Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Förstaträff

emell
10th February 2005, 22:23
Yeyeye, sådär ja... tråd startad

Kom med förslag på datum/plats för en fin förstaträff...

Mr T
11th February 2005, 00:05
Tycker att vi ska ha en utställning och lite roliga happenings, lite typ som Eskilstunas träffar. Det gäller ju bara att folk vill ställa upp och hjälpa till. Vad tycker ni andra, för förra året hände det inget speciellt ju, alla åker ju till lingköping eller andra ställen, så det är väl dags för norrköping att vissa att vi också kan eller?

mvh Mr T

Tommy^_
11th February 2005, 00:49
1maj förra året va ju rätt stort tyckte jag iaf

Moffegrev
11th February 2005, 01:25
1 Maj tåget? Det är väl bättre o ha nått skoj på kvällen en egen träff va vet jag..;)

hondapower
11th February 2005, 02:30
Hmm,har NI glömt en sak??
att visa linköpings föreningen/klubben har ju redan gjorts!!!

föreningen/klubb(som det är i linköping),allså SWESPY existerar inte längre!!!

Tommy^_
11th February 2005, 03:07
Hmm,har NI glömt en sak??
att visa linköpings föreningen/klubben har ju redan gjorts!!!

föreningen/klubb(som det är i linköping),allså SWESPY existerar inte längre!!!
Tur att du kommer ihåg det åt oss :D
Man behöver väll inte en förening för att annordna en träff ? Tex maxi träffarna som blev stora, de hade ju inget med swespy att göra!

Evo TME
11th February 2005, 07:57
Tycker att vi ska ha en utställning och lite roliga happenings, lite typ som Eskilstunas träffar. Det gäller ju bara att folk vill ställa upp och hjälpa till. Vad tycker ni andra, för förra året hände det inget speciellt ju, alla åker ju till lingköping eller andra ställen, så det är väl dags för norrköping att vissa att vi också kan eller?

mvh Mr T

Håller med dig!!!! Inte bara Maxi, parkera och sitta o glo på 240 raggare wsom försöker slita ut sina däck!!! Utan en riktigt träff, utställning, priser, korvgrillning=) m.m.. sen på natten lite lajbans kanske.. vem vet.. :P

Viggen-Finspång
11th February 2005, 11:41
Håller med dig!!!! Inte bara Maxi, parkera och sitta o glo på 240 raggare wsom försöker slita ut sina däck!!! Utan en riktigt träff, utställning, priser, korvgrillning=) m.m.. sen på natten lite lajbans kanske.. vem vet.. :P

Det låter bra.. Men någon måste ju ha tid att fixa allt.

Aero-Power
11th February 2005, 11:51
Det låter bra.. Men någon måste ju ha tid att fixa allt.

Du har väl tid? ;)

WRC- Kricke
11th February 2005, 12:28

Håller heltklart med, nu när det finns många riktigt snygga o "häftiga" bilar så borde vi ju kunna fixa en träff med utställning m.m Typ höra med underground car styling om dom vi hlälpa till o fixa en rejäl träff !! eller? 0_0

pucknick
11th February 2005, 18:46

hej hej, det är väl inte bara 240 raggare som "sliter" ut sina däck.... det finns även framhjulsdrivna pojkar som också spänner upp kryckan å tror de e tuffa! å vem vet, vissa "240 raggare" kanske värmer upp däcken så att de piskar dig lite lättare;)... inget personligt menat, men jag tycker det är fel att beskylla en viss del av motorungdomen att förstöra..
mvh nicke

Evo TME
11th February 2005, 18:52
påstod inte att de försörde utan att de inte "bjöd" på så mkt intressant... det e likadant med de saabraggare, principen är att ja inte tycker de är vidare roligt att titta på när några cirkulerar runt! Utan en riktigt träff som då kanske kunde inkludera en burnout tävling lr liknande för de som gillar det! Jag kan kan va med o styra upp det... Mvh P

pucknick
11th February 2005, 18:59
OK då förstår jag.... det andra du skrev är ett bra förslag tycker jag....

Mr T
11th February 2005, 19:00
påstod inte att de försörde utan att de inte "bjöd" på så mkt intressant... det e likadant med de saabraggare, principen är att ja inte tycker de är vidare roligt att titta på när några cirkulerar runt! Utan en riktigt träff som då kanske kunde inkludera en burnout tävling lr liknande för de som gillar det! Jag kan kan va med o styra upp det... Mvh P

Håller heltklart med dig, en bilträff med utställning, priser och happenings, eller vågar folk inte folk komma då när det är mer seriöst? Folk vill visst sitta och glo på maxi bara. Jag ställer gärna upp på en storträff. Problemet är bara vart ska man vara? Maxi? Willys? Nån annanstens?

mvh Mr T

Mr T
11th February 2005, 19:02
De som vill hjälpa till kan väl träffas och ha ett möte?

Viggen-Finspång
11th February 2005, 19:05
Du har väl tid? ;)

Ja hela dagarna ;) Nej det blir nog lite tajt..

Moffegrev
11th February 2005, 19:39
De som vill hjälpa till kan väl träffas och ha ett möte?

det låter som ett bra att de som vill ska vara med och hjälpa så det inte bara blir styrelsen tycker jag.

Jag hjälper gärna till om det är så..

Mvh Mattias

Kim
11th February 2005, 19:41
det låter som ett bra att de som vill ska vara med och hjälpa så det inte bara blir styrelsen tycker jag.

Jag hjälper gärna till om det är så..

Mvh Mattias

finns ju ingen styrelse längre :(

Lunkn
11th February 2005, 20:11
Man kan ju alltid höra med komunen om man får låna någon stor parkering eller liknande utan att göra svarta sträck över hela parkeringen?. Vet inte om det är komunen eller han som äger maxi som har hand om parkeringen men fråga går alltid?.

razer
11th February 2005, 20:41
På något vis undrar man varför de som nu vill ha träffar inte hade något intresse av att sitta i styrelsen i föreningen swespy! (som inte längre finns!)

Evo TME
11th February 2005, 21:36
Ja det kan man undra.. frågar mig själv! :-/ Om nu en storträff ska ordnas så måste vi ha ett datum, ett datum jag tycker ska vara när det är lite värme ute.. annars kan det kvitta tycker jag?!?! Ett datum då de flesta tagit ut bilen oxå... Mvh Patrik

Insane
11th February 2005, 21:41
en parkering som är bättre än maxi om man inte vill att folk ska rita svarta sträck överallt det är ju coopparkeringen. Är lite mer refuger och bråte ivägen. Men vänta nu den kanske inte är upplyst?

Mr T
11th February 2005, 23:00
När ska vi ha ett möte då? Om vi ska ha ett möte, måste ju kolla upp lite osv.

Moffegrev
12th February 2005, 03:12
finns ju ingen styrelse längre :(

Nej jag vet det..men det var väll en av anledningarna till att den inte finns längre eller hur?

yrrej
12th February 2005, 11:30
ja vet inte hur många härifrån som var på linköpings sista träff då det inte va nåt rejs men det va seriöst ordnat..va på planen vid flygplatsen där rejsen brukar va..det va japs på en del av planen o jänk på en del o europeer på en del så va det röstning om snyggaste i varje klass..vet inte va priserna va men ljudia va me o sponsra iaf...en sån grej skulle ju va kul plus att det ser bra ut mot kommun o sånt så att man kanske kan få typ tidkortsträning o sånt. kommunen kanske blir gladare om dom ser att vi i stan kan fixa seriösa grejjer.. o så finns det ju rätt många företag i stan som kanske skulle kunna sponsra typ brl, bra ljud i bil, underground car style, j&j performance , hänger inte ut dom dom utan tog bara nåra förslag...ja har ingen bra ide på plats men det kanske man kommer på o man kan ju hålla utkik på när man åker runt i stan. va allt för mig den här gången..// JerrY

Mikael
12th February 2005, 11:36
Tycker att det är bra lustigt att det kommer upp så många ideer nu när föreningen är nerlagd.... Ska man fixa nåt med kommun så är det en STOR fördel o ha en förening som ligger bakom än 1 privatperson..

För det andra så kan ja säga att allt som är skrivet i den här tråden har redan utförts eller så har man försökt o genomföra men drabbats av motgångar från bl.a kommun!

Evo TME
12th February 2005, 11:45
Att få låna en stor yta kan väl inte vara så svårt?

Mikael
12th February 2005, 12:07
Att få låna en stor yta kan väl inte vara så svårt?

hur många markägare tror du vill ha den fylla o lekstugan som försegår på Maxi? Inte dom ja har pratat med iaf..

Ett ställe som ja skulle tycka va perfekt är inhängnade området på höger sidan om man åker på Odalrakan nere i hamnen... stort utrymme o inga som kan störas heller.. Det är Odal som äger området o det kanske kan va nåt.. har sagt det tidigare som förslag men ingen har tagit tag i det..

räven
12th February 2005, 13:22
:D Det låter helt okey att ha en träff.....kan man inte lägga den vid F13 lr Kråkan kanske.......kanske med en utställningstävling + burntävling + ljud tävling ???? Det är ju lite synd att föreningen inte finns kvar men man kan väl höra med motorklubbarna omkring samt en del företag om det skulle kunna gå att göra en gemensam utställning/träff ?? '34'

JohanRocker
12th February 2005, 16:02
Låter bra om ni fixar det!!! vet du!!!

Mikael
12th February 2005, 16:17
Jaa ni.. ja vet hur det här kommer o sluta.... Tyvärr....

Hoppas ja har fel!

badboy kink
12th February 2005, 16:59
Ska det vara så svårt att lösa det här med en egen klubb i norrköping det enda som behövs är ju 5 eldskälar som inte har "fullt upp" det vanligaste ordet man hör i norrköping .. många måste mekka som i 90 % består av att fika och skryta skrönor åt varandra.. eller alla som jobbar som faann mycket nu!!! men som i själva verket jobbar 8 timmar om dan och sen lägger sig på soffan och ser video.. men med den arbetslösheten som finns så är det en bra förutsettning jag tror att ca 8 tim i vecken av 5 pers räcker för att driva klubben sen en medlemsavgift på ca 1000 kr per år så man kan göra nåt.. kan själv stå till hjälp om det behövs.. med en dator och fax samt tlf kan man ordna det mesta good luck vh tholle faan

NoXx
12th February 2005, 18:09
Alltså man kan inte bara sitta på detta forum o säja.. vi ska anorna en träff.. man måste fan ha krut i byxorna.. annars händer det inget.. liksom sitta o bestämma saker på forumet blir ju inte bra i längden.. bästa är att fixa ett/flera möten så man får fart på skiten.. o då menar jag seriösa möten o inte på MAX

Insane
12th February 2005, 20:07
Och varför är det så att alla vill se bilar burna. Jag själv tycker det är fattigt att stå på en parkering och bränna däck.

Då var det roligare för ca 2 vintrar sen då vi åkte massa grusvägar efter att mörkret fallit eller vad säger ni micke och outlaw. Ni vet vad jag pratar om va. Typ sörsjön vägen ;)

visse00
12th February 2005, 20:11
Kan inte alla som vill vara med och arrangera skriva sitt telefonnummer i dcen andra tråden jag startar så det blir lite ordning, är inget geni själv så jag behärskar inte kaos!

Mvh Robin

(tråd startad)

Mikael
12th February 2005, 21:29
Då var det roligare för ca 2 vintrar sen då vi åkte massa grusvägar efter att mörkret fallit eller vad säger ni micke och outlaw. Ni vet vad jag pratar om va. Typ sörsjön vägen ;)

Det va kul :)

visse00
12th February 2005, 22:03
Har som sagt startat en tråd där intresserade , frivilliga (dvs trådskaparen) kan säga vad de tycker ska vara med och också skriva tel nr så att man kan skapa ngt!

Mvh Robin

Tommy^_
13th February 2005, 22:58
På något vis undrar man varför de som nu vill ha träffar inte hade något intresse av att sitta i styrelsen i föreningen swespy! (som inte längre finns!)
Jag skulle gissa på att det kanske va fel årstid att lägga ner ?

Micke
13th February 2005, 23:06
jag mins den tid då alla skulle åka med en kolv i bakrutan.. sen blev klubben laglig.. och dog ut...tycker att grejen med lagliga rejs pajja helt... är man bara seriös kan tex de olagliga bli lika säkra... och ingen träff utan nått sånt att avsluta med.... det är vad jag tycker dårå.

Aero-Power
14th February 2005, 00:42
Jag skulle gissa på att det kanske va fel årstid att lägga ner ?

Årsbasis vet du..