Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Hjälp att installera laddtrycksmätare i 850 Turbo

RS13-Finspång
5th August 2005, 12:56
Någon som har lust att hjälpa mig installera den. Skulle vilja ha den klar tills imonr och testa den på vägen till mantorp. "ska ej ställa ut" Ska ej köra vill bara testa så om någon har tråkigt PM lr ring på 073-0204164 så kommer ja direkt. Betalt kan ni få den 25:e nu e ja pank.

Norrköping-Finspång något av dom ställena kan ja åka till.

Ryss
5th August 2005, 15:13
rtfm ? :)

RS13-Finspång
5th August 2005, 17:12
Vart sitter original laddtrycks slangen? Sitter den på handtaget sopm man öppnar huven med inne i vid förar fötterna? en vit slang?

Mikael
5th August 2005, 18:47
Vart sitter original laddtrycks slangen? Sitter den på handtaget sopm man öppnar huven med inne i vid förar fötterna? en vit slang?

den går till instrumentet där org laddtrycksmätaren sitter.. följ den o se om du hittar nån skarv

RS13-Finspång
5th August 2005, 22:42
kirrade det nu måste ja ha lyse bara hehe... men har inga ström kablar :(

g_son
5th August 2005, 22:44
det är ju den lätta biten ju hehe..

RS13-Finspång
5th August 2005, 22:46
Att fixa ström? i så fall varse god ta med dig el kablar sp tar ja med mig kontakter så får du fixa hehe

Ryss
5th August 2005, 22:51
leta nån kabel med +/jord och skarva ?

g_son
5th August 2005, 22:58
imorgon kommer jag ha fullt upp med o stå i kö hela dagen så imorgon är det svårt hehe..

RS13-Finspång
6th August 2005, 16:28
någon som vet vart dimmern kontakt kabel sitter som ja kan skarva på? Vad behöver ja för kablar har en BSR 1,5 bar mätare.

940-Finspång
6th August 2005, 16:41
någon som vet vart dimmern kontakt kabel sitter som ja kan skarva på? Vad behöver ja för kablar har en BSR 1,5 bar mätare.

det är väl bara att kolla vad för något annat som går på dimmern och koppla in det där tex: på nån annan lampa... så gjorde jag på min tog ström ifrån en lampa vid ecc:n för den dimmra också ner...
och kabel är väl bara att ta något jag körde 1,5 men det är på tok för tjock än vad som behövs...

Mvh

RS13-Finspång
6th August 2005, 16:41
den för att styra intrument belysningen

RS13-Finspång
6th August 2005, 16:42
åhh hjälp mig då =) hehe

940-Finspång
6th August 2005, 16:45
åhh hjälp mig då =) hehe

Det är ju jobbigt ska mäta upp elen i en polares bil snart :)

RS13-Finspång
6th August 2005, 16:45
okey ja har ingen mätare så ja kan inte vad har du för instrument? ja kommer förbi så kan du få ta min med hehe.. ne skojja bara... åhh jobbigt ju..

Viggen-Finspång
6th August 2005, 17:14
Prova dig fram.. Det är ju bara ta bort någon kontakt och lägga dit kablarna så ser du om det lyser eller inte. Och skulle det lysa så kapar du dom kablarna och sätter en "sockerbit" med kablarna till mätaren. Simsalabim så lyser din mätare.

940-Finspång
6th August 2005, 17:24
okey ja har ingen mätare så ja kan inte vad har du för instrument? ja kommer förbi så kan du få ta min med hehe.. ne skojja bara... åhh jobbigt ju..

nja jag ska bara använda en vanlig multimeter för han skulle bara ha reda på vilka kablar det va ström på hela tiden...

Mvh

RS13-Finspång
6th August 2005, 18:44
någon som har en sockerbit över ja har ingen =)

940-Finspång
6th August 2005, 19:00
åk till OK där har dom äkert något du kan använda eller också använder du kabelskor eller nåt eller löder ihop kablarna.. det kostar inte många kr för en sockerbit...

Mvh

RS13-Finspång
6th August 2005, 21:35
Ja ska koppla på belysningen på cigg uttaget i bilen... hur ska ja koppla. På cigguttaget va det en svart och en gulbrun kabel samt på lampan till cigg en svart och en rosa "röd"? hjälp! hur ska ja koppla kommer komma en plus och en minus från mätaren har klämmare. Tänkte koppla in mätaren på kablarna från själva cigguttaget alltså på den svarta och gulbruna kabeln. Då tänkte att man tar + och - från mätaren och skarvar ihop med samma kablar från cigguttaget... Alltså blir det ju 2 + och 2 - minus i ena änden som jag skarvar ihop med + och - snuttarna från cigguttaget. Konstigt formulerat men.... 0_0

RS13-Finspång
6th August 2005, 21:50
är den gulbruna jord eller e det minus? eller e minus någe på lampan? typ den rosa "röda"?

Cornholio
6th August 2005, 22:22
Om det bara gäller en lampa så spelar + och - ingen roll, det ända du behöver göra är att leta upp en av varje och koppla på dom. Jag TROR att dom svarta kablarna du har är - och dom röda/gulbruna är +.

RS13-Finspång
7th August 2005, 02:35
Ja o polarn fixade det, men cigg uttaget funkar inte nu men skit i de

940-Finspång
7th August 2005, 02:36

He he hur kopplar ni igentligen då måste ni ju ha tagit bort nån kabel till den om den inte funkar...

Mvh

Viggen-Finspång
7th August 2005, 03:42

:lol: går inte misslyckas...

Kolven
7th August 2005, 05:15
Joo tydligen

RS13-Finspång
8th August 2005, 14:11
Vi kapade den svarta samt den gulbruna som går till cigg uttaget pch skarva ihop dom med kablarna från mätaren men när vi sätter i kontakterna i cigg uttaget så lyser inte mätaren men då funkar uttaget och när det e ur då lyser mätaren