Jonnybcool
22nd February 2005, 19:15
Nån som vet hur stora högtalarna är som sitter i instrumentpanelen på en Volkswagen Jetta 88:a är? Original alltså...
|
Visa fullständig version : Högtalare Jonnybcool 22nd February 2005, 19:15 Nån som vet hur stora högtalarna är som sitter i instrumentpanelen på en Volkswagen Jetta 88:a är? Original alltså... Mr T 22nd February 2005, 22:23 Jag hade en kompis som fick ner 4" högtalare. Annars är det bara att mäta. mvh Mr T NitraM 23rd February 2005, 01:54 jo det är 4"are orginal, men det går lätt att fixa så du kan få 5.2":r istället. Jonnybcool 23rd February 2005, 13:20 Okey bra då vet jag =) Jasså? Stor operation för att få ner 5.2"? NitraM 23rd February 2005, 17:42 Okey bra då vet jag =) Jasså? Stor operation för att få ner 5.2"? nej inte ett dug, det är bara att göra ett hål stort nog för att få ner en 5.2" högtalare i en cirka 2-3 cm tjock träplanka. sen är det bara att limma eller borra plankan i dörrsidorna på bilen. så hade jag det i min jetta i alla fall. sen kan man ju göra designen på plankan snygg om man bryr sig om utseendet. det är i alla fall den billigaste lösningen. men man kan ju göra det snyggare med plexiplast eller något annat fränt matrial. sen kan man ju också lacka den i en passade färg. Jonnybcool 23rd February 2005, 17:56 nej inte ett dug, det är bara att göra ett hål stort nog för att få ner en 5.2" högtalare i en cirka 2-3 cm tjock träplanka. sen är det bara att limma eller borra plankan i dörrsidorna på bilen. så hade jag det i min jetta i alla fall. sen kan man ju göra designen på plankan snygg om man bryr sig om utseendet. det är i alla fall den billigaste lösningen. men man kan ju göra det snyggare med plexiplast eller något annat fränt matrial. sen kan man ju också lacka den i en passade färg. Jaha du tänkte på dörrarna... Jo så kan man ju göra... Jag tänkte på de som sitter vid vindrutan i instrumentpanelen... NitraM 23rd February 2005, 19:06 Jaha du tänkte på dörrarna... Jo så kan man ju göra... Jag tänkte på de som sitter vid vindrutan i instrumentpanelen... aha smart man kan va :duh: ja där får du ju plats med 4" direkt, men det borde nog inte va allt för svårt att ta någon såg och förstora hålet eller? hör med blixt! det är nog bäst, så jag inte ger dig ideer som förstör hela instrumentpanelen :D Jonnybcool 23rd February 2005, 19:59 aha smart man kan va :duh: ja där får du ju plats med 4" direkt, men det borde nog inte va allt för svårt att ta någon såg och förstora hålet eller? hör med blixt! det är nog bäst, så jag inte ger dig ideer som förstör hela instrumentpanelen :D Okay bra =) Nej det kanske det inte är... Jävligt med vindrutan ivägen men saker ska ju jävlas så :hyper: Jo det kanske man skulle göra :D |