Visa fullständig version : Bilskatt är dyrt!!!
g_son 19th January 2005, 16:43 Jaha.. då var det dags o betala skatten på bilen tydligen..
o jag säger bara det att vilka jäkla svin dom är på o ta betalt.
förra året tog dom 1750:- för skatten på min 92as audi s4a så jag tänkte skatten lär ju inte höjas mer än till max 2000:- eller något liknande??
dom jäkla svinen gav mig en skatt på 2400:-!!!!!! det är ju liksom en höjning på 650:-?? alltså snacka om att det ska kosta o ha bil..
så ni som inte fått skatten än har verkligen något skojigt o se fram emot.
Maximilian 19th January 2005, 17:08 Min lär inte bli något skoj heller :( Tunga jävla as...
Ingen annan som fått ett samtal från motormännen som vill prata bilskatt förresten? Min telefon dog under det samtalet, men tyckte att det var lite skoj :D
Franka 19th January 2005, 18:29 Min höjdes med hela 181:- till 1485kr.
g_son 19th January 2005, 18:31 Min lär inte bli något skoj heller :( Tunga jävla as...
Ingen annan som fått ett samtal från motormännen som vill prata bilskatt förresten? Min telefon dog under det samtalet, men tyckte att det var lite skoj :D
motormännen???
g_son 19th January 2005, 18:32 min bil väger i och för sig 1780kg men det är ändå lite dyrt alltså.. jag tror förresten inte att jag betalade mer än 1650:- förra året??
NIzmO 19th January 2005, 18:48 min skatt kommer att höjas till ca 1650:- på min 1380kg Saab, o jag som är van att betala för bilar med en skattevikt på ca 950kg :(
mr.J 19th January 2005, 19:34 ska också betala skatten snart...får man se vad dom höjt min till =(
Jamo 19th January 2005, 20:00 min bil väger i och för sig 1780kg men det är ändå lite dyrt alltså.. jag tror förresten inte att jag betalade mer än 1650:- förra året??
Du bör nog ha betalat 1950 kr eller liknande förra året .
ps . Miljöpartiet vill nog att folk åker miljövänligt i små lätta bilar som är trimmade som satan ;)
Mikael 19th January 2005, 21:09 Hur många månader måste ja betala för om ja betalade min skatt i NOV?
g_son 19th January 2005, 21:11 Du bör nog ha betalat 1950 kr eller liknande förra året .
ps . Miljöpartiet vill nog att folk åker miljövänligt i små lätta bilar som är trimmade som satan ;)
jag vet inte till hundra hur mycket jag betalade men det var nog inte mer än 1750:- tror jag??
hehe jo man kanske ska köra små lätta rackare hehe.. får byta till en liten civic istället.. det behöver ju faktiskt inte vara fyskam förutom att den är framhjulsdriven. hehe.
Jamo 19th January 2005, 23:10 Hur många månader måste ja betala för om ja betalade min skatt i NOV?
11 månader .Säg att du har betalat 1777 kr blir din höjning 373 kr som ska betalas i januari
sir_ingolf 20th January 2005, 12:38 min höjdes till ca 770kr från 650.
felicia6 20th January 2005, 12:56 min höjdes med 350 /;
940-Finspång 20th January 2005, 12:58 Min höjdes med 230 kr. Det är 230 kr man kunnde gjort något annat för =(
g_son 20th January 2005, 15:48 jag funderar fortfarande på om skogen blir grönare o vägarna bättre bara för jag får betala mera fordonsskatt?? troligtvis så får väl göran en ny bil.
WRC- Kricke 20th January 2005, 16:45 jag funderar fortfarande på om skogen blir grönare o vägarna bättre bara för jag får betala mera fordonsskatt?? troligtvis så får väl göran en ny bil.
helt otroligt!! + att bensin skatten höjdes med 30 öre/liter efter nyår!!
Fredrik_ff 20th January 2005, 19:22 Ni kan ju inte mena på fullt allvar att ni inte har råd med dom små summorna som det handlar om!?
Jag tycker att det kan vara värt att betala några spänn för att få åka bil. Det jag kan störa mig på är att dom har skickat ut räkningen nu jan. Vore ju bättre om alla fick höjningen när man ska betala den vanliga.
Kim 20th January 2005, 19:31 Ni kan ju inte mena på fullt allvar att ni inte har råd med dom små summorna som det handlar om!?
Jag tycker att det kan vara värt att betala några spänn för att få åka bil. Det jag kan störa mig på är att dom har skickat ut räkningen nu jan. Vore ju bättre om alla fick höjningen när man ska betala den vanliga.
ingen har väl påstått att dom inte har råd med summan ir? Dom har ju bara sagt att man kunde ha gjort annat kul för pengarna istället!
g_son 20th January 2005, 20:28 exakt.. jag tycker som sagt det är pengar som kunde gått till något annat..
och jag tycker dessutom att dom kan motivera höjningen lite bättre.
jag tror inte att den här höjningen kommer förbättra något som vi kommer märka av.
Kamberg 20th January 2005, 21:00 Hmmm.... fick skatten på vinterkärran (Volvo 360) på 1300:- nu i Januari, men det verkar inte var höjd. Borde inte höjningen vara inräknad då lr?
Radeon 20th January 2005, 21:08 att höja skatten för miljönsskulle är sanslöst att säga.. jag tycker att de är då bättre att tabort skattefria bilar ge dom skatt.. dom som sprutar ut mest gifter.. vi får ju endå inte tebax nått till vägarna.. inte va jag märkt nått iaf.. tycker dom är riktigt dåliga runt om i landet
940-Finspång 21st January 2005, 01:26 håller med föregående talare och vägarna är förjävliga tänk om dom kunde fixa till dom istället för att gräva upp överallt och sen vänta typ 1år innan dom fixar till det och det blir ju inte bra kan jag ju säga när dom ska hålla på och lappa i när dom väl gör det.
sir_ingolf 21st January 2005, 12:27 hur många här vet igentligen varfär fordonsskatten infördes?
Det var för att finansiera kostnaden för bytet från vänster till högertrafik. den skatten skulle sedan tas bort när allt var betalt. måste ha varit väldigt dyrt eftersom vi fortfarande betal för det plus att det höjs.
Höjningen är väl en del i vad sossarna kallar grön skatteväxling. dom höjer fordonsskatten för att kunna sänka inkomstskatten tror jag det var. som jag förstått så går inte våra extra pengar till miljöarbete eller bättre vägar
Auner 21st January 2005, 13:46 Momsen skulle ju också vara temporär, kolla hur det gick :D.
Snart får vi permanent sossestyre också, det vore en höjdare..
sir_ingolf 21st January 2005, 17:31 vart 4e år har trots allt folket chans att påverka
Jamo 21st January 2005, 19:16 vart 4e år har trots allt folket chans att påverka
påverka vadå ? byta ut skit mot skit hjälper inget .
Fredrik_ff 23rd January 2005, 21:18 Då jag jobbar med ett projekt åt vägverket som innebär att man ska svara på dessa frågor som ni har så ska jag försöka ta grunderna i anledningen.
I regeringen lades det fram ett beslut om höjd fordonskatt den 27 nov -04. Detta beslut innbar att man skulle stäva mot en grön skatteväxling. Med andra ord så skulle man år 2010 ha en märkbart bättre miljö i sverige.
Detta beslut skulle träda i kraft den 1 jan -05. Sen vad det är för typ av beslut får var och en tycka och tänka vad dom vill. Jag tycker dock att det är ett skitbeslut, men om svenska folket röstar som dom gör så blir följderna därefter "tycker jag"
Med det som jag skrev tidigare menade jag bara att jag personligen tycker att det kan vara värt dom där extra hundralapparna för att få köra bil. Har man råd med en bil borde man ha råd med att betala den lilla extra kostnaden.
|