Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Någon som vet om Supran är såld ?

_Hanqvist
13th March 2005, 20:37
Någon som vet om Jiray eller vad han hete har fått sin supra såld?

Och om han med den guldiga evon i stan är den såld?

Mikael
13th March 2005, 20:38
Jirays är inte såld..

Tror Nermin har kvar sin oxå..

Insane
13th March 2005, 20:51
Nermin har såld den kopparfärgade evon till en här i söderköping :O

940-Finspång
13th March 2005, 21:22
Någon som vet om Jiray eller vad han hete har fått sin supra såld?

Och om han med den guldiga evon i stan är den såld?

Skicka Pm till båda personerna och fråga så blir det inga missförstånd...

Slowpoke
Evo-Neno

Mvh

_Hanqvist
13th March 2005, 22:41
Okej tackar.

sir_ingolf
14th March 2005, 08:26
ska du köpa eller?

EvO-NeNo
14th March 2005, 13:58
Som sagt, Evon är såld

/Neno

SaMmY
25th October 2005, 19:00
Evon är fortfarande kvar i stan....
Har ägt nermins gamla evo sen ett år tillbaka.....
Nu i sommar kommer det vara 3-5 st evosar som rullar i stan....

Mvh Saman

Evo TME
25th October 2005, 22:14

Mvh Saman

Det är härligt!!! :) mer Evo till folket! :)

top gear
26th October 2005, 14:50
Jiray´s supra går väl söderut nu mer va?

Aero-Power
26th October 2005, 16:43
8 mån gammal tråd...

TurboTias
26th October 2005, 17:06
Jiray´s supra går väl söderut nu mer va?

V Frölunda

Viggen-Finspång
26th October 2005, 23:17

Mvh Saman

Ska den säljas redan?

http://www.blocket.se/view/6443863.htm?caller=ogl_s&l=0&c=1&city=0

Pulsar
27th October 2005, 08:16
Ska den säljas redan?

http://www.blocket.se/view/6443863.htm?caller=ogl_s&l=0&c=1&city=0

hmmm nu blir man lite smått sugen......nån som vet pris ?

NitraM
27th October 2005, 10:00
hmmm nu blir man lite smått sugen......nån som vet pris ?

ring och fråga eller maila så får du nog reda på vad priset ligger runt

Mikael
27th October 2005, 10:23
ring och fråga eller maila så får du nog reda på vad priset ligger runt

Eller pm:a :D

http://www.swespy.com/forum/private.php?do=newpm&userid=1508

Evo TME
27th October 2005, 13:10
Skulle tippa på runt 300-340 k

EvO-NeNo
28th October 2005, 19:32
Skulle tippa på runt 300-340 k

Njaaa...han vill nog nån krona till tror jag;)

_Hanqvist
13th December 2005, 22:17
Ursäkta att jag drar upp en gamal tråd och att det är OT, men är den supran som är med i nya street extreme hans gamla eller?

NIzmO
14th December 2005, 00:44
Jepp stämmer bra.

Tomten87
14th December 2005, 09:31
tyckte jag kännde igen den också =P

Lopez
14th December 2005, 17:49
Nya ägaren verkar ta åt sig all cred för bygget verkar det som i texten (skumma endast igenom)

/D

_Hanqvist
14th December 2005, 21:11
Tyckte det var lite svinigt då man evt vem som byggt den :P. Hans bilar verkar ju inte han gjort nått åt utan kör dom bara, ja menar, hans NSX eller va de va ska ju den där som byggde röda vielside nsx:en bygga åt honom. Tråkigt att folk tar åt sig äran för andras saker :P. Men men sånt som händer.

g_son
14th December 2005, 21:18
alltså man kan väl vara nöjd med en bil man äger men ändå ge killen som byggde bilen lite cred..
det är ju som att köpa en ferrari o påstå att man byggt den själv.

Viggen-Finspång
14th December 2005, 22:49
Han säger ju att bilen faktiskt har varit med på spelplanen ett par år och att han bytte sin Porsche 996 cab med Jiray mot den.

Han äger bilen nu och har ju bara byggt om motorn för 300.000kr så varför ska inte han ha cred för den. Jiray visa ju aldrig upp bilen men det gör han...

_Hanqvist
14th December 2005, 23:40
Jiray visa väll upp den eller har ja helt fel? Elmia för 2 år sen var han väll på, och sen nåra små träffar, eller har ja helt fel? Men det är ju fortfarande han som byggt den och inte han som äger den nu eller hur?

Viggen-Finspång
15th December 2005, 00:01
Jiray visa väll upp den eller har ja helt fel? Elmia för 2 år sen var han väll på, och sen nåra små träffar, eller har ja helt fel? Men det är ju fortfarande han som byggt den och inte han som äger den nu eller hur?

Bilen har ju visats på bra mycket mer utställningar nu och alltså har fler fått upp ögonen för den.
Jiray forma bilen till ett riktigt grymt monster men byggde själv gjorde han inte. Ari koskinen mfl. borde väl få precis lika mycket cred om man resonerar som dig..

Evo TME
15th December 2005, 08:46
Han säger ju att bilen faktiskt har varit med på spelplanen ett par år och att han bytte sin Porsche 996 cab med Jiray mot den.

Han äger bilen nu och har ju bara byggt om motorn för 300.000kr så varför ska inte han ha cred för den. Jiray visa ju aldrig upp bilen men det gör han...

Vad har han bytt i motorn om han byggt om den för 300 k?

den var ju redan rejält masserad med singel och allt!

Helt klart verkar det va en kille med flis.. han har ju en viper och lite annat kul oxå!

_Hanqvist
15th December 2005, 08:56
Bilen har ju visats på bra mycket mer utställningar nu och alltså har fler fått upp ögonen för den.
Jiray forma bilen till ett riktigt grymt monster men byggde själv gjorde han inte. Ari koskinen mfl. borde väl få precis lika mycket cred om man resonerar som dig..

Ja det förstår jag med, men ja tycker han iallafall kan taoch skriva ett tack till honom alltså i artikeln. Han kanske inte byggde allt själv men har borde ju ha en del av credsen i tidningen OCKSÅ eftersom han är en av dom som byggt den.

Viggen-Finspång
15th December 2005, 12:56
Vad har han bytt i motorn om han byggt om den för 300 k?

den var ju redan rejält masserad med singel och allt!

Helt klart verkar det va en kille med flis.. han har ju en viper och lite annat kul oxå!

HKS rakt igenom skriver dom men 300k låter mycket som sagt.

Ja det förstår jag med, men ja tycker han iallafall kan ta och skriva ett tack till honom alltså i artikeln. Han kanske inte byggde allt själv men har borde ju ha en del av credsen i tidningen OCKSÅ eftersom han är en av dom som byggt den.

Ja det är klart att han kunde ha klämt in ett tack.

Evo TME
15th December 2005, 14:02
Jiray byggde ju allt med HKS och Greddy så jag förstår inte riktigt.. :) men men... street xtreme är ju en piss tidning!

Viggen-Finspång
15th December 2005, 21:26
Jiray byggde ju allt med HKS och Greddy så jag förstår inte riktigt.. :) men men... street xtreme är ju en piss tidning!

Det kanske han gjorde jag läste bara det som stod i tidningen..

hondapower
15th December 2005, 21:43
man ska inte tro allt man läser.
annser inte att Jiray har byggt bilen,han är snarare dess skapare.
han buggde bilen till stora delar efter egen huvud som ja förstod det.

300k för allt HKS,Greedy m,m m,m är inga osanolika pengar.
sen om killen som bytte till sig supran har byggt upp motorn igen/inte vet ja inte..men ja tvivlar dock på att han gjort det.
Jiray gjorde nog ett så pass bra jobb med hela den bilen (förutom dörrarna) så nuvarande ägare inte skulle ha behov av att bugga ny motor.

Viggen-Finspång
15th December 2005, 21:52
Man ska absolut inte tro på allt man läser men varför skulle han säga så här:

"Motorn var trimmad, men inte mappad. Dessutom hade slangarna till en wastegate smält så det var bara att byta. Växellådan behövde också en översyn. En dag fick jag spaken i handen när jag växlade, då var det dags att göra något. Maskinen skickades till en mekaniker i Danmark som gjorde ett rejält jobb, och förmodligen lades en och annan krona på bordet för att nå ända fram. Det är HKS rakt igenom, Jag har lagt ut nästan 300.000kr bara på motorn."

hondapower
15th December 2005, 22:04
har för mig att Jiray råkade ut för ett missöde på Mantorp senast han körde där med den (då 16 tiden med ca 200 blås sattes) och att det sedan var han som skickade ner motorn till Danmark (kanske tom samma människa/or som byggt den från början).

men eftersom ja inte är Jirays närmaste vän och inte heller vet allt om honom och denna Toyota så låter ja frågan i sig vara öppen till den/dom som sitter med alla korten och själv väljer om denne/dessa vill träda fram med hela sanningen.

sen är även frågan hur man ska tolka det en tidning skriver pga att dom antagligen väldigt gärna vill vinkla det på bästa möjliga läsar sätt.

dvs:Per har kostat på sin volvo 50k:-..Per säljer den sedan till Hans.
när sedan Hans hamnar i tidningen med den säger han hela sanningen,det är en färdig bil ja köpt..men ja berättar iaf en hel del om dess historia.

Tidningen:Hans har lagt ut si och så mycket,det är bara dom bästa bitarna bla bla bla bla bla.

tycker själv det låter bättre så än om man drar en gammal historia på nytt och bara pratar om en bil nån köpt och inte gjort nått med.
dvs:massor av det gamla plus lika mycket om dess ägare.

det är iaf min tolkning!

Viggen-Finspång
16th December 2005, 00:00
har för mig att Jiray råkade ut för ett missöde på Mantorp senast han körde där med den (då 16 tiden med ca 200 blås sattes) och att det sedan var han som skickade ner motorn till Danmark (kanske tom samma människa/or som byggt den från början).

men eftersom ja inte är Jirays närmaste vän och inte heller vet allt om honom och denna Toyota så låter ja frågan i sig vara öppen till den/dom som sitter med alla korten och själv väljer om denne/dessa vill träda fram med hela sanningen.

sen är även frågan hur man ska tolka det en tidning skriver pga att dom antagligen väldigt gärna vill vinkla det på bästa möjliga läsar sätt.

dvs:Per har kostat på sin volvo 50k:-..Per säljer den sedan till Hans.
när sedan Hans hamnar i tidningen med den säger han hela sanningen,det är en färdig bil ja köpt..men ja berättar iaf en hel del om dess historia.

Tidningen:Hans har lagt ut si och så mycket,det är bara dom bästa bitarna bla bla bla bla bla.

tycker själv det låter bättre så än om man drar en gammal historia på nytt och bara pratar om en bil nån köpt och inte gjort nått med.
dvs:massor av det gamla plus lika mycket om dess ägare.

det är iaf min tolkning!

Du har absolut rätt i det du skriver! Jag känner inte Jiray överhuvudtaget utan har enbart läst tidningen. Dom har säkert vinklat det som du säger men tills någon annan visar motsatsen så kan jag inte läsa mellan raderna.

Aero-Power
16th December 2005, 01:30
Gammal tråd så det heter duga lägg ner annars låses den.

Viggen-Finspång
16th December 2005, 01:46
Gammal tråd så det heter duga lägg ner annars låses den.

Ja men supran är aktuell i div. sammanhang.

Viggen-Finspång
16th December 2005, 17:29
Jag låser väl här då..

Jonasson
19th December 2005, 11:28
Tagen igår i Göteborg (18/5-05) '12'
http://www.fotosidan.se/obj/photo/852dcec483a5fcc31ecc7b25dad6bd05.jpg

Var bara tvungen nu när tråden är låst :p