Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Vad önskar, söker, vill du ha på en bil träff/utställning?

hondapower
16th February 2005, 19:47
som topicen lyder.

vad söker du på en bilträff/bil utställning.

tex:vad för typer av bilar.
vad för typ av shower.
m,m,m,m,m,m,m,m...

OBS:håll er till ämnet nu annars så låses den här topicen ÖGONBLICKLIGEN..

dvs:inget snack om en massa annat skit här i nu...

mvh//Tommy

_Borca_
16th February 2005, 20:00
Weet t-shirt helt klart som show...
Blandade bilar med alla katigorier modifieringar/orginal..
Trevligt folk..

räven
16th February 2005, 20:04
Weet t-shirt helt klart som show...
Blandade bilar med alla katigorier modifieringar/orginal..
Trevligt folk..
Och utställningar från företag, gärna med utställningserbjudanden, billjud och annat som är bilrelaterat.... :D

hondapower
16th February 2005, 22:40
själv söker ja en träff med

NYA blar,utställningsbilar av gammal och ny klass

lite företags visningar.(typ bilstereo,tillbehör).
gärna nån form av show och även lite REA priser från div tillbehörs firmor.

ingen fylla,allmänt trevlig stämmning.

940-Finspång
16th February 2005, 22:42

Håller med till 100 %

Mvh

Kolven
16th February 2005, 22:44

Kunde inte sagt det bättre själv ... ;)

yrrej
17th February 2005, 00:20
håller me hondapower plus gärna nån sorts förtäring, mat allså, ingen alkohol så man kan sätta sig o snakca om det man sett över en bit mat(korv)..skulle va trevligt// JerrY

sir_ingolf
17th February 2005, 08:09
pokaler till vinnare samt peoples choice. ta inträde för att finansiera det hela

Auner
17th February 2005, 08:51
People's choice för svenska, amerikanska, samt japanska bilar?
Dvs, alla som åker dit lägger en tia eller nåt för att vara med i people's choice..
Absolut INTE wet t-shirt! Något löjligare får man ju leta efter hm... tja.. vet i fan, men löjligt är det, tillför inte nånting till själva bilarrangemanget. En bra idé vore ju om man kunde få några företag att sponsra med lite småsaker till vinnarna av people's choice, kanske en tvätthink eller nåt :D.
Jag skulle gärna se en Saab GT-R, en Chevelle eller två och.. eh... en Ferrari Formel 1!

My two cents.

hondapower
17th February 2005, 09:36
pokaler till vinnare samt peoples choice. ta inträde för att finansiera det hela
pengar är inte allt som behövs.

hondapower
17th February 2005, 09:39
En bra idé vore ju om man kunde få några företag att sponsra med lite småsaker till vinnarna av people's choice, kanske en tvätthink eller nåt :D

vem vet vem vet!!

'55' '55' '41'

sir_ingolf
17th February 2005, 12:11
pengar är inte allt som behövs.
syftade på att inträdet ska finansiera pokalerna, inte hela arrangemangen

Aero-Power
17th February 2005, 13:14
Dvs, alla som åker dit lägger en tia eller nåt för att vara med i people's choice..
Absolut INTE wet t-shirt! Något löjligare får man ju leta efter hm... tja.. vet i fan, men löjligt är det, tillför inte nånting till själva bilarrangemanget. En bra idé vore ju om man kunde få några företag att sponsra med lite småsaker till vinnarna av people's choice, kanske en tvätthink eller nåt :D.
Jag skulle gärna se en Saab GT-R, en Chevelle eller två och.. eh... en Ferrari Formel 1!

My two cents.

MDS med brudar kan väl få vara med? ;)

Micke
17th February 2005, 13:18
Absolut INTE wet t-shirt! Något löjligare får man ju leta efter

snälla? :*(

NitraM
17th February 2005, 14:18
jag håller med hondapower och den andra honda åkaren xenomorph.
så man åker dit för att se bilar och kanske kunna köpa saker till bilar.
de som ställer ut ska självklart vinna priser.

inga tjejer som står och gör bort sig över dreglande killar. det hör inte hemma där.

sen självklart att man kan köpa korv och läsk!

så jag röstar på hondapower och xenomorphs ideer

sir_ingolf
17th February 2005, 14:39
bilar + brudar = sant. say no more, wet T-Shirt eller inte, det bekymrar mig inte.
Däremot skulle en sådan sak locka många besökare och därmed även viss fylla

Mikael
17th February 2005, 15:48
Försök o håll det på en seriös nivå istället..

Sigge
17th February 2005, 18:18
Wet t-shirt ?
Ärligt talat ... en träff jag garanterat inte skulle komma på i alla fall ... om ni nu mot förmodan skulle få tag i någon fjortis som är intresserad av att ställa upp ...

Kanske dags att plocka ut hubba bubban nu och växa upp ?

hondapower
17th February 2005, 20:20
som MICKE sa:HÅLL DET HÄR PÅ EN SERIÖS NIVÅ NU!!!!!!!!!!!!!!!

tack!

hondapower
17th February 2005, 20:27
många av alla dessa svar är väldigt bra och en del mindre bra.

visst lite lättklädda tjejer skulle säkert locka lite fler åskådare om det blev en träff men som det även poängterades så kommer även mycket av det negativa på köpet då.

men den som har nån SEXIG,SNYGG tjej kompis/flickvän/så runt 20 som ställer upp å strippar/så GRATIS kan ju höra av sig.. :duh: ...Nää skämt å sido,några sådana shower är ingen höjdare plus att man även måste söka tillstånd om detta..

lite god och snaskig korv m,m skulle ju inte vara helt fel på en sådan här tillställning,men tråkigt nog så ges bara tillstånden för korv försäljning på EN plats.dvs:man kan inte dra om kring sin vagn eller liknande från plats till plats..men man vet ju aldrig.. '12' ....

men fortsätt gärna denna topic med fler av era tankar KRING topicens RUBRIK!!

mvh//

Mikael
17th February 2005, 20:32
många av alla dessa svar är väldigt bra och en del mindre bra.

visst lite lättklädda tjejer skulle säkert locka lite fler åskådare om det blev en träff men som det även poängterades så kommer även mycket av det negativa på köpet då.

men den som har nån SEXIG,SNYGG tjej kompis/flickvän/så runt 20 som ställer upp å strippar/så GRATIS kan ju höra av sig.. :duh: ...Nää skämt å sido,några sådana shower är ingen höjdare plus att man även måste söka tillstånd om detta..

lite god och snaskig korv m,m skulle ju inte vara helt fel på en sådan här tillställning,men tråkigt nog så ges bara tillstånden för korv försäljning på EN plats.dvs:man kan inte dra om kring sin vagn eller liknande från plats till plats..men man vet ju aldrig.. '12' ....

men fortsätt gärna denna topic med fler av era tankar KRING topicens RUBRIK!!

mvh//

Vi hade ju en korvgubbe när vi körde tidskortsträningen.. tror han har sin vagn vid palace på helgerna fortfarande.. en vit rund vagn med bl.a swespydekaler på :)

Han ställer upp garanterat med varmkorv..

Mvh

hondapower
17th February 2005, 21:02
Vi hade ju en korvgubbe när vi körde tidskortsträningen.. tror han har sin vagn vid palace på helgerna fortfarande.. en vit rund vagn med bl.a swespydekaler på :)

Han ställer upp garanterat med varmkorv..

Mvh
okej,det låter ju inte helt fel..men tyvär så tror ja inte att den korv gubben hade ett konkret tillstånd för att få stå där.

men nånting skulle ju säkert gå att lösa om man fick till en träff!!!

'55' '55'

940-Finspång
17th February 2005, 22:06
va fan vad det ska vara tillstånd till allt jag blir knäckt...

Mikael
17th February 2005, 23:09
okej,det låter ju inte helt fel..men tyvär så tror ja inte att den korv gubben hade ett konkret tillstånd för att få stå där.

men nånting skulle ju säkert gå att lösa om man fick till en träff!!!

'55' '55'

Ja har för mig att han det då iaf... satt nån lapp uppe på hans "butik"

hondapower
17th February 2005, 23:16
va fan vad det ska vara tillstånd till allt jag blir knäckt...hehehehe,ja du vet om inte G-person får bestämma hur & var vi ska skita och äta korv så blir han sur!!! :lol: ....

men lite allvarligt så är tyvär sverige ett STORT byråkrati land..

hondapower
17th February 2005, 23:20
Ja har för mig att han det då iaf... satt nån lapp uppe på hans "butik"
skulle tippa på att det var en "lapp" eller så från hälsomyndigheten om att vagnen han har uppfyller kraven.

men så vitt ja har hittat om var,när,hur försäljningen av korv så får man tydligen ett tillstånd på en viss plats.
men ja funderar på att ringa och fråga den här saken väldigt konkret till dom som delar ut dessa tillstånd om det finns nån typ av tillstånd som gör det möjligt för en försäljare och hans vagn att röra sig "fritt" med försäljningen..

men om det inte gör det så finns det alltid andra LAGLIGA lösningar på problemet..... ;)

Mikael
17th February 2005, 23:44
men om det inte gör det så finns det alltid andra LAGLIGA lösningar på problemet..... ;)

Visst gör det det... Entré avgift o gratis korv :)

Sigge
18th February 2005, 00:47
Gällande korvvagnen:
Han som var på tidskorts träningen fixade sina tillstånd själv, just han är välkänd av polis och hälso och har (hade hur som helst) inga problem med att att skaffa tillstånd.

Så enklast är att låta korvförsäljaren själv fixa allt detta (som han gör ändå hela tiden) och ta del av inkomsterna istället. Absolut smartast är ju iofs att sälja korven själv, ta hela vinsten och skriva "viss korvförsäljning" på tillståndsansökan.

Det är helt riktigt att korvgubben söker för en plats men det behöver inte vara mer exotiskt än "för ändamålet korvförsäljning lämplig plats inom arrangemangsområdet".
Det är ju inte kungsgatan vi pratar om, för då är det mer noga.

mvh

Tommy^_
18th February 2005, 00:54
Jag läste i någon tidning att en träff utan en liten marknad är inte värd att gå på.
Kan det va något att tänka på? :)

sir_ingolf
18th February 2005, 09:27
slå samman himpanmarknaden med en bilträff :nasty:

hondapower
18th February 2005, 12:53
Gällande korvvagnen:
Han som var på tidskorts träningen fixade sina tillstånd själv, just han är välkänd av polis och hälso och har (hade hur som helst) inga problem med att att skaffa tillstånd.

Så enklast är att låta korvförsäljaren själv fixa allt detta (som han gör ändå hela tiden) och ta del av inkomsterna istället. Absolut smartast är ju iofs att sälja korven själv, ta hela vinsten och skriva "viss korvförsäljning" på tillståndsansökan.

Det är helt riktigt att korvgubben söker för en plats men det behöver inte vara mer exotiskt än "för ändamålet korvförsäljning lämplig plats inom arrangemangsområdet".
Det är ju inte kungsgatan vi pratar om, för då är det mer noga.

mvhhehehehe ja har hittat den perfekta lösningen på korv problemet vid en ev träff!!!! :D ....

hondapower
18th February 2005, 12:56
Jag läste i någon tidning att en träff utan en liten marknad är inte värd att gå på.
Kan det va något att tänka på? :)Nja marknad och marknad är nog ingen höjdare i det här specifika sammanhanget,däremot så kan man ju ha som det skrivits lite om div eftermarknads butiker som kör SPECIAL priser.

men en marknad kräver tyvär så pass mycket större yta och planering med div bord,div annat så det är jag tyvär väldigt tveksam till i detta fallet.

Tommy^_
18th February 2005, 13:23
Nja marknad och marknad är nog ingen höjdare i det här specifika sammanhanget,däremot så kan man ju ha som det skrivits lite om div eftermarknads butiker som kör SPECIAL priser.

men en marknad kräver tyvär så pass mycket större yta och planering med div bord,div annat så det är jag tyvär väldigt tveksam till i detta fallet.
Jag hade mer i tanken på marknader som de har på Big Power Meet och sånt :D
inte gammalt föråds skräp.

hondapower
18th February 2005, 14:16
Jag hade mer i tanken på marknader som de har på Big Power Meet och sånt :D
inte gammalt föråds skräp.
hehehe jo ja förstod d,utan vad ja menade var att även OM man skulle kunna ha en sådan typ av marknad så kräver det en HEL del av på arrangörer och marknads stånds innehavare.och för att påtala en sak till;vi bor ju i sverige och ja kan ju ge mig fan på att det behövs tillstånd till en sådan sak också även om det är på privat mark....

men som sagt att hitta tillräckligt med folk som har VETTIGA saker att sälja på så här kort tid tills en ev träff skulle vara är nästan sten kört.

men som sagt you never no in the future!!!! '12'

wowbagger
19th February 2005, 17:22
Lite balla bilar och gott humör e väll det som behövs för en trevlig "träff"?

hondapower
19th February 2005, 23:33
Lite balla bilar och gott humör e väll det som behövs för en trevlig "träff"?
absolut!!!!

plus nån/några bonus saker kanske! :evil:

soultaqer
20th February 2005, 23:10
ser gärna en träff med olika utställningar(japanskt, svenskt, styling osv). alltid välkommet med företag som visar nya saker ev. ger lite finare priser om man är där den dagen.

korv och grillning är helt klart ett måste tycker jag (; vem vill inte gå o dricka och äta korv medans man ser på fina bilar? (;

ser annars gärna en 'efterfest' inte då direkt menat åt alkoholväg utan kanske grillning och diverse 'lekar' som hör till sommaren :)

hondapower
21st February 2005, 17:06
ser gärna en träff med olika utställningar(japanskt, svenskt, styling osv). alltid välkommet med företag som visar nya saker ev. ger lite finare priser om man är där den dagen.

korv och grillning är helt klart ett måste tycker jag (; vem vill inte gå o dricka och äta korv medans man ser på fina bilar? (;

ser annars gärna en 'efterfest' inte då direkt menat åt alkoholväg utan kanske grillning och diverse 'lekar' som hör till sommaren :)jo lite trevlig efter sväng i form av lekar eller annat bil skoj är ju inte heller fel.

sir_ingolf
21st February 2005, 23:33
att försöka få med träffen i bilsports träffkallender vore väl en idé

hondapower
21st February 2005, 23:43
att försöka få med träffen i bilsports träffkallender vore väl en idéen träff arrangerad av en privat person tror ja skulle vara lite små svår att på med i deras kalender plus att om man inte har några månade i framförhållnings datum så blir det nog väldigt svårt med tanke på att dom får både mail och tel samtal om div träffar nästan varje dag under årets lopp..

men ideen till ett besök av bilsport är ju faktist en väldigt lockande tanke för ev framtid..