Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Jt 3" system till 850 T5?

RS13-Finspång
8th July 2005, 10:45
Vilket system tycker ni ja ska köpa.. Det ena är endast med bakre dämpare, det andra med en innan den också. Sen ska ja ha en Sport katt till det. Racing va för dyrt just nu... Men vad tycker besiktningnen om endsat en Ljud dämpare. Dom skrev att ljudnivån på systemet va 85dB. Någon som vet vad besiktningen säger? För orka byta system varje besiktning

g_son
8th July 2005, 13:18
jag köpte ju en borla dämpare av T\A här på swespy o den är typ stor som en termos max hehe. o det är den enda dämparen jag har. besiktingen har int esagt något om det än.. men det låter en del.

sir_ingolf
8th July 2005, 13:36
en jobbarkompis skaffade ett jt 3" till sin och var mycket nöjd med det

Kolven
8th July 2005, 14:56
Fråga Burken om detta ;)

RS13-Finspång
8th July 2005, 14:58
okey...

Viggen-Finspång
8th July 2005, 16:24
lyssna hur min låter det är JT med en burk..

Har du köpt bil?

RS13-Finspång
8th July 2005, 16:38
mja så gott som ska hämta den på torsdag om ja får den för 78 så ja har råd med dump och öppet filter. Sen efter första lön blir det nog jt system för 8000 inkl racing katt.

RS13-Finspång
8th July 2005, 16:39
Måste lyssna på din då. Skulle stannat vid minigolfen och lyssnat på den hehe... Men hade inte tid. Katt vakt :(

Viggen-Finspång
8th July 2005, 20:00
Har du någon bild på den du är intresserad av?

RS13-Finspång
9th July 2005, 07:16
Japp många men vet inte hur ja ska ladda upp dom här...

RS13-Finspång
9th July 2005, 07:52
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Bilen_fran_sidan.bmp
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Fronten.bmp
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Falg_2.bmp

Det va några har lite fler.... Men kunde inte lägga upp mera...

Kolven
9th July 2005, 12:42
Mumma fina klarglas

Jimmie
9th July 2005, 13:02
det ska va chrome glas inte svarta

g_son
9th July 2005, 13:27
jag säger precis tvärt emot.. det ska vara svarta.. hehe

Cornholio
9th July 2005, 13:38
Aaah, snygg bil det där. Jag gillar också dom svarta klarglasen.

RS13-Finspång
9th July 2005, 14:13
Hehe kan knappt vänta tills den är min. TORSDAG nästa vecka. Då blir det åka av. Ut o cruisa i sommaren otroligt fina väder!!

Burken
9th July 2005, 16:39
hmmm.... ska du göra nått med bilen?... ny front kjolar.. lackade lister x70 handtag ser jag som saknas... kanske krom ljus..... en dämpare på en turbo låter för lite enligt mig :)... på en sugis låter de perfekt.. så ingen dämp.. och racekat.. :) 3" minst... dump.. filter... så har du iaf en bil som låter skoj....

RS13-Finspång
9th July 2005, 16:49
De ja ska göra är öppet filter BSR blir de nog med avskärmning, r-front, lackade lister, handtagen vet ja inte... Får se om ja kan fixa några billigt och någon som kan göra det. Inget ja tänkt på direkt... Turbo Xs dump Öppen Återcirkulerande vet ja inte... Troligtvis Öppen. Vissa säger att det funkar andra inte, Ett JT 3" från turbon med 4" utblås med slutdämpare och race katt. Inga krom ljus vill ha dom svarta klarglasen.

Burken
9th July 2005, 16:53
öppen dump funkar helt problemfritt... x70 handtag gör mkt.. 1000kr på karstorp..

RS13-Finspång
9th July 2005, 16:56
kan du visa skillnaden mellan x70 och original 850?

Burken
9th July 2005, 17:06
kan du visa skillnaden mellan x70 och original 850?

javisst kan jag det....
http://negerboll.com/images/DSC00866.JPG
där ser vi min gamla förra bil.. den satt ja på x70 handtag på utan låskolvar...

och vanliga 850 har du ju redan sätt eftersom du har de på din... jäkla klet med bumpershine enligt mig.....

940-Finspång
9th July 2005, 17:28
måste bara slänga in en komentar... Burken måste säga ser jävligt Fin ut såg bra jobbat...

Mvh

RS13-Finspång
9th July 2005, 17:35
Burken Vart bor du? Om ja eller du kirrar ett par handtag åt mig tror du att du skulle installera dom åt mig för en slant?

Burken
9th July 2005, 18:19
måste bara slänga in en komentar... Burken måste säga ser jävligt Fin ut såg bra jobbat...

Mvh

taack :) sålde den dock i förrgår... till luleå :)

Burken Vart bor du? Om ja eller du kirrar ett par handtag åt mig tror du att du skulle installera dom åt mig för en slant?

klart man ställer upp... läs dina pm för gudsskull :) (om du inte gjort de)
ps bor i kimstad.

Ante ZX
9th July 2005, 18:33
öppen dump funkar inte helt problemfritt nej. Den kan sura ner sej o få dö tråkig tomgångs reglering och strula till de lite allmänt.. öppet filter anses bara onödigt upp till kanske 350hk med original lmm o inloppsrör mm. ett sportfilter i originalburken kan väl vara värt kanske.. man får kallare luft med original burken. dra en slang extra in i original burken ist....

Burken
9th July 2005, 20:02
öppen dump funkar inte helt problemfritt nej. Den kan sura ner sej o få dö tråkig tomgångs reglering och strula till de lite allmänt.. öppet filter anses bara onödigt upp till kanske 350hk med original lmm o inloppsrör mm. ett sportfilter i originalburken kan väl vara värt kanske.. man får kallare luft med original burken. dra en slang extra in i original burken ist....

nu tänker du på bilar meed stenåldersinsputningar, som t.ex 740, eller för den skull impreza. 850 / X70 har fuelcut under gasuppsläpp... alltså kan den inte sura ner sig, tomgången kan man inte misslyckas med... Ang luftfiltret så har du rätt...men vi pratade om ljud här och inte effekt!

Ante ZX
9th July 2005, 20:45
nu tänker du på bilar meed stenåldersinsputningar, som t.ex 740, eller för den skull impreza. 850 / X70 har fuelcut under gasuppsläpp... alltså kan den inte sura ner sig, tomgången kan man inte misslyckas med... Ang luftfiltret så har du rätt...men vi pratade om ljud här och inte effekt!

Fuelcuten inträder från 2000 varv och ner till 1200 varv där soppan slås igång igen. när man kör med öppen avlastningsventil och släpper ut den upmätta luften som lmm beräknat ska tillbaks in i motorn igen skicker den på soppa till den luften vilket innebär att motorn går fett under den stunden. sen kanske inte motorn påverkas så inihelvete mycket med originalspridare men köra man med stora spridare så märks de, tro mej...

Burken
9th July 2005, 21:32
Fuelcuten inträder från 2000 varv och ner till 1200 varv där soppan slås igång igen. när man kör med öppen avlastningsventil och släpper ut den upmätta luften som lmm beräknat ska tillbaks in i motorn igen skicker den på soppa till den luften vilket innebär att motorn går fett under den stunden. sen kanske inte motorn påverkas så inihelvete mycket med originalspridare men köra man med stora spridare så märks de, tro mej...

För det första så stämmer inte dina varvtal du uppger.. och för de andra är att orginaldumpen skickar runt luften i turbon... från tryck till sugsidan... Pga det spelar det heller ingen roll att man har öppen.

Ante ZX
9th July 2005, 21:55
alla avlasningventiler skickar från tryck till sugsida på originalbilar. och luften den släpper tillbaka in inloppet på turbon hamnar ju efter luftmassemätaren eller hur?? Varvtalen jag uppger har jag tagit från min egen 850 som jag varit med uppe hos claus på turbocenter och mappat. Claus hänger iofs inte på något volvoforum men han vet hur ett motronic 4,3 fungerar. vill inte verka bäst på något men såhär fungerar iaf min 850..

Burken
9th July 2005, 22:15
liiite fett i typ 0,5sek... när den iaf ligger på vacumm... på de varvtalen fuelkcuten inte jobbar så spelar det inte så stor roll...
dessutom så spelar det inte nån roll över t.ex 4000 då den inte styr mot vad lmm:en säger utanmot lambdan....

Viggen-Finspång
10th July 2005, 00:13
Tråd låst!