Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Släpvagnsfrågor?

golotus
4th August 2005, 00:24
är det någon här som har kunskaper ang. släp?
det är så att jag har ett husvagnschassi som jag tänkte använda som ett "bra-o-ha-släp"...och det jag undrar är
helt enkelt vad ska man tänka på, måste man ha ett obromsat släp reggat, ( detta underrede har ingen identitet), går det överhuvudtaget att regga in ett sånt här chassi som vanligt släp trots saknaden av ID?
givetvis bygger jag släpet efter dom krav som ska vara uppfyllda...men nu står jag mest o kliar mig i skägget! :duh: 0_0

tacksam för svar från allihopa som kan veta nåt!! :hyper:
mvh

sir_ingolf
4th August 2005, 08:49
säkrast svar får du om du kontaktar SBP, dom kan svara hur du skall gå tillväga för ev. inregistrering

golotus
4th August 2005, 12:06
jao...har forskat lite...det gick ju bra att både regga om en husvagn till släp o det går att ha det som ett s k efterfordon som inte behöver va reggat, men då ska det gamla chassit vara avreggat, men hittar ingenstans nån info om just gamla as som alla glömt bort... :blabla:

får väl se om gubbarna på sbp kan svara på det...

räven
4th August 2005, 12:07
tror inte du kan regga ett släp som inte har någon form av id..............
dom kan ju tro du har snott det........;)

golotus
4th August 2005, 23:02
tror inte du kan regga ett släp som inte har någon form av id..............
dom kan ju tro du har snott det........;)
nä..förmodligen inte, men jag tror inte konsten att slipa ner den o få den att se helt "hemmabyggt" ut är alltför krångligt, o sen regga den som amatörbygge.
vagnen e ju typ 6-7 ihopsvetsade balkar med en hjulaxel, o den gör man ju ändå om...
men jag ska nog ändå bara ha den som ett s.k efterfordon som inte behöver va reggat alls!

mvh

sir_ingolf
5th August 2005, 00:04
en dolly eller?

golotus
5th August 2005, 00:42
en dolly eller?
ne...bra o ha o köra grejer med mm...istället för att hyra släp vareviga gång!
hade ju en gammal husvagn stående som jag tänkte skänka bort men tänkte att jag skulle göra nåt med den istället!