BBB zooloo
6th March 2005, 14:03
Hej! Jag har polerat vidare och med bättre glans nu:
http://www.zooloo.se/suprabild/bling2/dubbelbling.jpg
Behållaren är av stål, ventilkåpan är Alu.
Jag vet att jag läst om ett medel som bevarar aluminium bra, som används inom flygindustrin.
Har för mig man kan köpa en vätska från ett företag som heter typ "Norrköping aviation" Någon som vet mer om detta?
mvh zooloo
Aero-Power
6th March 2005, 14:49
Han du menar heter Johnpa Sjö och han äger Norrköping Aviation men hans företag med vätskan du menar som sysslar med svets, polering, legoarbeten mm heter:
Joh Sjö Industri AB
Tel. 011-31 26 30
Zinkg. 2,
60104 NORRKÖPING
Mvh
Auner
6th March 2005, 15:25
Nice med bling bling.. Mitt motorutrymme skulle behöva en rejäl översikt, men jag orkar inte engagera mig :P.
NitraM
6th March 2005, 15:38
sweet jobbat, men jag förstår inte hur ni orkar med att polera som galningar.
är det inte tråkigt och jobbigt :D
JörgenS
6th March 2005, 16:18
Hur gör du för att komma åt i alla små vinklar å vrår? Håller på med mina "nya" kåpor till camaron men jag tycker att det är svårt att få till det där det är trångt... Vad använder du för medel när du polerar?
Jamo
6th March 2005, 16:38
http://www.supras.nu/forum/showthread.php?threadid=4001
BBB zooloo´s kanon beskrivning hur man gör tror nästan att Hayes kommer att kopiera den på kommande bok :)
BBB zooloo
6th March 2005, 17:56
Han du menar heter Johnpa Sjö och han äger Norrköping Aviation men hans företag med vätskan du menar
Kanon! Tack så mycket :] Vet du något om denna vätska?
mvh zooloo
BBB zooloo
6th March 2005, 18:00
[url]BBB zooloo´s kanon beskrivning hur man gör tror nästan att Hayes kommer att kopiera den på kommande bok :)
hehe, tack, jag är en glad amatör som vill lära mig nya saker bara. Hjälper det andra så är det suveränt :]
Den länken har haft ett gäng gästbesök, verkar som den spridit sig till fler forum?
JörgenS: Hur som helst så har jag fått kläm på bättre finnish nu och kommer skriva om det så andra kan prova.
mvh zooloo
Aero-Power
6th March 2005, 18:55
Kanon! Tack så mycket :] Vet du något om denna vätska?
mvh zooloo
Nej inte mycket.... :(
Mvh
BBB zooloo
6th March 2005, 18:56
Nej inte mycket.... :(
Mvh
ok, minns inte vad vätskan heter, eller var jag läst.. gammal man *skratt*
JörgenS
7th March 2005, 08:25
zooloo: Klistra gärna in länken här när du skrivit om det. Du kan väl säga till när du vet vad det är för vätska dom använder, var man får tag i den och ev pris om du får tag i det... Håller på att göra det blankt och fint i motorrummet nu...
BBB zooloo
10th March 2005, 09:22
BBB zooloo: Hur går det?
Bra, förutom Alu.vätskan jag inte få tag på, men det spelar mindre roll.
Poleringen funkar klockers :}
Måste lacka motorutrymmet i helgen så efter det ska jag skriva fortsättningen!
mvh zooloo