Jonnybcool
31st January 2005, 18:05
Har ett extra bromsljus i bakrutan på min bil(Jetta-88) Det går 2 kablar från det ner till bagaget och den ena går till bakljuset och är ihopkopplad med en röd/svart kabel som går ut ifrån ljuset och den andra har lossnat så jag behöver veta vart den ska sitta för ska besiktiga bilen imorrn....
Mr Lightning
31st January 2005, 18:10
Jag skulle gissa att det är jord kabeln ! Pröva att sätt den mot jord och testa.
Jonnybcool
31st January 2005, 18:21
Jag skulle gissa att det är jord kabeln ! Pröva att sätt den mot jord och testa.
Okey då ska jag testa de... Om nån har mer förslag så är det bara o skriva på
razer
31st January 2005, 19:19
Jag kommer inte riktigt ihåg hur det ska kopplas, varför inte mäta med en multimeter?
Det du kan gör annars är att ta bort "bakstycket" på lampan och se hur ledningsbanorna går till bromslampan.
Jonnybcool
31st January 2005, 19:48
Jag kommer inte riktigt ihåg hur det ska kopplas, varför inte mäta med en multimeter?
Det du kan gör annars är att ta bort "bakstycket" på lampan och se hur ledningsbanorna går till bromslampan.
Jag har ingen multimeter att tillgå och inget garage heller så skiter i de och lägger en filt över så får jag se om de upptäcker den i alla fall... 0_0
petri
31st January 2005, 20:05
Det kan väl inte vara krav på att ett extra bromsljus fungerar?
Jonnybcool
31st January 2005, 20:06
Vet faktiskt inte heller om det är de...
Moffegrev
31st January 2005, 23:45
kan du göra en egen multimeter om du vill det..
alltså en testlampa är inte så svårt att göra. en lampa två kapplar.. testa bara vilken som gör att lampa lyser.
Jonnybcool
1st February 2005, 18:48
Okey jo kanske man skulle göra... Aja bilfan gick igenom besiktningen så nu kan man va lugn :P