Google

Web swespy.com

Visa fullständig version : Mysteriet kvarstår...snabbast i stan?

wesse
30th September 2004, 18:29
ok, här kommer tråden angående "vad hände den 24/9:e".....

Vem är egentligen snabbast på gatan i stan?

(Observera rakt fram)

:O

Mr Lightning
30th September 2004, 19:24
Det är inte jag , än ....................'12'

Mikael
30th September 2004, 19:33
kommer aldrig bli jag :( inte rakt fram iaf ..

Viggen-Finspång
30th September 2004, 20:33
Absolut inte jag men det skulle vara roligt att höra vem som är..

Mikael
30th September 2004, 21:17
Skum fråga egentilgen... snabbast i stan på vad? 201m? 402m? Illegalt race? Först till OK hageby från OK stockholmsvägen?

Är det 201m som ja tror att ni syftar på är det ju bara o kolla på vem som har snabbast tid här på swespy ---> Här!! (http://www.swespy.com/forum/snabbast.php)

Då är det ju Robert Uhr som är snabbast......

/micke

wesse
30th September 2004, 21:25
förresten kan nån förstå hur C5-finspång kan vara snabbast i peking...han tillhör ju inte stan...klart han är snabbast i finspång...bor det typ....5 personer där elle?
:p

hawkan
30th September 2004, 21:26
Fortsätter väl här då, med en qoute från C5-Finspång:

Har åkt ifrån allt å alla på gatan i år, har blivit frånkörd av en och samma bil 2 ggr i Nyköping dock...

Har försökt utmana den gode Hawkan x antal ggr men han har aldrig velat åka...

Dessutom kan jag ladda fullt på gatan nu utan grepproblem, kör i princip lika fort på gatan som strippen!

Aha! Så det var utmaningar jag hörde i somras? Ha ha! När du visste att jag höll på att skruva för fullt.. Det är ju lägligt att utmana nån när man vet att personen i fråga inte har bilen rejsduglig... :lol:
Tommy, du borde väl veta att jag aldrig bangar för ett rejs om bilen funkar som den ska?

Det kommer jag inte göra den här gången heller... Om inte en kvarter med sprit tvingar mig till Palace.. '12' '12'

hawkan
30th September 2004, 21:33
jo jag kan tänka mig att alla säger eller tycker att de har de snabbaste kärrorna....
men visst, har det bevisats på nattliga events..i så fall är min fråga..vem har den snabbaste gatbilen i peking???

Pratar inte förräns det finns nåt att prata om..

Men om man sticker ut hakan och säger att man är snabbast så får man också räkna med svar.. '12'

Ska vi prata tills tomte-faan kommer eller ska vi köra?

Viggen-Finspång
30th September 2004, 21:37
förresten kan nån förstå hur C5-finspång kan vara snabbast i peking...han tillhör ju inte stan...klart han är snabbast i finspång...bor det typ....5 personer där elle?

Nej det bor 3 st här vad tror du...

Mikael
30th September 2004, 22:14
Ska vi prata tills tomte-faan kommer eller ska vi köra?

Hahaha.....

ESC?

Micke
30th September 2004, 23:50
vem har snabbast åretrunt bil då? :)

Mr Lightning
30th September 2004, 23:59
Är det 201m som ja tror att ni syftar på är det ju bara o kolla på vem som har snabbast tid här på swespy ---> Här!! (http://www.swespy.com/forum/snabbast.php)

Då är det ju Robert Uhr som är snabbast......

/micke

Det är det inte alls , snabbast på gatan var det och Robbans bil är inte en gatbil eller hur !

Det kommer jag inte göra den här gången heller... Om inte en kvarter med sprit tvingar mig till Palace..

Ska vi ta en omgång "snabbast i baren" Hawkan ?
'12'

petri
1st October 2004, 00:13
Ska vi ta en omgång "snabbast i baren"
'12'

Härligt! En gren jag kan vara med i också! :p

C5-Finspång
1st October 2004, 08:45
Fortsätter väl här då, med en qoute från C5-Finspång:

Aha! Så det var utmaningar jag hörde i somras? Ha ha! När du visste att jag höll på att skruva för fullt.. Det är ju lägligt att utmana nån när man vet att personen i fråga inte har bilen rejsduglig... :lol:
Tommy, du borde väl veta att jag aldrig bangar för ett rejs om bilen funkar som den ska?

Det kommer jag inte göra den här gången heller... Om inte en kvarter med sprit tvingar mig till Palace..

Hahaha, joo jag vet att du skruva me bilen... däremot var ursäkten kräftfest och alkohol följande gång och sista gången fick ja inge svar alls på SMS:et... hur var det med den där kvartern sprit nu igen Håkan... '12' '12'

:evil:

Hocky
1st October 2004, 10:03
Kokodrillen i Robbans ägo är fortfarande snabbast.
Besiktad, skattad, försäkrad + ett tidkort som bevis...

Snabbaste vinterbilen kan jag ställa upp i ;)

Mr Sua
1st October 2004, 11:20
Jag är inte snabb med bilen men i baren går det fort tyvärr.....blir så jävla dyrt.....:)

Sigge
1st October 2004, 14:06
Då är det ju bara att Robban också ställer upp och bevisar att han även är snabbast på gatan.

Mad Fred
1st October 2004, 14:44
det här ÄR intressant!

mvh..
Fred

sir_ingolf
1st October 2004, 15:13
äääh... jag har en pallbocksrider, kommer aldrig bli snabbast.
Jag kan inte påstå att det ligger i mitt intresse heller. vill bara att bilen ska bli snabbare än orginal.

Vem har ökat sina hk mest procentuelt sett?

Sigge
1st October 2004, 15:38
Ok, om vi skulle ta och lösa mysteriet då en gång för alla.
Det finns alltså ett antal typ 4-5 obesegrade mästare här i stan av olika anledningar ;) trots att de flesta varit inbjudna till den cup vi kört under sommaren ...

Vad sägs då om att ordna ett mästarmöte.
De som anser sig vara en av dessa kan PM mig så drar vi ihop något. Några har redan anmält sitt intresse.

Reglerna är enkla;
Vågar du inte ta ut kärran om det inte är mitt i natten för farbror blå skull ? = åk till tullinge istället och skaffa tidkort !
Måste du bara fixa det här och det där först ? = Stå kvar i garaget och meka då !
Jag skall bara på krogen först ? = Gå dit då och håll dig borta från gatan !
Men min blanka skit pryl pyser dåligt idag så jag kan inte köra fullt ? = Köp nått som funkar till nästa år då för i år blir du inte snabbast !

Den som vinner här kommer vara snabbast i stan på gatan 2004 och allt annat är snack som man kan spara till nästa säsong. Om man av olika anledningar anser sig ha en överlägsen kärra men inte ställer upp ÄR MAN I ALLA FALL INTE SNABBAST I ÅR PÅ GATAN !

Är det för svåra regler ? = Stanna hemma då !

Detta kommer ske diskret och publik fritt.

OBS inget som säger att detta kommer ske olagligt !
Kan vara bra för moderatorerna att tänka på.

wesse
1st October 2004, 16:54
kanske skulle ta chevan och kolla in maxi imorrn kväll, verkar komma mycket folk dit, apropå ingenting...

Mikael
1st October 2004, 17:00
Det finns alltså ett antal typ 4-5 obesegrade mästare här i stan av olika anledningar ;) trots att de flesta varit inbjudna till den cup vi kört under sommaren ...

De som anser sig vara en av dessa kan PM mig så drar vi ihop något. Några har redan anmält sitt intresse.

Reglerna är enkla;
Vågar du inte ta ut kärran om det inte är mitt i natten för farbror blå skull ? = åk till tullinge istället och skaffa tidkort !
Måste du bara fixa det här och det där först ? = Stå kvar i garaget och meka då !
Men min blanka skit pryl pyser dåligt idag så jag kan inte köra fullt ? = Köp nått som funkar till nästa år då för i år blir du inte snabbast !

Den som vinner här kommer vara snabbast i stan på gatan 2004 och allt annat är snack som man kan spara till nästa säsong. Om man av olika anledningar anser sig ha en överlägsen kärra men inte ställer upp ÄR MAN I ALLA FALL INTE SNABBAST I ÅR PÅ GATAN !

Kör bara :)

/Micke

Joi
1st October 2004, 18:04
'12'

Kör inte mot Uhr i baren bara om du får för dig det...kolla vad jag hittade
http://www.palacenorrkoping.com/img/image_popup/20/214.jpg
Robert Uhr blev en av de tappra vinnarna i ölhävartävlingen.

:)

Hocky
1st October 2004, 18:10
Jag e på!

hawkan
1st October 2004, 18:24
Hahaha, joo jag vet att du skruva me bilen... däremot var ursäkten kräftfest och alkohol följande gång och sista gången fick ja inge svar alls på SMS:et... hur var det med den där kvartern sprit nu igen Håkan... '12' '12'

:evil:

Ja, vad *** ska man göra om bilen inte är ihop? Sprit är ju gott..

hawkan
1st October 2004, 18:26
Sigge, du har PM..

wesse
1st October 2004, 19:38

Reglerna är enkla;

Sigge!?

många anmälda eller???

Mikael
1st October 2004, 20:22
Sigge!?

många anmälda eller???

Är du nervös? :lol:

robban
1st October 2004, 20:23
snabbaste bilen i stan...= snabbaste tidkortet?,, snabbaste chauffören?, snabbast just då det gäller? ...

vi pratar om SNABBASTE bilen.. alltså ett bevis på att den är snabbast måste finnas.ibland vinner inte snabbaste bilen och då är alltså den snabbaste bilen inte snabbast längre även om den gått 9 sek och den andra en 12:a,jag skulle vilja säga att då har den söligare bilen vunnit racet men är inte snabbast i stan för det.ta ett race till. ett till ett till. och den sanbbare bilen vinner till sist.exempel, hawkan vs jonasson, den snabbare bilen vann till sist.. ett race har en vinnare och förlorare, inget mer igentligen..

min bil i år 10,17-214km/t på vanlig soppa utan gas.....och jag får åka på gatan, besiktad, skattad...någon som kan matcha det, släng fram ett tidkort och gnäll inte på,tex : du har ju en dragracing bil mm mm

varför har ingen annan än tommy, uhr och jag kört några tävlingar i år( ursäkta om jag glömt någon)hawkan??? du har ju en bil som är gatbesiktigad .sigge, vad är det som tar tid. motorn var ju klar för länge sedan...??, är det undanflykter det med sigge eller är det som du beskriver.. problem med bilen, alkohol mm mm...
allt handlar ju om vem som är snabbast, varför inte följa med till en tävling där ingen kan skylla på något.. där har du tidkortet och inga ursäkter!!!

grejen är ju den att när det börjar gå fort, nu snackar jag runt 10 sek på gatan så behövs en rejäl bred väg, inte mitt i stan bland smala gator, det är idioti.. visst det går om man inte har så snabba bilar, som min gamla 740 som gick höga 12:or...

jag ställer upp om inte jag jobbar, säger gärna ifrån mig supat och tar ett race,
det ska vara skoj, jag tar det inte så hårt

idag var jag ute och ritade lite spår, alla frågar vart jag är,, jag säger det samma.. allt handlar inte om att åka till stan, stan är ju där man inte ska vara om man vill åka fort .....har jag fel??
.. mvh robban

Sigge
1st October 2004, 22:54
Sigge!?

många anmälda eller???

Anmäl dig får du veta, men motstånd saknas nog inte ... ;)

Sigge
1st October 2004, 23:01
sigge, vad är det som tar tid. motorn var ju klar för länge sedan...??, är det undanflykter det med sigge eller är det som du beskriver.. problem med bilen, alkohol mm mm...

Ja jag har problem med spriten ;)

Eftersom att det knappast finns några hemligheter ute på klubben vet du nog vad felet är. Men nej det är inga undanflykter, jag skall inte köra i år och har inte heller gjort anspråk på att vara snabbast i stan på gatan vilket är vad detta gäller.

Du är snabbaste bilen med tidkort i år (som är gatlegal och gatkörbar som JAG känner till i stan), det kan ingen ta ifrån dig och jag vill fortfarande ha den där åkturen i monstret ;)
Nu är det gatan som gäller och nu har du har chansen att bli odiskutablet snabbast även där.

Sigge
1st October 2004, 23:03
Jag e på!

Mycket trevligt ! Nu blir man nyfiken.

hawkan
2nd October 2004, 00:32
'12'

Jag är på där också, Lightning! Full fart!

hawkan
2nd October 2004, 00:46
vi pratar om SNABBASTE bilen.. alltså ett bevis på att den är snabbast måste finnas.ibland vinner inte snabbaste bilen och då är alltså den snabbaste bilen inte snabbast längre även om den gått 9 sek och den andra en 12:a,jag skulle vilja säga att då har den söligare bilen vunnit racet men är inte snabbast i stan för det.ta ett race till. ett till ett till. och den sanbbare bilen vinner till sist.exempel, hawkan vs jonasson, den snabbare bilen vann till sist.. ett race har en vinnare och förlorare, inget mer igentligen..

Snabbaste bilen.. Visst är det en definitionsfråga och kan väl diskuteras lika länge som "Vad är en gatbil?". Det jag tror Sigge vill göra att få alla "snackare" på forumet ut på gatan och köra för omväxlings skull..
Men enligt mig är det på gatan charmen finns.. Jonasson körde skjortan av mig de första gångerna, trots att jag hade mer motor - men han hade den snabbare bilen på gatan. Tills jag lärde mig gasa lite mindre.. Ha ha..

varför har ingen annan än tommy, uhr och jag kört några tävlingar i år( ursäkta om jag glömt någon)hawkan??? du har ju en bil som är gatbesiktigad .sigge, vad är det som tar tid. motorn var ju klar för länge sedan...??, är det undanflykter det med sigge eller är det som du beskriver.. problem med bilen, alkohol mm mm...
allt handlar ju om vem som är snabbast, varför inte följa med till en tävling där ingen kan skylla på något.. där har du tidkortet och inga ursäkter!!!

Jovisst, om man vill veta exakt hur snabb bil man har och vill få det på tidkort är ju banan ett mycket bra alternativ. Man får det svart på vitt. För mig är det inte så viktigt. Min bil går inga 10:or, snarare 12:or och då är det ju en långsam bil.. '12'

jag ställer upp om inte jag jobbar, säger gärna ifrån mig supat och tar ett race,
det ska vara skoj, jag tar det inte så hårt

Det skulle va skoj om du plockar ut monstret! Och att ha skoj är ju huvudsaken.. Allt behöver inte vara sååå blodigt allvar..

Hocky
2nd October 2004, 00:57
Mycket trevligt ! Nu blir man nyfiken.

Tänkte mest bara dryga ut startfältet...

Hocky
2nd October 2004, 01:02
Men enligt mig är det på gatan charmen finns..

Låga 60fötter är oxå ganska charmiga ;)

wesse
2nd October 2004, 03:47
Är du nervös? :lol:

HA HA JA..ATT INGEN STÄLLER UPP I SÅ FALL..STÄLL UPP SJÄLV SKA JAG RACA...FEGIS... :lol:

wesse
2nd October 2004, 03:53
STRIPPEN UNDER 11 SÅ ÄR JAG MISSNÖJD MED STARTEN GRABBAR....(inte)

Robert@
2nd October 2004, 09:37
Hmm,, någon som visst var liiite onykter inatt..?? ;)

Robert@
2nd October 2004, 09:39
Hahaha,, att någon hittat den bilden då.. :)
Nä,, jag är inte snabbast istan,, finns många raggaråk som tex Robbans..

Men att säga att ,, nää den är ju inte besiktad..hmm Om vi säger så här,, om jag vill så besiktar jag bara helt enkelt bilen till Rally dito och får helt plötsligt en "gatbil"...

?

/R

Mikael
2nd October 2004, 10:15
HA HA JA...ATT INGEN STÄLLLE4R UPP I SÅ FALL PUCKO..STÄLL UPPP SJÄLV SKA JAG RACA...FEGIS!

Ja ska ställa upp!!

Mikael
2nd October 2004, 10:16
Hmm,, någon som visst var liiite onykter inatt..?? ;)

O inte lite heller :)

robban
2nd October 2004, 10:20
det finns fina rakor där jag bor. utanför stan och allt.. säg till när det är dags.. jag ska gasa....

sigge. du är välkommen på en åktur när du vill, bilen går oktober ut :)

Sigge
2nd October 2004, 14:10
Hahaha,, att någon hittat den bilden då.. :)
Nä,, jag är inte snabbast istan,, finns många raggaråk som tex Robbans..

Men att säga att ,, nää den är ju inte besiktad..hmm Om vi säger så här,, om jag vill så besiktar jag bara helt enkelt bilen till Rally dito och får helt plötsligt en "gatbil"...

?

/R

Vad som är en gatbil avgör man själv anser jag. Vågar du köra den på gatan, du tar dig till start och den funkar så ... är det väl en gatbil annars inte.

wesse
2nd October 2004, 14:40
O inte lite heller :)

ha ha nej då... :hyper:

hondapower
2nd October 2004, 18:08
sitter här och funderar på om allt prat om snabbaste gat bilen gäller på 201m/402m och om vi ska klassa in bilarna i nån form av klass lr inte??!!(dvs;fram/bak/4x4 hjuls drift,överladdat lr inte)...

varför ja frågar det här är ju för att en turbo bil kanske inte har en chans mot en jänk på 201m,jänen kanske inte har en chans på 402m..

plus att det finns några icke överladdade bilar i stan som tar många turbo bilar,jänkare på 201m:,erna......

plus att MYCKE hänger på själv chaffisen!!!

men som sagt!!!!

hur ska d koras en SNABBASTE BILEN I STAN utan att veta vad man ska ha för riktlinjer??????

Sigge
2nd October 2004, 18:55
Riktlinjerna är mycket enkla.
Snabbast över mållinjen vinner.

Handikappsystem och alla vinner och får bullar med saft har redan invaderat alla andra rejsformer så det behövs inte här.

Mr Lightning
2nd October 2004, 20:59

Handikappsystem och alla vinner och får bullar med saft har redan invaderat alla andra rejsformer så det behövs inte här.

Helt rätt , varför krångla till det.

PsiXes
2nd October 2004, 22:12
När är det "Snabbast i stan" körs dåå... Vill gärna prova

Mikael
3rd October 2004, 02:12
Wesse..... Ja hörde att det va nån som bangade på ett race mot Hawkan.. Stämmer det??

/Micke

wesse
3rd October 2004, 12:11
Wesse..... Ja hörde att det va nån som bangade på ett race mot Hawkan.. Stämmer det??

/Micke

he he jo det stämmer...varken jag eller bilen var race-dugliga igår...

syclone2550
3rd October 2004, 12:22
Precis och inga tafatta bortforklaringar.

Sigge
3rd October 2004, 15:37
he he jo det stämmer...varken jag eller bilen var race-dugliga igår...

Mycket snack och lite verkstad ?

emell
3rd October 2004, 19:15
hur gick det igår då? Lite resultat kanske? Eller var det bara ett race som inte blev nåt?

robban
4th October 2004, 07:38
säg gärna till i förväg, och inte typ 5 min innan start.. det går inte att komma till start på den tiden..inte ens med en ferrari.....

Sigge
4th October 2004, 12:34
7 anmälda.

Sigge
4th October 2004, 12:48
När är det "Snabbast i stan" körs dåå... Vill gärna prova

Anmäl dig via PM får du veta.

mvh
Sigge

Sigge
4th October 2004, 16:16
Vi har nu 8 anmälda vilket i sig är tillräckligt många men fler är välkomna.
Det går bra att anmäla sig ända fram till start i princip men planering kommer ske i morgon vilket gör att vi inte kommer ta någon hänsyn till dem som anmäler sig efter det gällande dag och tid.

mvh

RS2_Junior
5th October 2004, 20:01
jag ska försöka hänga med med min långsamma tolv-sekunders-bil....

MiniZwaa..........

Mad Fred
5th October 2004, 20:20
jag ska försöka hänga med med min långsamma tolv-sekunders-bil....

MiniZwaa..........

Det tycker jag att du gör rätt i ! :hyper:

Mvh
Fredde

Zliten
5th October 2004, 20:24
kommer det filmas något?
Är nogg ganska många här som vill se osv.
Mvh // Niclas

Mikael
5th October 2004, 20:35
kommer det filmas något?
Mvh // Niclas

Nej tack!

slowpoke
6th October 2004, 15:02
Sigge,

Händer det något snart? Börjar bli för kallt i backen för oss stackare med 25-profilsgummi =(

Sigge
6th October 2004, 15:06
Ett datum är nu fastställt. PM går ut till de berörda.

mvh

Sigge
6th October 2004, 15:34
HA HA JA..ATT INGEN STÄLLER UPP I SÅ FALL..STÄLL UPP SJÄLV SKA JAG RACA...FEGIS... :lol:

Ja att du inte ställer upp nu då och försvarar dina ord ....
Många anmälda nu utom du ... men du kanske insåg ett och annat när du såg Hawkans kärra ?

wesse
6th October 2004, 21:29
Ja att du inte ställer upp nu då och försvarar dina ord ....
Många anmälda nu utom du ... men du kanske insåg ett och annat när du såg Hawkans kärra ?

Hej...nja hoppas på att få chansen i vår??
Ligger sjuk sedan i måndags...feber och halsont....måste bli frisk.
ska till england 2 veckor på måndag...
synd att man inte kunde vara med men jag hoppas på att ni andra får roligt utan mig och att du sigge ordnar mer såna här race till våren?

sorry.. :(

Sigge
7th October 2004, 00:46
Jo 2005 måste ju också bli lite skoj ... ;)

hawkan
7th October 2004, 14:58
Inte såå långt kvar nu.. He he..

Mad Fred
7th October 2004, 18:03
Inte såå långt kvar nu.. He he..

känner du dig nervös '12'

mvh
fredrik

wesse
7th October 2004, 18:12
vem faan uppfann feber och halsböld!!!!!!!!!!!!!!

hawkan
8th October 2004, 13:51
känner du dig nervös '12'

mvh
fredrik

Verkar det så? Är bara orolig för min tunga högerfot.. '12'

AndiOne
8th October 2004, 15:18
Hoppas vi som inte har där o göra får se den avgjorda stegen sen iaf =)

Mad Fred
8th October 2004, 17:59
Verkar det så? Är bara orolig för min tunga högerfot.. '12'

nää då... bara skoja, det går nog bra för dig '12'

hörs snart!

mvh
Fredrik

robban
8th October 2004, 18:29
ska vi åka en singel stege.alltså inga försök till revanch eller något sådant...
man kan ju inte ta ut snabbast i stan först alla försökt flera gånger.
någon kan ju få i backen när han ska iväg. då är alltså han utslagen fast han förlorade mot en 240 raggare med 60hk i maskin och tex jag eller hawkan eller någon annan har 10 sek snabbare bil..mvh..

petri
8th October 2004, 18:56
240 raggare med 60hk i maskin

får man delta fast man teoretiskt inte har en chans o bli snabbast?

mvh

Hocky
8th October 2004, 19:16
ska vi åka en singel stege.alltså inga försök till revanch eller något sådant...
någon kan ju få i backen när han ska iväg. då är alltså han utslagen fast han förlorade mot en 240 raggare med 60hk i maskin och tex jag eller hawkan eller någon annan har 10 sek snabbare bil..mvh..

Känner på mig att svaret kommer bli singel race ;)

Mr Lightning
8th October 2004, 19:26

Det är ju det som är charmen , sen om man tittar på dom stora grabbarna så är det så det funkar.

Har för mig att Jimma vann en repa under tävlingen på Santa Pod nyss då Malmgren sov på gran !
(Detta gjorde att han vann finalen)

'12'

Sigge
8th October 2004, 21:58
Som jag skrev i PM: Tävlingform blir Beroende på antalet som är anmälda.
Är det många blir det stege i någon form men om det är ung de anmälda idag blir det troligen alla mot alla i någon genomförbar form. Vi vill inte slita ut kärrorna totalt men ett antal repor skall de klara annars har de inte där att göra ... eller ja vinner i alla fall inte ;)

Tanken är att det skall vara en rättvis vinnare = maskin + förare + lite tankearbete

Oavsett är det ju så att detta skall vara lite av final + mästarmöte. Man skall alltså inte åka ut på misstag i första hand (även om det inte går att utesluta helt) utan pga av att man är en sämre kombination ....

Sigge
8th October 2004, 22:07
får man delta fast man teoretiskt inte har en chans o bli snabbast?

mvh

De som anmält sig och blivit antagna är de som har "bra rekomendationer" vilket innebär att de har kört tidigare eller har erkänt bra maskiner eller referenser.

Men det är inget som hindrar att man PM lite info och kanske någon referens som kan gå i god för en så vips är man med på listan.

Kan även vara en fördel att vara på listan inför nästa säsong om man säger så ... ;)

Detta är ju mest för att undvika dem som skriker mest, aldrig kör och ringer hela telefonboken så fort de ser ett rödljus ...

Mad Fred
9th October 2004, 00:09

Tja
Om jag skulle ha en bil som jag ansåg vara snabbare en någon annan så skulle jag vilja vinna mot motståndaren när han ger fullt.. Altså så skulle jag ialla fall kunna tänka mig att köra omrace om det skulle bli så fatalt som att få i fel växel---... om det är mästarmöte alltså!!

Mvh
Fredde

robban
10th October 2004, 00:05
Tja
Om jag skulle ha en bil som jag ansåg vara snabbare en någon annan så skulle jag vilja vinna mot motståndaren när han ger fullt.. Altså så skulle jag ialla fall kunna tänka mig att köra omrace om det skulle bli så fatalt som att få i fel växel---... om det är mästarmöte alltså!!

Mvh
Fredde

hörde att du köpt en dräpar maskin nu. det blir tufft för alla nästa år...mvh robban

Sigge
10th October 2004, 04:36
hörde att du köpt en dräpar maskin nu. det blir tufft för alla nästa år...mvh robban

Ja det är riktigt kul att en del satsar framåt. Kommer bli ett bra nästa år ... ;)

Mr Lightning
10th October 2004, 05:32
Ja det är riktigt kul att en del satsar framåt. Kommer bli ett bra nästa år ... ;)

Inte om du får din maskin och fungera , då blir det inget bra år för oss andra !

'12'

Eller ?

Sigge
10th October 2004, 11:28
Ingen risk ....

Det blir nog ett bra år oavsett.
Jag skall ta det ganska lugnt. men jag hoppas verkligen att det blir ett fint bilår med massor med nya roliga byggen här i stan.

Mad Fred
12th October 2004, 23:15

har en motor på G... ska förhoppningsvis gå fort!

robban
13th October 2004, 22:46
faan såg saltbilen i morse.. hoppas att inte minus graderna slår till imorgon.. då blir det absolut inget för mig....det var någon som hade voltat på norsholmsbron pga halka i morse, och i kolmården varnade de oxå...

Mad Fred
14th October 2004, 00:14
Nu har jag handlat ny motor.... '12' :p :evil:

Mad Fred
14th October 2004, 00:17
faan såg saltbilen i morse.. hoppas att inte minus graderna slår till imorgon.. då blir det absolut inget för mig....det var någon som hade voltat på norsholmsbron pga halka i morse, och i kolmården varnade de oxå...

Skulle bli mildare imorrn... Hoppas på det! 6-8 grader celsius

henkablyfot
14th October 2004, 11:09
Jag har oxå köpt en ny motor... '12'

Kan bli skoj..

Tommy^_
14th October 2004, 12:13

Jag åkte ifrån nyköping igår o såg saltbilen.. och en audi som sladdat in i räcket, va bara skrot kvar av bilen

Auner
14th October 2004, 16:55

Kan bli skoj..

Då hänger vi i den gamla i min riskokare under vintern, aiit?

henkablyfot
14th October 2004, 17:46
Då hänger vi i den gamla i min riskokare under vintern, aiit?

Visst! O bygger om till bakhjulsdrift...

Auner
14th October 2004, 20:17
såft.

henkablyfot
14th October 2004, 23:19
Ja då var det klart då!

GRATTIS Krockodillen..... :D

Mikael
14th October 2004, 23:22
Ja då var det klart då!

Körde ni om 2:a o 3:e plats sen?

Det va tajt mellan mig o Hocky med M5:an :)

/Micke

Viggen-Finspång
14th October 2004, 23:28
Man får gratulera robban!

Sigge
14th October 2004, 23:40
Körde ni om 2:a o 3:e plats sen?

Det va tajt mellan mig o Hocky med M5:an :)

/Micke

Tyvärr uteblev just den repan pga av vissa störande moment.
I övrigt skötte sig alla bra och vi fick tillfälle till 20 repor vilket är helt ok.
Det var dessutom jämnare över lag än man skulle kunnat tro först.

Resultat:
1: Rodden
2: Chevellen
3: Evo8/M5
4: 900/940

Det borde väl avsluta året.
Vi får se vad folk rotar fram ur garagen i vår .... ;)

PsiXes
14th October 2004, 23:50
Grattis till alla...

Viggen-Finspång
14th October 2004, 23:58
Sigge körde inte du?

henkablyfot
15th October 2004, 00:01
Sigge körde inte du?

Jo det gjorde han.. Jag tog han med 245:an! ;)
Han hade lite probs m fästet..

Sigge
15th October 2004, 00:03
Japp så blev det .... ;)

Viggen-Finspång
15th October 2004, 00:33
Hehehe ok..

robban
15th October 2004, 07:17
Ja då var det klart då!

jo tack.. det var riktigt kul och riktigt halt.. he he... mvh

Mad Fred
15th October 2004, 12:43
Ganska väntat... men det var kul... !! Nästa år ska jag vara med o försöka :evil:

Ps Grattis Robban ds

Mvh
Mad

sir_ingolf
15th October 2004, 12:56

Kan bli skoj..

Jag med, hämtar på söndag. 50 vilda ponnys, får duga tills 2006 då mitt motorbygge bör vara klart. Då med nästan 3dubbla effekten :D

wesse
16th October 2004, 18:15
Hallå!
Back in town!
Hänt nåt roligt då?

Mikael
16th October 2004, 18:51
Hallå!
Back in town!
Hänt nåt roligt då?

0_0

Kolla sidan innan TYP!!

wesse
16th October 2004, 22:16
0_0

Kolla sidan innan TYP!!

ok, så racet har blivit av nu....
alla nöjda?
gick bra för hawkan?
var det många v8 bilar eller många turbos?

Mikael
16th October 2004, 22:25
ok, så racet har blivit av nu....
alla nöjda?
gick bra för hawkan?
var det många v8 bilar eller många turbos?

Ja är nöjd iaf.. skapade lite problem för Hocky men sin M5:a '12'

Det gick väl bra för Hawkan antar ja.. en 2:a plats efter Rodden då som bokstavligt talat FLÖG FÖRBI :O

Resultatet på dom få men alla bilar:

Resultat:

Mvh M

wesse
17th October 2004, 03:50
Ja är nöjd iaf.. skapade lite problem för Hocky men sin M5:a '12'

Det gick väl bra för Hawkan antar ja.. en 2:a plats efter Rodden då som bokstavligt talat FLÖG FÖRBI :O

Resultatet på dom få men alla bilar:

Resultat:

Mvh M

nåja...får se till våren då...he he...
för många groggar......

Pianoman
26th October 2004, 21:57
Blir det en chans till ett "open" möjligen i sommar?

Sigge
27th October 2004, 13:27
Japp det det kan du räkna med ;)

Pianoman
27th October 2004, 13:49
Om jag hinner få i en flaska hk så ställer jag gärna upp i så fall

Sigge
27th October 2004, 14:28
ok, inga problem.

wesse
27th October 2004, 14:56
lustgas...tillåts sådant?

Pianoman
27th October 2004, 20:32

Den kommer sitta i på besiktning så det hoppas jag 0_0

Mad Fred
27th October 2004, 21:13
varför skulle det inte??

wesse
28th October 2004, 07:42
Den kommer sitta i på besiktning så det hoppas jag 0_0

på blackrace alltså....

wesse
28th October 2004, 07:45
varför skulle det inte??

nja en del blacrace förbjuder sånt p.g.a av att det ska vara "riktiga" häst...
men men, mig kvittar det, det är väl sigge som bestämmer reglerna antar jag så vi får nog reda på det snart... :D

Sigge
28th October 2004, 13:09
Ja inte *** är det blackrace vi kör i alla fall ;)

wesse
28th October 2004, 13:28

kallade det vad du vill... :*(
det låter ju tufft!

Auner
28th October 2004, 14:56
Hur blir det med "Slöast i stan, men jag vågar ändå rejsa med min bil"-tävlingen då :D ?

wesse
28th October 2004, 14:58
Hur blir det med "Slöast i stan, men jag vågar ändå rejsa med min bil"-tävlingen då :D ?

är inte det varje helg på maxi?
0_0

Tommy^_
28th October 2004, 15:37
wesse.. borde väll du veta ? :D

wesse
28th October 2004, 15:56
wesse.. borde väll du veta ? :D

jasså....förklara mera?

Pianoman
29th October 2004, 17:19
på blackrace alltså....

Nej, nej. På SBP käre vän. Blackrace är ett stängt kapitel för min del.

wowbagger
6th November 2004, 00:22
Jag tror jag e snabbast av alla,typ hela tiden....minst

Pianoman
15th November 2004, 10:39
I baren klockan 01 är jag snabbast av alla :D

Pianoman
29th December 2004, 18:34

Det blir väl "traditionelt" arragenmang i så fall? '12'

Mr M3
7th February 2005, 11:33
jag får väl sätta dig på plats henke dock inte med M3an den är till salu
byter ner mig i cylinder antal men ökar i Liter volym :hyper: