Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Saab 9000 -87

golotus
15th April 2005, 16:01
jaha...tänkte bjuda på lite läsning jag med!
Jag har då påbörjat ett seriöst projekt med en saab 9000i-87 som utgångsobjekt.
allt med reg,bes o sånt är klart, det ska inte finnas några hinder, då jag sätter i en turbomotor m kat i en bil som är reggad utan kat.
jaha....det som ska...el. skulle göras från början var ju bara fixa karossen, ny lack o inredning, o givetvis en motor som man inte behöver skämmas för, men allteftersom man rev, slipa, läste på div forum mm, så ploppade idèerna upp en efter en, så det som står på listan nu är plårbreddning runt om, inga gummilister runt hjulhusen utan dom ska vikas in o rundas av på ett smakfullt sätt!
sen då?...blir ställbara gula koni runt om, lite bättre bromsar, krängningshämmare från cs, CD-front, ev cs-front om det inte blir alltför mkt jobb, har inte kollat upp detta än.alla bussningar nya o värre, inkl. motorfästen.

sen blir det inredning i svart skinn, inklusive dörrsidor, nåt fint i ljudväg, batteri i skuffen.

i avelsstallet har jag satt ett prel. mål på 300 sprintervilliga mustanger, men det får man se vad det blir av det hela, bilen ska ju inte va klar förrän sommarn 2006.
kulören blir troligtvis silver i dess ljusaste nyans!
i stylingväg blir konsptet sleeper, jag hoppar över allt vad kjolpaket o M3-speglar heter, det utvändiga blir nedersta spoilern från cs, plåtbreddningen då, vita blinkers, ev helvita även bak.givetvis ingen vinge heller!
nån streamer på vindrutan kanske, fälgar blir aero-fälgar från 9-3 ss tror jag, el nåt liknande, 16 el 17", satsar mer på att sänka bilen! :=)

ja...det e väl det mesta...bilder kan jag lägga upp varefter...just nu ser bilen inte så spännande ut då det är en rensad kaross som ska in på lack inom 4 mån. '12'

P1010039

AndiOne
15th April 2005, 20:22
Ska bli intresant o följa =O)

golotus
19th April 2005, 14:33
lite bilder här iaf om nån e intresserad!! '12'

http://se.msnusers.com/saabprojekt

gå in på bilder där

mvh//joel

Auner
19th April 2005, 17:27
Tycker att jag känner igen garageplatsen :)
Spännande projekt det där, kan bli intressant att se resultatet! Lycka till!

golotus
19th April 2005, 20:42
Tycker att jag känner igen garageplatsen :)
Spännande projekt det där, kan bli intressant att se resultatet! Lycka till!
hehe jo du känner nog igen platsen...mycket skitgöra nu på bilen men men!
ses väl nån gång!