Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Intresse om träff i Norrköpings-trakten?

robban1987
26th July 2005, 11:49
Tänkte lägga upp en tråd för att kolla om intresse finns! Dråsar det in några svar så skulle det vara kul att samordna/arrangera någon eller några träffar!
Hoppas det kan bli någon uppslutning!

Mvh R.Moberg

Kolven
26th July 2005, 13:38
Jga är intresserad av att komma o även hjälpa till ;)

robban1987
26th July 2005, 13:39
Jga är intresserad av att komma o även hjälpa till ;)

Låter bra:)

powell
26th July 2005, 13:56
låter kul. vore riktigt trevlgt

robban1987
26th July 2005, 14:32
låter kul. vore riktigt trevlgt

Jo. Jag tycker det med! Händer ju så sällan nått.

Ricke
26th July 2005, 15:54
ja e på ja me :)

Viggen-Finspång
26th July 2005, 21:32
Klart det är kul med träffar!

räven
26th July 2005, 21:41
Joo......jag är sugen....kan även hjälpa till: ;)
Bara att kontakta mej när det drar ihop sej till planering lr utförandet!!!:D

robban1987
26th July 2005, 22:04
Okej ser ju ut o vara en del som är intresserade endå=)

Zeb
26th July 2005, 22:24
intresserad här oxå! skulle va kul o hjälpa till om det blir något :D

sir_ingolf
26th July 2005, 22:38
väldigt många brukar vara intresserade av en träff, dock är det väldigt få som vill hjälpa till MED en träff.

hondapower
26th July 2005, 23:03
vart är denna träff tänkt att hållas?

ja kan ställa upp med att hjälpa till (lite företag,kanske pris,div annat ja löste till utställningen i maj),skicka ett PM med lite mer info så ja har lite feedback.

mvh//

Zeb
26th July 2005, 23:22
jag skulle tycka de va kul o hjälpa till med en träff, men jag har ju inget o visa själv alltså... men jag kanske kan göra nåt annat i hjälpväg

robban1987
26th July 2005, 23:38
Jag med fler är sugen på att anordna en träff, skulle se om det fanns intresse för det, om det va träff var skulle NI då vilja ha den med tanke på vissa saker // Robban

Zeb
26th July 2005, 23:42
det beror väl lite på vad som ska hända på träffen, utställning kräver ju lite plats... känner inte till stan så jättebra.
vad hade du tänkt skulle hända på träffen? om några företag ska va me o ställa ut grejer vill väl dom ha det vid sina lokaler kanske.

robban1987
26th July 2005, 23:45
Jo det klart, det skulle ju vara kul med en utställning men det kanske är svårt och fixa, en vanlig träff kanske går lika bra. Kom med förslag!

Zeb
26th July 2005, 23:48
kanske en grillkväll lr liknande? om nu vädret kan ge oss lite sol! vore kul att lära känna folket man skriver med IRL...

robban1987
26th July 2005, 23:51
jo kanske det.. men man skulle vilja ha en träff som drog till sej mkt folk! inte bara från norrköping utan från nyköping,örebro,linköping osv.. det skulle vara maffigt

Zeb
26th July 2005, 23:53
men då krävs det nog en stor parkering va!? och då tar det mer tid och mer folk till att locka, och ordna med förberedelser... men visst vore det roligt! beror ju på hur mycket som är snack och hur många som vill lägga lite tid på detta.
men finns det nåt jag kan fixa så gör jag ju det!

robban1987
27th July 2005, 00:10
är inte maxi parkeringen tillräckligt stor då? där skulle man ju kunna ha träff, men man kanske inte får det lr?

Zeb
27th July 2005, 00:12
nja, då måste den ju vara efter 9 på kvällen! då kommer det ju bli som vilken lördag som helst, lite folk utspritt som står o pratar typ... lr?

robban1987
27th July 2005, 00:17
jo det kanske du har rätt i... men om man kollar på andra städer så är det ju inga problem, det är typ bara i norrköping det...

Zeb
27th July 2005, 00:24
jo, det beror väl lite på arrangörerna och vad det finns att göra/titta på.
men om vi säger att vi ska försöka fixa nåt, dagtid är bäst, en helg, hyfsad parkering, några locka-bilar så de kommer folk, kanske nån tävling, utställare kanske...
dom bästa träffar jag varit på i nrkpg är ju BLIB:s, den som va i början av sommaren på väg mot coop va ju oxå bra. där fanns det lite av varje och det blev ju bra. men det är mycke jobb med såna stora arrangemang...

Knotan
27th July 2005, 00:31
jag är på och jag är övertygad att det kommer folk fråna ndra städer OM man går ut i god tid innan med att det är nått speciellt arrangerat, kvällstid då!
norrköping har trots allt fortfarande ett visst rykte efter maxis 'storhetstid'för några sommrar sen,

även vad 'vissa' här på forumet anser om det, så är det löften om lite action som drar folket,
skulle man få in 10 pers som lovar att göra slut på bakdäcken å nån snubbe som ställer upp med lite musik å korvförsäljning, sen avslutning på 'hemlig' plats med 'nattkaravan' typ 2 bilar mot varan 201m

så är iallafall jag övertygad om att det skulle dra en jäkla massa folk.
det ser man ju på hur mycket folk det var som besökte linköping förra året...

men att nått sånt är svårt att som förening eller klubb anordna är jäkligt knepigt att anordna det förstår jag med...

robban1987
27th July 2005, 00:31
jo vars det är ju lite jobb över det som sagt... men det värsta med dagtid är ju att det kanske inte finns så mkt parkeringar... då är det ju ett företag man måste ta kontakt med och fråga om man får ha det där..

Zeb
27th July 2005, 00:35
jovisst, det måste man nog göra... men vilka är det som brukar ordna såna träffar här i stan? vore kul o se hur dom har gjort förut.
finns det inga andra parkeringar som man kan vara vid? vid himmelstalundshallen har det väl varit småträffar förut?

hondapower
27th July 2005, 00:47
vet att "några specifika" kommer att tycka att ja är negativ och paragraf fjant m,m m,m.

men en träff/utställning på allmänt område under kväll/dag tid utan tillstånd är en dålig start.
maxi som möjligt område med ev kontakt med ägarna kan man glömma.(har pratat med dom när ja började med planerna på utställningen som var i maj).
krävs tyvär tillstånd från polisen vare sig man vill eller inte.
finns dock ett annat ställe som inte är lika kännt som Maxi om man vill ha det så ostört som möjligt.
men Maxi i sig funkar under kvälls tid efter 22:00 oavset man har tillstånd eller inte,men går dock inte att lägga på den nivån med en massa företag (kanske inte vill bli förknippade med olagliga tillställningar) och seriöst med div inhängnader av ev utställnings område eller att ha folk som plockar upp allt skräp eller tunner som finns utställda m,m.

Zeb
27th July 2005, 00:54
inget negativt med det, bara fakta rätt igenom!
men det är svårt o komma på nåt som går bra om man inte varit med förut... är det planer på andra träffar lr nåt så hjälper jag gärna till! men det blir nog svårt om man ska sitta två pers o hitta på nåt som går bra

robban1987
27th July 2005, 00:55
så vad tycker du man skulle kunna göra åt det då?

Zeb
27th July 2005, 00:57
det lättaste om man bara vill få igång rörelsen lite i stan är ju att dra ihop ett kompisgäng o cruisa runt i stan typ...
men ska de bli stor träff behöver vi hjälp!

hondapower
27th July 2005, 01:01
inget negativt med det, bara fakta rätt igenom!
men det är svårt o komma på nåt som går bra om man inte varit med förut... är det planer på andra träffar lr nåt så hjälper jag gärna till! men det blir nog svårt om man ska sitta två pers o hitta på nåt som går bra
jo ja vet att det är svårt som fan,ja har t.o.m själv studerat lagen när det gäller denna sak och lärt mig en jäkla massa krav och regler man måste följa när det görs på en laglig bacis.
har även fått lärdom om vad man inte måste följa m,m om man arrangerar typ en träff m,m på vanlig allmän plats.

är inte en fråga om att 2st sitter och försöker hitta på,frågan är OM man skulle greja en träff utanför lagens ramar men endå med lite normer så måste folket vara fler än 2st bakom det hela plus att det MÅSTE finnas annat folk som ställer upp utan någon form av bangning när det kommer till div saker som man sagt sig va lugnt,ja gör det.

den skaran finns det tyvär en del av innom swespy (egen erfarenhet).
*ingen specifik nämd*

vad man behöver för en sån här typ av sak är äkta angemang från kalas bra killar/tjejer som ställer upp av egen fri vilja.

Zeb
27th July 2005, 01:11
jo det stämmer precis.... angemang behövs om det ska bli nåt alls!
men det svåraste är ju att komma igång, ideer finns det säkert gott om! det svåra är ju att veta vad som är genomförbart och lagligt, och så lite hjälpsamt folk såklart.

robban1987
27th July 2005, 01:12
jag håller med...

Zeb
27th July 2005, 01:24
men vi har ju fortfarande frågan... vad skulle hända om vi försökte anordna en träff då? självmord lr 15 minutes of fame...? :D

hondapower
27th July 2005, 01:53
men vi har ju fortfarande frågan... vad skulle hända om vi försökte anordna en träff då? självmord lr 15 minutes of fame...? :D
hur menar du nu?

en träff kan nästan vem som helst annordna,fråga är bara HUR personen/personerna i fråga ska dra folk..

många har väl sett resultatet av spikade datum till maxi nu under året.

Zeb
27th July 2005, 13:11
hmm... jo det stämmer ju. att bara säga ett datum funkar inte... det måste komma folk och då ska folket ha nåt att göra och titta på oxå!
vet du om det är tänkt att vara nån mer här i stan då?

hondapower
27th July 2005, 13:22
hmm... jo det stämmer ju. att bara säga ett datum funkar inte... det måste komma folk och då ska folket ha nåt att göra och titta på oxå!
vet du om det är tänkt att vara nån mer här i stan då?
**vet du om det är tänkt att vara nån mer här i stan då?**

hur menar du med detta?

jo visst,folket vill ju ha nått specifikt som verkar värt att åka och titta på.

men ja tänker dock inte skriva än en gång om vad folk inte vill se när dom kanske åkt 5-?mil för att det står burn show m,m m,m m,m på nån startad tråd.

Lunkn
27th July 2005, 13:27
Förstår inte varför man ska göra en så stor sak av allt. Varför inte göra som på den gamla goda tiden o sprida på alla forum man vet om att tex den 21 augusti på blbalab parkering ? så träffas vi och snackar går runt o kollar på bilar . Eftersom det verkar vara helt omöjligt att kunna få en laglig "stor" träff så får vi väl visa att vi är MÅNGA som har interesset av bilar i norrköping. Bara ta dit tidningen så dom får se att det inte bara är ligister som har intresset av bilar?. Oftast dom enkla träffarna som är dom bästa.. Inget tjaffs bara glada miner och trevligt folk?. OBS MIN TANKE!. // mvh D

Zeb
27th July 2005, 13:35
jag undrade om det var planerat någon mer träff i nkpg iår... jag har väl inte totalkoll så ja kanske har missat att det kommer nåt kul.
men jag har nog inget mer vettigt o säga som inte redan är sagt... men som sagt skulle det behövas hjälp med framtida träffar/evenemang så hojta till!

hondapower
27th July 2005, 13:53
Förstår inte varför man ska göra en så stor sak av allt. Varför inte göra som på den gamla goda tiden o sprida på alla forum man vet om att tex den 21 augusti på blbalab parkering ? så träffas vi och snackar går runt o kollar på bilar . Eftersom det verkar vara helt omöjligt att kunna få en laglig "stor" träff så får vi väl visa att vi är MÅNGA som har interesset av bilar i norrköping. Bara ta dit tidningen så dom får se att det inte bara är ligister som har intresset av bilar?. Oftast dom enkla träffarna som är dom bästa.. Inget tjaffs bara glada miner och trevligt folk?. OBS MIN TANKE!. // mvh D
varför?!
därför att det har annonserats tidigare i år på andra internet forum om träff på maxi och även alla i den sk maxi tråden som säger att dom kommer..

men precis som jag själv och andra så har nog dom flesta märkt slutresultatet av detta.

att dra dit tidningen är svårare än man tror,ja vet vad som krävdes för utställningen som var i maj när det gällde tidningars närvaro och intresse.

jo absolut,dom enkla och normala träffarna är alltid dom bästa,men dom är oftast svåra att locka folk till pga att det bara är ytterligare en träff i mängden.

har dock inte sagt att det ska göras en stor sak av en ev träff,bara att den måste göras lite speciel på nått/några sätt för att locka folk plus att man som sk arrangör oavset olagligt/lagligt måste förlja vissa lagar och restriktioner som finns.

hondapower
27th July 2005, 13:55
jag undrade om det var planerat någon mer träff i nkpg iår... jag har väl inte totalkoll så ja kanske har missat att det kommer nåt kul.
men jag har nog inget mer vettigt o säga som inte redan är sagt... men som sagt skulle det behövas hjälp med framtida träffar/evenemang så hojta till!
ja har lite planer som inte är klart ännu.

beroende på om ja får ordning på en sak så kommer det ev att bli både utställning företag och 201m körning med gran.(ej tid dock).

men som sagt,inget datum eller så planerat pga att en del saker inte har klartecken.

Lunkn
27th July 2005, 15:59
varför?!
därför att det har annonserats tidigare i år på andra internet forum om träff på maxi och även alla i den sk maxi tråden som säger att dom kommer..

men precis som jag själv och andra så har nog dom flesta märkt slutresultatet av detta.

att dra dit tidningen är svårare än man tror,ja vet vad som krävdes för utställningen som var i maj när det gällde tidningars närvaro och intresse.

jo absolut,dom enkla och normala träffarna är alltid dom bästa,men dom är oftast svåra att locka folk till pga att det bara är ytterligare en träff i mängden.

har dock inte sagt att det ska göras en stor sak av en ev träff,bara att den måste göras lite speciel på nått/några sätt för att locka folk plus att man som sk arrangör oavset olagligt/lagligt måste förlja vissa lagar och restriktioner som finns.

Maxitråden blev ju bara massa snack och 10 bilar åkte upp o snacka lite.. Visst var det trevligt vi va uppe ett par gånger o snackade med folk man aldrig träffa förut. (nitram som va the man o gick fram till alla ;). ). Och detta va absolut inte riktat mot dej va bara som en lite flik i snacket. Men om det inte finns några arrangörer som håller i det dvs att folk bara har spridit ett ryckte om att det va något på maxi parkeringen?. Då finns det inga ansvariga + att det inte utförs något olagligt där?. Om inte någon får för sig att börja börna då får ju den självklart stå för sitt kast. Men jag tror verkligen OM det blir MYCKET folk så kan man ju alltid höra med wighnews som tidigare varit där o gjort ett litet reportage. Om det inte blir något seriöst med en stor träff så kan man ju alltid skriva ett datum där vi kan träffas.. ex 21 augusti en random lördag som alla träffas bara.. // mvh D

Hocky
27th July 2005, 16:50
Wheels cruising är ju 27/8 och då lär det bli lite action i Norrköping. Finns en del bilar i stan + många mer i grannstäderna som kommer bege sig hit.

Kanske vore bra att dra nytta av detta och göra en träff samtidigt? Bara en tanke...

TiX
27th July 2005, 17:05
Hej, robban1987...

Fixade en omröstning till den här tråden

Omröstning (http://www.swespy.com/forum/showthread.php?t=12474)

Lunkn
27th July 2005, 19:04
Wheels cruising är ju 27/8 och då lär det bli lite action i Norrköping. Finns en del bilar i stan + många mer i grannstäderna som kommer bege sig hit.

Kanske vore bra att dra nytta av detta och göra en träff samtidigt? Bara en tanke...

Låter ju rätt perfekt.

robban1987
28th July 2005, 00:41
Hej, robban1987...

Fixade en omröstning till den här tråden

Omröstning (http://www.swespy.com/forum/showthread.php?t=12474)

Det tackar ja för:)