Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Motor byte ! ? !

Moffegrev
9th April 2005, 00:56
Någon som har koll på vad det är man måste göra för att tex slänga i en Ford duratec motor i typ en sierra

räven
9th April 2005, 10:02
Du har för ny bil. :evil: .........man får bara höja effekten 10% i en bil nyare än -75, om bilen är helbilsgodkänd tror jag att man inte får ändra ngt.....(inte äns till öppet filter enl lagen!!!)....om man ska gå efter regelboken och säger allt, alltså. ;) ...................

Moffegrev
9th April 2005, 11:16
okej...men om det är samma motor familj som Zetec o duratec som är från Ford...måste man följa med me bromsar chassi m.m för att möjligen få igenom den..

hondapower
9th April 2005, 14:34
du måste ha ett intyg från ford om det bytet för att det ska kunna bli godtjänt "by the book" av SBP.

Mr Lightning
10th April 2005, 03:38
Tror inte att nån på bilprovningen skulle reagera !

Har du en DOHC motor idag eller ?

NitraM
10th April 2005, 11:34
så länge bilens motor ser ungefär likadana ut, med lika många ventiler osv, fast den "nya" motorn har fer hk, så tror jag inte de reagerar som mr lighning säger.
för sådan jätte koll tror jag inte de har.

Nicke_Plattis
14th April 2005, 09:35
dom bryr sig inte det minsta i finsp[ng .. man kan komma med en turbo-konvertering
utan st;rre problem... se till att det 'r Stefan Tambour som besiktigar ... han ' slapp

Moffegrev
17th April 2005, 00:01
jag tänkte på zetec motorn som är lite nyare...har en ohc motor i den nu..men det kan gå med andra ord...ska ta o ringa en pling till sbp och fråga tror jag...kan redovisa resultatet senare..tackar boys