Knotan
8th February 2005, 12:54
nån som har tillgång till svarv å har lust å korta mina främmre stötdämpare några cm?? eller vet nån som känner nån eller liknande!??
|
Visa fullständig version : korta stötdämpare Knotan 8th February 2005, 12:54 nån som har tillgång till svarv å har lust å korta mina främmre stötdämpare några cm?? eller vet nån som känner nån eller liknande!?? Tettas 9th February 2005, 21:25 svarv? ta vinkelslip 0_0 strixan 9th February 2005, 21:32 låter ju väldigt SMART å använda vinkelslip till stötdämparna. Nicke_Plattis 14th February 2005, 20:25 är det inte lite dumt att göra så .. kommer det inte att slå sönder stötdämpar "cylindern".. ? Insane 14th February 2005, 20:56 Om han kortar kolvstången och har en toksänkt bil ( som jag misstänker) så minskar han risken med att ha sönder stötdämparen. ;) Om man toksänker en bil så hamnar ju stötdämparen närmre bottenläget och om man åker i ett tillräkligt stort gupp kan stötdämparen slå i botten och då kan det gå illa. :O Det är delvis därför en bil blir stötig om man toksänker. (ovanstående är bara mina teorier jag kan ha fel) Om jag har fel tar jag gärna emot den rätta teorin. '12' MadMange 14th February 2005, 21:20 Om han kortar kolvstången och har en toksänkt bil ( som jag misstänker) så minskar han risken med att ha sönder stötdämparen. ;) Om man toksänker en bil så hamnar ju stötdämparen närmre bottenläget och om man åker i ett tillräkligt stort gupp kan stötdämparen slå i botten och då kan det gå illa. :O Det är delvis därför en bil blir stötig om man toksänker. (ovanstående är bara mina teorier jag kan ha fel) Om jag har fel tar jag gärna emot den rätta teorin. '12' Du har så rätt så... razer 14th February 2005, 23:41 Om jag inte fattat fel så är det inte bara risken att dämparen kan bottna utan även att den är utanför sitt arbetsområde. g_son 15th February 2005, 00:12 det där kan vara intressant för mig med med tanke på att alla som sett min bil klagar så jäkla mycket på höjden på den hehe.. sir_ingolf 15th February 2005, 08:10 varför inte korta hela fjäderbena och behålla orginal stötdämpare? pucknick 15th February 2005, 10:24 varför inte korta hela fjäderbena och behålla orginal stötdämpare? hur menar du då? då blir det ju ännu kortare väg för stötdämparen?!.. sir_ingolf 15th February 2005, 12:08 glömde skriva. det är inte allt för ovanligt att detta görs på baggar av senare modell. men tydligen så byter dom till dämpare från en golf som är lite kortare. då behåller man samma komfort med man får en lägre bil Insane 15th February 2005, 17:51 volvos fjäderben går väl stötdämparen i botten så korta benen kan man inte göra om man som sagt inte hittar en kortare dämp med samma diameter på dämparen och kolvstången och som har rätt gänga. Kan gå men kan bli svårt att hitta info om det. Knotan 1st March 2005, 18:32 lösningen är att montera i 240 stötdämpare som är ett par cm kortare orginal... billigare är dem oxå!!! |