Pulsar
21st March 2005, 22:20
jahopp då har man vart o köpt robbans gamla 740 turbo. Så passa er i sommar '12'
|
Visa fullständig version : 12,74 740:in tbx i Norrköping Pulsar 21st March 2005, 22:20 jahopp då har man vart o köpt robbans gamla 740 turbo. Så passa er i sommar '12' Viggen-Finspång 21st March 2005, 22:23 Man får gratulera! Den är grym! Jag hörde att han skulle sälja. Hämtat den idag? 940-Finspång 21st March 2005, 22:26 Den bilen är det tryck i grattis till köpet... Mikael 21st March 2005, 22:32 jahopp då har man vart o köpt robbans gamla 740 turbo. Så passa er i sommar '12' Du klarar ju inte av o köra den ändå :) Pulsar 21st March 2005, 22:37 haha jorå har redan åkt på sladd :O Micke 22nd March 2005, 00:34 inga bilder ?:) robban 22nd March 2005, 00:35 Lycka till och lägg den inte i nåt dike direkt nu bara..... robban 22nd March 2005, 00:37 Du klarar ju inte av o köra den ändå :) öh glodde lite på bilderna på din bil.. he he.. den där ratten är väl äldre än dig va.. varit med ett tag. dags för ett byte??? he he... Sigge 22nd March 2005, 00:38 Grattis. Man får hoppas att du tänker använda den på samma sätt på nätterna som den förförra ägaren gjorde :) Pulsar 22nd March 2005, 08:19 Grattis. Man får hoppas att du tänker använda den på samma sätt på nätterna som den förförra ägaren gjorde :) neee inte ja inte sir_ingolf 22nd March 2005, 09:12 ska du bygga gruppH av den nu o sedan sälja :D Pulsar 22nd March 2005, 09:22 nee bara 2,5 L motor. Med marinvev.... '12' robban 22nd March 2005, 23:27 Grattis. Man får hoppas att du tänker använda den på samma sätt på nätterna som den förförra ägaren gjorde :) det var roligare då på kvällarna. man kanske inte var snabbast men man tordes åka genom stan iallafall. i somras kände man sig lite utanför, blir något annat roligt snart tror jag.. .... Mikael 22nd March 2005, 23:51 öh glodde lite på bilderna på din bil.. he he.. den där ratten är väl äldre än dig va.. varit med ett tag. dags för ett byte??? he he... Nopp... köper en ny till varje bil.. bara samma modell.. Ante ZX 23rd March 2005, 17:42 rolig bil med gassvar som en vass sugmotor.. Mad Fred 23rd March 2005, 19:05 jasså äntligen har du köpt bilen som du har velat ha från början... lycka till top gear 23rd March 2005, 21:08 show me some pics do :P För en som inte e insatt, va e gjort me bilen? Mikael 23rd March 2005, 21:11 Bilder o info finns här: http://www.swespy.com/forum/showthread.php?threadid=11563 Pernu 26th March 2005, 12:28 Pulsar: Har ni fått ordning på bilen? Vet ni vad felet var? Den gick jävligt bra igår... ett tag ändå ;) mvh/ Pernu Mikael 26th March 2005, 15:13 Pulsar: Har ni fått ordning på bilen? Vet ni vad felet var? Den gick jävligt bra igår... ett tag ändå ;) mvh/ Pernu Det är för att han kör som ett svin med bilen som gör att den går sönder.. Skiter man i att avgastempmätaren går upp på rött o fortfarande håller i så kommer det va nåt som rasar... Eller hur Prylle :) strixan 26th March 2005, 17:10 Japp,han fick igång den igår...å felet får han framföra =) Pulsar 26th March 2005, 18:36 Soppan försvann igår.... var en kabel som glappade... felet är fixat så det blir mer åka framöver. :die: Pulsar 26th March 2005, 18:38 Det är för att han kör som ett svin med bilen som gör att den går sönder.. Skiter man i att avgastempmätaren går upp på rött o fortfarande håller i så kommer det va nåt som rasar... Eller hur Prylle :) Avgas tempen gick aldrig upp på rött...... var kabel glapp.... Mikael 26th March 2005, 18:40 Avgas tempen gick aldrig upp på rött...... Du sa ju det i telefon :D Knotan 26th March 2005, 21:50 äcsh... det är bara att hålla i!!! sugen som fan att få ihop min bil nu när man har en värdig utmanare, en som vet hur man ska köra dvs!! finns ju många potenta gatbilar här i stan men inte många som vågar hålla i när man trycker dem i arslet Sigge 26th March 2005, 23:25 äcsh... det är bara att hålla i!!! sugen som fan att få ihop min bil nu när man har en värdig utmanare, en som vet hur man ska köra dvs!! finns ju många potenta gatbilar här i stan men inte många som vågar hålla i när man trycker dem i arslet hehe ... testa gärna framåt maj är du snäll .... ;) AGsTony 27th March 2005, 18:25 äcsh... det är bara att hålla i!!! sugen som fan att få ihop min bil nu när man har en värdig utmanare, en som vet hur man ska köra dvs!! finns ju många potenta gatbilar här i stan men inte många som vågar hålla i när man trycker dem i arslet Vad har du för bil.... RS2.... Viggen-Finspång 27th March 2005, 18:57 760 tic -85 står det i profilen... Knotan 27th March 2005, 19:25 760 tic -85 står det i profilen... jajemän, 740tic osäker på årsmodell men tror det är 85, min motorsetup är mkt liknande den som prylle kör med så det ska bli kul å se... :hyper: Mikael 27th March 2005, 20:16 jajemän, 740tic osäker på årsmodell men tror det är 85, min motorsetup är mkt liknande den som prylle kör med så det ska bli kul å se... :hyper: vad skiljer? Turbon? Sprutet? robban 27th March 2005, 21:46 äcsh... det är bara att hålla i!!! sugen som fan att få ihop min bil nu när man har en värdig utmanare, en som vet hur man ska köra dvs!! finns ju många potenta gatbilar här i stan men inte många som vågar hålla i när man trycker dem i arslet det är ingen som vill race:a med en gammal 740. så är fallet tyvärr..även fast de är potenta... just den här bilen är lite otäck..lite för stum.alla bussningar är stenhård polyuretan och för hårda stötdämpare... och med tanke på hur det gick för en viss 850 turbo i pulsars ägo räknar inte jag med att se min gamle bil mer i sommar, 740:in är 100% mer sladd benägen... 0_0 Mikael 27th March 2005, 21:50 det är ingen som vill race:a med en gammal 740. så är fallet tyvärr..även fast de är potenta... just den här bilen är lite otäck..lite för stum.alla bussningar är stenhård polyuretan och för hårda stötdämpare... och med tanke på hur det gick för en viss 850 turbo i pulsars ägo räknar inte jag med att se min gamle bil mer i sommar, 740:in är 100% mer sladd benägen... 0_0 Faann... ja ångrar fortfarande att ja inte drog igång filmningen på kameran på Mantorp när det greppa ordentligt.. Den synen o stå bakom bilen är nog nåt ja aldrig kommer o glömma :) Knotan 27th March 2005, 22:55 vad skiljer? Turbon? Sprutet? ja vad skiljer, ganska mycket men inga större skillnader, prylle kör ttr topp med std ventiler vad jag fatta som, jag har en 531 med musens recept, orörda insugskanaler, men ganska mycket moddade avgaskanaler med 38mm ventiler, prylle har korta insuget jag har svanhalsinsuget, han har 19t snurra , liten å lättdriven hyffsat stor avgasdel, medans jag har en t3/04 dvs mindre avgashus men ganska överdim. kompressor. svårt att säga vilket som är bäst, båda är bra på olika sätt... sprutet skiljer han har lh, medans jag har motronic, där ligger jag ju efter en del förståss. han kör med en stor soppapump å mindre spridare, medans jag kör med större spridare och dubbla uppsättningar mindre pumpar, även bränslet skiljer, 98oktan vs. e85 han kör väll std tändning mednas jag troligen kommer köra med lite värre prylar iom etanolens högre antändningspunkt... den största skillnaden i övrigt är prylles relativt låga komp på 8:1 medans jag har 9:1, sen samma kam och blocken skiljer ju inte nått igentligen... m90 mot min getrag, och hans danadiff mot min 1041:a sen är väll chassit i stort sett samma prylar oxå... Rodney 28th March 2005, 12:52 Nopp... köper en ny till varje bil.. bara samma modell.. Skitsnack! du behåller ju ALLTID ratten när du säljer en bil! Pulsar 28th March 2005, 16:29 det är ingen som vill race:a med en gammal 740. så är fallet tyvärr..även fast de är potenta... just den här bilen är lite otäck..lite för stum.alla bussningar är stenhård polyuretan och för hårda stötdämpare... och med tanke på hur det gick för en viss 850 turbo i pulsars ägo räknar inte jag med att se min gamle bil mer i sommar, 740:in är 100% mer sladd benägen... 0_0 nee ska vårda den ömt! Räknar med att bygga fyrlink o wattlänk på den.... samt byta ut alla bussningar i vinter...mycke projekt på Gång. Men motorn blir prioritet 1. Marinvev o riktiga kolvar / stakar , ny turbo ... sen lär det skjutas bakaxlar hejvilt. Mikael 28th March 2005, 16:31 Skitsnack! du behåller ju ALLTID ratten när du säljer en bil! Ska du se kvittona eller :) Ratten i den gråa fick ja inte behålla tex :( Glenn 31st March 2005, 07:48 akta er för dom grymma saabarna i sommar bara;) hahahaha:D Knotan 17th April 2005, 23:34 akta er för dom grymma saabarna i sommar bara;) hahahaha:D haha.. hur gick det för saabarna i helgen då?? :lol: top gear 18th April 2005, 10:33 *hast harkel* Bmw *host host* M5 *harkel host* fick spö *snörvel harkel host* :D:D:D:D:D:D:D Bra gjort Prylas ErikR 18th April 2005, 22:18 akta er för dom grymma saabarna i sommar bara;) hahahaha:D Tror inte prylle behöver oroa sig för någon saab iaf. Nej det är ju volvo som gäller, vet väl alla nu! '33' Das Leg 20th April 2005, 17:18 *hast harkel* Bmw *host host* M5 *harkel host* fick spö *snörvel harkel host* :D:D:D:D:D:D:D Bra gjort Prylas Men knappast av en original 740 Turbo -87, lägg ner diskussionen för fan, jag kan avrätta vilken ny o dyr bil som helst rakt fram med en 20 år gammal top-fueldragster....äpplen o päron.... Men Volvon är iaf inponerande snabb. Pulsar 20th April 2005, 17:32 Men knappast av en original 740 Turbo -87, lägg ner diskussionen för fan, jag kan avrätta vilken ny o dyr bil som helst rakt fram med en 20 år gammal top-fueldragster....äpplen o päron.... Men Volvon är iaf inponerande snabb. Gör det då!!!! Det är ingen dragster utan en hemma meckad bil. Zliten 20th April 2005, 19:47 haha.. hur gick det för saabarna i helgen då?? :lol: Om du inte nu skämta så kanske du ska testa att va lite mer ödmjuk?? Saabarna som körde kanske inte va snabbast men dem körde ju iaf, eller såg jag syne?? ErikR 20th April 2005, 22:00 Om du inte nu skämta så kanske du ska testa att va lite mer ödmjuk?? Saabarna som körde kanske inte va snabbast men dem körde ju iaf, eller såg jag syne?? Nån som tog åt sig lr? Lite gliringar får man väl tåla. MadMange 20th April 2005, 22:02 Nån som tog åt sig lr? Lite gliringar får man väl tåla. Är du galen? det går ju inte fattar du väl.. *morr* *grr* *frässs* :hyper: Knotan 20th April 2005, 23:41 *WWRRRROOOAAAMMMMMMMMMMM* :evil: :blabla: Mr Lightning 21st April 2005, 00:31 Tråd låst ! Denna tråd handlade om en specifik Volvo , inte alla Volvo och Saabar hur man kan köra dom och vilken som är bäst ! |