golotus
6th May 2005, 14:54
min 9000 turbo, DI-motorn, fungerar i detta nu på det viset att för det mesta
laddar den grundladdtryck 0.4, o bara ibland, mest på lägre växlar o kraftigt gaspådrag laddar han fullt, o sen på 3:an el högre växel så OM den laddar fullt så tvekar han i slutet! :*(
sen är det lite så att om jag har lite bensin i tanken laddar han sämre än om jag har lite mer, lustigt tycker jag men det känns som ett samband?!
är det magnetventilen som gjort sitt, o kan en sån ventil "glappa", lr är det nån som har koll på vad det kan vara?!?
tacksam för svar!! :D
skulle tippa på att det är magnetventilen som sagt upp sig .
golotus
7th May 2005, 00:05
APC box på den?
japp..den har APC!
88 är väl typ enda årsmodell med APC i den motorn...har jag för mig!
golotus
7th May 2005, 00:07
skulle tippa på att det är magnetventilen som sagt upp sig .
jo..det lutar ju starkt åt det hållet!
finns såna att köpa nya på typ mekonomen, el ska man vända sig till
kyrkogårdarna?
mvh//joel
Coupe
10th May 2005, 19:52
finns nog bara på saab skulle jag tro men dom är rätt dyra dom rackarna .Lite svårt att köpa sånna på skroten med tanke på att du inte vet vad du får
golotus
10th May 2005, 20:02
finns nog bara på saab skulle jag tro men dom är rätt dyra dom rackarna .Lite svårt att köpa sånna på skroten med tanke på att du inte vet vad du får
jo...jag köpte en på skroten för 40 kr, så man gick ju inte miste om några pengar, o visst gick den lite bättre, men fortfarande nåt som spökar.
men det skiter jag i, ska sälja bilen iaf...
men tackar för hjälpen grabbar :D :D
mvh//joel
SAAB Aero
10th May 2005, 20:51
Kolla så inte WG:n kärvar.
golotus
11th May 2005, 10:43
Kolla så inte WG:n kärvar.
jo...när det inte blev PERFEKT :*( med magnetventilen riktades
mina gissningar ditåt åxå...får väl ta o undersöka saken om jag orkar :D
tackar...
mvh//joel
ErikR
2nd June 2005, 00:38
Apc boxen hindrar laddet från att skena med hjälp av tryckgivare knacksensor o soleniodventil. För att tillåta laddet att stiga måste man skruva i boxen o tillåta motorn att ladda mer alt. koppla förbi systemet.
http://hem.passagen.se/arrowsmiths/apc.html