Lindgren
14th April 2007, 15:41
Jääääääävlarns va fet :D
|
Visa fullständig version : Volvo 940 turbo -93! uppdaterat 14/4-07 Sidor :
1
[2]
Lindgren 14th April 2007, 15:41 Jääääääävlarns va fet :D _Hanqvist 14th April 2007, 20:32 Så jädra fet den blev. Mer bilder vill vi se :). Kolven 14th April 2007, 20:47 Så jäkla fin. Den vart ja lite kär i :) Har den som Skärmsläckare :) Rosell 14th April 2007, 20:57 Riktigt snyggt Micke! Fler bilder ;) Reyland 14th April 2007, 21:25 Nu fattas bara 19 tums pegasusfälgar och R bakdel så är den komplett... Just ja, var det inte invalid på den? Mikael 14th April 2007, 21:35 Nu fattas bara 19 tums pegasusfälgar och R bakdel så är den komplett... Just ja, var det inte invalid på den? R bakdel är på gång o lackas nu i veckan.. ska bara göra klart för sargerna till utblåsen som kommer o bli ett 4" på varje sida.. Invalid? Va ja vet så kör alla snabba bilar automat, kolla på dom snabba på strippen :) Jamo 14th April 2007, 22:28 R bakdel är på gång o lackas nu i veckan.. ska bara göra klart för sargerna till utblåsen som kommer o bli ett 4" på varje sida.. Invalid? Va ja vet så kör alla snabba bilar automat, kolla på dom snabba på strippen :) Snabbast överladdat = Top fuel = inga växlar dock med koppling Snabbast icke överladdat = Pro Stock = 4 petad med koppling Vilka snabba på strippen syftar du på :D Om den var Kombi , manuel och med 16 ventilstopp hade jag varit hos dej med en stor hög med pengar :hyper: Vi kräver bilder med hög upplösning när den är klar Mikael 15th April 2007, 10:11 Snabbast överladdat = Top fuel = inga växlar dock med koppling Snabbast icke överladdat = Pro Stock = 4 petad med koppling Vilka snabba på strippen syftar du på :D Om den var Kombi , manuel och med 16 ventilstopp hade jag varit hos dej med en stor hög med pengar :hyper: Vi kräver bilder med hög upplösning när den är klar Ja menar ju gatbilar så klart :) Då håller ju inga manuella lådor :) Kolla bara på dom som använder sig utav jänkelådor :D Ja kan bygga om den lite fort om du berättar hur stor den högen med pengar är :) Proffsbilder kommer när bilen är klar! Lunkn 15th April 2007, 11:29 Du har då inte legat på latsidan, blev förbannat snygg.. Viggen-Finspång 15th April 2007, 15:51 Men ska den bli så snabb så att den disskusionen måste tas =) Reyland 15th April 2007, 16:42 Invalid? Va ja vet så kör alla snabba bilar automat, kolla på dom snabba på strippen :) Men det blir inte roligare för det '12' För övrigt, Kanonfint jobb du gjort! Laserblått är den rätta färgen. Går det att få tag på klarglas till den? Jensa_H 15th April 2007, 17:00 Snyggt Micke'12' Mikael 15th April 2007, 20:40 http://hem.bredband.net/volvomicke/lack/images/DSC00578.JPG http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/940/DSC00608.JPG http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/940/DSC01262.JPG Lindgren 15th April 2007, 20:45 Faaan så snyggt :D Riktigt coolt me bromsskiverna :P chris 15th April 2007, 20:48 Fan Micke, det ser ju fint ut:D Ska bli kul o se den sen nån sen sommarkväll... Jimmie 15th April 2007, 21:08 snart färdig ju!:D ... ante240 17th April 2007, 16:18 Har du planerat att vinna några pokaler i sommar?? Riktigt fint bygge!! mustang 18th April 2007, 12:49 micke, du får väl snygga till motorrummet lite va=) Mikael 18th April 2007, 20:17 Har du planerat att vinna några pokaler i sommar?? Riktigt fint bygge!! Det lär man inte ha nån chans o göra med tanke på konkurrenterna.. Bilen har ja enbart byggt för min egen skull o så som ja vill ha den o tycker nån annan att den är snygg så är det bara ett plus i kanten :D _____________________________ micke, du får väl snygga till motorrummet lite va=) Höhö.. inga flames o skit iaf :) mustang 19th April 2007, 12:30 JAJA.. mitt motorrum äter ditt till frukost=) Jonny_H 19th April 2007, 19:52 JAJA.. mitt motorrum äter ditt till frukost=) Det som ligger i motorrummet med :evil: Mikael 19th April 2007, 20:02 Ja ni boys.... Jonny ska bara hålla truten för va har du o komma med då? :) Mustang: ja kan ju gotta mig angående att ja har ju byggt min bil själv iaf :) Reyland 19th April 2007, 20:04 grymt gjort =) Nu är det bara att kasta ur automaten så är den fullgjord :lol: :lol: :lol: Mikael 19th April 2007, 20:07 grymt gjort =) Nu är det bara att kasta ur automaten så är den fullgjord :lol: :lol: :lol: Känner du nån besikningssnubbe så gör ja det redan i morgon :) Reyland 19th April 2007, 20:12 vad går det loss på att regga om den med manuell då? Jonny_H 19th April 2007, 20:14 Ja ni boys.... Jonny ska bara hålla truten för va har du o komma med då? :):) Jag behöver ingen K--förlängare:lol: ( nu ska jag inte spamma sönder din fina volvotråd längre) Braxen 19th April 2007, 20:17 Känner du nån besikningssnubbe så gör ja det redan i morgon :) Enligt TB på TPC så ska det inte vara några problem längre eftersom han gjorde detta i höstas eller när det var. Bilen såg ju sådär ut. Själv skulle jag valt lazer-rosa :evil: '135' Mikael 19th April 2007, 20:18 vad går det loss på att regga om den med manuell då? Det går inte o regga om bilen för att Volvo har gjort 2 olika avgasintyg, en för manuell låda och en med automat.. Och Volvo ger inte ut några avgasintyg längre.. Det är samma intyg som behövs för o byta motor till en vitfemma tex... _____________________________ Enligt TB på TPC så ska det inte vara några problem längre eftersom han gjorde detta i höstas eller när det var. Bilen såg ju sådär ut. Själv skulle jag valt lazer-rosa :evil: '135' Nae... så här är det: När man glider in på besiktningen o besiktar bilen så kan inte bes mannen se vilken låda som SKA sitta i med hjälp av hans handdator han har.. Men... ser han att det är nåt som är skumt eler om han misstänker nåt så knallar han bara bort till staionära datorn o slår in regnumret o voilá så står det där :) Det va regbesgrabben här istan som berätta det för mig när ja regbesikta Pulsars rallybil.. _____________________________ Jag behöver ingen K--förlängare:lol: ( nu ska jag inte spamma sönder din fina volvotråd längre) Haha... Det är ingen jävla SaabTurbo ja har byggt.. :D Braxen 19th April 2007, 20:30 Mikael TB hävdar alltså att det går att regga om den med manuell låda, och att besiktningen redan har intygen som krävs i "systemet". Mikael 19th April 2007, 20:34 Mikael TB hävdar alltså att det går att regga om den med manuell låda, och att besiktningen redan har intygen som krävs i "systemet". Vem fan är TB? vart står det? Braxen 19th April 2007, 20:38 Vem fan är TB? vart står det? Han finns på TPC! Hade visst fel på tiden, men det var ju förra året iallafall. Regga den precis innan elmia förra året. Ring volvo. tex närmsta bilia och fråga efter ett sånt intyg, så kommer dom tala om för dig, att det är SBP som sköter det nu för tiden. Så allt jag gjorde va att ringa och beställa en tid, med Reg besiktning, hos bilprovningen och sa att den skall reggas om till manuell, och dom sa inga problem. Lika lätt som att omregga bort en dragkrok. Mikael 19th April 2007, 20:41 Han finns på TPC! Hade visst fel på tiden, men det var ju förra året iallafall. Ja läste itråden nu o efter erat snack så kom det ett inlägg till... http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=162995&highlight=bilprovningen Lindgren 19th April 2007, 20:59 Jag har en kusin som byggt om sin 760 från automat till manuell kan höra med han va dom sagt på bes :) Mikael 19th April 2007, 21:04 Jag har en kusin som byggt om sin 760 från automat till manuell kan höra med han va dom sagt på bes :) När va det? Har han reggat den? Det kan du fråga... :) Jimmie 19th April 2007, 21:05 Jag har en kusin som byggt om sin 760 från automat till manuell kan höra med han va dom sagt på bes :) be han skriva här istället då? han har ju ett konto här.. Lindgren 19th April 2007, 21:05 Okey det skall jag göra så fort som möjligt borde ha besked imorn iaf tycker jag ju :D Rosell 19th April 2007, 21:06 Jag har en kusin som byggt om sin 760 från automat till manuell kan höra med han va dom sagt på bes :) Fast den 760n är väl äldre än 1988? För på dessa bilar går det har jag för mig, men inte på nyare än -88. Lindgren 19th April 2007, 21:07 Fast den 760n är väl äldre än 1988? För på dessa bilar går det har jag för mig, men inte på nyare än -88. Inte en aning ska höra med han ijuförsig lär den inte va nyare än 90 iaf eftersom den inte har 90ans front men kan ju va 88 eller 89 ska höra med han iaf! Joi 19th April 2007, 23:04 Min 740 turbo var automat. Är manuell nu. Är en 88A. Den är reggad med manuell. mustang 20th April 2007, 11:08 hur stor är sannolikheten att dom märker det då??? besikta min 745 utan o regga,, inge som märkte att jag hade bytt, vet flera stycken som klarat sig i alla år utan å regga, Ofan micke, visste inte att du hade jobbat på volvo med att bygga bilar=) Jimmie 20th April 2007, 11:19 hur stor är sannolikheten att dom märker det då??? besikta min 745 utan o regga,, inge som märkte att jag hade bytt, vet flera stycken som klarat sig i alla år utan å regga, Ofan micke, visste inte att du hade jobbat på volvo med att bygga bilar=) jo men det finns ju alltid en risk.. när man väl står där med omreggningspapper så var det kanske inte nån bra idé.. 940-Finspång 20th April 2007, 12:58 jo men det finns ju alltid en risk.. när man väl står där med omreggningspapper så var det kanske inte nån bra idé.. Det får man ta om man köper en bil med automat :) Mikael 20th April 2007, 16:21 Min 740 turbo var automat. Är manuell nu. Är en 88A. Den är reggad med manuell. Det är väl för att du inte har katalysator orginal på bilen.. _____________________________ hur stor är sannolikheten att dom märker det då??? besikta min 745 utan o regga,, inge som märkte att jag hade bytt, vet flera stycken som klarat sig i alla år utan å regga, Ofan micke, visste inte att du hade jobbat på volvo med att bygga bilar=) Visst.. men skulle dom märka det så finns inte orken o bygga om till automat igen... Ja har inte byggt bilar på Volvo? _____________________________ Det får man ta om man köper en bil med automat :) Så jävla dant stör ja mig inte på o köra automat utan det är mest ni som gnäller =) Går o gasa ändå o spöa manuella bilar från 0 - ??? O givetvis så stiger ju bilen mer i värde om man kastar i en M90 istället men då kan den ju inte se ut som din bil :) Joi 20th April 2007, 16:30 Det är väl för att du inte har katalysator orginal på bilen.. Jag vet inte, men det är ju ingen omöjlig orsak till att det gick. chris 20th April 2007, 16:31 *OT* Stallar man lite vid start så sticker en automat riktigt fort med hyffsat ladd.....snabbare en en manuell med samma spec!! Blir lite tråkigt i längden men men....Jag är på din sida Micke '148' 940-Finspång 20th April 2007, 16:51 Jag har inte gnällt om det automat eller manuell... men vi diskutera det om man man kunde besikta eller ej om man byggt om. och sånt får man ta om man måste vara tvungen att bygga om till manuell då kunde man köpt en manuell från början... Mig spelar det ingen roll jag kan lika gärna köra automat som manuell. jag använder ju min bil till skillnad från dig kanske därför den ser ut som den gör.. annars kan man ju lika gärna ställa in den på ett museum med staket runt om då håller den sig nog fin :) men men jag har nya projekt på G därför jag inte vill lägga ett öre på min bil. Ps : Håll koll i säljes tråden micke det dyker snart upp lite grejer igen :D Mikael 21st April 2007, 17:23 Har inte hänt så mycket utseendemässigt idag utan det som syns är typ handtag o lister osv... Höll på o montera nya bromsskivorna o mest invändigt idag.. Lite bilder iaf.... http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/940/DSC01349.JPG http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/940/DSC01350.JPG _____________________________ Bonusbilder: http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/940/DSC01355.JPG http://dc-norrkoping.no-ip.org/mikael/940/DSC01359.JPG Jensa_H 21st April 2007, 17:33 Fina bilar båda två'12' Du har inget sånt där nytt blått volvoemblem till grillrn liggandes? Mikael 21st April 2007, 17:40 Fina bilar båda två'12' Du har inget sånt där nytt blått volvoemblem till grillrn liggandes? Nopp.. har precis köpt det på reijmes... 230 kr :duh: Jensa_H 21st April 2007, 17:41 Nopp.. har precis köpt det på reijmes... 230 kr :duh:ok...får köpa ett där då:D Hur har du fäst det på 850:in mr.J 21st April 2007, 18:02 vad är det för stötfångare fram? Mikael 21st April 2007, 18:24 ok...får köpa ett där då:D Hur har du fäst det på 850:in plockat bort det gamla o monterat dit det nya med medföljande dubbelhäftande tejpen.. _____________________________ vad är det för stötfångare fram? det är en 960 med V70R underdel.. |