

är det någon som har någon fakta om vad jag ska använda för spridare och pump o grejor för o få maximal prestanda ur pärlan?? vad för märke, storlek, ohm, bla bla bla.. kom gärna med en massa tips..

jag vet ju ett par som troligtvis kan mer om audi än vad jag orkar lyssna på.. men jag vill inte ringa o tjata på dom jämt hehe..

zector
8th August 2005, 10:41
Ring Dalbäck ^_^

g_son
8th August 2005, 10:46
usch o fy för dahlbäck.. dom gynnar jag gärna inte i onödan.

hondapower
8th August 2005, 11:11
åk in till Bröderna på AG´s nån dag och kolla om du kan får lite consulting.

Knotan
8th August 2005, 13:09
du har väll inte bilen mappad för dem prylar som sitter i idag??
du klär ju kunna plocka rejält med effekt med bara det isåfall??

g_son
8th August 2005, 13:14
jo det är nog sant.. men jag vill inte slösa dom sjuka pengarna på o mappa den innan jag har satt i bränsle grejorna o ny turbo o sånt me..
det kostar ju ändå runt 20 000:- o mappa.. jag vill inte betala det två gånger hehe..

ett nytt extraktor rör gör nog stor skillnad för mig me.

hondapower
8th August 2005, 13:38
jo det är nog sant.. men jag vill inte slösa dom sjuka pengarna på o mappa den innan jag har satt i bränsle grejorna o ny turbo o sånt me..
det kostar ju ändå runt 20 000:- o mappa.. jag vill inte betala det två gånger hehe..

ett nytt extraktor rör gör nog stor skillnad för mig me.njaa,kostnaden för mappningen är helt och hållet individuell.

du ska nog kunna mappa med en Unichip box eller låta nån som är snuskigt bra gat mappa..ger nästan lika dana värden som när motorn sätts i bänk.
skillnaden är att du får bilens tröghetsmoment när den rullar med i mappningen.

i och med det så kan du nog komma undan billigare..kanske tom bara ett 4siffrigt belopp.

g_son
8th August 2005, 13:40
känner du någon som kan så hojta till så tar jag gärna en sväng.