Evo TME
2nd June 2005, 20:14
Ngn här som är duktig på lim..?
Behöver ett lim som fäster på metall krockbalk och glasfiber!
Problemet är bara att det ska härda fort inget 24 timmars lim...
Tips mottages gärna!
Mvh Patrik
Mikael
2nd June 2005, 20:15
ska du limma dit din frontspoiler?
outlaw
2nd June 2005, 21:00
jag köpte enkomponentslim av glasmästaren som de limmar rutor med, denna torkar under relativt fort.
två komponentslimmet torkar på direkten sa han och därmed får man inte göra några misstag för det går inte att ändra när det är monterat.
Mvh
Evo TME
2nd June 2005, 21:57
ska du limma dit din frontspoiler?
Ska fästa krockskummet med lim i fronten! Dock kommer det sitta med skruv oxå självklart!
Evo TME
2nd June 2005, 21:59
jag köpte enkomponentslim av glasmästaren som de limmar rutor med, denna torkar under relativt fort.
två komponentslimmet torkar på direkten sa han och därmed får man inte göra några misstag för det går inte att ändra när det är monterat.
Mvh
Fick tips om terasan (stavning) av lackeraren! Det skulle fästa bra och torka hyfsat fort.. ca 5 timmar! Jag vet redan hur det ska sitta så jag behöver inte ändra monteringen ngt!
Mvh P
Mikael
2nd June 2005, 22:01
Ska fästa krockskummet med lim i fronten! Dock kommer det sitta med skruv oxå självklart!
okej.. Kraftlim kan ja rekomendera då. Det är ett av dom få lim som håller om du tex skulle åka fort o skrapa i under spoilern eller nåt = Kanske lossnar annars o du kör över den.. Ja har varit med om de faktiskt :(
Glöm Mekonomen, deras skit funkar inte som det ska. Det är Östermans som gäller o har för mig att dom kallar den kraftlim eller terrostatlim.
Den har fäst efter ca 1 timme o har torkat ordentligt efter ca 10 - 12 tim.
outlaw
2nd June 2005, 22:08
då tror jag att enkomponent räcker, är du osäker kan du ta tvåkomponent eller det micke rekomenderar.
mitt sitter som berget iaf, har lite kvar som du kan få av mig om det inte är stor mängd du behöver.
Mvh
Evo TME
2nd June 2005, 22:09
okej.. Kraftlim kan ja rekomendera då. Det är ett av dom få lim som håller om du tex skulle åka fort o skrapa i under spoilern eller nåt = Kanske lossnar annars o du kör över den.. Ja har varit med om de faktiskt :(
Glöm Mekonomen, deras skit funkar inte som det ska. Det är Östermans som gäller o har för mig att dom kallar den kraftlim eller terrostatlim.
Den har fäst efter ca 1 timme o har torkat ordentligt efter ca 10 - 12 tim.
Jo lackeraren sa att det fanns på östermans! ska dit o handla imorrn!
Tack för hjälpen!
Ps. kör aldrig fort ds. =)
Mikael
2nd June 2005, 22:14
Jo lackeraren sa att det fanns på östermans! ska dit o handla imorrn!
Tack för hjälpen!
Ps. kör aldrig fort ds. =)
http://hem.bredband.net/volvomicke/Avatar/images/censored.gif http://hem.bredband.net/volvomicke/Avatar/images/flol.gif