Visa fullständig version : Nåt på gång fre 15/4-05?
wesse 13th April 2005, 09:20 Hallå!
Är det nåt på gång för den bil intresserade på fredag kväll?
Är det maxi, Plantagens parkering eller stockholms rondellen man ska åka till?
0_0
NitraM 13th April 2005, 12:08 det är väl alltid några på maxi och speciellt på okq8 oavsett dag och tid,
Auner 13th April 2005, 14:19 Svängde in på parkeringen till Plantaget häromdagen.. Ser bra mycket trevligare ut än Maxiparkeringen.. Plantagets är mindre och ser mer gemytlig ut .. Dvs, inte en enorm parkering där alla ställer sig utspritt. Är det en lite mindre parkering kan man ju lättare gå omkring och kolla på andra bilar.. Jag ska nog svänga förbi där på fredag/lördag och se lite tuff ut.
top gear 13th April 2005, 15:31 hmm, frågan är om man ska ta ut åärlan innan man fått på headers o sportsystemet
940-Finspång 13th April 2005, 16:05 Får se om man orkar efter jobbet då kanske man tar en sväng in till storstaden :)
Kolven 13th April 2005, 17:15 jag kommer ;)
Auner 13th April 2005, 19:58 hmm, frågan är om man ska ta ut åärlan innan man fått på headers o sportsystemet
Såklart! :D
I wanna see it.. Skicka ett PM eller nåt om du sticker ut och åker med den i helgen så man kan ta sig en titt!
Zliten 13th April 2005, 20:02 jag har tyckt att det är mer bilar som är ute och åker på lördagar än fredagar, nån annan som också tycker det?
Men självklart som nån annan sa finns det alltid ett par bilar åtminstånde ute på "vift"
Mvh // Niclas
badboy kink 13th April 2005, 20:05 va lite cool och ta turen til oslo bra mæssa på hellerudsletta mycket bilar ute i oslo lillestrøm och strømmen bara 5 timmar bort 4 i en bil ca 200 kr var billigt
sir_ingolf 13th April 2005, 21:23 om ni nu ska till plantagen tänk på att glasen nog inte tål stenskott från nån som hatar sina däck
top gear 13th April 2005, 21:44 hehehe nog ingen risk, tror inte de har satt upp så där jätte tunna rutor..men det förstås....en 240 på tvären genom en rute e juh ingen höjdare kanske ;)
Auner 13th April 2005, 22:36 Seriöst.. Vem vill se brända däck egentligen? Skittrist ju.
MadMange 13th April 2005, 22:44 Seriöst.. Vem vill se brända däck egentligen? Skittrist ju.
Säger du bara för att du inte kan! hoho :hyper:
Knotan 13th April 2005, 22:54 Säger du bara för att du inte kan! hoho :hyper:
killen måste ju va tappad bakom en GRÄVLING eller nått :blabla:
MadMange 13th April 2005, 23:11 Ja dom som kör felhjulsdrift får aldrig uppleva den sanna körglädjen som en bakhjulsdriven bil kan ge...
Vad spelar det för roll om man har 500hk om man inte kan få ner skiten backen? nada..
Dom kan aldrig köra på "fethäng" i varje kurva bara för skojs skull och för att man kan.. :p
nää skaffa en bil som driver på rätt hjul(par) så kan även du bränna gummi.. :D
NitraM 13th April 2005, 23:16 Säger du bara för att du inte kan! hoho :hyper:
killen måste ju va tappad bakom en GRÄVLING eller nått :blabla:
Ja dom som kör felhjulsdrift får aldrig uppleva den sanna körglädjen som en bakhjulsdriven bil kan ge...
Vad spelar det för roll om man har 500hk om man inte kan få ner skiten backen? nada..
Dom kan aldrig köra på "fethäng" i varje kurva bara för skojs skull och för att man kan.. :p
nää skaffa en bil som driver på rätt hjul(par) så kan även du bränna gummi.. :D
tycker att tråder börjar spåra ut nu grabbar.
ta erat snack om rwd i pm
jag trodde att dessa träffar var för att träffas kolla in bilarna, sen kanske åka på race eller något liknande, och då får ni leka med era rwd bilar hur mycket ni vill.
men vill man ha någonstans att träffas på så får man sköta det snyggt, jag förstår att ägarna inte tycker om svarta spår på deras mark.
jag skulle inte uppskatta det på min garage uppfart!
om vi sköter det snyggt kanske vi får va där. tänk på det istället
edit
hade han velat drifta hade han nog köpt en rwd bil, men nu så vad jag förstår köpta han en bil han tyckte om och har den troligtvis mest till vanligt åkande. sen bana och kanske strippen ibland.
men som sagt ta detta snack om fwd och rwd awd osv i en egen tråd eller pm.
MadMange 13th April 2005, 23:35 tycker att tråder börjar spåra ut nu grabbar.
ta erat snack om rwd i pm
jag trodde att dessa träffar var för att träffas kolla in bilarna, sen kanske åka på race eller något liknande, och då får ni leka med era rwd bilar hur mycket ni vill.
men vill man ha någonstans att träffas på så får man sköta det snyggt, jag förstår att ägarna inte tycker om svarta spår på deras mark.
jag skulle inte uppskatta det på min garage uppfart!
om vi sköter det snyggt kanske vi får va där. tänk på det istället
edit
hade han velat drifta hade han nog köpt en rwd bil, men nu så vad jag förstår köpta han en bil han tyckte om och har den troligtvis mest till vanligt åkande. sen bana och kanske strippen ibland.
men som sagt ta detta snack om fwd och rwd awd osv i en egen tråd eller pm.
Jaja.. Skojade ju lite bara..
Hoppas det känns bättre nu när du fick skriva av dig lite.. haha
Sen skrev du "om vi sköter det snyggt kanske vi får va där" är du knäpp eller??
NitraM 14th April 2005, 00:21 Jaja.. Skojade ju lite bara..
Hoppas det känns bättre nu när du fick skriva av dig lite.. haha
Sen skrev du "om vi sköter det snyggt kanske vi får va där" är du knäpp eller??
faktiskt så känner jag mig mycket bättre. tackar som frågar.
ja polisen och markägaren lär ju troligtvis inte komma och köra bort oss om vi bara står parkerade och inte smutsar ner och förstör. för det är ju som sagt en pakering och det står ingen skylt för att man inte får stå där dygnet runt vad jag sett.
men jag vet ju att polisen har hämtat en och en annan som bränt gummi på maxi pakeringen och de har ju inte hämtat eller sagt till eller gett böter till någon som står parkerad eller har jag fel angående det?
Micke 14th April 2005, 00:45 Seriöst.. Vem vill se brända däck egentligen? Skittrist ju.
slagit i skallen ?:D
MadMange 14th April 2005, 00:48 Jaja du kan stå och hänga vid bilen hur mycket du vill men jag trivs bäst bakom ratten, och varför skulle jag smutsa ner och förstöra om jag brände lite gummi? visst lite lakrisar här och där men det har väl inget dött av eller.. och om man "leker av" sig när snuten står brevid och tittar på så får man skylla sig själv.
Och klart som fan att det är mer underhållande när det är lite bilar som flaxar runt och gasar lite än inget alls... åk och kolla på parkerade bilar på dagtid istället, finns massor att titta på.
hondapower 14th April 2005, 03:06 Jaja du kan stå och hänga vid bilen hur mycket du vill men jag trivs bäst bakom ratten, och varför skulle jag smutsa ner och förstöra om jag brände lite gummi? visst lite lakrisar här och där men det har väl inget dött av eller.. och om man "leker av" sig när snuten står brevid och tittar på så får man skylla sig själv.
Och klart som fan att det är mer underhållande när det är lite bilar som flaxar runt och gasar lite än inget alls... åk och kolla på parkerade bilar på dagtid istället, finns massor att titta på.
ta d hur *** du vill,men DU är en av den typen av människor sm förstör för alla andra bil antuiaster som vill kunna träffas på ett område/parkering och kolla på andras bilar och snacka skit UTAN att nån åker omkring och börnar för att det är världens coolaste och beter sig allmänt illa.
VARFÖR tror du att det började dyka upp betong suggor på maxi på senare tid?
varför tror du polisen började dyka upp på Maxi?
tycker du ska läsa igenom ditt inlägg några gånger så du förstår vad som står skrivet.
orkar inte ens ta mig tid och ork att ge dig svar på en del av det du skrev för svaren är redan uppenbara.
hondapower 14th April 2005, 03:10 faktiskt så känner jag mig mycket bättre. tackar som frågar.
ja polisen och markägaren lär ju troligtvis inte komma och köra bort oss om vi bara står parkerade och inte smutsar ner och förstör. för det är ju som sagt en pakering och det står ingen skylt för att man inte får stå där dygnet runt vad jag sett.
men jag vet ju att polisen har hämtat en och en annan som bränt gummi på maxi pakeringen och de har ju inte hämtat eller sagt till eller gett böter till någon som står parkerad eller har jag fel angående det?
ett KLOKT resonemang.
finns ett ordspråk som heter,man ger och man tar (eller i detta fall:man ger och man FÅR)..
så risken att polisen jagar bort en om man softar och snackar och kollar på varandras bilar och better sig väl är nog liten.
så ett nytt "område" att träffas på är nog inte helt fel i dagens tider med allt som varit och hänt på Maxi.
mvh//Tommy
Tommy^_ 14th April 2005, 04:01 ta d hur *** du vill,men DU är en av den typen av människor sm förstör för alla andra bil antuiaster som vill kunna träffas på ett område/parkering och kolla på andras bilar och snacka skit UTAN att nån åker omkring och börnar för att det är världens coolaste och beter sig allmänt illa.
Alltså denna diskussion kommer aldrig sluta.. just pga att alla tycker olika!
Det är ju upp till varoen att lägga en lakritsrem eller inte, och att det förstörde maxi träffarna hållar jag inte med om.
Om det va så många som va emot "börnringen" på maxi varför ställde sig aldrig någon där? Vad jag minns om 1maj kvällen så va det väldigt mycket publik runt om.
Om det inte hade lekts där så är frågan om det hade vart lika mycket bilar där?
Att någon showar är ju inte ovanligt att folk vill kolla på.. nere på elmia hade jag inte en chans att se den galne engelsmannen.
Har inget emot mindre stressade träffar.. Det är alltid fint att ta en korv och gå omkring o kolla.
hondapower 14th April 2005, 11:51 Alltså denna diskussion kommer aldrig sluta.. just pga att alla tycker olika!
Det är ju upp till varoen att lägga en lakritsrem eller inte, och att det förstörde maxi träffarna hållar jag inte med om.
Om det va så många som va emot "börnringen" på maxi varför ställde sig aldrig någon där? Vad jag minns om 1maj kvällen så va det väldigt mycket publik runt om.
Om det inte hade lekts där så är frågan om det hade vart lika mycket bilar där?
Att någon showar är ju inte ovanligt att folk vill kolla på.. nere på elmia hade jag inte en chans att se den galne engelsmannen.
Har inget emot mindre stressade träffar.. Det är alltid fint att ta en korv och gå omkring o kolla.
nej tyvär så kommer denna diskution aldrig sluta,just som du säger:många tycker olika.
men oavset hur nån tycker m,m så är fortfarande inställningen som gavs av en "viss" kille här denna att börna,slänga,betesig illa som gjorde att Maxi blev på hellsat av betong suggor och polis oftare och oftare.
nej träffarna i sig förstörde dom kanske inte,utan snarare när polis och alla suggor började dyka upp med gämna mellanrum.
varför aldrig någon ställde sig på Maxi när det börnades är nog för att ingen vill ställa sig framför en kille som börnar som ett svin och kanske inte skulle se en person,plus att många av dom människor som börjat hänga på Maxi under senare tiden är den kategorin av människor som är väldigt lika en "viss" människa ovan..
dvs:så länge det ryker så är hela kvällen räddad..
dock riktas ingen kritik eller form av på hopp mot dig nu.
Banx 14th April 2005, 11:57 Seriöst.. Vem vill se brända däck egentligen? Skittrist ju.
Jag gillar lukten!
NitraM 14th April 2005, 12:19 angående fredag.
de som vill se olika bilar som är trimmade och stylade kan ju stå vid plantagen.
de som vill åka och bränna däck och kolla på det stå på maxi.
och de som vill både och åk i mellan, det tar inte mer än 1 minut med bilen.
mvh NitraM
top gear 14th April 2005, 12:23 angående fredag.
de som vill se olika bilar som är trimmade och stylade kan ju stå vid plantagen.
de som vill åka och bränna däck och kolla på det stå på maxi.
och de som vill både och åk i mellan, det tar inte mer än 1 minut med bilen.
mvh NitraM
Hohoho en minut....fan 15 sec ;););)
( Och JA!!, jag skämta bara! )
MadMange 14th April 2005, 12:31 nej tyvär så kommer denna diskution aldrig sluta,just som du säger:många tycker olika.
Precis.. det är ju inte direkt så att jag vill förbjuda dem som INTE bromsar upp bilen och lägger en lakris att vara där, jag vill också stå och snacka med polarna osv.. blir så jävla dyrt med däck annars.
..inställningen som gavs av en "viss" kille här denna att börna,slänga,betesig illa som gjorde att Maxi blev på hellsat av betong suggor och polis
Börna, JA. Bete sig illa, NEJ. Slänga, VA? Ge upp nu eller så kan du ju söka till polishögskolan om du nu tror dig ha den auktoriteten att säga vad andra ska göra och inte göra.
varför aldrig någon ställde sig på Maxi när det börnades är nog för att ingen vill ställa sig framför en kille som börnar som ett svin och kanske inte skulle se en person,plus att många av dom människor som börjat hänga på Maxi under senare tiden är den kategorin av människor som är väldigt lika en "viss" människa ovan..
Där har du rätt också, vi är många som gillar när det ryker, vi vill ha så mycket action som möjligt. En del gillar att visa upp sina bilar vad det gäller effekt under huven och en del vad det gäller "bling bling", och sen finns det ju dom som uppfyller båda kriterierna, och det är ju ännu roligare. För alla!
NitraM 14th April 2005, 12:42 Hohoho en minut....fan 15 sec ;););)
( Och JA!!, jag skämta bara! )
men man måste ju ta en omväg ju annars är det ju inget kul :hyper: kanske stanna vid mcdonald :p
hondapower 14th April 2005, 12:59 Precis.. det är ju inte direkt så att jag vill förbjuda dem som INTE bromsar upp bilen och lägger en lakris att vara där, jag vill också stå och snacka med polarna osv.. blir så jävla dyrt med däck annars.
Börna, JA. Bete sig illa, NEJ. Slänga, VA? Ge upp nu eller så kan du ju söka till polishögskolan om du nu tror dig ha den auktoriteten att säga vad andra ska göra och inte göra.
Där har du rätt också, vi är många som gillar när det ryker, vi vill ha så mycket action som möjligt. En del gillar att visa upp sina bilar vad det gäller effekt under huven och en del vad det gäller "bling bling", och sen finns det ju dom som uppfyller båda kriterierna, och det är ju ännu roligare. För alla!pga att ja inte vill att denna tråd ska låsas så tänker ja inte fortsätta denna diskution mer plus att din attetyd inte kommer att ge nått vettigt för varken dig/andra..
Pulsar 14th April 2005, 13:08 ni beter er som små barn....
har ni inget annat o göra än att tjaffsa med varandra.
Passar det inte på maxi är det bara att åka därifrån.
NitraM 14th April 2005, 13:21 Passar det inte på maxi är det bara att åka därifrån.
exakt, som jag sa förut,
åker jag ut om jag inte ska dricka mig lite fuller så åker jag till plantagen
Auner 14th April 2005, 13:25 Hm, hoppsan, vilken diskussion jag startade. Såklart att ni kan stå och bränna om ni känner för det, jag bara uttryckte min åsikt :). Roligast är ju självklart om alla kan hålla sig till samma ställe och som sagt, både umgås och bränna däck. Jag tycker Plantagets parkering verkar bäst lämpad för att snacka och kolla bilar, men det tar ju som sagt 10 sek mellan de båda parkeringarna :).
Snart är det helg, skönt så.
MadMange 14th April 2005, 13:44 pga att ja inte vill att denna tråd ska låsas så tänker ja inte fortsätta denna diskution mer plus att din attetyd inte kommer att ge nått vettigt för varken dig/andra..
Ja det håller jag med om...
Jag skrev mitt första inlägg på skoj, sen att andra började diskutera som galningar ang "vilda ungomar" och "idioter som börnar" kan ju inte jag hjälpa, man måste ju få säga sitt.
Eftersom du tydligen vet vad som är givande för mig och andra måste jag bara fråga, är du legitimerad psykiatriker. '12' (nej givetvis inte, det var ett skämt)
Nej nu har jag inte tid att skoja med dig mer, slå en pling om det är något istället 0739 27 26 50 (Andreas) eller skicka ett PM.
Viggen-Finspång 14th April 2005, 14:15 Lägg ner allt tjafs nu!
hawkan 14th April 2005, 14:46 ..men vad händer på fredag då?
NitraM 14th April 2005, 15:03 ..men vad händer på fredag då?
inte för att jag är med och bestämmer eller liknande,
men det verkar som att några gillade min idé att de som vill burna är vid maxi och de som vill kolla på bilarna och stå parkerade och umgås är vid plantagen. sen är det ju bara att pedla i mellan.
vilket jag tycker är bra, för då är det inte alldeles för mycket folk på maxi, vilket minskar risken för att någon kör in i en person eller dess parkerade bil. samt det blir mer sofistikerat vilket alltid är kul för då sköts det ju snyggt.
men en sak.
snälla skippa alla fulla fjortisar och alla andra fulla människor.
för de förstör för alla med burkar och flaskor överallt.
ni får gärna komma dit och kolla och umgås, men gör det nyktert.
mvh NitraM
hondapower 14th April 2005, 15:16 inte för att jag är med och bestämmer eller liknande,
men det verkar som att några gillade min idé att de som vill burna är vid maxi och de som vill kolla på bilarna och stå parkerade och umgås är vid plantagen. sen är det ju bara att pedla i mellan.
vilket jag tycker är bra, för då är det inte alldeles för mycket folk på maxi, vilket minskar risken för att någon kör in i en person eller dess parkerade bil. samt det blir mer sofistikerat vilket alltid är kul för då sköts det ju snyggt.
men en sak.
snälla skippa alla fulla fjortisar och alla andra fulla människor.
för de förstör för alla med burkar och flaskor överallt.
ni får gärna komma dit och kolla och umgås, men gör det nyktert.
mvh NitraMdyker upp på plantagen om vädret tillåter.
top gear 14th April 2005, 15:37 nån som har koll på vädergudarna, hur ska det se ut imorrn.
Bra att veta om man ska väcka pärlan lr inte :D
NitraM 14th April 2005, 16:02 nån som har koll på vädergudarna, hur ska det se ut imorrn.
Bra att veta om man ska väcka pärlan lr inte :D
SMHI (http://www.smhi.se/) säger detta om vädret
fredag morgon lite regn
fredag lunch 7 grader, lite moln inget regn
fredag kväll 6 grader, lite moln inget regn
fredag/lördag natt 1 grad, lite moln inget regn
men det var bara så som jag förstog deras sida
edit: ungefär samma sak på lördagen
Auner 14th April 2005, 16:17 1 grad?!
usch, brrr..
Bäst att klä sig varmt :)
Hondapower, jag tar gärna en närmre titt på din bil om du är där en stund :)
Tommy^_ 14th April 2005, 17:45 SMHI (http://www.smhi.se/) säger detta om vädret
fredag morgon lite regn
fredag lunch 7 grader, lite moln inget regn
fredag kväll 6 grader, lite moln inget regn
fredag/lördag natt 1 grad, lite moln inget regn
men det var bara så som jag förstog deras sida
edit: ungefär samma sak på lördagen
'12'
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/vader.JPG
NitraM 14th April 2005, 17:54 '12'
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/vader.JPG
same shit different weather :p
top gear 14th April 2005, 17:59 aj fan, ser ju inte så där jätte bra ut, kanske får ställa in grillkvällen på lördag oxå :(
Nudum 14th April 2005, 20:17 Då ses vi på plantagen då! om vädret tillåter! vilken dag frdag/lördag???
Auner 14th April 2005, 20:44 Jag är nog där båda dagarna.. 22.00-23.00 eller nåt?
Nudum 14th April 2005, 20:58 Då ses vi! nån av dagarna iaf!
JohanRocker 15th April 2005, 00:48 händer det något på lördag.då??
NitraM 15th April 2005, 01:11 händer det något på lördag.då??
sådant som märks.
kom och kolla.
men om det är så att du är den som jag tror så bor ju du i nyköping vilket kanske känns onödigt att åka hela vägen och sen visa sig inte vara något.
eller har jag helt fel.
det bästa är väl att ringa någon i nrkp i så fall på lördag och fråga.
mvh
JohanRocker 15th April 2005, 10:58 Ja du det får man väl kanske ta o göra då???
Micke 15th April 2005, 17:14 Klart de händer saker på fredag också.. kör upp brevid o visa fingret så kan vi hitta på något skoj :)
Auner 15th April 2005, 18:06 Hahaha.. :D
Det ska jag göra om jag ser dig :D
Lunkn 15th April 2005, 20:37 Ja dyker upp vid 22 tiden vid plantaget..Får vi se om xeno dissar mej idag med ;)
Auner 15th April 2005, 20:39 Öh, bara för att inte du förstår mina morsekoder med helljuset.
Lunkn 15th April 2005, 20:41 hahaha..Såg dej iofs inte, har dåligt mörkerseende ;]. Men vi syns kanske ikväll då så får du göra tydligare tecken.. // mvh
Zliten 15th April 2005, 20:49 tar väll en sväng till planteget jag med vid 22.00 tiden å ser vad som händer...
Mvh // Niclas
Mr M3 15th April 2005, 22:10 vart ligger plantaget i nkpg?? kanske värt att besöka när bilen är klar.
Auner 15th April 2005, 22:49 Vid Onoff på väg till Maxi ;)
Jag glider iväg alldeles strax
Micke 16th April 2005, 04:56 jag såg inte nått idag.. jävla dimma....
Auner 16th April 2005, 09:18 http://www.tokis.net/gallery/albums/album97/PICT0003.sized.jpg
http://www.tokis.net/gallery/albums/album97/PICT0008.sized.jpg
tihi
sir_ingolf 16th April 2005, 11:28 bara en massa jappsar juh
Moffegrev 16th April 2005, 12:43 tyckte mig se att folket så småningom hamnade på Maxi ändå...;) tyckte det var bra med folk där måste jag säga...mycket kul...vill ha ut min nu bara.*snyftar*
Zliten 16th April 2005, 13:29 Det va ju bra med bilar igår kväll, kanske inte på plantaget kanske :D men men. Bilderna blev jätta bra Xeno. Mvh // Niclas
Auner 16th April 2005, 15:35 bara en massa jappsar juh
Jao, vi samlade ihop lite Hondor och fotade lite, heh..
Moffegrev 16th April 2005, 15:44 tyckte det var ett par snygga japsare där men det var en bra blandning måste jag säga, fler sånt där tycker jag..;=)
_Hanqvist 16th April 2005, 17:31 Kanske kommer i kväll och kollar trodde inte det skulle bli ngåot igår så jag cyklade aldrig ut :(.
NitraM 16th April 2005, 18:24 jag vill ju se mer folk idag (lördag) än vad det var igår. för då var det inte så mycket fart på stället.
mr.J 16th April 2005, 18:48 tyckte det var lite segt till o börja med igår..men sen fick alla ett ryck o drog ut till maxi och då vart det en hel del bilar =)
|