Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Frågor om utställningen ställs HÄR!

hondapower
23rd March 2005, 22:56
här kan ni ställa alla frågor och annat ni undrar över.

Mvh//Tommy & Patrik

Mr T
24th March 2005, 17:16
Är det inte träff i Nyköping sammtidigt?

hondapower
24th March 2005, 19:35
Är det inte träff i Nyköping sammtidigt?
jo fast senare på eftermiddagen när den här utställningen stänger!!

så det finns gott om tid till å hinna till Nyköping senare.

mvh//

Auner
25th March 2005, 10:46
Hur länge håller det här på då?

hondapower
25th March 2005, 16:39
Hur länge håller det här på då?
Patrik och jag har tänkt oss fram till 18:00,men om intresset och besöks antalet blir VÄLDIGT stort så kanske man skjuter lite på det.

JohanRocker
28th March 2005, 12:19
Vi var först med våran träff...men hoppas ni kommer till Nyköping också kanske glider ner till norrköping på dagen....!!!!

hondapower
28th March 2005, 13:50
Vi var först med våran träff...men hoppas ni kommer till Nyköping också kanske glider ner till norrköping på dagen....!!!!hehehe,jo det må va hänt att ni va först men vi kan ju säga må bästa träff vinna besökarna! '12'

hehe,nä men skämt åsido klart man kommer titta över en sväng till Nyköping också sen när man fått ordning och allt är klart efter våran utställning.
men du är mer än välkommen att besöka norrköpings utställning på dagen.

mvh//Tommy

Smurfen
28th March 2005, 16:20
Lite synd att man missar eran träff.. hoppas ni får många besökare och att ni får dom att åka till oss på kvällen.. ni kan väl påannonsera våran träff lite kanske.. eller det kanske inte går att hjälpa en konkurent.. Skämt åt sido.. hoppas många från nyköping kommer ner.. själv är man borta på dan annars hade jag infunnit mig..

hondapower
28th March 2005, 18:57
Lite synd att man missar eran träff.. hoppas ni får många besökare och att ni får dom att åka till oss på kvällen.. ni kan väl påannonsera våran träff lite kanske.. eller det kanske inte går att hjälpa en konkurent.. Skämt åt sido.. hoppas många från nyköping kommer ner.. själv är man borta på dan annars hade jag infunnit mig..
vet inte exakt på villket sätt vi skulle kunna på annonsera eran träff mer än att upplysa om den på våran utställning.

men lägg ut mer annonseringar på en MASSA olika bil forum.

mvh//Tommy

hajen
28th March 2005, 19:43
Vart är det tänkt att ha parkering?
Kanske skulle fixa vägbeskrivning/karta för gäster utifrån?

/M.A

Sigge
28th March 2005, 20:26
Dyker nog upp på båda och kikar lite. Blir ju en perfekt dag/kväll.

mvh

Viggen-Finspång
28th March 2005, 20:58

mvh

Samma här..

hondapower
28th March 2005, 21:47
Vart är det tänkt att ha parkering?
Kanske skulle fixa vägbeskrivning/karta för gäster utifrån?

/M.Afolk som inte hittar kan ta en titt på gulasidornas kart funktion för en vägvisning.

www.gulasidorna.se
det blir enklast så istället för att förklara vägen för folk som kommer från en MASSA olika håll.

mvh//Tommy

hondapower
29th March 2005, 01:37
parkering kommer även att finnas på plats och ev även några meter från utställnings området.

Zliten
29th March 2005, 12:11
okej nu har man missat ganska mycke här på swespy så om nån snäll human sak kan föklara va det är för träff och datum mm så kanske man kan åka ditt ev till nyköping också.

Mvh // Niclas

Mikael
29th March 2005, 12:27
okej nu har man missat ganska mycke här på swespy så om nån snäll human sak kan föklara va det är för träff och datum mm så kanske man kan åka ditt ev till nyköping också.

Mvh // Niclas

Kolla på första sidan.. där står det om träffen i Norrköping.. Sen kan du kolla inne i Evenemang, där står det om Nyköpingsträffen....

Allt finns här vettu :)

Mvh

NitraM
29th March 2005, 16:26

Mvh // Niclas

detta står på första sidan
__________________________________________________ ___

Hej alla bilälskare!

Nu kommer informationen till Norrköpings första ute-utställningsträff för bilar.

PLATS: Malmgatan 4 (MC-montörerna, Autoexpert, Assistans kåren & SM i tele).

DATUM: Lördagen den 7:e Maj
TID: utställningen öppnar Kl 13:00

ENTRE: 40:-

På plats kommer följande företag att finnas och hålla vissa rabatter för er besökare (några företag är inte rabatten klar med i skrivande stund).

Saltängens larm och stereo
Autoexpert
Underground car style
mfl.

UTSTÄLLNINGS KLASSER

Tyskt (tex:Bmw,mercedes,opel,mfl).
Svenskt (tex:Volvo,Saab,mfl).
Japanskt (tex:Honda,Toyota,Nissan,mfl).
Övrigt (amerikanare,engelskt,mfl).

Peoples Choice
Är helt oberoende av i villken klass man ställer ut, här är det besökarna som röstar fram hela utställningens snyggaste/finaste/coolaste... bil.

Ni som undrar OM det finns några priser att vinna behöver inte oroa er för det.

DET FINNS..

Frågor ställs till Patrik (snigel) eller Tommy (hondapower).

Vi vill även påminna om att alla anmälningar av bilarm, nya som gamla ska skickas till dessa två mail-adresser så vi får möjlighet att ha koll på alla anmälningar.

blida22@spray.se
PutteBrage@spray.se

SISTA anmälnings dag: 25/4.

Frågor o diskussioner sker i denna tråd: http://www.swespy.com/forum/showthr...?threadid=11575

Mvh Tommy & Patrik

NitraM
30th March 2005, 12:24
kan vi försöka se till att inga dricker alkohol och jävlas på stället.
så att det hålls snyggt och rent?

för som jag brukar säga, alkohol och bil i samma mening passar inte.

wowbagger
31st March 2005, 21:31
Corvetteklubben har ju Vårmönstring vid Tullgarns slott(antagligen) så flera av dom lär ju dra vidare mot Nyköping efter det..

hondapower
1st April 2005, 00:50
alkohol kommer inte att va förbjudet av oss arangörer inne på området,men tankvärt är ju endå att man enligt lag inte får förtära alkohol på allmän plats.

sen hur du/ni/dom tolkar det är upp till var och en.

mvh//Tommy

Mannen
1st April 2005, 22:29
Jag har skickat en anmälan om att ställa ut hehe ;)

sir_ingolf
2nd April 2005, 00:20
har ni bjudit in NT eller nåt sådant, vore kul med ett litet reportage i tidningen då jag tyvärr kommer missa denna träff. Jag spenderar denna dag på annat ort och njuter av vårmönstringen för oss som kör luftkylt

*Driver*
2nd April 2005, 00:28
Har anmält två bilar......

hondapower
2nd April 2005, 01:35
har ni bjudit in NT eller nåt sådant, vore kul med ett litet reportage i tidningen då jag tyvärr kommer missa denna träff. Jag spenderar denna dag på annat ort och njuter av vårmönstringen för oss som kör luftkylt
Tanken på att bjuda in NT garaget finns men inget är bestämt ännu!
så hur det blir återstår att se!

mvh//Tommy

AndiOne
5th April 2005, 16:00
Fan 3 dagar innan ja får tillbaka körkortet ju.
Får väl ta o cykla dit lr nått ;)

Kolven
5th April 2005, 18:48

mvh

Samma här ;)

räven
7th April 2005, 11:20
Kan man hjälpa till med ngt? :D Inträde lr någe? Hur många bilar har anmält sig hittils? :p

hondapower
7th April 2005, 11:57
Kan man hjälpa till med ngt? :D Inträde lr någe? Hur många bilar har anmält sig hittils? :p
hjälp kanske kan va i behov av,men som det rä nu så finns det folk.
men man vet ju aldrig om sjukdom eller annat dyker upp.men intresse noterat.

angående hur många,vad som är anmält hitills kommer att hållas hemligt tills entren öppnas för besökarna så får dom själva avgöra OM det är bilar med klass och stil eller inte.

mvh//Tommy

NiKeMaN
7th April 2005, 19:29
Jag kommer nog nu efter lite övertalning att dyka upp på utställning.. Har mailat om det idag!

hondapower
7th April 2005, 19:45
Jag kommer nog nu efter lite övertalning att dyka upp på utställning.. Har mailat om det idag!
kanon,ska kolla mailen senare så får du besked vart efter hur det blir med utställning.

mvh//Tommy

NiKeMaN
7th April 2005, 20:07
Jo jag mailade till "blida22@spray.se" så det borde väl dyka upp...

hondapower
7th April 2005, 20:42
Jo jag mailade till "blida22@spray.se" så det borde väl dyka upp...
japp,mailet har kommit..så nu är det bara å luta sig tillbaks å invänta besked.

mvh//Tommy

NiKeMaN
8th April 2005, 14:49
http://forum.zatzy.com/showthread.php?t=207493

Nu är det dags igen för Realcars årliga träff.Lördagen den 7 Maj på Realcars huvudkontor och lagerbutik i Vingåker.
Det blir åter igen Peoples choice som röstas fram av publik och deltagare med fina priser.
Insläppet börjar 08,00 och tvättmöjligheter kommer att finnas.
Inom kort kommer mer detaljerade tider ut på våran hemsida men boka in denna lördag!

Det kommer finnas möjligheter att handla stylingprodukter till förmånliga priser i vår ny-ombyggda butik.

Plats:Realcars huvudkontor,Bondegatan 44 i Vingåker (Det kommer att vara pilat från avfarterna)

Anmälan är kostnadsfri och skickas till
jens@realcar.se

Anmälan skall innehålla namn adress och bilmodell och telenr.
När vi fått anmälan kommer ni få en bekräftelse och start nr mejlat tillbaka.

Priser 1.Presentkort 5000kr
2.Presentkort 3000kr
3.Presentkort 1000kr
VÄLKOMNA!!!!

----------------------------------------------------------------------------------
FAN att allt vara samma dag då...
Nyköping, Norrköping och Vingåker. trist som fan :( Vore ju bättre om man lyckades fylla fler helger med träffar istället för att lägga allt samma helg!!!

men men... Ville bara informera om detta.

Auner
8th April 2005, 15:00
Ett förslag: när ni skickar ut mailen till de som ska vara med på utställningen, kan ni inte skicka med något slags "formulär" som de kan fylla i med info om bilarna, som ni sedan kan skriva ut (eftersom de måste bekräfta att de verkligen vill ställa ut bilen)?
Vederbörande kan sedan sätta dessa infoblad på typ vindrutan eller nåt så att de som kommer och kollar kan läsa lite om bilens specs..

Typ:
Grattis, du ska ställa ut, var vänlig fyll i infon:
Bilmärke:
Modell:
Beteckning:
Motormods:
Interiör:
Exteriör:
Fälgar:
Däck:
Bromsar:
Chassi:

Kan vara nåt att tänka på?

940-Finspång
8th April 2005, 15:37
Ett förslag: när ni skickar ut mailen till de som ska vara med på utställningen, kan ni inte skicka med något slags "formulär" som de kan fylla i med info om bilarna, som ni sedan kan skriva ut (eftersom de måste bekräfta att de verkligen vill ställa ut bilen)?
Vederbörande kan sedan sätta dessa infoblad på typ vindrutan eller nåt så att de som kommer och kollar kan läsa lite om bilens specs..

Typ:
Bilmärke:
Modell:
Beteckning:
Motormods:
Interiör:
Exteriör:
Fälgar:
Däck:
Bromsar:
Chassi:

Kan vara nåt att tänka på?

lät som en bra ide tyckte jag...

Mvh

hondapower
8th April 2005, 17:37
tyvär så kan man oftast inte va ensam om div utställningar så här tidigt på säsongen,eftersom många vill va tidiga och "först".

men som ja skrivit förr och skriver igen,man avgör SJÄLV om man vill sitta och åka ut till vingeåker i skogen eller åka nån annanstans.

varken ja eller Patrik tänker tvinga nån till att komma på våran utställning.

hondapower
8th April 2005, 17:39

Typ:
Bilmärke:
Modell:
Beteckning:
Motormods:
Interiör:
Exteriör:
Fälgar:
Däck:
Bromsar:
Chassi:

Kan vara nåt att tänka på?sådan lista finns redan. :D

men vi kommer inte att skynda skynda ut dom nu på störrt just för att vi själva inte vet till 100% EXAKT villka bilar som ska stå utställda.

hondapower
8th April 2005, 17:49
http://forum.zatzy.com/showthread.php?t=207493

Nu är det dags igen för Realcars årliga träff.Lördagen den 7 Maj på Realcars huvudkontor och lagerbutik i Vingåker.
Det blir åter igen Peoples choice som röstas fram av publik och deltagare med fina priser.
Insläppet börjar 08,00 och tvättmöjligheter kommer att finnas.
Inom kort kommer mer detaljerade tider ut på våran hemsida men boka in denna lördag!

Det kommer finnas möjligheter att handla stylingprodukter till förmånliga priser i vår ny-ombyggda butik.

Plats:Realcars huvudkontor,Bondegatan 44 i Vingåker (Det kommer att vara pilat från avfarterna)

Anmälan är kostnadsfri och skickas till
jens@realcar.se

Anmälan skall innehålla namn adress och bilmodell och telenr.
När vi fått anmälan kommer ni få en bekräftelse och start nr mejlat tillbaka.

Priser 1.Presentkort 5000kr
2.Presentkort 3000kr
3.Presentkort 1000kr
VÄLKOMNA!!!!

----------------------------------------------------------------------------------
FAN att allt vara samma dag då...
Nyköping, Norrköping och Vingåker. trist som fan :( Vore ju bättre om man lyckades fylla fler helger med träffar istället för att lägga allt samma helg!!!

men men... Ville bara informera om detta.
Nyköpings träff skulle inte börja förens kl 18:00.

i Norrköping kommer pris utdelningen ske kl 17:00 JUST för att det finns några utav bilarna som ska ställa ut som vill hinna dit.

mvh//Tommy

s40v
11th April 2005, 17:31
Jag kanske ställer ut med min halvfärdiga s40 hoppas jag hinner på på toningen borsta hör av dig om du ser detta

Kan ni anmäla mig redan nu så man slipper skicka mail

hondapower
11th April 2005, 17:42
Jag kanske ställer ut med min halvfärdiga s40 hoppas jag hinner på på toningen borsta hör av dig om du ser detta

Kan ni anmäla mig redan nu så man slipper skicka mail
Hej!

tyvär så är det fler som velat anmäla sig på detta sätt,men tyvär pga att både Patrik och jag vill ha lite ordning och reda på anmälningarna så får tyvär även du samma svar som alla andra.

skicka mail,det tar ingen direkt tid och blir även enklare för Patriks och min del att ha ordning på anmällningarna.

mvh//Tommy

carstyle
12th April 2005, 02:19
Hondapower.

Tänkte höra med dig ang. el.... Vi kommer att behöva el för våran dekalmaskin. finns det möjligheter? Tänkte om vi kunde trycka lite för bra rabaterade priser.
Kom gärna in till butiken, eller... Det går bra med svar på forumet också.
Jag kanske hinner att läsa innan utställningen. :)

Mvh Eddie

hondapower
27th April 2005, 15:55
tar och uppar denna tråd lite eftersom det börjar bli dags på allvar snart.

bara att bomba på med frågor så kommer svar.

mvh

s40v
2nd May 2005, 15:59
hur dags ska vi som ska ställa ut vara där ??? har ej fått någon info pga av emailo strul :*(

NiKeMaN
2nd May 2005, 17:26
Finns det tillgång till el? Behöver lite ström till batteriladdaren... Tänkte ju att jag skulle undehålla hela kvarteret med lite musik :)

Var är träffen? (jag e ju inte från stan...) Men som jag förstått det så är det typ vid Bra Ljud i bil fast man svänger vänster i sista rondellen istället för höger? (fick en dåålig beskrivning av en kompis)....

Vilka gör bedömningen i de olika klasserna? Det gör ni eller (tommy och patrick)? Och sedan får publiken rösta fram Peoples Choise?!?!

Hoppas det blir bra väder så lär vi nog allihop få en riktigt kul dag!

hondapower
2nd May 2005, 21:13
hur dags ska vi som ska ställa ut vara där ??? har ej fått någon info pga av emailo strul :*(
kl 11:30 senast 12:00 önskar Patrik och jag att utställarna är på området just för att slippa så mycket bök som möjligt mellan utställnings bilarna.

mvh//Tommy

hondapower
2nd May 2005, 21:15
Finns det tillgång till el? Behöver lite ström till batteriladdaren... Tänkte ju att jag skulle undehålla hela kvarteret med lite musik :)

Var är träffen? (jag e ju inte från stan...) Men som jag förstått det så är det typ vid Bra Ljud i bil fast man svänger vänster i sista rondellen istället för höger? (fick en dåålig beskrivning av en kompis)....

Vilka gör bedömningen i de olika klasserna? Det gör ni eller (tommy och patrick)? Och sedan får publiken rösta fram Peoples Choise?!?!

Hoppas det blir bra väder så lär vi nog allihop få en riktigt kul dag!
klart det finns tillgång till ström så du kan showa lite för besökarna.

den där vägbeskrivningen hängde inte ens jag med på.
gör så här,Pmá ditt nr till mig så ringer jag och ger dig en bra vägbeskrivning.

angående bedömningen så hänger ja inte riktigt med på hur du menar.
men det kommer iaf att bli som så att ALLA besökare kommer att få en röst sedel med alla bilarna (alla bilar kommer att ha ett eget nr) som dom får rösta på och som sedan räknas för att få vinnare i respektive klass.

mvh//Tommy

hondapower
3rd May 2005, 12:37
nu har det även gätts klar tecken till lite speciel upplevelse för dom yngre besökarna som kommer att lottas ut under utställnings dagen.
vad det kan vara återstår att se. '12' '12'

NiKeMaN
4th May 2005, 17:24
klart det finns tillgång till ström så du kan showa lite för besökarna.

den där vägbeskrivningen hängde inte ens jag med på.
gör så här,Pmá ditt nr till mig så ringer jag och ger dig en bra vägbeskrivning.

angående bedömningen så hänger ja inte riktigt med på hur du menar.
men det kommer iaf att bli som så att ALLA besökare kommer att få en röst sedel med alla bilarna (alla bilar kommer att ha ett eget nr) som dom får rösta på och som sedan räknas för att få vinnare i respektive klass.

mvh//Tommy

Har kollat upp vägen dit genom hitta.se hoppas den stämmer. Enklare när man får se en karta :)

HOpp, hoppas vädret håller så ses vi på Lördag!!

Kim
4th May 2005, 17:27
faan, att man ska jobba just då :*( jaja...de kommer väl fler chanser i sommar!

hondapower
4th May 2005, 21:04
kan säga osm så här,OM den här utställningen blir lyckad så kommer det INTE att bli den sista som stan får uppleva..

jag har redan nya planer på en ev uppföljare som isf kommer att slå ner som en bomb mot alla andra utställningar i sverige och kommer antagligen dra utställnings bilar med bygg kostnader kring 200-500k st..
men det är nått framtiden isf får avgöra om det blir verkligt eller inte.
men som sagt,sköter sig alla besökare stiligt och inte lämnar platsen i tron om att det är en sopp tipp där man kan slänga vad som helst och även förstå att man inte kan köra hur som helst inne på området och framför allt,visar sponsorerna eran tacksamhet med köp.
för utan dom så hade inte detta varit möjligt nu för första gången.

mvh//

hondapower
4th May 2005, 21:07
Har kollat upp vägen dit genom hitta.se hoppas den stämmer. Enklare när man får se en karta :)

HOpp, hoppas vädret håller så ses vi på Lördag!!
skulle du stöta på bekymer så har du ju iaf mitt mob nr så du kan ringa så lottsar ja dig fram. ;)

NiKeMaN
5th May 2005, 01:52
Det låter betryggande....

Bara det största problemet kvar: hitta en vettig batteriladdare som e prisvärd :) Men det ska nog lösa sig ;)

hondapower
5th May 2005, 11:39
Det låter betryggande....

Bara det största problemet kvar: hitta en vettig batteriladdare som e prisvärd :) Men det ska nog lösa sig ;)
slå en pling på fredag om du inte hittat nån bra/vättig batteri laddare så kan ja se om ja ev kan ordna en annan.

men ring runt lunch tid då isf.

mvh//Tommy

NiKeMaN
5th May 2005, 20:23
Köpte mig en idag :)