Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Problem med handbroms

reyland
11th June 2005, 17:58
Skulle se hur bra handbromsen tog i 90 igår :hyper: ... så bakhjulen låste sig och det blev värsta rökmolnet. Problemt är nu att bakdäcken har nötts ner så att det är mindre gummi på just ett ställe än vad det är på resten av däcken. När morsan skulle ta bilen så skällde hon ut mig att det dunkade som in i he**** mellan 30 och 60 kmh 0_0 ! Så vad ska jag göra för att det ska sluta dunka???

Erra007
11th June 2005, 18:01
Köpa nya däck '12'

Mikael
11th June 2005, 18:06
Flyttade till teknik.
Ändrade rubrik.
Skriv vad det är för bilmodell som det handlar om.

Inte mycket som vart rätt i den här tråden, inte ens körningen som du beskriver om..

bmw-lover
11th June 2005, 20:23
till att börja med låna/köpa 2st andra däck för att se om dunket fortfarande finns kvar så har du ev uteslutit/fått vetskap om däcken orsakade dunket.

Knotan
11th June 2005, 22:44
det är bara å börna en stund så du sliter ner hela däcket jämnt.. ;)

Mikael
11th June 2005, 23:42
det är bara å börna en stund så du sliter ner hela däcket jämnt.. ;)

Om det är en framhjulsdriven bil då?

Burken
12th June 2005, 00:05
haha.. gör ett par till handbromsningar... dock när det precis guppat ;) då sliter du ned lite i taget...

Burken
12th June 2005, 00:05
dock måste de nog blivit bubblor i däcken?.. inte fan ska de kännas för de e lite mera nött...

Braxen
12th June 2005, 01:02
Om det är en framhjulsdriven bil då?
Då får han skifta hjulen! '65'

Checker Performance
12th June 2005, 17:16
dock måste de nog blivit bubblor i däcken?.. inte fan ska de kännas för de e lite mera nött...

Jodå det känns mycket väl. Såg du inte Kimis krasch i formel 1 för några helger sen. Allt började med just en sådan "bromsplatta" som det kallas när däcket stått still en stund vid hård inbromsning.

reyland
13th June 2005, 00:35
Morsan fick fan dampryck på mig :evil: Måste nog kanske paya ny baksulor nu :*( Eller så tar jag bakdäcken och sätter fram och sticker ut på maxi '12' '12' '12' '12' '12'

Burken
13th June 2005, 01:27
ge henne ett par begagnade.. finns på däckland :)

g_son
13th June 2005, 02:41
beställ ett par nya sulor ifrån www.dackonline.se det är ju billigt o bra i alla fall. plus fri frakt,,

Aero-Power
13th June 2005, 02:48
Morsan fick fan dampryck på mig :evil: Måste nog kanske paya ny baksulor nu :*( Eller så tar jag bakdäcken och sätter fram och sticker ut på maxi '12' '12' '12' '12' '12'

Förstår det....

g_son
13th June 2005, 03:25
jag förstår bara inte varför man skickar handbromsen på någon annans bil i 90 pinn hehe.. men men det är ju faktiskt skoj ibland också..

Burken
13th June 2005, 13:55
jag förstår bara inte varför man skickar handbromsen på någon annans bil i 90 pinn hehe.. men men det är ju faktiskt skoj ibland också..

du förstod ju visst varför :)

hondapower
13th June 2005, 19:47
bara jag som undrar av villken art denna tråd handlar om egentligen?

eftersom huvud punkten inte verkar vara HUR han ska fel söka problemet med dunkandet!!

snarare nån som var rast lös eller ville skriva nått nån stanns.

när kommer dom vettiga frågorna från tråd skaparen?

Mikael
13th June 2005, 19:53
bara jag som undrar av villken art denna tråd handlar om egentligen?

eftersom huvud punkten inte verkar vara HUR han ska fel söka problemet med dunkandet!!

snarare nån som var rast lös eller ville skriva nått nån stanns.

när kommer dom vettiga frågorna från tråd skaparen?

Håller med....

Ja skrev i början av tråden så här

Flyttade till teknik.
Ändrade rubrik.
Skriv vad det är för bilmodell som det handlar om.

Inte mycket som vart rätt i den här tråden, inte ens körningen som du beskriver om..

Knappt nåt som va rätt o det har ju fortfarande inte kommit fram vad det är för en bil ens det snackas om..

Såå.... om trådstartaren vill fråga tillsammans med en utförlig beskrivning + bilmodell så kan han skicka ett pm till mig så rensar jag o låser upp tråden igen!

Tråd Låst!