sir_ingolf
6th May 2005, 22:34
vilka fler företag i svearike sysslar med förgasare och säljer munstycken.
Har pratat med Misab men dom hade inget till mina Solex brosol/kadron 40
Har du kollat med CSP?
http://www.lowbugget.com är väl annars källan för all Kadronkunskap.
Vad är problemet?
sir_ingolf
13th May 2005, 16:03
lowbugget känner jag till, tänkte mest försöka hitta munstycken i sveariket.
csp har jag inte kollat med.
jag ska gå ner från 55 i lågfart till 50 och jag tror den går lite för fett på högfarten oxå men förgasarna är inte i närheten av injusterade än. Dom har bara monterats direkt
bebbster
14th May 2005, 00:20
http://www.forgasarteknik.se/
har du kollat med dom?
Knotan
30th May 2005, 23:08
lowbugget känner jag till, tänkte mest försöka hitta munstycken i sveariket.
csp har jag inte kollat med.
jag ska gå ner från 55 i lågfart till 50 och jag tror den går lite för fett på högfarten oxå men förgasarna är inte i närheten av injusterade än. Dom har bara monterats direkt
har du tillgång till bredbandslambda eller hur har du koll på om den går fett/magert??
sir_ingolf
30th May 2005, 23:41
den går fett, det gjorde dom även när dom satt på en vassare motor än min.
enligt A.J sims på lowbugget.com så är det lämpligt att byta från standard .55 till .50 i tomgångsmunstycket för nästan alla motorer
ErikR
1st June 2005, 23:33
Tyckte du hade en tråd för ett tag sen där du efterfrågade ännu störr förgasare..??? Har iaf solex 45:or liggandes, men det är väl inte intressant om den går fett nu? Bara o trimma mer :evil: ! Mvh
sir_ingolf
1st June 2005, 23:45
45 är för lite på mitt motorbygge. behöver 48or och då köper jag komplett sats med länkage, filter och insug då det blir billigare än att köpa begagnade lösa fuggar o sedan komplettera med resten+bestyckning
ErikR
2nd June 2005, 00:26
Jo det blir det kanske, men mina är rätt billiga så här års... Vad är det för bygge fuggarna ska va till? Ska det trycksättas med fläkt på grenröret o.s.v.?
sir_ingolf
2nd June 2005, 08:32
ingen fläckt, bara lite mer kubic, ca 7-8dl extra borde räcka
ErikR
2nd June 2005, 16:11
ingen fläckt, bara lite mer kubic, ca 7-8dl extra borde räcka vad är planen att det ska landa på då? En "åkaraktframfortbil" eller banbil eller korvkiosksräcer, det är en Golf vi snackar om antar jag...??
sir_ingolf
2nd June 2005, 21:22
golf? vart fick du det ifrån? en luftkyld motor är det jag pysslar med. tanken är väl framhjulslyft förutsatt att jag får grepp o inte sliter sönder diffen
ErikR
3rd June 2005, 01:16
Öh fick hjärnsläpp! :duh: Menar ju bubbla såklart. Tänkte bara på ditt användarnamn för tillfället...Har ju så svårt o göra två saker samtidigt! Fränt om det blir framhjulslyft. Fast den bilen är väl typ världens lättaste o få det va... Hörde att om man ligger i 110-120knyck så är det inte alls många kilos tryck på framdäcken... Är väl iof dålig aerodynamik men ändå.
sir_ingolf
3rd June 2005, 08:19
men snart så är den lite lägre så då kan man köra fortare