dexi
5th May 2005, 11:28
Nu är det väl dax att jag börjar skriva lite om mitt projekt, inte för att jag kommit så långt än, men när allt kommer så har man ju inte tid att sitta här direkt. Köpte bilen för ca 1 vecka sen, så har inte hunnit bestämma allt jag ska göra än men det kommer. Här är iallafalll lite grunder om bilen:
Bil: Calibra från 94, El -Hissar, El-Speglar, ABS, AC, Servo
Lack: Röd, som inte är spec välpolerad just nu
Motor: 8v på ca 115hk
Bilen var i hyffsat bra skick innuti, i motor så hade det bytts, kamrem, vattenpump, batteri, olja och filter. Övrigt bytt är bromsar fram och bak.
Bilen är annars helt i orginal utförande. Hittat ca 4 cm rost vid bakre vänstra lampan, men det ska väl ta och fixas snart. Den är även underredesbehandlad för ca 2 veckor sedan. Men om man ska vara ärlig så ser det inte spec upphetsande ut just nu, men det är ju det jag ska ändra på.
http://www.dexi.se/calibran/calibran_01.gif
Igår monterades början på ett ljudsystem:
Huvudenhet: SONY CDX-S2220
Slutsteg: SONY XM-SD46X STREAM DESIGN
Baslåda: SONY 12" Xplod
Låter helt OK, men nu är det provisoriskt insatt men det kommer bli ett seriösare bygge snart.
Framtidsplaner:
*kjolpaket runt om (beställt)
*inredningsdetajler som alu mattor neon och lite annat smått o gott(påbörjat)
*allmän uppfräshning polering,vaxning och ordentlig genomstädning av inredning med diversemedel
*Snygga till ljudsystemet
*Sänkning av bilen
*Byta till vita sidoblinkers
*Proffstona rutorna (på G)
Vill väldigt gärna ha mer kommentarer och förslag på vad roligt man kan hitta på
Nu ska jag ut i solen och fortsätta putsa på den.
Bil: Calibra från 94, El -Hissar, El-Speglar, ABS, AC, Servo
Lack: Röd, som inte är spec välpolerad just nu
Motor: 8v på ca 115hk
Bilen var i hyffsat bra skick innuti, i motor så hade det bytts, kamrem, vattenpump, batteri, olja och filter. Övrigt bytt är bromsar fram och bak.
Bilen är annars helt i orginal utförande. Hittat ca 4 cm rost vid bakre vänstra lampan, men det ska väl ta och fixas snart. Den är även underredesbehandlad för ca 2 veckor sedan. Men om man ska vara ärlig så ser det inte spec upphetsande ut just nu, men det är ju det jag ska ändra på.
http://www.dexi.se/calibran/calibran_01.gif
Igår monterades början på ett ljudsystem:
Huvudenhet: SONY CDX-S2220
Slutsteg: SONY XM-SD46X STREAM DESIGN
Baslåda: SONY 12" Xplod
Låter helt OK, men nu är det provisoriskt insatt men det kommer bli ett seriösare bygge snart.
Framtidsplaner:
*kjolpaket runt om (beställt)
*inredningsdetajler som alu mattor neon och lite annat smått o gott(påbörjat)
*allmän uppfräshning polering,vaxning och ordentlig genomstädning av inredning med diversemedel
*Snygga till ljudsystemet
*Sänkning av bilen
*Byta till vita sidoblinkers
*Proffstona rutorna (på G)
Vill väldigt gärna ha mer kommentarer och förslag på vad roligt man kan hitta på
Nu ska jag ut i solen och fortsätta putsa på den.