Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Hur tänker ni när ni väljer bil

Cricka
23rd December 2004, 17:14
En sak jag tänkt på är hur folk väljer bilar.

En del köper äldre bilar billigt o trimmar dom som fan o köper stereos som är dyrare än själva bilen istället för att skaffa sig en nyare bil

Själv så köper jag hellre en sölig bil som är bekväm o har bra kvalite.

Mikael
23rd December 2004, 18:10
Ja vill ha en ny bil som möjligt som man kan skruva med själv oxå.. o gärna en lättrimmad bil... så nu är man på bilbytar tankar igen :)

Maximilian
23rd December 2004, 18:37
Rangordnat :)
1. Bakhjulsdrift o turbo
2. Turbo
3. Bakhjulsdrivet

Hellre en gammal o skabbig bil som rör på sig än fin och slö...

Viggen-Finspång
23rd December 2004, 18:45
Är det skönt att åka i och hyffsat drag så är jag nöjd men märken brukar jag aldrig kolla på. Helst en skapligt ny bil iallafall.

940-Finspång
23rd December 2004, 18:50
Ja vill ha en ny bil som möjligt som man kan skruva med själv oxå.. o gärna en lättrimmad bil... så nu är man på bilbytar tankar igen :)

håller med Mikael i den frågan...

säg inte att du ska byta bort 940in :(

Mvh

NitraM
23rd December 2004, 18:54
jag kollar på de bilar som finns till bra pirs, ser bra ut och är billiga i försäkring (eller rätt så i alla fall), sen om man får tag på en bil som går som faan eller har turbo för en billig peng så skiter jag i försäkringen. :P

Auner
23rd December 2004, 20:22
Kollar först och främst på bilens utseende, sen kommer skicket på bilen och prestanda. Ser inte bilen bra ut vill jag inte äga den :).

Tommy
23rd December 2004, 20:26
Först kollar man sin ekonomi...så man inte går ut på djupt vatten!

Själv kollar en efter vilka bilar som går bra...(helst med turbo :D )

Nu är vill en ha en bil med Turbo o 4hjuls drift...så min dröm är att ha en Evo för dom är ju såå grymma...

...o varför 4hjuls drift! hmm....fick prova polarnas Audi S3 o den (i mitt tycke) går som faan...o en har beprövat en hel del potenta bilar som Volvo 850 Turbo med ca 330hk o Nissan 200sx mm..men S3 var klart roligast med sin 4hjuls drift o turbo!

Mikael
23rd December 2004, 20:48
håller med Mikael i den frågan...

säg inte att du ska byta bort 940in :(

Mvh

Måste börja trimma igen :)

sir_ingolf
23rd December 2004, 21:15
det nyaste jag ägt var en -90, så jag kollar först o främst på åldern, veteran är ett stort plus.. jag vill inte ha en ny fin bil utan själ. Jag kör häldre en gammal skabbig bil som lever än en plastig japan räser. För mig är en luftkyld Vw det perfekta valet. gammal, personlig, bakhjulsdrift o gott om reservdelar o trim.

outlaw
23rd December 2004, 21:19
tänker igenom väldigt noga på vad jag vill ha för bil, med vissa krav tex, silvrig, 4x4 inte skinninredning och ska ha farthållare, sen kollar jag i bilsport när jag sitter och tömmer och ser ett repotage om en helt annan bil, kollar annonser på nätet och köper den och den är svart, bakhjulsdriven, har skinninredning och ingen farthållare, enda som stämde var att det var turbo=)

(kan inte säga att jag är missnöjd men endå;) )

Cricka
23rd December 2004, 21:46
Rangordnat :)
1. Bakhjulsdrift o turbo
2. Turbo
3. Bakhjulsdrivet

Hellre en gammal o skabbig bil som rör på sig än fin och slö...

Det där fattar jag mig inte på. Alltså vem vill ha en skabbig bil bara för att den går rätt skapligt. Skramlar o ser almännt rutten ut.

Men alla kan väl inte tänka likadant

Kolven
23rd December 2004, 23:38
utseende o effekt

Jonnybcool
24th December 2004, 09:15
Nu för tillfället så ska jag köpa en billig liten bil som är billig att pendla till jobbet med.
Men om jag skulle köpa det jag ville skulle det ju va bakhjulsdrift och turbo självklart ;)

razer
24th December 2004, 12:16
För mig har jag bara några krav, jag tycker om sedanbilar, vill ha billig försäkring (under 3000kr/helår helförsäkring) och ändå ha en rolig bil som inte dricker för mycket bensin.

Jettan är en bra kompromiss, eftersom den inte känns slö, alla delar jag har liggande passar, allt går att fixa själv. Sen att jag är vw-tok är ju en annan sak :)

Maximilian
24th December 2004, 12:55
Det där fattar jag mig inte på. Alltså vem vill ha en skabbig bil bara för att den går rätt skapligt. Skramlar o ser almännt rutten ut.
Men alla kan väl inte tänka likadant
Ja nu menade jag inte rutten direkt.. men att åka i en ny fin bil som inte orkar röra på sig är så tråkigt.. då tar jag hellre en äldre, med färre funktioner.. kanske lite skavanker.. begagnad helt enkelt.. som går bra :)

badboy kink
25th December 2004, 23:15

Men alla kan väl inte tänka likadantmen tænk kænslan nær du sitter i dit skabb åk som har typ 60 hp standart så drar du m5 205 gti samt dom flesta svensson turbos den kænslan ær grym vh ægare av pancho racer

Cricka
26th December 2004, 04:41
Men det är ändå inte samma sak. Du har suttit där o köpt delar för flera tusen för att få en bil att gå lika snabbt som en bmw gör orginal. Sen har han navi ecc mm. O det ända du sitter med är en snabb bil med en turbo mätare som skramlar.

Ok om man är 18 år men fan inte när man mognat o vill ha en ordenlig bil

outlaw
26th December 2004, 14:40
Men det är ändå inte samma sak. Du har suttit där o köpt delar för flera tusen för att få en bil att gå lika snabbt som en bmw gör orginal. Sen har han navi ecc mm. O det ända du sitter med är en snabb bil med en turbo mätare som skramlar.

Ok om man är 18 år men fan inte när man mognat o vill ha en ordenlig bil

varför säga emot, du ville veta hur de tänkte och när de säger det så börjar tjafset?
ska jag döpa om tråden till "hur tänker ni när ni köper bil så jag vet att ni gör fel och jag försöker få er att ändra er":)

inse att en del vill ha gamla skorvar, ;)

Mvh

Cricka
26th December 2004, 15:32
varför säga emot, du ville veta hur de tänkte och när de säger det så börjar tjafset?
ska jag döpa om tråden till "hur tänker ni när ni köper bil så jag vet att ni gör fel och jag försöker få er att ändra er":)

inse att en del vill ha gamla skorvar, ;)

Mvh

Nae har inte tänkt ändra på nån. Men en liten diskution kan man väl få ha =)

badboy kink
26th December 2004, 18:01

Ok om man är 18 år men fan inte när man mognat o vill ha en ordenlig bilnja om det ær mig du menar så har jag ingen turbo utan kompressor men smaken ær som baken stor och delad

ETK-TIS
30th December 2004, 21:54
Att det är en BMW ..................... :D