Visa fullständig version : Nån med Nissan 200sx ?
Knotan 5th August 2005, 09:18 går i funderingar att skaffa en nissan 200sx typ tidig 90talare.
men iom att jag aldrig åkt med i nån ränkte jag om nån som har en kan bjuda på en åktur så man får se hur dem går.
helst en som är typ "förstahjälpentrimmad" ja typ chipp avgas uppställt ladd å inte mer. :p
så om nån har en som kan bjuda på en åktur vore jag tacksam,
betalar förståss lite soppa om de skulle va där skon klämmer...
PS: jag kan bjuda på en åktur i min 745tic sen om ni vill :p
//niklas// 0735 461153
g_son 5th August 2005, 09:31 jag har fått för mig att dom är ganska lätt trimmade dom där.. min polare köpte en som ligger på 260 bänkade häst.. o den skjuter på något grymt.
det verkar vara väldigt lätt o få tag på delar till sånna me.. så jag tror inte du skulle bli missnöjd.
Auner 5th August 2005, 09:32 Å andra sidan finns det nog en hel del "lättrimmade" exemplar som inte är så välbehandlade, det är ju en billig och busig bil, så kolla kvalitén innan du slår till.
g_son 5th August 2005, 09:37 min kompis hade väldigt tur o fick en som både är extremt seriöst trimmad o otroligt fin i övrigt.. så man kan ha tur.. men det är väldigt väldigt viktigt o kolla skicket ordentligt på en bil som är trimmad..
helst om killen man köper bilen av säger så här... nee jag har aldrig kört så hårt med bilen.. det har jag lärt mig den hårda vägen att det har dom oftast visst hehe..
Knotan 5th August 2005, 12:01 hehe.. jo det är ju det som är lite orloligt,
gå från volvo där man skjuter delar på löpande band, som normalt sett ska vara skottsäkra delar,
då vågar jag inte ens tänka mej hur en japs kommer bete sej när gasjävulen tar mej :D
nej svårtrimma verkar det inte, typ avgas, filter chip, prog btr å scania:ic sen ladda tills det är på spikgränsen så har man typ 300 ur motorn vad det verkar som det jag läst på 200sx.se.
men de flesta där verkar fega å lägga sej på runt ett bar även att det går att ladda typ 1.4-1.5 utan spik med orginal btr/spridare... då finns runt 260hp...
g_son 5th August 2005, 12:10 men det handlar ju bara om att trimma smart.. byta sånna delar som inte håller innan dom går sönder helst.. det är ju inga problem med en trimmad bil så länge man håller dom iordning.
hondapower 5th August 2005, 12:20 ett litet tips bara oavset du köper en som redan är lite trimmad eller en som är orginal.
sätt dit en oljekylare och byt bränsle pumpen.
annars kan du räkna med att göra som MÅNGA andra 200:a ägare får göra;byta vevlagren eller topplockspackningen....eller båda 2.
det där med ca:300hk genom att bara byta dom få sakerna du nämde kommer inte att hålla,har läst om MÅNGA 200;or som folk gjort så på och blåst både det ena och det andra.
ett råd till,kolla den bil du ev är intresserad av VÄLDIGT noga.
sverige är fullt av gammla import lik (även SV-sålda lik).
Knotan 5th August 2005, 13:29 japp,
som tur är(eller tyvär eller vad man nu ska säga) så har jag erfarenheter av motorras, och till 90% så är det handhavandefel som orsakar motorras. inte dåliga komponenter(även om de är dåliga oxå!) skulle sägaa att de flesta ras beror på spiningar, håller man dem borta så beror det på stakarna om det rasar.
bränslepump är redan bytt till wallbros 255l/t den ska tydligen räcka till å verkar va den som de flesta kör med.
oljekyl är rätt överskattat, sköter man motorn med olejebyten med intervall på max 500mil så duger det med en orginal oljekyl(vet iofs om det sitter nån överhuvudtaget
på 200sx??)
jaja, nu blev det lite OT: om nån har en 200sx å har lust å ge mej en åktur vore jag mycket tacksam så jag inte åker 50mil å sen blir negativt överaskad å får åka hem igen...
hondapower 5th August 2005, 13:34 tyvär så spelar det i princip ingen roll hur man hanterar 200:an..har du inte en oljekylare (tex från saab 9000) så KOMMER du att får vevras förr eller senare.
är även nått med olje retur slangen (har ja för mig) som har för liten diameter eller så.
sorry för OT..vill bara hjälpa dig om du går i 200:a köp tankar.
Insane 5th August 2005, 14:24 kommer inte ihåg om det är oljetryckröret eller oljereturröret från turbon som är för litet. 0_0
diametern är så liten att det blir en strypning och det blir avlagringar och sen är det tvärstop. :O
Har en kompis som har rasat 2 turbosar pga det här :(
Patrik-S2 5th August 2005, 15:06 går i funderingar att skaffa en nissan 200sx typ tidig 90talare.
men iom att jag aldrig åkt med i nån ränkte jag om nån som har en kan bjuda på en åktur så man får se hur dem går.
helst en som är typ "förstahjälpentrimmad" ja typ chipp avgas uppställt ladd å inte mer. :p
så om nån har en som kan bjuda på en åktur vore jag tacksam,
betalar förståss lite soppa om de skulle va där skon klämmer...
PS: jag kan bjuda på en åktur i min 745tic sen om ni vill :p
//niklas// 0735 461153
har ägt en sådan nissan!!! räkna med duktigt med soppa pengar!!! ligger du i ca 100 så varvar den ca 3600!!!! inte billigt!!!
det är anledningen att jag sålde min!!!
men annars en ganska rolig bil grym väghållningf!!!!
mvh
Pontus81 7th August 2005, 12:27 Min 200 varvar inte mer en 3000 när ja ligger i 100. Så va du fått dom siffrorna ifrån vet jag inte. O min e helt original dessutom.
Just nu e ja ganska trött på min 200 för jag har så mycke att fixa på den innan jag kan köra den ordentligt! Typ, dämpare o fjädrar, ny turbo p.g.a lagerras. Fälgarna måste ju bytas för dessa originalare e ju hemska!
Dessutom har förra ägaren kapat bort plast på sidan av tröskeln för att Citat:"Det va så jävla rostigt där." PÅ PLAST!!!!!???? Herregud...
Så ja har massa jobb framför mej :/
Lycka till me bilköp :)
Knotan 7th August 2005, 22:30 letar fortfarande efter nån som kan ge mej en provtur...
hondapower 7th August 2005, 22:52 letar fortfarande efter nån som kan ge mej en provtur...
fan bjud nån av alla 200:a ägare som hänger lite på O.K ibland på en kopp kaffe och kräv en provtur i gengälld. ;)
Dennis.B 22nd August 2005, 08:13 Om det fortfarande är intressant med en provtur så kom ner till landbloms på butängen.
Rickard 9th September 2005, 00:07 Min 200 varvar inte mer en 3000 när ja ligger i 100. Så va du fått dom siffrorna ifrån vet jag inte. O min e helt original dessutom.
Just nu e ja ganska trött på min 200 för jag har så mycke att fixa på den innan jag kan köra den ordentligt! Typ, dämpare o fjädrar, ny turbo p.g.a lagerras. Fälgarna måste ju bytas för dessa originalare e ju hemska!
Dessutom har förra ägaren kapat bort plast på sidan av tröskeln för att Citat:"Det va så jävla rostigt där." PÅ PLAST!!!!!???? Herregud...
Så ja har massa jobb framför mej :/
Lycka till me bilköp :)
På min förra 200:a och på brorsans nuvarande när man ligger på 110 väg så lågger dom på runt 3500 =) kankse så du menar?
Edit: säg 3400 ..hehe
|