Visa fullständig version : Maxi träff 6/8 efter ActionMeet.(med kvälls jippo)
hondapower 5th August 2005, 15:21 imorgon kväll så är det ju ActionMeet med gasning på strippen m,m och ja har funderat lite grann på varför vi här i norrköping inte kan ha en trevlig träff på Maxi i samband med det.(vi ligger ju inte särskilt långt där i från).
har även fixat lite nattlig aktivitet för dom som inte fått nog efter ActionMeets drag (eller inte hunnit anmäla sig dit).
så träff på Maxi kl 22:00 med snack,brudar,"aktivitet" av trevligt slag.
så bara att dyka upp.
gärna med räser bilen också '12'
*OBS:inte samma Maxi modell som alla är vana vid vid det här laget=dött och tråkigt*
för mer info kolla denna länk.
(obs:inget formelt skrivande om ev race eller annat skit i denna tråd) :D
http://www.zatzy.com/showthread.php?p=2366543#post2366543
vill även poängtera att allt skit snack och prat om bla bla bla som INTE har med denna tråds ämne att göra kan göras nån HELT annan stanns än här i.
EDIT: pga vädret så kommer ev "aktivitet" efter Maxi att bli inställd i dags läget!!
Kolven 5th August 2005, 15:23 Jorå jag kommer nog på detta ...
Tommy^_ 5th August 2005, 15:43 Suck.. man som har bestämt att man ska mecka hela helgen'110'
mr.J 5th August 2005, 15:48 vilket maxi är det då? lättare att fråga här en att regga sig på zatsy
hondapower 5th August 2005, 15:51 vilket maxi är det då? lättare att fråga här en att regga sig på zatsy
:blink:
menar du i villken stad eller vad?
om du menar i villken stad:LÄS hela första inlägget plus att det bara finns ett Maxi i Norrköping.
mr.J 5th August 2005, 15:53 okej läste nog för hårt på den här raden =OBS:inte samma Maxi som alla är vana vid
därför trodde ja det var i nån annan stad
Auner 5th August 2005, 17:06 Hehe :)
Det är ett hemligt Maxi på Tommys bakgård ^^,
I'll be there!
Lunkn 5th August 2005, 17:36 ja är där!
Mikael 5th August 2005, 18:45 ja är där!
nu???
Auner 5th August 2005, 18:56 Lunkn är alltid där, jäkla Maxi-kickers :D
Banx 5th August 2005, 22:23 I'll be there!
Lunkn 5th August 2005, 23:31 Lunkn är alltid där, jäkla Maxi-kickers :D
Hahaha.. Det är ju bara för att jag handlar på ica maxi ;). Du vill va men du måste skaffa tejp på takluckan för att bli en äkta kicker..:D
Moffegrev 6th August 2005, 00:14 kommer garanterat...har snackat mycket nu men nu är den klar.;)
Maximilian 6th August 2005, 00:17 Låter intressant det där, om någon känner att jag duger som sällskap AUNÉR eller NITRAM*host* så är jag på...
Lunkn 6th August 2005, 00:19 nu???
tog fel dag? ;).. nae vars så hightech e jag inte så jag kan surfa genom mobil eller liknande :P
Viggen-Finspång 6th August 2005, 01:46 kommer ...
robban1987 6th August 2005, 07:10 klart ma nkommer vara där;)
Auner 6th August 2005, 13:21 Hursomhelst så låter det där intressant, om någon känner att jag duger som sällskap AUNÉR eller NITRAM*host* så är jag på...
Men hörredu Stigga, du får ju höra av dig :*(
g_son 6th August 2005, 15:04 jag kommer.. o det blir flera som kommer ifrån mantorp park tror jag.. många som blev besvikna på att det blev inställt på mantorp.
hondapower 6th August 2005, 15:07 EDIT I FÖRSTA TRÅDEN
g_son 6th August 2005, 17:47 alltså är det någon som vet något om att det blir något ikväll?? alltså om det blir lite folk.. på folk som var på mantorp park verkade ju som om det skulle bli något.. är det någon som har hört något mer?
bratne 6th August 2005, 17:48 klart man kommer. tar med mig lite folk också så det blir lite ös ikväll..=)
mr.J 6th August 2005, 17:53 ja kommer... lite regn har man inte dött av..men kan ju hoppas på uppehåll ikväll
g_son 6th August 2005, 17:58 jag tar med mig ett gäng bilar me.. så det kan bli lite fart i det här.. HOPPAS JAG!!
alltså ärligt talat grabbar o flickor.. för satan packa er ut på stan ikväll.. det skulle väl vara kul o komma ut för en gångs skull??
Zliten 6th August 2005, 18:03 ja kommer också, men varför åka till maxi först?, är det inte bättre att åka till händelö (stavas?) så stannar alla kvar där istället för att åka upp till maxi och se att inga har vart eller stannat kvar där å sen börja snurra runt i stan..
Men jag åker väll upp till maxi först sen till händelö. Mvh // Niclas
mr.J 6th August 2005, 18:07 har också snackat dit en del folk som kommer dyka upp på maxi... skulle vara kul med lite folk o grymma bilar ute för en gångs skull.. en sväng genom stan i samlad trupp skulle också vara grymt
Kolven 6th August 2005, 18:09 Ta ett cruising varv på stan ?
WoberT 6th August 2005, 18:19 Varför inte förflytta det till lkpg? Hörde att det regnar i nkpg fortfarande men har inte regnat i lkpg imorse så vägarna har faktiskt torkat upp här nu. Maxiparkeringen här i lkpg vore ju inte helt fel eller?
g_son 6th August 2005, 18:21 hmm nu blev det ju jobbigt när folk ska komma o ändra i sista sekund hehe..
ok jag vet inte var Händelö ligger men det är ju lugnt om man åker till maxi först..
WoberT 6th August 2005, 18:24 Kan iofs träffas i nkpg först och sen bestämma sig för att dra till lkpg eftersom det är torra vägar här.. men det får väl dom som håller i det bestämma.. men bara ett tips.. vore skoj om det blev lite åka av ikväll :)
g_son 6th August 2005, 18:43 jo det vore jäkligt skojigt om man kunde får ihop ett gäng med bilar faktiskt.. o det vore ju ett under om alla hamnar på samma ställe hehe.
hondapower 6th August 2005, 18:43 hörde också att det inte regna längre i Linköping och att vägarna där snart torkat upp.
har dock ingen aning om det stämmer eller inte,men det låter betydligt bättre än Norrköping som typ regnat bort och skapat gratis bad för dom som inte är känsliga mot åskådare.
stämmer vägunderlaget i linköping som man fått höra så blir det nog att plocka ut Hondan och dra över dit å spana läget istället för plasskiga Norrköping.
g_son 6th August 2005, 18:44 alltså här i mantorp har det ju varit tort ända sedan dom bestämmde sig för att ställa in strippen hehe.. o det ser lika dant ut i linköping me..
hondapower 6th August 2005, 18:46 alltså här i mantorp har det ju varit tort ända sedan dom bestämmde sig för att ställa in strippen hehe.. o det ser lika dant ut i linköping me..
när du säger torrt,menar du då bara enstaka pölar och fuktigt på marken eller HELT torrt på HELA vägbanan?
Bruden 6th August 2005, 18:59 jag kommer med golfen =)
Moffegrev 6th August 2005, 19:03 hoppas nu att det är på maxi...har fixat med ett par bilar nu så...
HONDAPOWER du kan inte komma o förstöra tråden så där att du sticker till Lkpg...;=)
Lunkn 6th August 2005, 19:06 Torkar säkert upp här med!. Ajja syns ikväll iaf va inte blyga o komma fram o fråga vad jag gjort med min bil!. (för att få den så ful ;) )
Auner 6th August 2005, 19:09 Här har det ju inte regnat på en timma nu, klart det torkar. Börja inte yra om andra ställen nu. g_son, hur ska vi veta om det kommer folk? Om alla sitter och velar lär ju ingen komma dock, så sluta vara tveksam. Be there or be square :)
hobby 6th August 2005, 19:18 I Lkpg e det ju helt tort nu kom där ifrån nyss...
g_son 6th August 2005, 19:24 jag meanr att det är typ blött i gräset blött..
men det är jag ju som satt o tjatade om att det var dumt o ändra plats ifrån norrköping nyss.. jag ville bara veta om folk bytt plats eller inte??
men jag kommer till maxi med ett par till..
bratne 6th August 2005, 19:29 jag har inte bytt plats från norrköping i alla fall. har ju inte regnat på ett tag o ja e säker på att det torkar upp tills 22 tiden i alla fall. eftersom vägarna är ju varma o det blåser ju en del o då torkar det upp snabbt på vägarna=)
WoberT 6th August 2005, 19:42 Det är helt torrt på vägarna i lkpg nu.. bor ju här så borde veta :P.. Men Som det ser ut nu verkar det bli en del bilar som ska ut i lkpg.. Får se om vi drar till nkpg.
räven 6th August 2005, 19:43 Åker med moffe...........;)
Lunkn 6th August 2005, 19:51 Det är helt torrt på vägarna i lkpg nu.. bor ju här så borde veta :P.. Men Som det ser ut nu verkar det bli en del bilar som ska ut i lkpg.. Får se om vi drar till nkpg.
Kom kom bara!!!! ta med alla också :)
g_son 6th August 2005, 19:57 ja ta med alla o kom till norrköping.. jag kommer garanterat.. jag åker väl dit vid halv tio eller något..
WoberT 6th August 2005, 20:04 Kom kom bara!!!! ta med alla också :)
Hehe får se vad folket säger.. solen tittade precis fram här nu :D
räven 6th August 2005, 20:31 ja ta med folket från link WoberT så kan vi väl åka i samlad tropp genom nkpg, karavan som kolven så fint sa.........men kolven; ska du cykla efter lr?;)
mr.J 6th August 2005, 20:33 ja jag menade typ en cruising varv eller nått sånt...skulle vara tufft med en massa bilar i tåg genom stan
Evo TME 6th August 2005, 20:40 funderar på att glida in ett varv...
golotus 6th August 2005, 20:43 drar med en 3-4 bilar jag med....så se till nu att ni kommer allihopa!
mvh
Lopez 6th August 2005, 21:12 Ja kommer o kikar lite ...
TwingoRS 6th August 2005, 21:24 självklart blir det en sväng ner till maxi.
hondapower 6th August 2005, 21:28 hoppas nu att det är på maxi...har fixat med ett par bilar nu så...
HONDAPOWER du kan inte komma o förstöra tråden så där att du sticker till Lkpg...;=)
tro mig,ja ville själv inget annat än att få bjuda på en trevlig kväll med lite drag i.
men eftersom jag vet vad blöt asfalt och folk som inte använder hjärnan när dom kör kan göra så tänker jag inte fortsätta ´med att göra verklighet av nått race.
vet att MÅNGA tycker ja är dum i huvet eller så bara för att jag inte fortsätter med det som stått i trådens start.
men så ligger det till nu och ni som oftast gnäller på att det händer för lite och att det alltid är så tråkigt:gör slag i saken själva.
kör,träffas,crusa genom stan m,m m,m.
för ja kommer iaf inte att fullfölja planeran som fanns iom att ja har respekt för street racing och blöta vägar.
dvs:inget fäste och allt för mycket som kan gå fel.
g_son 6th August 2005, 21:34 hmm ok.. jag är helt på din sida Hondapower men det skulle vara skoj om man hittar en väg som är torr..
men hur blött är det i norrköping igentligen??
hobby 6th August 2005, 21:41 det e bra väder här nu, så skulle tro att det skulle kunna torka upp
g_son 6th August 2005, 21:43 gött gött.. men alltså OM bara OM det blir tort, kan inte någon som har lite koll ta tag i det så det blir lite drag?? det skulle vara skit kul.. en bra kompensation för mantorp..
hondapower 6th August 2005, 21:46 hmm ok.. jag är helt på din sida Hondapower men det skulle vara skoj om man hittar en väg som är torr..
men hur blött är det i norrköping igentligen??
det ligger pölar på många vägar plus att det fortfarande är blött.
obs;betyder kanske inte att exakt alla norrköpings vägar ser ut PRECIS så här....men dom flesta iaf.
och alla vägar mer eller mindre blöta och har mindre pölar på sina ställen.
tyvär så dräller inte norrköping av bra ställen att utäva det som alla vill på.
efter att ha kollat runt i veckan så märkte ja att på en del ställen är det vägarbets område och på andra har det blivit en massa hål och annat skit.
så eftersom vi haft vädre vi haft idag så blir inte valmöjligheterna direkt större tyvär.
så såvidare ingen äget ett jet aggregat som kan varmlufts torka en hel väg strecka så är det jäkligt ont om tänkbara streckor.
hobby 6th August 2005, 21:54 hondapower kom upp till Maxi endå... skulle vara kul om så många kom...
hondapower 6th August 2005, 21:58 EV EV EV EV EV finns det en lösning på att få en strecka så pass torr så det kommer gå att köra på den mindre risk fritt än som det ser ut nu.
OMMMMMMMMMMM det skulle bli körning så vill ja veta dels hur många som VILL köra plus att ja vill veta hur många som skulle vilja hjälpa till för att göra detta möjligt.
OBS;detta skulle isf bli en form av nödlösning för att få alla ActionMeet besökare nöjda efter den uteblivna körningen där.
g_son 6th August 2005, 22:00 jag kör utan mer än gärna..
o vad ska du ha hjälp me?
hondapower 6th August 2005, 22:06 det skulle behövas ungefär en 20st bilar för att torka upp vägen tillräckligt för att fäste och olycksrisken skulle minska drastiskt mot nu läget.
men eftersom ja arrangerat körning förr och vet vad många av stadens bil människor går för så vill ja inte lägga ner för mycket tid på detta utan att veta om responsen bland folk som SKA köra isf blir tillräcklig.
g_son 6th August 2005, 22:17 ok jag förstår..
men jag kan hänga på om det är så att folk vill köra.. för jag vill dra en sväng själv..
jag pmar mitt nummer så är det bara o ringa om hjälp behövs.
Mikael 6th August 2005, 23:35 en färsk rapport: En jävla massa bilar på maxi.. :)
bluebeast_32 6th August 2005, 23:56 finns där folk än?? var annars är ni?? :hyper:
TurboTias 7th August 2005, 01:33 en färsk rapport: En jävla massa bilar på maxi.. :)
hur många är/var det då?, på ett ungefär :)
940-Finspång 7th August 2005, 01:49 jag åkte förbi på vägen där ute och kolla in va typ max 10 bilar där på sin höjd och det stod 3 där och 2 där mm som det brukar vara ...
Lunkn 7th August 2005, 01:52 Dom flesta va iväg då och körde..
g_son 7th August 2005, 02:51 klockren kväll.. väldigt lyckat..
väldigt mycket trevligt folk o fina bilar..
det ända negativa var att det var för många som fegade ur när man skulle köra.
Hondapower... jag tycker det här är värt o försöka på igen så småningom..
Zeb 7th August 2005, 03:17 ja tyckte de va kul ikväll oxå!! trevligt o snacka lite me folk o så. tyvärr så fick ja inte kompisen o köra nåt me mussen...
hoppas de blir fler såna kvällar!
hondapower 7th August 2005, 04:20 så där då,då har man själv kommit hem efter en kväll med "gänget".
även fast jag inte ansåg tidigare att det var värt att köra pga det risiga underlaget så blev det efter en massa på stötningar och folks vilja att hjälpa till lite körning och folk på Maxi en nädlösning på kvällens innställna körning och träff.(håll ut till en lite mer strukturerad kväll med bättre planering än det som löstes i sista sek idag).
vill lägga ett stort tack till dom människor som var villiga att hänga med och försöka torka upp en av rakorna och även ett stort tack till killen som behagade att sitta och åka nästan 2-3mil bara för att kolla på en väg.
dvs:alla som gjorde kvällen möjlig.
förare,bilar,åskådare,mfl.
måste även lägga ett STORT grattis till Norrköpings självaste monster Audi vars ägare Tony fått till en best.
(får nog personligen besöka sjukan på måndag och kolla hörseln ;) )
hoppas på att få se dig i Västervik så du får ett efterlängtat tidkort på vad allt slit och haveri har gett mot förra årets tidkort.(tippar personligen på en hög 10:a '135').
men vill åter igen "gnälla" lite på Norrköpings bilburna människor,vi har gott om potenta bilar men alltid fåligt med förare när det kommer tillfällen som detta.
så stå på er och kör för glädjens skull nästa gång och tänk på att du inte förlorar några pengar eller så ifall du slukke förlora.
tack för en trevlig kväll alla.(specielt Robban87 för sin entuiasm och starka vilja att hjälpa till med allt från planering - slut)
räven 7th August 2005, 11:47 Var mkt trevligt......synd bara att det inte var fler som körde......själv åkte man med så denna gång blev det inget för min skull men jag förstår att inte många ville lina upp bredvid en viss audi:D........stort cred till er som höll idet...........blev lite fundersam när det böts sträcka utan att ngn sa var bara, men det löste sej iaf.........
Vad är det för idioter som inte fattar att fylla och bilar inte hör ihop???Tänkte speciellt på en vit bmw, alla som var där vet.........
Auner 7th August 2005, 13:04 Mmm, lagom skabbigt med fulla personer. De kan åka med sina fjortisar någon annanstans och leka tuffa.
robban1987 7th August 2005, 13:56 blev ett hyffsat race endå. Är nöjd. Kul att folk runt om inte bara norrköpingsfolk kommer och kör med.:)
Lopez 7th August 2005, 14:04 Tack Tommy för en lyckad kväll tillslut :)
Tyvär han jag bara med ½ repa innan kopplingen sa upp sig helt :( så nu blir de bara o vänta på nya växellådan.
Tycker det är lite trisst att det är cirka 40 bilar på plats o ~10 av dem kör. men men det e som vanligt
/David
Zliten 7th August 2005, 14:22 jasså det blev lite aktivitet senare, jag å tre andra bilar åkte hem för det verka bli en vanlig maxi träff där alla bara åkte iväg efter 5 minuter.. va dock roligt å se en audi som bjöd på sig själv!
Nästa gång får man väll visa mer intresse så man kan va med efter maxi..
Auner 7th August 2005, 14:28 Det var ju rejs ju
Moffegrev 7th August 2005, 14:31 Cred Till HONDAPOWER en riktigt lirare det där..kanon kväll trots lite körning..AUdin den bilen är faan inte mjuk alltså....startar till och med billarm på andra sidan gatan...HIHI då finns det power..;)
Man såg ju att de oseriösa stannade kvar på maxi så det va bra det..
Lunkn 7th August 2005, 16:02 Synd att man inte hängde med till andra punkten.. Blev för trött på slutet.
OT: Moffegrav jävligt fet va din bil. Åkte förbi när du tankade på jet.
g_son 7th August 2005, 17:34 alltså jag är tok nöjd.. men jag är mindre nöjd över en viss FIAT som jag gärna tar en rematch emot hehe..
toppen kväll i övrigt.
g_son 7th August 2005, 17:53 Alltså OM det är någon som har en film på när tony kör med sitt monster.. ny eller gammal spelar ingen roll... SÅ LÄGG UT DEN... fasen man blir ju besatt av den bilen.. helt sjukt.
RS13-Finspång 7th August 2005, 19:00 Ja de va fint g_son ja skulle åkt om ja inte va osäker på om hjulen sitter på som dom ska måste kolla upp det där.. ska bara chippa den och få på 3" så är ja me o åker =) hehe. Helt sjukt tryck i Audin... Gör så att lampor hoppar ur samt larm går igång fast det klarade ja med forden också att få larm att gå igång men den va det inget drag i bara mycket ljud hehe...
g_son 7th August 2005, 19:03 hehe..ähhh skit i hjulen hehe dom klarar säkert en repa.. det får man bjuda på.
Moffegrev 7th August 2005, 19:32 Synd att man inte hängde med till andra punkten.. Blev för trött på slutet.
OT: Moffegrav jävligt fet va din bil. Åkte förbi när du tankade på jet.
Tack så mycket....är lite kvar att göra och så har jag nyss besiktat så den är sugis...skit trist flyttar knappt på sig med enbart port o plan o annan kam..så turbon åker på snart..blev sugen i går..hehe
G-son faan måste säga att jag blev jävligt förvånad att den där FIATEN gick som den gjorde...kan ju säga att jag inte trode att den va så snabb...typ avgassystem men som sagt lurad kan man bli..hehe..den gick utavhelvete måste jag säga.. '12'
RS13-Finspång 7th August 2005, 19:40 ja jag trodde inte heller att den gick så bra... Men fan va sugen ja va men kan ju inte köra med mitt ynka utblås fan e ju som ett ärtrör o låter inget bara pinsamt hehe.... Men bara ja skruvar dit hjulen och får på avgas gärna chip då e ja lätt med... Men man får se.. det är väll inte allt för ofta det e sånna härna race. Det va skit kul i alla fall. Mer sånna!
g_son 7th August 2005, 19:43 jag har för mig att någon sa att han hade gjort mer med den än vad han sa..
den väger ju 400 kilo mindre än min me.. men inte för jag bara ska skylla på det men jag fick en jävligt dålig start då..
g_son 7th August 2005, 19:45 jag hörde att han hade chipat den, ställt upp laddtryck o lite me..
|