Visa fullständig version : Laga små bucklor med lim stift?
RS13-Finspång 7th July 2005, 22:36 Jag såg på bosse Bldoktorn en gång at than laga små bucklor med nån form av limstift och en form av drag pinne :P
Någon annan som vet nhur man kan laga små bucklor förutom att byta delarna.
Jimmie 7th July 2005, 22:51 slå ut dom ??;)
Burken 7th July 2005, 22:59 spackla?
940-Finspång 8th July 2005, 01:48 Jag såg på bosse Bldoktorn en gång at than laga små bucklor med nån form av limstift och en form av drag pinne :P
Någon annan som vet nhur man kan laga små bucklor förutom att byta delarna.
Japp jag såg det avsnitet jag med.. det beror ju på vad det är för bucklor har för mig att man inte kunde göra så när det va ett väck i själva bucklan som det blir när folk slänger upp bildörrar i sidan på bilen tex...
Mvh
RS13-Finspång 8th July 2005, 02:03 mmm tror det va runda små.. polarn såg dom inte men hans tjej såg små små sa hon en liten repa typ de va det enda... ingen rost alls, vad tycker du om den då pontus, e den godkänd att få åka med er killar =)
940-Finspång 8th July 2005, 02:18 mmm tror det va runda små.. polarn såg dom inte men hans tjej såg små små sa hon en liten repa typ de va det enda... ingen rost alls, vad tycker du om den då pontus, e den godkänd att få åka med er killar =)
He jadu vad jag tror svårt att säga låter ju bra.. min är ju rostig som fan men jag ska köpa mig en 850 sen också tänkte jag men pengarna räcker ju inte till :(....
Maximilian 8th July 2005, 10:21 Ah, det finns nog färdiga sådana verktyg som används va? Man har en pinne med en skruv i ena änden, så borrar man hål i karossen, gängar in skruven och så slår man med en tyngd som löper längs med pinnen och har ett stopp i slutet på den, åt motsatt håll och får ut bucklan.
|-----[|||]--------//////- Typ? :)
Mikael 8th July 2005, 11:06 Ah, det finns nog färdiga sådana verktyg som används va? Man har en pinne med en skruv i ena änden, så borrar man hål i karossen, gängar in skruven och så slår man med en tyngd som löper längs med pinnen och har ett stopp i slutet på den, åt motsatt håll och får ut bucklan.
|-----[|||]--------//////- Typ? :)
Borra hål i karossen? :O
RS13-Finspång 8th July 2005, 11:07 men då måste man ju laga hålet i karossen sen ju? De behövde inte BOSSE =)
RS13-Finspång 8th July 2005, 11:08 Ja det har man itne så stor lust med hehe. Ja kan ju annars bara borra bort hela bucklan så finns den ju inte... :P men lite tråkigt att åka med ett hål där varje liten buvkla har suttit
hondapower 8th July 2005, 11:12 skit i Bosse och hans konstiga på hitt.
det finns en liknande metod som används i europa,sverige och en jäkla massa i staterna.
det är en teknik som innebär att man värmer bucklan med tex en varmlufts pistol och masserar med ett specielt järn innefrån och på så sätt pressar ut den igen.
tekniken kom till i U.S.A för många år sedan som en mer ekonomisk väg för försäkrings bolagen som fått betala alla skador efter jänkarnas hagel skurar som brukar komma.
det är inte så farligt dyrt att göra detta,men ja kommer tyvär inte ihåg vad en firman här i stan tar för sånt.
kommer tyvär inte ihåg namnet på den heller.
RS13-Finspång 8th July 2005, 11:15 Okey men om du kommer på det så säg till. Det ska tydlingen vara skit små bucklor. Hur fan dom kommit till vet ja inte då min polare såg dom inte ens men hans flickvän såg små små bucklor sa hon. Så hur stora dom är vet ja inte.
Maximilian 8th July 2005, 13:04 men då måste man ju laga hålet i karossen sen ju? De behövde inte BOSSE =)
Näe det är ju såklart... han verkstadsnissen som gjorde det då jag såg svetsade igen och slipade lite.. sen blev det som nytt =)
En sugkoppsvariant finns väl också?
Dreddan 8th July 2005, 17:17 Hej!
Hur gör man om man har ett litet veck i bucklan då?
Går det bra att spackla med glasfiberspackel och sen bara ta finspackel på det, ingen risk att det spricker och lossnar?
Mvh Dennis
940-Finspång 8th July 2005, 17:26 La den här tråden i Teknik istället...
Mvh
RS13-Finspång 12th July 2005, 16:30 Finns det någon firma i Norrköping som lagar bucklor?
|